Eetun S13 rb25det
Re: Eetun S13 CA18DET
kytkimen haarukkaa modattu, nyt on noin 1-2mm tilaa kytkimen ja painelaakerin välillä. mikä on vieläkin liian vähän todennäköisesti siinä vaiheessa kun kytkinlevy kuluu. mutta toistaiseksi toimii.
myös työsylinterin vartta lyhennetty 1cm.
myös työsylinterin vartta lyhennetty 1cm.
Re: Eetun S13 CA18DET
ny on kardaani hitsattu, ristikot vaihdettu sekä uusi keskilaakeri/kumi mikälie. vielä täytyy maalata niin olis mintissä.
Re: Eetun S13 CA18DET
Paljonko otti kardaanin teko?
Vai oliko tutun kauppaa?
Vai oliko tutun kauppaa?
Re: Eetun S13 CA18DET
sitten osien sovittelua paikoilleen. koska laatikon kannake oli tehty ilman kardaania ja kardaanin etupäässä ei ole niveltä milloin kardaanin täytyy tulla suorassa linjassa keskilaakerille niin kannaketta täytyy hieman nostaa sekä siirtää sivulle. toistaiseksi pistin prikoilla sekä reikiä siirtämällä kannakkeessa mutta varmaankin teen uuden kannakkeen myöhemmin.
nyt kun laatikko on paikallaan huomasin ettei startin pultit sovi paikoilleen bmw:n kytkinkopan ollessa niin iso. sekä vaihdevivusto on vielä tekemättä.
nyt kun laatikko on paikallaan huomasin ettei startin pultit sovi paikoilleen bmw:n kytkinkopan ollessa niin iso. sekä vaihdevivusto on vielä tekemättä.
Re: Eetun S13 CA18DET
alkuperäiset startin pultit ei menny paikoilleen, hommasin kuusiokolo pultit mutta nekään ei mahtuneet. eihän siinä sitten muu auttanu kun ottaa laatikko irti.
vingulla sen verran tilaa että sai pultit paikoilleen. nostoapua odotellessa vähän innostuin kiillottamaan laatikkoa.
vingulla sen verran tilaa että sai pultit paikoilleen. nostoapua odotellessa vähän innostuin kiillottamaan laatikkoa.
Re: Eetun S13 CA18DET
startille piti tilata oikeenkokoset (85mm) pultit, perus kaupoissa löyty vaan sentin välein pituuksia.
Re: Eetun S13 CA18DET
laatikko on paikoillaan niin sitten seuraavaksi vuorossa vaihdevivuston teko. sehän olikin todella simppeli homma, vaihdekeppi haluttuun asenoon kabiinissa, laatikosta vipu vapaa asentoon ja sopivan mittainen pätkä tankoa vakio vivuston väliin. hepillä kiinni auton alla ja sitten vaan hitsillä kasaan ja sinkkimaalia päälle. tosta puuttui lukitus sokka niin tilasin bemarilta alkuperäisen sekä uuden öljypropun laatikkoon.
Re: Eetun S13 CA18DET
https://youtu.be/upET5Ic3LW8 ei mulla muuta.
Re: Eetun S13 CA18DET
pakoputken kiinnittämiseen hommasin titaaniset pultit ja prikat. täytyy vielä kiillotella nuo niin näyttää sitten kivalta kun ottaa lämpöä.
nyt ei sitten hetkeen tapahdukkaan mitään näille ennenkun kevät tulee ja ajokelit lähestyy, mulla on muita juttuja ja kylmässä tallissa ei muutenkaan tee mieli duunailla. mut mihinkään nämä ei katoa tai motivaatio tekemiselle ole hävinnyt.
nyt ei sitten hetkeen tapahdukkaan mitään näille ennenkun kevät tulee ja ajokelit lähestyy, mulla on muita juttuja ja kylmässä tallissa ei muutenkaan tee mieli duunailla. mut mihinkään nämä ei katoa tai motivaatio tekemiselle ole hävinnyt.
Re: Eetun S13 CA18DET
mulla on tän kanssa ollu suunnitelmia pidemmälle tähtäimelle mitä en oo tainnu tänne kertoa. eli jossain vaiheessa moottori tulee vaihtumaan isompaan. nyt kun trafin säädökset muuttui niin onnistuis vaikka v8. mutta rb oli kuitenkin suunnitelmissa.
multa löytyy jo tommonen rb25 kansi, ja sille kaveriksi oli tarkoitus hommata rb30 lohko. no nyt kuitenkin kävin hakemassa rb25 std kokoisen lohkon ja kampiakselin. kuvan unohdin ottaa mutta nappasin tosta kampiakselista joka on tuossa eteisessä vielä.
en siis tiedä tuleeko tää lohko edes käyttöön mutta onpahan nyt ainakin varalla. ja tää moottori on siis vasta aikaisintaan parin vuodenpäästä edes alkamassa kasautumaan, varmaankin kuivasumppu järjestelmällä, se nyt on mielessä pyörinyt jo pidempään.
multa löytyy jo tommonen rb25 kansi, ja sille kaveriksi oli tarkoitus hommata rb30 lohko. no nyt kuitenkin kävin hakemassa rb25 std kokoisen lohkon ja kampiakselin. kuvan unohdin ottaa mutta nappasin tosta kampiakselista joka on tuossa eteisessä vielä.
en siis tiedä tuleeko tää lohko edes käyttöön mutta onpahan nyt ainakin varalla. ja tää moottori on siis vasta aikaisintaan parin vuodenpäästä edes alkamassa kasautumaan, varmaankin kuivasumppu järjestelmällä, se nyt on mielessä pyörinyt jo pidempään.
Re: Eetun S13 CA18DET
Mistäs ajattelit rb30 lohkon hankkia? Itsellä suunnitelmissa kanssa hankkia samanmoinen lohko skylleen ja katellut australiasta RIPS racingiltä pakettia.
Re: Eetun S13 CA18DET
kevät tulee ja ajokelit lähestyy.
kytkintä en saanyt syksyllä ilmattua useista yrityksistä huolimatta. nyt otin tuon pronssisen 1/8 npt to bsp sovitteen pois välistä ja teippasin kierteet. hommasin myös kirkasta lutkua sekä ruiskun ilmausta varten. tuo bmw työsylinteri on muovia, ilmausnippakin on tehty muovista. ilmaus ei vieläkään onnistunut, ilmeisesti vuotaa tosta työsylinterin pikaliittimestä..
ei auta kun käydä hakemassa metallinen sylkkä ja tilata uudet jarrulinjan osat. siinä vaan tulee muita ongelmia vastaan, niistä myöhemmin.
kytkintä en saanyt syksyllä ilmattua useista yrityksistä huolimatta. nyt otin tuon pronssisen 1/8 npt to bsp sovitteen pois välistä ja teippasin kierteet. hommasin myös kirkasta lutkua sekä ruiskun ilmausta varten. tuo bmw työsylinteri on muovia, ilmausnippakin on tehty muovista. ilmaus ei vieläkään onnistunut, ilmeisesti vuotaa tosta työsylinterin pikaliittimestä..
ei auta kun käydä hakemassa metallinen sylkkä ja tilata uudet jarrulinjan osat. siinä vaan tulee muita ongelmia vastaan, niistä myöhemmin.
Re: Eetun S13 CA18DET
sain bannit tuolta 500px kuvapalvelusta, ilmeisesti liittyy jotenkin tuohon viime postauksen ruiskuun. ja tähän se hymiö missä lyö otsaan.
toivottavasti nuo kaikki kuvat ei katoa täältä, laitoin kyllä viestiä heille..
toivottavasti nuo kaikki kuvat ei katoa täältä, laitoin kyllä viestiä heille..
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 13 guests