[TXP] Nissan 180sx Sileighty, Daily Smolboi ja Datsun b310

Omien autoprojektien esittely.
thebe
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 46
Joined: 05. Apr 2014 16:18
Location: Rovaniemi

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET

Post by thebe » 01. Nov 2017 10:07

Pmas hpx-n1 maffin saa parilla sadalla ja 3" putkessa riittää 800hv... Isommassa putkessa vielä pidemmälle. Ite en enää alkaisi ostamaan 20+v vanhaa käytettyä maffia (z32), kun samalla rahalla saa uutta teknologiaa. Enkä alkanut :) käytössä 3" putkessa ja hyvin pelaa. Tuota maffia esim nistune nykyään suosittelee.

http://www.pmas-maf.com/product/hpx-n1- ... ow-sensor/

Emetus
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 82
Joined: 07. Oct 2014 17:15
Location: Kannonkoski/Jämsänkoski

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET & Talventappaja Charmint

Post by Emetus » 29. Nov 2017 21:32

Kiitos neuvoista Kremilin ja Thebe ;).

Pitkästä aikaa viikko on ollut hyvä autojen suhteen. Charmint ansaitsi paikan otsikosta, koska vihdoin sain asennettua siihen ledbarin, leimarenkaat ja kilvenvalot, jotka on ollu jo kauan todo- listalla :lol:
Image

Leimavanteet on erittäin kireät eripari 13" tuumaset pellivanteet, jotka kaverilta sain kessuaskilla :lol:

Image

Image

Image

Ledbar on tommonen pieni ja kusinen käsittääkseni joku työvalo, joten se pitää vielä leimausta varten irrotella, mutta pääasia että saatiin tehtyä erittäin hienot ja helpot kiinnikkeet, sekä johdotukset.
Huomasin myös, että kyseisen hallin valaistus sumentaa kuvia aika paljon ja valitettavasti tässä postauksessa on aikalailla lisää kuvia sieltä :facepalm:. Ensiviikolla mahdollisesti täytyy käydä tarjoamassa leimasedälle kemppilukolla ja yhdellä toimivalla vetarilla. Saa nähdä mitä se sanoo, mikäli leima tulee saa alkaa laittaa talvituotteita kiinni eli Säxästä "nardi", ebayn tsurikawa, vetolenkki eteen, madalluspalat taakse ja laikkaa eteen näin väliaikaisesti.
Sitten tähän huonompaan vehjeeseen eli Säxään.
Niisan haettiin trailerilla eilen illalla eli tiistaina kylmästä varastohallista kaverin hallille, jossa on lämmitys ja kaikki työkalut yms. Tarkoituksena oli purkaa kone irti ja purkaa koneesta apulaitteet&kansi pois ja tuoda kämpille, jossa sen puran loppuun.
Purkaminen oli yllättävän helppoa ja nopeaa verrattuna esim. m50:n purkuun Bemarista.
Image

Kuva kokonaistilanteesta koneen irroituksen jälkeen. Oksettavan paljon Volvo-osaa kaverin hallilla :roll:.

Image

Beteltä aiemmin ostetulle vaihdekepin pussille meinas käydä hieman hassusti, koska unohtu irrotella shifreri tai oikeastaan pelkkä kepin nupin irrottaminen olis riittäny :mrgreen:.

Image

Koneen pukille laitto meinas myös tuottaa ongelmia, koska liinat oli niin huonosti että kone meinas keulia ympäri ja luonnollisesti ei jaksanut niitten paikkoja vaihtaa, joten kaverin piti seisoa koneen etuosalla tasapainona :lol:.
Nyt kone on kuitenkin onnellisesti pukilla ja tänään kävin vielä purkamassa pakosarjan ja turbon irti. Oli kyllä erittäinkin paljon päittäisvälystä discopotatossa, mikäli se muka oikeasti on niin vähän ajettu kun myyjä sanoi... Kurkkasin nopeasti myös sisään pakokanavista ja kaikki oli ok näköisiä ja karstaisia, paitsi ykköspytyssä oli venttiilien varret märät öljystä. Toki ei todella viittaa mihinkään vakavaan, lähinnä venttiilivarrenkumien vuotamiseen :lol:.
Image

Vielä loppuun kuva koko vehjeestä, koska se on taas alkanut miellyttää silmää enemmän niin sitä kehtaa myös katella 8-). Koneeseen on myös selvä suunnitelma, mutta en uskalla sitä vielä kertoa ennenkuin on rahat ja koneistajat haalittu ;).

Vanha kytkin ja vp on myös myynnissä, niistä kuvia saa yv:llä. Asetelma aikalailla finito ja vauhtiskin kohtuu ikävästi kulunut, mutta sais siitä vielä pelin. Levy on käyttökuntoinen. Osa kuvista on kyllä niin huono laatuisia, että hävettää, mutta aina ei kerkeä sihtailla ja tarkennella kovin kauaa :oops:

Emetus
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 82
Joined: 07. Oct 2014 17:15
Location: Kannonkoski/Jämsänkoski

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET & Talventappaja Charmint

Post by Emetus » 09. Dec 2017 19:44

Jotain pientä taas yritetty.

Moottori tosiaan nostettiin pois viime viikolla ja heti seuraavana päivänä purettiin aikalailla kaikki ylimääräinen lohkon ympäriltä niin että paikalleen jäi oikeastaan vaan kampura ja jtn pientäturhaa. Discopotun möin Sorrille ja maffillekkin ois ottaja, enää siis loput turhuudet pitäis saada myytyä. Huohotuksen syykin selvisi:
Image

Yllättäen kakkospytystä, joka on kuulemma herkin näissä vehjeissä. Onneksi lohko on hyvässä kunnossa. Sylinterin saa käyttökuntoon hoonaamalla, mutta voi olla että siivua lähtee enemmänkin lohkosta... :twisted:.
Image

Muuta negatiivista yllätystä ei sitten oikeastaan ollutkaan paitsi koneen kannakekumit...
Image

Hommansa hoiti erittäin hyvin. Kone ei suuria heilunut ja silti hampaat on suussa. Näillä samoilla ominaisuuksilla saa ehdottaa uusia tilalle, koska nuo on niin helvetin rumat, että eihän niitä kehtaa pitää. Jääkiekot tai alumiiniset ei siis ole vaihtoehto, koska haluan hampaani säilyttää. Positiivinen yllätys oli pieni, mutta hyödyllinen. Greddyn sandwich plate. Saa siis helposti totetutettua öljynjäähyn jolle kyllä onkin tarvetta.
Image

Kaverin halli oli aika hyvin mun valtaama :lol:. Toki nyt on Säxä ulkona homehtumassa Charmantin vieressä, kun en sitäkään vielä kerennyt leimalla käyttää ja kaveri tarvii hallista tilaa omille "autoille" :lol:

Seuraavana onkin aikalailla tiedossa rahan käyttöä sekä osien kuskailua suuntaan ja toiseen. Toki sopis myös jos korille löytyis joku vähän kuivempi paikka, mutta mahtuuhan se tuossakin olemaan, jos ei muuta saa.
Image

Keski-Suomen alueelta saa siis tarjota halpaa yhden auton paikkaa. Pakko ei ole olla lämmin, mutta katto ois hyvä olla ja kuiva lattia :facepalm:

Emetus
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 82
Joined: 07. Oct 2014 17:15
Location: Kannonkoski/Jämsänkoski

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET & Talventappaja Charmint

Post by Emetus » 17. Jan 2018 01:33

Ikinä ei jaksa ottaa itteään niskasta kiinni ja päivittää asioita ajoissa. Varoituksen sana kaikille; tämä päivitys koskee lähinnä vain Charmanttia :D.
Charmantti ajettiin Äänekosken amikselle yhdellä ehjällä vetarilla, jossa otettiin päästöt pienellä kytkimen luistatuksella, koska tyhjäkäynti ei muuten halunnut tippua. Jotain pientä tehtiin vielä ennenkun vietiin leimalle Äänekosken A-katsastukselle, jossa se piti työntää halliin, koska yhdellä pyörällä vetävä auto jäisellä pihalla ei suuremmin liiku :lol: ja ensimmäinen päätös oli: HYLKY
Vikalistaa niin paljon kun muistan, kun ei tullut kuvaa otettua:
"Koiranluut"
Vilkkujen kanssa yhtäaikaa himmeästi vilkkuvat takavalot
Vetokoukun pistokkeen kansi puuttui
Pikkurillin kokoinen reikä runkopalkissa
Samankokoinen reikä vieressä pohjassa
Lisävalonkiinnikkeet
Reikä pakoputkessa
Avain irtoaa virtalukosta auton ollessa käynnissä
Vetoakselin välys ja asiaankuulumaton ääni
Muistaakseni jotain vielä oli mutta en saa päähäni mitä. Mentiin takaisin amikselle, vaihdettiin ehjä vetari boorittoman tilalle ja korjasin kaikki muut viat paitsi tuon virtalukon ja tuon takavalojen maadoitusongelman. Seuraavaksi koitettiin Suolahden A-katsastusta ja siellä katosikin kaikki viat lapuista. Suosittelen vahvasti kyseistä konttoria.
Ajelin kotia Suolahdesta ja taisin seuraavana päivänä lähteä viikonlopuksi emännän luo Huittisiin about 320km suuntaansa. Pienellä jännityksellä suhtauduin matkaan, mutta loppujen lopuksi kaikki meni hyvin vaikka menomatkalla ledibaari sammui ja viaksi paljastui sulake, jota ei ulospäin nähnyt rikkinäiseksi. Öljyä se hieman vie, mutta johtuu osittain venttiilikopan kannen vuodosta.
Image

Kuva Huittisten paluumatkalta :mrgreen:.
Tästä se ilo vasta alkoi kun pääsi kotikulmille ajamaan luisua kavereiden kanssa. Ensimmäinen täppi kovempaan penkkaan ja takapuskuri repeytyi toiselta puolelta irti, mittarivalot katosi ja takavalot katosi. Puskuri nippusiteillä kiinni ja vetoja. Hetken päästä puskuri oli taas kadonnut ja löytyi keskeltä kylää. Nykyään se matkustaa takapenkillä :lol:. Seuraavana iltana testasin ihka aitoa walltappia paikallisen Salen tiiliseinään, kun muut ei uskaltanut. Sinne jäi apparin takavilkunlasista suurin osa ja mehevä lommo konttiin :facepalm:. Hetken päästä pääsin taas toteuttamaan itseäni postilaatikoiden kanssa, koska muista ei ollut siihenkään, toki voi johtua myös siitä, että muut tykkää ehjistä autoista :lol:. Postilaatikot lähti, mutta samalla tuli kuskin takakylki sisään. Kaveri konttiin ja turvakengillä potkimaan kylkeä pihalle. Onneksi alkoi joululoma ja auto sai lepotauon lumenmittaushommissa.
Image

Tässä kuvassa oli muistaakseni 25cm lunta katolla :lol:.
Charmantista huomasin jo kesällä ongelman, että lämmöt ei nouse ja nyt talven tullen lämmöt oli niin alhaiset, että mittari ei oikestaan värähtänyt lainkaan. Tästä selvittiin uudella termarilla. Taas kovaa ajoa ja samaisena iltana paukahti mun entinen e36 toukka kylkeen, kun otettiin Drift train harkkoja, joissa tietenkin olin keskimmäisenä ja pyörin, koska ensimmäinen oli hitaampi ja tuli liian kiire kabiiniin. Bemarista meni kaikki valojen kiinnikkeet, vilkku, nokkapelti taittui, lokari taittui yms. ja Daihatsuun tuli vain pari lommoa lisää.
Samana iltana heitettiin vielä Sorrrilta tulleet s13:sen teardropit alle niin, että takana on nypityt nastat ja edessä hyvät nastat. Säxän vanhat lätyt piti myös laittaa, koska edessä ei mahtunut pyörimään muuten ja takaa näytti tyhmältä ilman. Edessä siis 25mm ja takana 50mm :lol:. Noh kuten arvata saattaa, kaariinhan ne hankas urakalla. Pari miestä keventi ja yks laitto Bemarin kardaanin kaaren ja renkaan väliin. Yks istumaan auton päälle, yks pyörittämään kardaania ja minä ajelemaan eteen ja taakse, nyt mahtuu pyörimään paitsi terävissä montuissa ottaa takaset kiinni ja edestä raapii loksuun, kun renkaita kääntää tarpeeksi, mutta se ei menoa haittaa.
Image

Image

Huomasin, että Daihatsun pellit ei ole kovinkaan järeää tekoa niinkuin takakulmista huomaa, varsinkin alhaalta :facepalm:. Täytyy ne keväällä oikoa, koska tällä ois tarkotus ajella monta talvea ja suunnitelmiakin on tosi paljon vaan niitä ei vielä kerrota, koska muuttujia voi aina olla.
Image

Loppuun vielä kuvaa tämän hetkisestä ulkonäöstä. Luultavasti talvenaikana ei tule suuria muutoksia, paitsi ehkä vanteiden suhteen. Olis tarkotus hommailla watanabe, ssr mesh, cr kai tms. tyyliset leveät vanteet pienellä et:llä niin sais lätytkin pois välistä. Saa muuten tarjoilla jos semmosia pyörii nurkissa. 14" tai 15"
Facebookissa koitan päivitellä meidän porukan sivuille talviluisujen tapahtumia kyseiseen albumiin:
TXP Talvi 2k18

Emetus
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 82
Joined: 07. Oct 2014 17:15
Location: Kannonkoski/Jämsänkoski

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET & Talventappaja Charmint

Post by Emetus » 16. Feb 2018 19:55

Morot
Daihatsu sai kenkää ja hyvin se sitä ottikin vastaan, jos ei lasketa sitä, että vesiletkuun tuli viilto josta lenti nestettä pitkin konehuonetta jonka jälkeen käynti on ollut heikompaa kuin ennen vaikka joka paikka on koitettu kuivata. Nyt sillä ei oikeastaan oo väliä hetkeen :facepalm:.
Image

Image

Ajeltiin luisua ja risteyksestä tuli Fiesta takakulmaan :x
Poliisi muisti sakolla ja vakuutusyhtiö auton korvauksella. Niitä siis odotellessa. Erittäin ison palan saa ainakin vaihtaa takakulmaan :roll:.
Image

Tilanne oli pakko korjata väliaikaisesti kun matkaa kotiin oli kuitenkin sen 150km ei se hieno ole, mutta välttää. Toki nyt sillä ei voi ajaa, kun jarrut katosi. Oletan takasylinteriä, koska nestevuotoja en missään nää. Vetokoukun kerkesin myös poistaa jonkin viikon ennen kolaria, jos se olis ollut, ois Daihatsu selvinnyt ehkä parempana, mutta Fiesta pahempana.

Kauan sitten huutelin hallipaikkaa topicissa ja rukouksiin vastattiin melkein heti. Weicco laittoi messagea, että heillä vois olla yhden auton menevä kolo hallilla ja sinne aloin heti hieroa itseäni sisään. Hetki siinä meni mutta eilen saatiin auto Jyväskylään.
Yhden kortin lähdön, yhden vetoauton hajoamisen ja yhden kärryn lainaamisen jälkeen päästiin Nissanin etsintään hangesta ja lastaamaan kyytiin. Paikallisen kirvesmiehen kärryn sisäleveys oli kuulemma 177cm, joten nopeiden laskujen mukaan Nissanin piti mahtua...
Image

Olisihan se mahtunut, mutta Cosmisten ulkonevat puolat olis ottanut kärryyn kiinni. Auto alas ja Advanit alle :D.
Image

Image

Liikaa tilaa ei nytkään jäänyt. Onneksi kärry oli kippaava, joten ilman suuria ongelmia saatiin kyytiin, mutta pois ottaessa meinas loksut jäädä :lol:.
Pari kuppia kerkesin kahvia hörniä hallilla ennenkun lähdettiin Euraan ja tuntui kyllä siltä, että porukka on helvetin jees :thumbsup:. Ensviikolla täytyy käydä alottelemassa hommia ja sen jälkeen onkin lomaviikko niin kerkeää paremmin.
Tulevaisuudessa on tulossa mahdollisesti vielä yks Japanilainen kippo, Bemarin mentyä kaupaksi, mutta siitä enemmän kun on pihamaalla.
Näihin kuviin ;)

Emetus
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 82
Joined: 07. Oct 2014 17:15
Location: Kannonkoski/Jämsänkoski

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET & Talventappaja Charmint

Post by Emetus » 23. Feb 2018 15:36

Iltaa!
Parina iltana oon käyny Nissania ropailemassa uudella hallilla. Heti alkuun kuvaa hyvin kotiutuneesta ja sulaneesta biilistä 8-)
Image

Ja tottakai piti hommat alottaa rytinällä, parilta homman jo tehneeltä kyselin vähän vinkkejä(Kiitos Juucso ja Bete ;)) ja Motonetistä halvin rälläkkä ja kolmetoista laikkaa matkaan kun vanhat on 100km väärässä suunnassa vanhalla hallilla :lol:
Image

Kuva näyttää hassulta kun konehuoneessa oleva roskapussi vähän vääristää tilannetta. Kaikki sisältä eteenpäin tulevat sähköt on rapsittu irti ja kaikki pytet auottu (pyöritä ja teippaa)
Laitetaan vielä kuvaa erittäin viisaasta johtojen vetämisestä josta saadaan syyttää entistä omistajaa...
Image

Näitäkään ei siis olisi voinut vetää kaikkia sisäpuolelta :facepalm:.
Säxään seuraavana hommana vähän lisälaikkaa, kaarien tekeminen ja custom sulakeboxi. Aattelin saada auton ajoon Big Meettin mennessä, mutta saa nyt nähdä millasella tahdilla jaksaa vääntää :lol:
Daihatsusta sen verran, että korvausherra soitteli ja ensin koitti lunastaa Daihatsua, mutta kun en siihen suostunut niin tarjottiin kertakorvauksella 800€+seisontakorvaus. Pakkohan siihen oli suostua. Enää pitäis osat löytää ja tilata jarruhilut niin ei tarvis äitin Volvolla ajella :x.

HiTec
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 232
Joined: 20. Feb 2012 16:54

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET & Talventappaja Charmint

Post by HiTec » 23. Feb 2018 17:02

Pakko kysyä että onko tossa Daihatsu touhussa omasta mielestäs mitään järkee? Onko tää joku helvetin typerä läppä vai mikä järki tossa touhussa on kun paskotaan kaupan seinät, postilaatikot, toisten autot jne? Siistiä vissiin? Entäs jos toi Fiesta ois ollu vaikka jonkun 10v hartaudella rakentama harvinainen harrasteauto, joka menee paskaks teidän kyläluisuttelun takia? Pitäskö lopettaa ennenkun joku sivullinen kuolee ton pelleilyn takia?

epeli^^
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 162
Joined: 19. Dec 2016 16:20

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET & Talventappaja Charmint

Post by epeli^^ » 23. Feb 2018 17:21

HiTec wrote:
23. Feb 2018 17:02
Pakko kysyä että onko tossa Daihatsu touhussa omasta mielestäs mitään järkee? Onko tää joku helvetin typerä läppä vai mikä järki tossa touhussa on kun paskotaan kaupan seinät, postilaatikot, toisten autot jne? Siistiä vissiin? Entäs jos toi Fiesta ois ollu vaikka jonkun 10v hartaudella rakentama harvinainen harrasteauto, joka menee paskaks teidän kyläluisuttelun takia? Pitäskö lopettaa ennenkun joku sivullinen kuolee ton pelleilyn takia?
älä nyt viitti, jos laittomuudet sua noin ottaa päähän oot ihan väärällä foorumilla. jos toisten asiat sua harmittaa ni hae poliisikouluun.

Emetus
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 82
Joined: 07. Oct 2014 17:15
Location: Kannonkoski/Jämsänkoski

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET & Talventappaja Charmint

Post by Emetus » 23. Feb 2018 21:10

HiTec wrote:
23. Feb 2018 17:02
Pakko kysyä että onko tossa Daihatsu touhussa omasta mielestäs mitään järkee? Onko tää joku helvetin typerä läppä vai mikä järki tossa touhussa on kun paskotaan kaupan seinät, postilaatikot, toisten autot jne? Siistiä vissiin? Entäs jos toi Fiesta ois ollu vaikka jonkun 10v hartaudella rakentama harvinainen harrasteauto, joka menee paskaks teidän kyläluisuttelun takia? Pitäskö lopettaa ennenkun joku sivullinen kuolee ton pelleilyn takia?
On järkeä kiitos kysymästä. Tiesin että kesällä korjaan sen nii en anna vittujakaan jos vähän takakulma menee kasaan. Se että fiesta tulee pihasta kylkeen on sen syy ei mun niinkun vakuutusyhtiön täti sanoi. Asiasta en oo ylpeä, mutta en myöskään siitä ala liikaa vastuuta kantamaan. Kaupan tiiliseinä ei sinänsä hirveästi välitä muovisesta valokuvusta ja mistä tiiät vaikka postilaatikko ois ollu mun oma :roll:.
Epelille kiitokset myötätunnosta <3

kotte
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 42
Joined: 18. Jan 2017 17:54

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET & Talventappaja Charmint

Post by kotte » 23. Feb 2018 23:31

Vahinkoja sattuu

Emetus
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 82
Joined: 07. Oct 2014 17:15
Location: Kannonkoski/Jämsänkoski

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET & Talventappaja Charmint

Post by Emetus » 23. Feb 2018 23:59

Joo tahallaan ei oo tökitty muita autoilijoita ja vakuutusyhtiön täti sanoi aikalailla sanatarkkaan näin: "vaikka tulisit luisussa tai ylinopeutta, pihasta tulijalla on silti väistämisvelvollisuus". Aluksi otin syyt niskoilleni mutta jälkeenpäin mietittynä en kyllä itse mene ikinä tielle katsomatta molempiin suuntiin, voihan sieltä tulla vaikka rekka tms. joka voi viedä enemmän tilaa kuin normaali henkilöauto. Tästä on myös opittu tai oikeastaan mieli pistää niin paljon vastaan että ei oo tullu sen jälkeen ajettua luisua suorilla, joissa on risteyksiä, joihin en itse 100% varmasti näe.

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15446
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Oulu
Contact:

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET & Talventappaja Charmint

Post by Mystic » 24. Feb 2018 14:41

epeli^^ wrote:
23. Feb 2018 17:21
älä nyt viitti, jos laittomuudet sua noin ottaa päähän oot ihan väärällä foorumilla. jos toisten asiat sua harmittaa ni hae poliisikouluun.
No ei se nyt ihan nuinkaan mene; kyllä me yritetään täälläkin ihan maalaisjärjellä elää, vaikka ne autot ei aina kaikkien pienien pykälien mukaisia olisikaan. Tihulaiset ja päättömät kaahailijat sitten jo aivan toinen asia, jos nyt sellaisia eteen sattuu. Sille nyt ei voi minkään jos jonkun muun syystä kylkeen auto päsähtää, mutta ne omat rajat hakee sitten mieluummin jossain sivummalla suljetulla alueella ennen kuin liikenteen sekaan "missiloimaan" hyökkää. :D
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Editor @ Tuning.fi, Japanese Performance and Japtoys network.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.

Emetus
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 82
Joined: 07. Oct 2014 17:15
Location: Kannonkoski/Jämsänkoski

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET & Talventappaja Charmint

Post by Emetus » 24. Feb 2018 18:37

Joo kaikkea ei voi läpi sormien katsoa ja itse myös katson kohtuu tarkkaan missä vehkeet menee luisussa, sillä olin tehdasalueella. Paskaa tuuria ja tästä aiheesta keskustelemisen voi lopettaa.

Emetus
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 82
Joined: 07. Oct 2014 17:15
Location: Kannonkoski/Jämsänkoski

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET & Talventappaja Charmint

Post by Emetus » 21. Mar 2018 23:35

Jahas. Mitään muuta en oo tehny kun investoinu ja investoinu ja investoinu.
Charmant pääsi paremmille laitumille. Ehkä. Eli on kaverilla vuokralla niin kauan kun leima loppuu. Mää ostin uudeks käyttöautoks e36 Compactin, joten piti pihaa saada vähän tyhjättyä väliaikaisesti, kun pitäs vielä edelliseen Bemariin vaihdossa tullut riisikuppi hakea. Compostiin on tulossa Beteltä ostettu m50 ymsyms, mutta ei siitä enempää tänne foorumille.
Säxästä tosiaan joku aika sitten otin oikean takakyljen irti :facepalm:.
Image

Huomaa, että Japanista asti ollu kyljet paikallaan :roll:.
Ja sitten hommiin
Image

Ois saanu varmaan vähemmilläkin viilloilla taitettua, mutta eihän tässä muuta oo kun vähän enemmän hitsaamista, josta päästäänkin siihen, että hain eilen eli tiistaina Kokkolasta Esabin 200 Caddyn ja Compactiin laatikon. Näille tuli vaan 240€ lisähintaa...
Image

115/80km/h. Näköjään äitin 1.8 vapari v40 on turhan vauhdikas mulle :lol:.
Nyt oikeastaan Säxää pitäs seuraavana hitsailla ja hakea suoraa peltiä kaupasta.
Image

Vähän lisää leikattu ja tän kuvan jälkeen on myös leikattu lisää näköjään. Enää pitää tsekata että on suunnilleen suorassa nuo leikkaukset ja vetää kärryn loksu kiinni :mrgreen:
Tänään kun tein tota takakylkeä nii huomasin vanteessa jotain hassua.
Image

Tää on nyt ollu mulla vuoden ja ilmaa ollu kokoajan. Kysyin ex omistajalta onko mun vai sen tekosia ja se kehu, että oli jo kun se osti nuo. Oltava massaa tms. sisäpuolella. Onneks en saanu myytyä näitä :facepalm:.
Sitten investointeihin.
Image

Bete jotenkin jeccuttaa mua aina tuhlaamaan sen tuotteisiin niin piti myös poistaa Oltegat, kun niihin kauan tarjoilin Cosmiseita vaihdossa ja kun ne ei kelvannut niin sopivan markkinaraon tultua saatiin hyvä määrä euroja sovittua. Sattumalta heitin vanteen hankeen kun tyhjäsin autoa ja siinähän oli söpö esillepano valmiina. Leveydet oli 8" ja 9". Nuo kasit teen varmaan 10,5" ja ysit ehkä säilyy yseinä. Kuvassa tosiaan on tuo 9". Pitäs vaan rehkiä ja ottaa mitat kesköstä että sais sopivat lipat ja kannut tilattua. Nykyiset kannut sais kyllä uusiokäytettyä, mutta pitää kattoa jaksanko halkasta/viedä halkastavaks kun on tottakai hitsattu kasaan.
Toinen isompi ostos:
Image

Puolivitsillä laitoin ostoilmoa SR:stä Facebookkiin, kun ajattelin että teen kerralla hyvän tosta vanhasta. Ei kauaa mennyt kun tuli sellasella hinnalla just rempattu kone myyntiin, että olihan se pakko ottaa. Tuli vielä kuljetus samaan pakettiin. Tähän laitetaan Bemarin loota, joku iso turbo ymsyms. ja katotaan jos sais kesän ajeltua maltillisilla tehoilla :roll:
Tulevaisuuteen 8-)

Emetus
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 82
Joined: 07. Oct 2014 17:15
Location: Kannonkoski/Jämsänkoski

Re: [TXP] Nissan Sileighty SR20DET & Talventappaja Charmint

Post by Emetus » 07. May 2018 12:46

Mitään ei oo taaskaan tehty johtuen siitä, että ei oo aikaa ja motivaatio vähän karannut sitä myöten kun lompakko on vaihteeks keventynyt.
Spoileri porattiin konttiin kiinni ja pari Oltegaa halkasin rälläkällä. Tässä nyt on seuraavana ongelmana lippojen saanti ja se, että tuleeko vanne kestämään vaan 17 pultilla kasassa.
Image

Image

Spoileri on vähän tökerön näkönen, mutta ehkä se näyttää paremmalta kun teen uudet päädyt ja saan levikkeet&oikeat vanteet kiinni yms.

Sitten aiheeseen Datsun 150y b310.
Eli tämmönen kapistus tuli vaihdettua kauan sitten käyttisbemarilla(ei kärryllä oleva Bemari, otettiin vaan samalla mukaan kun haettiin Datsuni kotia :lol:) ja sain vielä rahaakin vähän.
Image

Image

Seuraavaks pitäs miettiä mitä tästä tehdään. Toki tän suurempi remontointi tulee tapahtumaan vasta kun tärkeämmät projektit on alta. Vaihtoehtoina oon miettiny perus pilaamista madaltamalla ja levittämällä tai sit jotain ns. racecar tyylistä joka silti olis vahvasti orkkikseen taittava. Saa nähdä. Tarviis muuten lisää tilaa autoille Jyväskylän lähistöltä. Ei tarvii olla ees kattoa päällä, kunhan sais kolme autoa jonnekkin seisomaan samaan paikkaan jossa ei ois nurmikkopohja :lol:.
Kesäkuussa tullaan ainakin tekemään enemmän Nissanille. Viimestään sillon palaillaan asiaan!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests