My summer s13 part 2
-
- NORMAL USER
- Posts: 64
- Joined: 09. Nov 2015 11:18
My summer s13 part 2
Terve!
Pitkän vaanimisen ja foorumien, nettiauton sun muitten kyttäilyn jälkeen löysin itellenikin auton, josta pitäisi ensi kesäks työstää semmonen peli jolla nyt edes yhden viikonlopun saisi päästellä. Itse autohan on -91 säksätin, jonka hain jo kuukauden päivät sitten tästä samalta kylältä yön kähmässä.
Niin halvalla sai että melkein itketti, mutta sehän ei haittaa Valmiinahan oli jo hyvin palikkaa muunmuassa d2 drift alusta, KEMPPIlukko , rotan GTR-deet 12 tuumaa leveät takana ja 9 tai 10 edessä joista entinen omistaja selittikin että piti kapeammat tulla mutta näillä mennään ,niin ja särkynyt ca..
Alunperin olikin tarkoitus vielä korjata vanhasta rikkinäisestä moottorista mahdollisimman pienellä rahalla ehjä, sillä koneessa oli takokamat, mutta loppujen lopuksi tuli hommattua uusi ehjä moottori. Vanhasta moottorista tuli nakattua osia uuteen, muunmuassa hks nokat.
Koneen rakennus on vielä kesken, mutta toiveissa olisi saada kone nukattua paikalleen tänä tai ensi viikonloppuna. Moottorileikkien seassa on tullut lätkittyä vaimennusmattoa konttiin koska oli karsittu jo pelleille, mutta hytti itsessään oli täysin vaimennettu
Myös akku piti siirtää takakonttiin, ja sille on tehty oma koti takapenkin tilalle.
Sisusta autossa on jo itsessään asiallinen, joten sille ei tarvitse tehdä mitään.
Jotain oman käden jälkeä autoon on pakko saada, mutta sitä pitää katsoa sitten kun ite auto liikkuu Ja osiakin vielä puuttuu, syyläri, kuuleri ja bensapumppu. Joten vink vink niitä saa kaupitella Pakosarjakin puuttuu, mutta on jo työn alla joten saa nähdä millainen tulee, sitäkin saa jo valmiiksi kaupitella Kiitos ja kumarrus, haukkua ja nauraa saa jo tässä vaiheessa
Pitkän vaanimisen ja foorumien, nettiauton sun muitten kyttäilyn jälkeen löysin itellenikin auton, josta pitäisi ensi kesäks työstää semmonen peli jolla nyt edes yhden viikonlopun saisi päästellä. Itse autohan on -91 säksätin, jonka hain jo kuukauden päivät sitten tästä samalta kylältä yön kähmässä.
Niin halvalla sai että melkein itketti, mutta sehän ei haittaa Valmiinahan oli jo hyvin palikkaa muunmuassa d2 drift alusta, KEMPPIlukko , rotan GTR-deet 12 tuumaa leveät takana ja 9 tai 10 edessä joista entinen omistaja selittikin että piti kapeammat tulla mutta näillä mennään ,niin ja särkynyt ca..
Alunperin olikin tarkoitus vielä korjata vanhasta rikkinäisestä moottorista mahdollisimman pienellä rahalla ehjä, sillä koneessa oli takokamat, mutta loppujen lopuksi tuli hommattua uusi ehjä moottori. Vanhasta moottorista tuli nakattua osia uuteen, muunmuassa hks nokat.
Koneen rakennus on vielä kesken, mutta toiveissa olisi saada kone nukattua paikalleen tänä tai ensi viikonloppuna. Moottorileikkien seassa on tullut lätkittyä vaimennusmattoa konttiin koska oli karsittu jo pelleille, mutta hytti itsessään oli täysin vaimennettu
Myös akku piti siirtää takakonttiin, ja sille on tehty oma koti takapenkin tilalle.
Sisusta autossa on jo itsessään asiallinen, joten sille ei tarvitse tehdä mitään.
Jotain oman käden jälkeä autoon on pakko saada, mutta sitä pitää katsoa sitten kun ite auto liikkuu Ja osiakin vielä puuttuu, syyläri, kuuleri ja bensapumppu. Joten vink vink niitä saa kaupitella Pakosarjakin puuttuu, mutta on jo työn alla joten saa nähdä millainen tulee, sitäkin saa jo valmiiksi kaupitella Kiitos ja kumarrus, haukkua ja nauraa saa jo tässä vaiheessa
Last edited by kuulalaakeri on 28. Aug 2018 20:43, edited 4 times in total.
Re: My summer s13
mulla on mustasta sohittu ulkoselle hukkikselle tarkoitettu t3 laipalla oleva sarja, karu kuin mikä mutta ajaa varmaan asiansa. Siihen päähän löytyy rb20det vakio ahdin jos tarvitset. IC:kin löytyy, jos uskallat olla erilainen. Vakiopaikalle tuleva greddyn tekemä TODELLA paksu kennoinen ic.
Pumpuksi suosittelen race.fi Aeroflow 340 lph mallia. Niitä ollaan tökätty mersuun, micraan ja säksään. Kestää viinaa jos sattuu joskus suu napsumaan..
R32 syyläri käy bolton tohon kanssa. Mutta suosittelen mishimoton alusyyläriä melkeinpä.
Jos vanteista haluut eroon niin noi vois sopii mun kesänipponiin =)
Paa yv jos haluat kauppaa käydä.
Pumpuksi suosittelen race.fi Aeroflow 340 lph mallia. Niitä ollaan tökätty mersuun, micraan ja säksään. Kestää viinaa jos sattuu joskus suu napsumaan..
R32 syyläri käy bolton tohon kanssa. Mutta suosittelen mishimoton alusyyläriä melkeinpä.
Jos vanteista haluut eroon niin noi vois sopii mun kesänipponiin =)
Paa yv jos haluat kauppaa käydä.
-
- NORMAL USER
- Posts: 64
- Joined: 09. Nov 2015 11:18
Re: My summer s13
Vanteet jää, pittää tässä vähän nuita osien haalimisia miettiä tarkemmin sen jäläkeen kun saa moottorin paikallensa. Ahdinkin löytyy jo sopivan kokonen. Yhdeltä isännältä dnsf:än puolelta jo löysin kaikki tarpeelliset osat mutta hinnasta kun ruvettiin puhumaan niin tuli täydellinen radiohiljasuus
-
- NORMAL USER
- Posts: 64
- Joined: 09. Nov 2015 11:18
Re: My summer s13
Kone kasailtu siihen kuntoon että tallin vapautuessa voi pudottaa paikalleen, tällä hetkellä tallissa tilaa vie mystisen käynnistymättömyysvian omaava moottorikelkka , niin sen käynnistyttyä vapautuu tilat nissanin laittoon.
Tosiaan kahdesta koneesta yhdistelty yksi toimiva, vaihtelin vielä imusarjan eilispäivänä, koska vanhassa moottorissa oli musta imusarja isompine suuttimineen ja värillähän ei ole väliä kunhan se on musta
Ensi viikolla lähtee tulemaan cooleri, ahtoputket ja bpumppu matkahuollon kautta tännepäin, joten niitäkin pitäisi ruveta sitten mallailemaan paikalleen. Sikäli mikäli kaikki muut ajamiseen tarvittavat osat on sitten kasassa syyläri poislukien, niin käyn ruuvaamassa peltoauto-micrasta syylärin että pääsee luistelemaan kesärenkailla
Pakosarjan tekoon on myös käyrät hommattu ja sitäkin pääsee turaamaan kun kone on paikallansa
Ensi päivityksessä toivottavasti on jo kone keulilla
Tosiaan kahdesta koneesta yhdistelty yksi toimiva, vaihtelin vielä imusarjan eilispäivänä, koska vanhassa moottorissa oli musta imusarja isompine suuttimineen ja värillähän ei ole väliä kunhan se on musta
Ensi viikolla lähtee tulemaan cooleri, ahtoputket ja bpumppu matkahuollon kautta tännepäin, joten niitäkin pitäisi ruveta sitten mallailemaan paikalleen. Sikäli mikäli kaikki muut ajamiseen tarvittavat osat on sitten kasassa syyläri poislukien, niin käyn ruuvaamassa peltoauto-micrasta syylärin että pääsee luistelemaan kesärenkailla
Pakosarjan tekoon on myös käyrät hommattu ja sitäkin pääsee turaamaan kun kone on paikallansa
Ensi päivityksessä toivottavasti on jo kone keulilla
-
- NORMAL USER
- Posts: 64
- Joined: 09. Nov 2015 11:18
Re: My summer S13
Kremilinille lähetelty yyveetä, katoppa inboxi
Morjesta pöytään vaan! Auto viettänyt viikon päivät pihalla odottamassa tilaa tallista.
Ja nyt on rojekti ottanut harppauksen eteenpäin, perjantai-iltana tuli moottori nakattua paikallensa. Laitoin vielä koneen ollessa pukissa paikalleen iridium-tulpat. Kytkimen keskitin 3/8 jatkolla ja maalarinteipillä, ja tuntuhan tuo kerrasta kohilleen sattuvan
Itse moottorin pudotus konehuoneeseen sujui hyvin, kun kahdestaan sai touhuta. Kattoparrusta roikkuvalla kettingillä tuli nostettua kone kattoon, ja tiukkaa teki silti että mahtui keulan yli tulemaan Mutta pikku taiteilun jälkeen moottori ja vaihdelaatikko naittuivat toisiinsa niinkuin pitääkin.
Kannakekumekset rakensin kahdesta jääkiekosta, kun niitä on tuon harrastuksen jäliltä nurkat täynnä Pitää tosin vielä puolikkaat laittaa molemmin puolin kun öljypohja meinaa olla turhan lähellä poikkipalkkia. Pahoittelen kuvien tärähtäneisyyttä
Seuraavaksi pitäs katella vesiletkut ja alipaineletkut paikoillensa, ja yrittää saada puuttuvat osat kun näyttää nuitten käytettyjen osien myyjillä olevan hankalaa tuo yhteydenpito
Ja olisko arvon raadin mielestä ulkokuoren pilalle laittamisessa tarroituksella mitään järkeä?
Morjesta pöytään vaan! Auto viettänyt viikon päivät pihalla odottamassa tilaa tallista.
Ja nyt on rojekti ottanut harppauksen eteenpäin, perjantai-iltana tuli moottori nakattua paikallensa. Laitoin vielä koneen ollessa pukissa paikalleen iridium-tulpat. Kytkimen keskitin 3/8 jatkolla ja maalarinteipillä, ja tuntuhan tuo kerrasta kohilleen sattuvan
Itse moottorin pudotus konehuoneeseen sujui hyvin, kun kahdestaan sai touhuta. Kattoparrusta roikkuvalla kettingillä tuli nostettua kone kattoon, ja tiukkaa teki silti että mahtui keulan yli tulemaan Mutta pikku taiteilun jälkeen moottori ja vaihdelaatikko naittuivat toisiinsa niinkuin pitääkin.
Kannakekumekset rakensin kahdesta jääkiekosta, kun niitä on tuon harrastuksen jäliltä nurkat täynnä Pitää tosin vielä puolikkaat laittaa molemmin puolin kun öljypohja meinaa olla turhan lähellä poikkipalkkia. Pahoittelen kuvien tärähtäneisyyttä
Seuraavaksi pitäs katella vesiletkut ja alipaineletkut paikoillensa, ja yrittää saada puuttuvat osat kun näyttää nuitten käytettyjen osien myyjillä olevan hankalaa tuo yhteydenpito
Ja olisko arvon raadin mielestä ulkokuoren pilalle laittamisessa tarroituksella mitään järkeä?
Re: My summer S13
IMO ulospäin perkeleen hyvä just tolleen paitsi etupuskuri näyttää aika tyhjältä mut sinne oletettavasti tulee iso cooleri?
https://www.instagram.com/anttihhhh/" onclick="window.open(this.href);return false;
200sx s13 rb25det rocketbunny prokkis
200sx s13 käyttis
200sx s13 rb25det rocketbunny prokkis
200sx s13 käyttis
-
- NORMAL USER
- Posts: 64
- Joined: 09. Nov 2015 11:18
Re: My summer S13
Jep, iso kuuleri tulee keulille kyllä. Ehken rauhotun vielä tuon ulkokuoren kanssa kun omaankin silmään käy oikein hyvin jo nyt
-
- NORMAL USER
- Posts: 64
- Joined: 09. Nov 2015 11:18
Re: My summer S13
Iltoja!
Tullut taas haalittua aika läjä osia, ja nyt onkin kaikki auton loppuun kasaamiseen tarvittavat osat tulossa/perillä. Torstaina tuli matkahuoltoon kaksi pakettia, ahtoputket, kuuleri ja bensapumppu. Perjantaina lähtenyt pakosarja ja hukkis tulemaan, ja syylärikin on tuloillaan. Eilen tuli asennettua kuuleri kera ahtoputkien ja dumpin. (dumppi ei ollut näköjään kuvanotto hetkellä vielä paikallaan, hks ssqv) Myös sähköt tuli keulalle vedettyä ja ohjaustehostin asennettua jotka nekään ei ollut vielä kuvanottohetkellä tehtynä
Joku asiaan perehtynyt vois kertoo millä tavalla on viisain rakentaa tuo koneen huohotus? Tulossa siis kera catch canin. Jahka pakosarja tulee, niin pitää sekin rakentaa loppuun ja kokeilla mitenkä tuo maffi-suodatin rakennelma mahtuu pellin alle
Palaillaan taas uuden osaläjän kera, ja tarkoitus olisi että hiihtolomaviikolla saattaisi kone jo olla käynnissä, who knows
Tullut taas haalittua aika läjä osia, ja nyt onkin kaikki auton loppuun kasaamiseen tarvittavat osat tulossa/perillä. Torstaina tuli matkahuoltoon kaksi pakettia, ahtoputket, kuuleri ja bensapumppu. Perjantaina lähtenyt pakosarja ja hukkis tulemaan, ja syylärikin on tuloillaan. Eilen tuli asennettua kuuleri kera ahtoputkien ja dumpin. (dumppi ei ollut näköjään kuvanotto hetkellä vielä paikallaan, hks ssqv) Myös sähköt tuli keulalle vedettyä ja ohjaustehostin asennettua jotka nekään ei ollut vielä kuvanottohetkellä tehtynä
Joku asiaan perehtynyt vois kertoo millä tavalla on viisain rakentaa tuo koneen huohotus? Tulossa siis kera catch canin. Jahka pakosarja tulee, niin pitää sekin rakentaa loppuun ja kokeilla mitenkä tuo maffi-suodatin rakennelma mahtuu pellin alle
Palaillaan taas uuden osaläjän kera, ja tarkoitus olisi että hiihtolomaviikolla saattaisi kone jo olla käynnissä, who knows
Re: My summer S13
Mitä asiaan hieman perehtyneenä ja kaikenmaailman foorumeita lueskelleena, ajattelin toteuttaa huohotuksen niin, että kampikammion huohotus isommalla letkulla imupuolen venakopan taakse (korvaa alkup. metalliputken jossa 90 asteen mutka), imusarjan pvc tulpattu, imupuolen ja pakopuolen venakopista letkut säiliöön, joka mahd. ylös asennettu (mielellään venakoppien yläpuolelle, esim iskaritornin ja tulipellin väliin). Ja tosiaan huohotuspöntössä ilmansuodatin ulkoilmaan. Pönttöön ajattelin jotain harvaa teräsvillaa laittaa kanssa..
Näin siksi ettei pitkän jamittamisen jälkeen sylkis öljyjä venakopista ulos, mikä on monilla ollu ongelmana..
Ainakin Briteissä todettu toimivaksi luisukäytössä.
Näin siksi ettei pitkän jamittamisen jälkeen sylkis öljyjä venakopista ulos, mikä on monilla ollu ongelmana..
Ainakin Briteissä todettu toimivaksi luisukäytössä.
S13 -90 #CA18
IG: jallode
IG: jallode
-
- NORMAL USER
- Posts: 64
- Joined: 09. Nov 2015 11:18
Re: My summer S13
Kiitän neuvoista, itsekkin yrittänyt lukea kaikennäkösiä foorumeita mutta tapoja tuohonkin hommaan on näköjään yhtä monta kuin tekijääkin
-
- NORMAL USER
- Posts: 64
- Joined: 09. Nov 2015 11:18
Re: My summer S13
Pakosarja ja turbo nyt mallailtu paikalleen ja aika pirun tiukka paketti tulee kaikkinensa, huomenna pittää kävästä ehtimässä paikallisista varaosapuljuista downpipeen tavaraa ja yrittää vääntää se, tässä nykytilanne
Kiitokset Kremilinille pakosarjasta ja hukkiksesta. Koululla sain teetettyä kuitenkin turbon laipan, kun tuo oma turbo oli t4 laipalla. Screameri tulee kans, ja sekin pitäisi vääntää. Mitesmites tuleeko katastuksessa noottia screamerista?
Kiitokset Kremilinille pakosarjasta ja hukkiksesta. Koululla sain teetettyä kuitenkin turbon laipan, kun tuo oma turbo oli t4 laipalla. Screameri tulee kans, ja sekin pitäisi vääntää. Mitesmites tuleeko katastuksessa noottia screamerista?
Re: My summer S13
Mulle ei ainakaan sanottu mitään screameristä viimeks, eipä se oo auki kuitenkaan ku vaan täyskaasulla
https://www.instagram.com/anttihhhh/" onclick="window.open(this.href);return false;
200sx s13 rb25det rocketbunny prokkis
200sx s13 käyttis
200sx s13 rb25det rocketbunny prokkis
200sx s13 käyttis
-
- NORMAL USER
- Posts: 64
- Joined: 09. Nov 2015 11:18
Re: My summer S13
No hyvä tietää, muutenkin kyllä tullu kutina että se on ehken pienin murhe jos joskus katastukseen asti selviää
-
- NORMAL USER
- Posts: 64
- Joined: 09. Nov 2015 11:18
Re: My summer S13
Taas jottain tuolla tallin puolella tapahtunu, tänään tuli beteltä syyläri joten palapelin viimeinen pala löytynyt Enää on siis vaan ajan kysymys millonka vehkeistä otetaan ensisavut
Hiihtoloman kunniaks vietin tänään hyvän tovin tallin puolella taiteillen downpipeä, screameriä ja ahtoputkia sun muita paikoilleen. Sillä rintamalla onkin jälellä enää hukkaportin ohjaus ja putken asennus
Keskiviikkona tuli käytyä reissu Kajaanin mätiksessä ja haettua tuota 3" ränniä ja wrappia jolla saa pahimmat räkäsaumat piiloon On muuten näin pakosarjan ja downpipen käärimisen jälkeen käet niin täynnä tikkua ja mitä matskua lie tuo wrappi että ens kerralla laitan varmasti käsineet
Käynnistykseen tarviis enää oikeestaan asentaa b-pumppu, huohotus ja tuo öljykuuleri. Jostain syystä ei muuten tuohon suodattimen siirtosarjaan passaa tuo ca:n oma öljysuodatin? Jos muilla ollu samaa ongelmaa niin saa valaista. Joka tapauksessa ensi varaosapuljureissulla otan tuon laipan mukaan niin jospa tuolta sopiva suodatin löytyis Ja muutenkin ihan haluaisin varmistua miten tuo sandwich plate toimii etten onnistus vaan jotenkin kytkemään sitä väärinpäin Apua saa ja pitää siis antaa.
Näihin kuviin ja tunnelmiin taas ensi kertaan
Hiihtoloman kunniaks vietin tänään hyvän tovin tallin puolella taiteillen downpipeä, screameriä ja ahtoputkia sun muita paikoilleen. Sillä rintamalla onkin jälellä enää hukkaportin ohjaus ja putken asennus
Keskiviikkona tuli käytyä reissu Kajaanin mätiksessä ja haettua tuota 3" ränniä ja wrappia jolla saa pahimmat räkäsaumat piiloon On muuten näin pakosarjan ja downpipen käärimisen jälkeen käet niin täynnä tikkua ja mitä matskua lie tuo wrappi että ens kerralla laitan varmasti käsineet
Käynnistykseen tarviis enää oikeestaan asentaa b-pumppu, huohotus ja tuo öljykuuleri. Jostain syystä ei muuten tuohon suodattimen siirtosarjaan passaa tuo ca:n oma öljysuodatin? Jos muilla ollu samaa ongelmaa niin saa valaista. Joka tapauksessa ensi varaosapuljureissulla otan tuon laipan mukaan niin jospa tuolta sopiva suodatin löytyis Ja muutenkin ihan haluaisin varmistua miten tuo sandwich plate toimii etten onnistus vaan jotenkin kytkemään sitä väärinpäin Apua saa ja pitää siis antaa.
Näihin kuviin ja tunnelmiin taas ensi kertaan
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 22 guests