Honda Civic EG3
Honda Civic EG3
Hei vain!
Vuoden -94 1.3DX civicci tuli hankittua käyttöautoksi, nyt aloin miettimään auton virityspotentiaalia ja muutoskatsastusta.
Mieltä painaa lähinnä kysymys siitä, mitkä jarrut tulisi asentaa alle? Tiedossa on että tukivarret on vaihdettava levyjarrullisesta 88-00vuoswn civicistä tai 94-00 vuoden integrasta, kaikkine osineen.
Muutoskatsastuksessa vertailuautona käytetään 1.6VTi civicciä? Eli Euroopan mallisarjan tehokkainta? Se mietityttää, että onko VTi civicciä saanut abseilla vai myös ilman abseja? Tiedossa olisi -98 vuoden civic EK sedan purkuautoksi, jossa on levyjarrut abseilla.
Valaiskaa miten tulisi toimia jarrujen osalta, ja mistä saan muutoskatsastukseen tarvittavat dokumentit 1.6VTi civicin alustan ja jarrujen osalta? Autoni on -94 vuosimallia, joten -94 tai -95 vuoden VTi olisi siis vertailuauto, jarruja muutoskatsastattaessa.
Vuoden -94 1.3DX civicci tuli hankittua käyttöautoksi, nyt aloin miettimään auton virityspotentiaalia ja muutoskatsastusta.
Mieltä painaa lähinnä kysymys siitä, mitkä jarrut tulisi asentaa alle? Tiedossa on että tukivarret on vaihdettava levyjarrullisesta 88-00vuoswn civicistä tai 94-00 vuoden integrasta, kaikkine osineen.
Muutoskatsastuksessa vertailuautona käytetään 1.6VTi civicciä? Eli Euroopan mallisarjan tehokkainta? Se mietityttää, että onko VTi civicciä saanut abseilla vai myös ilman abseja? Tiedossa olisi -98 vuoden civic EK sedan purkuautoksi, jossa on levyjarrut abseilla.
Valaiskaa miten tulisi toimia jarrujen osalta, ja mistä saan muutoskatsastukseen tarvittavat dokumentit 1.6VTi civicin alustan ja jarrujen osalta? Autoni on -94 vuosimallia, joten -94 tai -95 vuoden VTi olisi siis vertailuauto, jarruja muutoskatsastattaessa.
Re: Honda Civic EG3
Riippuu paljon siitä millaista viritystä suunnittelet. EG koppaisista en niin kauheesti tiedä, mutta sanoisin että jos yli 130hp meinaat niin levyt taakse ja abs jarrut (Tästä en ole varma EG:n kans). Ja sitten luultavasti tarvit hondalta jonkun osavertailu lappusen ja/tai hyväksyntä lapun, että tuohon koppaan noilla muutoksilla saisi laittaa sen tehokkaamman koneen/virittää tietyn määrän.
-Honda Civic EJ8 -97 B18C Projekti/Kesäauto
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
-Instagram
-Honda Civic MB6 -97 B16A1 tekeillä
-Honda CR-Z -13 Käyttis
Re: Honda Civic EG3
Jees. Laittelin katsastusasemille myös kyselyä asiasta. Vastaus on seuraava:
130hp asti riittää jarrut ilman abs:ssää. Levyjarrut pitäisi olla takana ja edessä ilmeisesti ne hondan isot 262mm levyt napoineen. 130hp yli mentäsessä tarvitsee abs jarrut. Ja muutoskatsastuksessa selvitys jarrujen osalta, että minkä kokoiset on tehokkaimmissa malleissa jne. Levyjen koothan ne mittaa asemalla sitten.
Eli taidan tehdä niin, että asennan uudemmasta civicistä jarrut, 262mm eteen ja oliko se ~230mm luokkaa taakse. Jarruissa jotka asennan, on abs anturit valmiina, jotka tulpataan. Sitten kun 130hp ei riitä, niin on melko hyvä asentaa ne abs systeemit valmiisiin jarruihin! Kuulostaa minusta järkevältä idealta ainakin?
130hp asti riittää jarrut ilman abs:ssää. Levyjarrut pitäisi olla takana ja edessä ilmeisesti ne hondan isot 262mm levyt napoineen. 130hp yli mentäsessä tarvitsee abs jarrut. Ja muutoskatsastuksessa selvitys jarrujen osalta, että minkä kokoiset on tehokkaimmissa malleissa jne. Levyjen koothan ne mittaa asemalla sitten.
Eli taidan tehdä niin, että asennan uudemmasta civicistä jarrut, 262mm eteen ja oliko se ~230mm luokkaa taakse. Jarruissa jotka asennan, on abs anturit valmiina, jotka tulpataan. Sitten kun 130hp ei riitä, niin on melko hyvä asentaa ne abs systeemit valmiisiin jarruihin! Kuulostaa minusta järkevältä idealta ainakin?
Re: Honda Civic EG3
Nyt kun asiaa ajattelin, niin mieleen tuli idea ED/EF civicin järkevyydestä viritysaihiona.
Jos olen oikein käsittänyt, niin noissa ei ollut kuin rumpujarrut takana, myös crx mallissa? Ja abs jarruista ei ole ilmeisesti tietoakaan noissa vanhemmissa? 88-91 vuotisissa. Eli jos ajatellaan vaikka perus 1.3 kaasari civic hatchback, vuodelta 88-91. Ja siitä lähtisi rakentamaan tehokkaampaa, vaihtamalla 1.6 koneen sekä crx koria vastaavat tehokkaat jarrut (isommat levyt eteen ja vakio rummut?)
88-00 vuoden civiccien tukivarret jarruineen käy päikseen toisiinsa, niin jarruhomma olisi aika helppo tehdä. Varsinkaan jos abs systeemeitä ja boxeja ei tarvitsisi asentaa.
Jos olen oikein käsittänyt, niin noissa ei ollut kuin rumpujarrut takana, myös crx mallissa? Ja abs jarruista ei ole ilmeisesti tietoakaan noissa vanhemmissa? 88-91 vuotisissa. Eli jos ajatellaan vaikka perus 1.3 kaasari civic hatchback, vuodelta 88-91. Ja siitä lähtisi rakentamaan tehokkaampaa, vaihtamalla 1.6 koneen sekä crx koria vastaavat tehokkaat jarrut (isommat levyt eteen ja vakio rummut?)
88-00 vuoden civiccien tukivarret jarruineen käy päikseen toisiinsa, niin jarruhomma olisi aika helppo tehdä. Varsinkaan jos abs systeemeitä ja boxeja ei tarvitsisi asentaa.
Re: Honda Civic EG3
1.6 civic/crx on levyt takana. abs ei ole.
Re: Honda Civic EG3
D16 moottorilla olevat rummuilla
B16 levyillä...
Eli ei aina 1.6 ole levyt takana
Honda Civic Type R FN2 #05979
Honda CR-X del Sol ESi
Backwoods Customs
Honda CR-X del Sol ESi
Backwoods Customs
-
- BEGINNER
- Posts: 6
- Joined: 04. Apr 2018 22:20
Re: Honda Civic EG3
2gen crx ja 4gen civic 1.6 on levyt takan olipahan D tai B sarjalainen. Olikohan jossain jenkkimallin crx missä on rummut takana.
Re: Honda Civic EG3
^ Taisi Shakini viitata EG-koppasiin. ESi mallit (D16Z6) on pääosin rummuilla kuin myös Del Sol. 4gen Civic/CRX DOHC-mallit tosiaan levyillä.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 30 guests