Päivää! Tätäkin foorumia tullut pitemmän aikaa selailtua, viimein kuitenkin tein käyttäjän kun tuli toinen japanilainen ostettua mistä vois jotain raapustaakkin. Aikaisemmin oli projektina Mitsubishi Sapporo mikä harmikseen pääty siihen että se löyty erään viikonlopun jälkeen aivan pilalle hakattuna. Vakuutusyhtiö oli onneks enemmänkin kuin samaa mieltä korvauksen summasta joten harmittamaan jäi lähinnä kaikki muu paitsi raha..
Aikaisemmin tullut kirjoiteltua mm Bomber foorumille josta jutut pääsee lukemaan tästä http://forum.bomber.fi/viewtopic.php?f=24&t=78097
Elikkäs.. Pitemmän aikaa tuli nettiautoa selailtua ja etsittyä aihiota, muutama todennäköisesti aika hyväkin aihio meni täysin nenän edestä..
Nissaniinhan sitä sitten päädyttiin, tekniikaltaan lähes vakio kunnossa jossei katin ohitusputkea ja vapaavirtaus suodatinta lasketa. Auton myyjä sanoi että vuoden seissyt, trafista paljastui myöhemmin että viimeks ollu leimassa 2014.. Kolme viikkoa sitten lauantaina saatiin tähti idea että ny lähetään joten ei kun traileri alle ja jyväskylästä vitolla huristelemaan kohti oulua. Matka suju muuten kivasti, jossei lasketa että meinas vito palaa Tupokselle.. Auto vastas hyvin pitkälti myyntitekstiä joten mukaanhan se otettiin.
Hinnasta perus tinkaukset, auto kyytiin ja jyväskylään.
Tallille kun päästiin niin pestiin vähän enimpiä kuria ja suolaa pois päältä, kuvia ei tullu sillon otettua mutta tässä muutama myyjän kuva
Seuraavana päivänä tutkittiin hieman ja karu totuus "helposta projektista" valkeni aika äkkiä..
Sisusta oli vähintäänkin mielenkiintoinen, mittaristoon vaihettu jotkut pilipali taustat mitkä häilyneet ja kupruilla sekä lieketkin maalattu keskikonsoliin
Kaikki helposti irtoava oli verhoiltu huonosti tommosella valkosella nahalla, ovipahveissa kierti teräsvaijeri nahan ympärillä yms
IMG_20171119_155626
IMG_20171119_160132
Äkkiä huomattiin myös että yllätys yllätys konttiin on vuotanu vettä, joten kaikki kontissa ja iso osa sisustasta olikin homeessa.. Subbarikotelo oli niin pehmeä että meni meisseli painamalla läpi No sääli on sairautta, suurin osa tuli vietyä kaatopaikalle. Lattiamatto on oikeastaan ainut mikä sisustasta harmittaa, oli tosi siisti muuten mutta aivan läpimärkä ja yllätys yllätys homeessa sekin.
IMG_20171119_204547
Helmojen alta löyty pikku yllärit, nekin oli melkeen koko matkalta laitettu silikoonilla kiinni.. Myyjä mainosti olleensa ennen automaalari, hyvä lisäys tuo ennen kun katsoo työn jälkeä tarkemmin. Suorimmat pinnat on myllytetty ihan hyväksi, pilarit taas täynnä appelsiinia ja väri mikä näyttää likaselta vaikka kuinka pesee, taittaahan se vähän valoon jotain sinisen tapasta mutta silti.. Korisarjasta myyjä sanoi vaan että jostain puolasta tilattu(?) Tähän mennessä vaikuttas että taitaa jotain Gp sarjaa olla aika lähellä. Todennäköisesti korisarja pysyy, kuitenkin se on siistissä kunnossa vaikka vähän lakka lohkeileekin. Suunnitelmissa ois ylimaalata koko auto uudestaan valkoisella ja samalla muutkin
"Pulttikaaret"IMG_20171124_154838
Näitäkin joku koittanut korjata, lätkästy ylisuuri pala peltiä reiän päälle ja täpeillä kiinni
IMG_20171125_153718
IMG_20171125_153749
Snapchat-2001762671
Tekniikka on noin 300tkm ajettu, joskus ollu moottori kuitenkin ylhäällä kun sellasissa paikoissa jälkiä ettei niitä oikein muu selitä. DNSF facebookkiin viestiä ja äkkiä kaikki perus virit löytykin. Moottori avataan, laakeroidaan ja rengastetaan sekä katotaan kansi. Käyntiinhän tämä ei osto hetkellä lähtenyt kun p-a pumppu rikki. Uusi Walbro tuli tilattua ja purkaessa selvis että jakohihna on jo kovastikkin eläke iässä joten käynnistellään sitten myöhemmällä
IMG_20171119_204400
Pohjan korjaaminen on jo aloiteltu, meni hermo Einhellin valovirta koneeseen joten ostetaan sitten veronpalautuksilla Esabbi tai Kemppi niin mukavoituu sekin. Kymmenisen paikkaa kun laittaa ja tekee toisen helman melkee uusiks niin pitäs leimasetälle kelvata. Äänieristeitä poisteltu ja sisusta purettu melkein kokonaan myös. Kaverilta tarkotus lainata moottorin nostin niin sekin pitää nyppästä ylös, yllätys yllätys molemmat iskaritornit ruosteessa..
Joku viisaampi ja enemmän Flickr käyttänyt vois antaa jonkun vinkin miten sieltä kätevästi tänne saa kuvat näkyviin, kauhean työn takana tää mitenkä nyt nää laittanu
Sorrrin S13
Sorrrin S13
Last edited by Sorrri on 14. Jan 2018 23:03, edited 2 times in total.
Minkä mitta heittää sen hitsi peittää
Re: Sorrrin S13 "helppo projekti"
Joo taitaa pitkälti peruspaikat olla sama homma edessä toiseen s13 itelläki. Ruostekorjaus kuvia vaan tulee niitä on mielenkiintoista kattoo
Re: Sorrrin S13
Alotuspostauksen puheet hitsikoneesta täytetty, tuli tekemisestä ainakin 10 kertaa mukavempaa kun ei tarvitse kokoajan taistella
Emetus tuli käymään tallilla ja toi discoperunan.
Muutama muukin kaveri kävi samana iltana, sanoin puoli vitsillä että ei kenenkään tutulla ois moottorinosturia lainata... 5min päästä ajeltiinkin jo motonettiin ostamaan moottoripukkia ja puolen tunnin päästä oli nosturi viton perässä
Yllättävän helposti nous pois, nakutusanturista katkes piuha irrottaessa ja samoin laatikon takimmaisesta liittimestä mikä lienee nopeusanturi?
Vaihdelaatikko kans pulttailtiin irti, kytkin on ainakin parhaimmat päivänsä nähny ja silmälaakeri ei pyöriny kampuran päässä ollenkaan..
Purettiin vähän apulaitteita pois ja tuskin kuuluu kampuran hihnapyörän näyttää tälle?
Äänieristeet hakattu melkeen täysin pois, puolet perinteisellä taltta ja vasara combolla kunnes yks kaveri sano että hae tämmönen
Jumalauta lähti nätisti! Kardaani tunnelissa oli pari paikkaa tiukemmassa, paineilma pullo motonetistä ja jäädytettiin niin lähti yhtenä palana.
Kojelaudan alta löyty yks vähän erikoisen näkönen sähköboksi, todennäkösesti joku jälkiasenteinen varashälytin.. saa nähä mitenkä pitkälle punottu johtosarjaan, rosvoja pitää kuitenkin kymmenkunta repiä pois
Tankki ja subframe puoteltiin kans pois, tankki pitää jostain ettiä parempi tai laitaa vaan se turvatankki... Suureksi yllätykseksi joku on joskus vaihtanu oikeen pusliakin, 6 tuntia meni aikaa taistella subframe pois. Joka vitun pultti on niin tiukassa ettei pulttipyssyllä saa auki niin jatkovarren kanssa sit kääntelee..
Sit kävi myös jotain mystistä, laitoin kontin kiinni ja yhtäkkiä pamahti oikean puolen takalasi säpäleiks. Suhteellisen kovassa jännityksessä jostain syystä ollu kun yli metrin päässä on hyllyjä ja hyllyille asti lenti lasinpaloja
Emetus tuli käymään tallilla ja toi discoperunan.
Muutama muukin kaveri kävi samana iltana, sanoin puoli vitsillä että ei kenenkään tutulla ois moottorinosturia lainata... 5min päästä ajeltiinkin jo motonettiin ostamaan moottoripukkia ja puolen tunnin päästä oli nosturi viton perässä
Yllättävän helposti nous pois, nakutusanturista katkes piuha irrottaessa ja samoin laatikon takimmaisesta liittimestä mikä lienee nopeusanturi?
Vaihdelaatikko kans pulttailtiin irti, kytkin on ainakin parhaimmat päivänsä nähny ja silmälaakeri ei pyöriny kampuran päässä ollenkaan..
Purettiin vähän apulaitteita pois ja tuskin kuuluu kampuran hihnapyörän näyttää tälle?
Äänieristeet hakattu melkeen täysin pois, puolet perinteisellä taltta ja vasara combolla kunnes yks kaveri sano että hae tämmönen
Jumalauta lähti nätisti! Kardaani tunnelissa oli pari paikkaa tiukemmassa, paineilma pullo motonetistä ja jäädytettiin niin lähti yhtenä palana.
Kojelaudan alta löyty yks vähän erikoisen näkönen sähköboksi, todennäkösesti joku jälkiasenteinen varashälytin.. saa nähä mitenkä pitkälle punottu johtosarjaan, rosvoja pitää kuitenkin kymmenkunta repiä pois
Tankki ja subframe puoteltiin kans pois, tankki pitää jostain ettiä parempi tai laitaa vaan se turvatankki... Suureksi yllätykseksi joku on joskus vaihtanu oikeen pusliakin, 6 tuntia meni aikaa taistella subframe pois. Joka vitun pultti on niin tiukassa ettei pulttipyssyllä saa auki niin jatkovarren kanssa sit kääntelee..
Sit kävi myös jotain mystistä, laitoin kontin kiinni ja yhtäkkiä pamahti oikean puolen takalasi säpäleiks. Suhteellisen kovassa jännityksessä jostain syystä ollu kun yli metrin päässä on hyllyjä ja hyllyille asti lenti lasinpaloja
Minkä mitta heittää sen hitsi peittää
Re: Sorrrin S13
Varashälytin purettu pois, joku oli oikein solminu kiinni johtosarjaan
Auto purettu muuten aika finaaliin. tuulilasi ja sivulasi oikeastaan enää jäljellä
Sub-frame purettiin, oli aika vittumaista kun jokasen mutterin joutu kääntelemään jatkovarren kanssa auki.. aika kovassa pintaruosteessa kaikki..
Tankista avasin sen kannen, nopea kurkkaus sisään ja tuo tankki ei ainakaan tule enää tähän autoon Pitää miettiä ettiikö jostain vakiotankin halvalla vai laittasko samantien kunnon turvatankin ulkosilla pumpuilla ja catch canillä.
Mätähommat edistyny, aikalailla puolet tällä hetkellä tehty ja kuvissa nyt ei ole kun alle puolet tehdyistä. Paikkojen ei ois tarvinnu olla ihan noin isoja mutta mieluummin tekee suurinpiirtein neliön mallisia.. Ohutlevyn hitsaaminenkin kehittyny aika paljon kun sai kunnon koneen
Helmathan tässä kaikkein mädimmät on, tuurilla löyty facebookin kautta joltain kori minkä palottelee joten siitä haettiin terveemmät. Tarkotus ois aukoa pistehitseistä ja vetää vaan koriin paikalleen. Joku varmaan tälläkin foorumilla jotkus noita tehny niin kannattaako tohon ovi aukkoon tehä joku diagonaali tuki vai kestääkö kori helman irrotuksen ilman notkahdusta?
Moottorista purin imusarjan yms pois, aika oksettavan näköstä. Loput puretaan kun kori lähtee puhallettavaksi.
Turvakaaria miettiny kans et jos tekis nyt kun kerran auto purettuna, tai teetättäis jollain... Mahdollisimman lähellä keskisuomea mieluusti
Auto purettu muuten aika finaaliin. tuulilasi ja sivulasi oikeastaan enää jäljellä
Sub-frame purettiin, oli aika vittumaista kun jokasen mutterin joutu kääntelemään jatkovarren kanssa auki.. aika kovassa pintaruosteessa kaikki..
Tankista avasin sen kannen, nopea kurkkaus sisään ja tuo tankki ei ainakaan tule enää tähän autoon Pitää miettiä ettiikö jostain vakiotankin halvalla vai laittasko samantien kunnon turvatankin ulkosilla pumpuilla ja catch canillä.
Mätähommat edistyny, aikalailla puolet tällä hetkellä tehty ja kuvissa nyt ei ole kun alle puolet tehdyistä. Paikkojen ei ois tarvinnu olla ihan noin isoja mutta mieluummin tekee suurinpiirtein neliön mallisia.. Ohutlevyn hitsaaminenkin kehittyny aika paljon kun sai kunnon koneen
Helmathan tässä kaikkein mädimmät on, tuurilla löyty facebookin kautta joltain kori minkä palottelee joten siitä haettiin terveemmät. Tarkotus ois aukoa pistehitseistä ja vetää vaan koriin paikalleen. Joku varmaan tälläkin foorumilla jotkus noita tehny niin kannattaako tohon ovi aukkoon tehä joku diagonaali tuki vai kestääkö kori helman irrotuksen ilman notkahdusta?
Moottorista purin imusarjan yms pois, aika oksettavan näköstä. Loput puretaan kun kori lähtee puhallettavaksi.
Turvakaaria miettiny kans et jos tekis nyt kun kerran auto purettuna, tai teetättäis jollain... Mahdollisimman lähellä keskisuomea mieluusti
Minkä mitta heittää sen hitsi peittää
Re: Sorrrin S13
Lukkoa saa laittaa tähänkin topicciin. Jatkossa saa seurata Instagrammista nimimerkillä sorrivain.
Minkä mitta heittää sen hitsi peittää
Re: Sorrrin S13
Lukotettu.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 24 guests