Mitsubishi Lancer Evo 8 FQ300
-
- STAFF
- Posts: 25
- Joined: 20. Jun 2018 21:33
- Contact:
Mitsubishi Lancer Evo 8 FQ300
Tervehdys kaikille ja tervetuloa lukemaan mitsun topicia, tämmöinen hanke tuli ostettua acs 2018 viikonloppuna itselleen. Pitkään evoa kuolanneena kyseinen yksilö oli saatava ja parivuotta vinkuneena kaverille myymisestä minulle tuottitulosta ja oli aika lunastaa evo itselleen. Mitsu tuli suoraan tallikaverilta minulle joten auto todella tuttu, kunnosta oli paljon tietoa ja sitä edelinen kaveri hommasi tämän kaunokaisen suoraan maahantuonti myymälästä vuonna 2011.(auto tuli briteistä) Tällöin oli ajettu noin 60tkm ja lähes original. Vannetta, alustaa
Sitten autoon: kyseessä siis Mitsubishi Lancer Evo 8 FQ300
#441 kappale, vuosimallia 2003.
Ensinmäisen suomen puolella olevan omistajan toimesta autoon oli laitettu paljon kaikenlaista osaa ympäri autoa mm: hiilikuitu kojelaudan listat, hiilikuitu mittari teline /tausta, hiilikuitu katto evä, hiilikuitusia koneen piste osia.
Minulle tultaessa mitsu oli valmiiksi o aika pitkälle jalostettu ja kilsojakin oli vain 104tkm.
Tietoa:
-walbro 255 bensapumppu
-apexi-intake
-3"-putkisto, elbon downpipe. De-lat
-metallinen by-pass
-amw ohjelmointi 355hv/480nm
-"ahtopaineen säädin muutos"
-bc alusta kork./ Jäykkyys säädettävä
-vanteet Rota p45r 9,5"leveät, koko 18", et 30
-mustaratti harmaan tilalle
-ralliart sisusta
-poikkituki takakontissa
Sitten autoon: kyseessä siis Mitsubishi Lancer Evo 8 FQ300
#441 kappale, vuosimallia 2003.
Ensinmäisen suomen puolella olevan omistajan toimesta autoon oli laitettu paljon kaikenlaista osaa ympäri autoa mm: hiilikuitu kojelaudan listat, hiilikuitu mittari teline /tausta, hiilikuitu katto evä, hiilikuitusia koneen piste osia.
Minulle tultaessa mitsu oli valmiiksi o aika pitkälle jalostettu ja kilsojakin oli vain 104tkm.
Tietoa:
-walbro 255 bensapumppu
-apexi-intake
-3"-putkisto, elbon downpipe. De-lat
-metallinen by-pass
-amw ohjelmointi 355hv/480nm
-"ahtopaineen säädin muutos"
-bc alusta kork./ Jäykkyys säädettävä
-vanteet Rota p45r 9,5"leveät, koko 18", et 30
-mustaratti harmaan tilalle
-ralliart sisusta
-poikkituki takakontissa
-
- STAFF
- Posts: 25
- Joined: 20. Jun 2018 21:33
- Contact:
Re: Mitsubishi lancer evo 8 FQ300
Muutaman näytelly reissun jälkeen puri rakennus kärpänen ja pakko oli päästä jatkojalostamaan, sekä suunnitelemaan. Mitsuhan tuli iha "käyttöautoksi" joten mitää kilpuria tästä ei ole tarkoitus tehdä.
Perus huollot suoritettiin oston jälkeen samantien. tulpat, puolat, öljyt, suodatin, nesteet. Ei kauvaan mennyt kun laturi päätti antautua etelän reissulla, samassa päätti lentää kivikin ikkunaan ja tuulilasi halki. Tuulilasi tilaukseen ja laturi vaihtoon samantien, melkoisen ahdas on kyllä tuohon vaihdella tuo laturi, Sai purkaa melkoisen paljon ennenku sieltä nousi
Sitten tulevista suunnitelmista
-laskea ja vaihtaa vannetta
-turvakaaret sisään ?
-kaijutimien päivitys
-ääni eristää
-etu,taka,sivut lipat
-pakosarjan vaihto ?
-alustan tukivarsien päivitys
Perus huollot suoritettiin oston jälkeen samantien. tulpat, puolat, öljyt, suodatin, nesteet. Ei kauvaan mennyt kun laturi päätti antautua etelän reissulla, samassa päätti lentää kivikin ikkunaan ja tuulilasi halki. Tuulilasi tilaukseen ja laturi vaihtoon samantien, melkoisen ahdas on kyllä tuohon vaihdella tuo laturi, Sai purkaa melkoisen paljon ennenku sieltä nousi
Sitten tulevista suunnitelmista
-laskea ja vaihtaa vannetta
-turvakaaret sisään ?
-kaijutimien päivitys
-ääni eristää
-etu,taka,sivut lipat
-pakosarjan vaihto ?
-alustan tukivarsien päivitys
-
- STAFF
- Posts: 25
- Joined: 20. Jun 2018 21:33
- Contact:
Re: Mitsubishi lancer evo 8 FQ300
vanteet oli ensinmäinen sijoitus uuteen visioon. kyseessä Zedd Performance sl5 4x 9,5" leveät ja 18" koko. et30
Eteen vanne ei meninannut sopia millään puolat ottivat jarusti kiinni satulaan, joten tarvittiin vähintään 25mm spaceri jatkeeksi eteen. Kun saatin spacerit paikalleen tuli uudeksi ongelmaksi se että pyörät sylkee rajusti yli kaarista, eikun bc tolpista campeerit tappiin ja auto ales. Kulma jäi viellä mieleiseksi ja renkaatkin alkoi vajota kaariin mukavasti. Samassa rytäkässä tuli uusittua levyt sekä palat joka nurkkaan, tämän jälkeen auto pyörän suuntaukseen ja kovaan ajoon.
Eteen vanne ei meninannut sopia millään puolat ottivat jarusti kiinni satulaan, joten tarvittiin vähintään 25mm spaceri jatkeeksi eteen. Kun saatin spacerit paikalleen tuli uudeksi ongelmaksi se että pyörät sylkee rajusti yli kaarista, eikun bc tolpista campeerit tappiin ja auto ales. Kulma jäi viellä mieleiseksi ja renkaatkin alkoi vajota kaariin mukavasti. Samassa rytäkässä tuli uusittua levyt sekä palat joka nurkkaan, tämän jälkeen auto pyörän suuntaukseen ja kovaan ajoon.
-
- STAFF
- Posts: 25
- Joined: 20. Jun 2018 21:33
- Contact:
Re: Mitsubishi lancer evo 8 FQ300
Päivän tylsillä tunneilla jolloin tuntuu että ei oisi mitään parempaa tekemistä kun kiillottaa pakoputkea
-
- STAFF
- Posts: 25
- Joined: 20. Jun 2018 21:33
- Contact:
Re: Mitsubishi lancer evo 8 FQ300
"NS" Talvivanteet lähtivät pari viikkoa sitten maalaukseen, olivat todellä rajussa kunnossa talven ja viime kesän jäljiltä, kuva hämää todellista kuntoa jäädään jännitämään mitä sieltä tulee takaisin kun käyn hakemassa kotia
-
- STAFF
- Posts: 25
- Joined: 20. Jun 2018 21:33
- Contact:
Re: Mitsubishi lancer evo 8 FQ300
Motopark hengitti niskaan ja jakopää remontti häämötti mittarissa, takatukivarret olivat aivan väljät. Saatiin kun saatiikin osat ja huolto varattua juuri ennen reissua torstaiksi. Mitsu jakopääremonttiin ja iltapäivällä pois. Siitä suoraan omalle pajalle vaihtamaan uudet takatukivarret että uskaltaa lähteä radalle.
Pohjaakin päästiin tutkimaan, kyllä pakko sanoa että nätissä kunnossa oli
Illalla vielä ennen reissua tunkin varrassa takavarsien vaihto
Pohjaakin päästiin tutkimaan, kyllä pakko sanoa että nätissä kunnossa oli
Illalla vielä ennen reissua tunkin varrassa takavarsien vaihto
Re: Mitsubishi lancer evo 8 FQ300
Tämähän on tuttu laite,itselläni ollut samanlainen.
Vähän etupuskurin alle lippaa,sivuhelmaa yms.kivaa ...
Vakiopakosarja riittää sitten aika pitkälle ellei ole näkö kysymys.
Vähän etupuskurin alle lippaa,sivuhelmaa yms.kivaa ...
Vakiopakosarja riittää sitten aika pitkälle ellei ole näkö kysymys.
-
- STAFF
- Posts: 25
- Joined: 20. Jun 2018 21:33
- Contact:
Re: Mitsubishi lancer evo 8 FQ300
Joo lanceri oli haavenna jo pitemmän aikaan ja tämähän onjo minun toinen evo kun toisesta kasahti alakerta
tuo etulippa oisi seuraava hanke ja helmoihin lippaa myös, jotai muutakin pikku kivaa viellä tulossa mutta ajan kanssa koska autohan on "käyttis". Tuo pakosarjan meinasin vaihella iha kokeillaakseni miten muuttaa virtauksia ym ja ulkonäkö toinen seikka asiassa
-
- STAFF
- Posts: 25
- Joined: 20. Jun 2018 21:33
- Contact:
Re: Mitsubishi lancer evo 8 FQ300
Seuraaviin päivityksiin.. päätin tilailla toyotaan uutta diffua taakse, mutta miten siinä taas pääsi käymään niin että pienen kokeilun myötä rupesi diffu näyttämään mitussa liian hyvältä. kenties jokin auringonpistos ? hot or not ?
Re: Mitsubishi Lancer Evo 8 FQ300
Itestä kyllä not. Youtuben puolella pudistellu jo päätä ku Dustin Williams ja Evan Shanks noita poraili omii vehkeisiinsä kiinni. Muuten on kyllä komee evo!
Mitsubishi Lancer Evolution V
-
- STAFF
- Posts: 25
- Joined: 20. Jun 2018 21:33
- Contact:
Re: Mitsubishi Lancer Evo 8 FQ300
Itsekkin ollut tässä kahden vaiheilla jääkö tämä ratkasu lopulliseksi. katsotaan kun saadaan auto kasaan hötsiin että miltä lopputulos näyttää vai otanko sen jälkeen kaikki pois
-
- STAFF
- Posts: 25
- Joined: 20. Jun 2018 21:33
- Contact:
Re: Mitsubishi Lancer Evo 8 FQ300
katsotaan miten ensiviikolla käy kun pääsee sumuttelemaan maalia muutamaan osaan.
tilatut maalit: Candy punainen, 2k lakka, rasvapoisto, eboks pohjaväri.
tilatut maalit: Candy punainen, 2k lakka, rasvapoisto, eboks pohjaväri.
-
- STAFF
- Posts: 25
- Joined: 20. Jun 2018 21:33
- Contact:
Re: Mitsubishi Lancer Evo 8 FQ300
moikka vaan kaikille, jatketaas tätäkin välillä kun on vähän jäänyt. viimeksihän jäätiin tuohon kun sain tilattua nuo jarrusatulan maalit, maalaus homma meni ainakin omasta mielestä aika hyvin siihen nähden missä tiloissa ja mistä pisteestä lähdettiin liikkelle. Aluksi käytettiin satulat sooda puhallutuksessa ja tämän jälkeen käytiin viellä käsin läpi mitä jäi puhalluksen jälkeen.
Ensin vedin 4 kierrosta eboksia
Tämän jälkeen 5 kierrosta pinta väriä, tuli ehkä vähän tummaksi annoin kuivata ja teippasin ebaysta tilatut brembon teipit satuloihin ja eikun 2K lakka päälle noin 3 kierrosta.
Ensin vedin 4 kierrosta eboksia
Tämän jälkeen 5 kierrosta pinta väriä, tuli ehkä vähän tummaksi annoin kuivata ja teippasin ebaysta tilatut brembon teipit satuloihin ja eikun 2K lakka päälle noin 3 kierrosta.
-
- STAFF
- Posts: 25
- Joined: 20. Jun 2018 21:33
- Contact:
Re: Mitsubishi Lancer Evo 8 FQ300
vanteetkin saapui samoihin aikoihin maalauksesta.
-
- STAFF
- Posts: 25
- Joined: 20. Jun 2018 21:33
- Contact:
Re: Mitsubishi Lancer Evo 8 FQ300
lippaläppien tekoa helmoihin ja perään, piti itse vääntää kun oli niin tyyriin hintasia tuolla ulkoimailla materiaalina käytetty 3mm alumiini levyä ja pinta hiottu sen jälkeen teipattu kiiltävän mustalla teipillä.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 33 guests