Eetun S13.5 RB25DET
Re: Eetun S13.5 RB25DET
vaihekeppi tuli heräte ostoksena.
kansi olis muuten valmis mutta siinä kävi sillai hassusti että kasatessa selvisi että edellinen omistaja on mennyt sekottamaan sekä imu että pakopuolen nokkapukkeja toisesta kannesta ja nehän ei käy ristiin. elikkäs koko kansi täytyy vielä purkaa ja viedä lahden kansityöhön linjojen oikasuun ja sen jälkeen vasta pääsee niputtamaan.
ps jos jollain löytyy rb26 venttiilikoppia olisin erittäin kiinnostunut
pps. tässä pikkuhiljaa koittanu noita vanhoja kuvia uppailla uudestaan että sais kaikki näkyviin taas
kansi olis muuten valmis mutta siinä kävi sillai hassusti että kasatessa selvisi että edellinen omistaja on mennyt sekottamaan sekä imu että pakopuolen nokkapukkeja toisesta kannesta ja nehän ei käy ristiin. elikkäs koko kansi täytyy vielä purkaa ja viedä lahden kansityöhön linjojen oikasuun ja sen jälkeen vasta pääsee niputtamaan.
ps jos jollain löytyy rb26 venttiilikoppia olisin erittäin kiinnostunut
pps. tässä pikkuhiljaa koittanu noita vanhoja kuvia uppailla uudestaan että sais kaikki näkyviin taas
Re: Eetun S13.5 RB25DET
noihin supertechin nostinkuppeihin onneksi sattui sopimaan suoraan moottoripyörän shimmit mitkä on yli kymmenen kertaa halvemmat kuin supertechin omat shimmit. niinpä tilasin kolme tommosta lajitelmaa elikkäs yhteensä 423kpl shimmejä. helppo sitten itte vaihella niitä kun on mistä valita.
no mutta myyjä oli vahingossa lähettänyt vain yhden lajitelman kolmesta jotenka loppuja odotellessa...
no mutta myyjä oli vahingossa lähettänyt vain yhden lajitelman kolmesta jotenka loppuja odotellessa...
Re: Eetun S13.5 RB25DET
loput shimmit tuli tänään. kävin myös hakemassa kannen kotia. jossain vaiheessa täytyy käyttää vielä se kansityössä nokka akseli linjojen korjauksessa kun noi nokkapukit on osa väärästä kannesta. mut muuten alkas olemaan moottori koneistuksia vaille.
Re: Eetun S13.5 RB25DET
Rossin nokka-akselin anturiteline kaikkineen tarvikkeineen. mulla olis hommattuna tuommonen kirkas jakopäänkoppa mutta taidan vielä vaihtaa sen hiilikuituversioon..
Re: Eetun S13.5 RB25DET
pitkään vannevalintaa mietiskellyt ja suunnitellut mutta ei oikeen mikään kunnolla saanut syttymään, pitäis livenä nähdä noita niin osais paremmin sanoa. hakusessa oli yksi osainen vanne mikä takana olis 11 leveä. 18 tuumasena niitä kyllä löytyy mut jotenki se näyttää mun silmään liian isolta nissanin korissa ja 17 tuumasena noita ei oikeestaan oo, no jenkkivanteita varmaan löytyis jotain ja saahan noita tietysti vaikka mittojen mukaan kun on rahaa mut päädyin nyt sitten siihen tulokseen että otan tuosta toisesta nissanista vanteet tähän ja laitan siihen nuo valkoset vanteet mitkä siinä on joskus aiemmin ollut, pitää vaan hommata ne kaksi puuttuvaa vannetta mitkä on aiemmin hajonnut.
renkaista sen verran että olisin mielellään tilannu nuo r888 semit suoraan mutta turhaan ne tuolla tallissa kovettuu kun ei tiedä millon auto liikkuu omin voimin niin otin sitte nankang 275/40/17. alunperin oli suunnitelmissa että 315 leveetä rengasta pitää saada mut ne ei valitettavasti näille vanteille sovi. katotaan nyt sit näillä alkuun et mitä sen jälkeen tapahtuu.
tämän auton vanteet siis tulossa tähän koriin
renkaista sen verran että olisin mielellään tilannu nuo r888 semit suoraan mutta turhaan ne tuolla tallissa kovettuu kun ei tiedä millon auto liikkuu omin voimin niin otin sitte nankang 275/40/17. alunperin oli suunnitelmissa että 315 leveetä rengasta pitää saada mut ne ei valitettavasti näille vanteille sovi. katotaan nyt sit näillä alkuun et mitä sen jälkeen tapahtuu.
tämän auton vanteet siis tulossa tähän koriin
Re: Eetun S13.5 RB25DET
pakettia GK_techiltä.
veden paisuntasäiliöitä pari kappaletta, en halunnu mitään tuninki metallista purkkia ja toisaalta kun oli tarjolla alkuperäistä paremmalla materiaalilla tehty versio ja vielä edulliseen hintaan niin semmonen sitten. jarrupääsylinteri oli tarkotus päivittää isompaan noiden ksport jarrujen kanssa niin löyty tämmönen bolt on setti vakiopaikalle mikä poistaa kokonaan alipaineella toimivan jarrutehostajan, elikkäs tää on vähän niinkun pedalbox vakiopaikalla.
mukaan tarttu myös 4kpl polyuretaanisia pakoputken kannakkeita, vahvistettu kytkinhaarukan pultti, jäykemmät vaihdekepin sivuttaissuunnassa toimivat jouset niin saa parempaa tuntumaa, tässä on eri jäykkyyksisiä että saa valita mieleisensä.
otin myös tuohon r33 isolaatikkoon pari kappaletta pronssista holkkia vaihdevälilyhentimen alapäähän, toinen siltä varalta jos joku vaikka sattuis tarviimaan?
veden paisuntasäiliöitä pari kappaletta, en halunnu mitään tuninki metallista purkkia ja toisaalta kun oli tarjolla alkuperäistä paremmalla materiaalilla tehty versio ja vielä edulliseen hintaan niin semmonen sitten. jarrupääsylinteri oli tarkotus päivittää isompaan noiden ksport jarrujen kanssa niin löyty tämmönen bolt on setti vakiopaikalle mikä poistaa kokonaan alipaineella toimivan jarrutehostajan, elikkäs tää on vähän niinkun pedalbox vakiopaikalla.
mukaan tarttu myös 4kpl polyuretaanisia pakoputken kannakkeita, vahvistettu kytkinhaarukan pultti, jäykemmät vaihdekepin sivuttaissuunnassa toimivat jouset niin saa parempaa tuntumaa, tässä on eri jäykkyyksisiä että saa valita mieleisensä.
otin myös tuohon r33 isolaatikkoon pari kappaletta pronssista holkkia vaihdevälilyhentimen alapäähän, toinen siltä varalta jos joku vaikka sattuis tarviimaan?
Re: Eetun S13.5 RB25DET
uudet olka-akselit tuli. nää on suunnitellu wisefab ja edestä löytyy sekä rata että drift asennot. kummankohan laittais..
otin myös offset rack spaserit, mikä nyt onkaan sitten suomeksi. niistä nyt ei oo tähän kuvaa laittaa kun tuo 500px antaa laittaa vaan 7 kuvaa viikossa ja 3 jälellä..
otin myös offset rack spaserit, mikä nyt onkaan sitten suomeksi. niistä nyt ei oo tähän kuvaa laittaa kun tuo 500px antaa laittaa vaan 7 kuvaa viikossa ja 3 jälellä..
Re: Eetun S13.5 RB25DET
On kyllä hienoa katsella pelkästään kiiltäviä ja uusia osia . Millos autoa aletaan kasata?
Re: Eetun S13.5 RB25DET
Kiva että joku uskaltautui kommentoimaan tätäkin. Moottori olis koneistuksia vaille, mutta en tiedä millon sitä innostuu kasailemaan. Kesällä varmasti jotain tapahtuu, auto ainakin omille pyörilleen. Tässä on vaan pari muutakin autoa et jostain joutuu aina tinkimään. Toi pari kuvaa ylempänä oleva säksä pitäis maalata, penkittää ja kesän jälkeen myydä pois niin sen jälkeen tän rakentaminen saa kunnon loppukirin
Re: Eetun S13.5 RB25DET
korista lähti kaikki tukivarret ja muut pois ja tuli toisen korin autosta eteen molemmat tukivarret mitkä laitoin kiinni uusilla alkuperäisillä pulteilla ja muttereilla.
heitin myös tuon harmaan nismon tukivarsien kannakehässäkän paikoilleen uusilla alkuperäisillä pulteilla. tai takimmaiset pultit puuttuu vielä alkuperäiset sekä kallistuksen vakaajan kannakkeet pitää kanssa tilata. samoin kun whitelinen kallistuksenvakaaja mikä sopii rb koneen kanssa on seuraavien tilattavien osien listalla.
etuiskareitten yläpäät laitoin niin keulaa päin kun meni, olka akseleiden ohjeiden mukaisesti. olka akselit sattu nyt menemään drift asentoon niin mennään sillä sitten. olka akselit tuli uusilla alkuperäisillä pulteilla ja muttereilla kiinni iskareihin, ja koska s14 olka akselin reiät on isommat mitä s13 iskarissa niin sinne väliin tuli semmoset holkit mitä oon ulkomailta ostanut, unohdin ottaa kuvan niistä.
korissahan on pientä ruostetta jossain mutta kunhan auton nyt saa ensiks rullaavaksi niin tehdään sen jälkeen muita juttuja.
heitin myös tuon harmaan nismon tukivarsien kannakehässäkän paikoilleen uusilla alkuperäisillä pulteilla. tai takimmaiset pultit puuttuu vielä alkuperäiset sekä kallistuksen vakaajan kannakkeet pitää kanssa tilata. samoin kun whitelinen kallistuksenvakaaja mikä sopii rb koneen kanssa on seuraavien tilattavien osien listalla.
etuiskareitten yläpäät laitoin niin keulaa päin kun meni, olka akseleiden ohjeiden mukaisesti. olka akselit sattu nyt menemään drift asentoon niin mennään sillä sitten. olka akselit tuli uusilla alkuperäisillä pulteilla ja muttereilla kiinni iskareihin, ja koska s14 olka akselin reiät on isommat mitä s13 iskarissa niin sinne väliin tuli semmoset holkit mitä oon ulkomailta ostanut, unohdin ottaa kuvan niistä.
korissahan on pientä ruostetta jossain mutta kunhan auton nyt saa ensiks rullaavaksi niin tehdään sen jälkeen muita juttuja.
Re: Eetun S13.5 RB25DET
Mistä oot tilaillu noita uusia alkuperäisiä pultteja ja muttereita?
Ps. Hieno tulee!
Ps. Hieno tulee!
Re: Eetun S13.5 RB25DET
Vähän jokapuolelta on tullu hommailtua mutta esim nyt on tilaus vetämässä amayamalta, sieltä löytyy aika hyvin ja edullisesti.
Re: Eetun S13.5 RB25DET
otin noista s14 olka-akseleista mitkä mulla oli pyörännavat tähän. jarrut puhtaaksi ja paikoilleen ja renkaat alle. noille olka-akseleille suositellaan 18 vannetta mutta ainakin näillä rota torque 17" mahtuu helposti pyörimään ilman ongelmia.
taakse laitan vielä tässä vaiheessa noilla s14 olka akseleilla koska noihin 1000hp vetareihin mitä oon vähän kattellut kuuluu mukaan pyörännavat missä on 350Z vetarin booritus mikä on isompi halkaisijaltaan jotenka kestää paremmin tehoja.
taakse laitan vielä tässä vaiheessa noilla s14 olka akseleilla koska noihin 1000hp vetareihin mitä oon vähän kattellut kuuluu mukaan pyörännavat missä on 350Z vetarin booritus mikä on isompi halkaisijaltaan jotenka kestää paremmin tehoja.
Re: Eetun S13.5 RB25DET
takapää kasattuna s14 olka akseleilla
Re: Eetun S13.5 RB25DET
kaikenlaista alkuperäis osaa taas tuli laatikollinen
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 37 guests