Mazda RX-7 '93 'Whitey'

Omien autoprojektien esittely.
Post Reply
User avatar
Louccu
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 6
Joined: 28. Mar 2011 18:42
Location: Ilmajoki
Contact:

Mazda RX-7 '93 'Whitey'

Post by Louccu » 30. Mar 2011 10:23

RX-7 Whitey projekti, eli tällästä rakennellaan., alkuperäinen threadi: Mazdago - RX-7 Whitey

Image



Malli: RX-7 FD3S
Vm: 1993
Ajettu: 97 tkm
Väri: Helmiäisvalkoinen
Teho: 300-330

Varusteet:
Kuskilla Recaron jakkara, Blitz turbotimer, HKS sienifiltterit, FMIC, APEXi RST 3,5" putkisto, kisakatti, TEIN korkeus- ja jäykkyyssäädettävät tolpat, alumiininen syyläri, ahtopaine- öljynpaine, öljynlämpö- ja vedenlämpömittarit, alumiininen AST-tankki, akku siiretty taakse, jotain korisarjaa liimailtu, ym..



Autoa rakennellaan pikkuhiljaa budjetin ja ajan salliessa. Auto on ollut pikkurempoissa jo siitä lähtien, kun yksilön hankin vuonna 2008, nyt sitten tehdään tuo koneremppa kokonaisuudessaan kestävyyden ja suurempien teholukemien tavoittelun takia ja myös siksi, mikään ei koskaan riitä ;)


Tulossa olevat muutokset:
-Single turbo
-Moottorinohjaus aluksi Apexi Power FC
-Poistetaan Air pump ja ilmastoinnin kompura, kevennetään muutenkin kaikki muu turha pois
-Turvakaarta
-Jotain korisatsia
-Vannetta
-Maalipinta
-Alusta (?)


Muutama kuva matkan varrelta:
2008 Maaliskuu
2008 Huhtikuu
2009 Heinäkuu
2009 Marraskuu
2010 Tammikuu
2010 Helmikuu
2010 Kesäkuu
2010 Elokuu
2011 Maaliskuu


Projektin kuvakansiot: <--- 2010 ja 2011 --->

User avatar
Louccu
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 6
Joined: 28. Mar 2011 18:42
Location: Ilmajoki
Contact:

Re: Mazda RX-7 '93 'Whitey'

Post by Louccu » 30. Mar 2011 11:40

Vielä sitä purkamista riitti (eihän tuosta ole kohta mitään jäljellä), kun piti kojelauta ja ilmastoinnin härpäkkeet kabiinista poistaa.

Image


Noistakin pitää ylimääräisenä A/C:n osuus poistaa (kilot kevenee :lol: )

Image
Mazda RX-7 -93, Opel Omega 2.0 STW
Escort STW -94, Sierra -92, 520i Touring -88, 525i Touring -92, Bora -99, Omegat STW 2.2Dti -01, MV6 -96, 2.5 V6 -96, 2.0 8v -96 & -95, Astma -94
Lounatvuori.com

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Mazda RX-7 '93 'Whitey'

Post by Mystic » 30. Mar 2011 12:35

Kuvien perusteella syksystä 2009 asti vissiin ollut projektina? Mulla ainakin polttelisi jo päästä baanalle, vaikka hiljaa se paras yleensä tuleekin. ;) Meinaatko radalla ajella sitten enemmän kun turvakaarta ja kevennystä ym. suunnittelet? :) Alustaksi BC Racing, D2 tai K-Sport. 8-) Mielenkiinnolla seuraan kyllä projektia. :geek:
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

_Redneck_
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 195
Joined: 09. Mar 2011 17:22
Location: Roi

Re: Mazda RX-7 '93 'Whitey'

Post by _Redneck_ » 30. Mar 2011 16:19

Onko millaista korisatsia sunnitteilla jotain hillittyä vai jotain härskiä?
Tämä projekti on kyl mielenkiinnolla kiikarissa 8-)

User avatar
Louccu
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 6
Joined: 28. Mar 2011 18:42
Location: Ilmajoki
Contact:

Re: Mazda RX-7 '93 'Whitey'

Post by Louccu » 30. Mar 2011 20:34

Mystic wrote:Kuvien perusteella syksystä 2009 asti vissiin ollut projektina? Mulla ainakin polttelisi jo päästä baanalle, vaikka hiljaa se paras yleensä tuleekin. ;) Meinaatko radalla ajella sitten enemmän kun turvakaarta ja kevennystä ym. suunnittelet? :) Alustaksi BC Racing, D2 tai K-Sport. 8-) Mielenkiinnolla seuraan kyllä projektia. :geek:
Kyllä tuota on pari vuotta tuossa purettu (meinaa riittää talossakin hommaa auton ohella) ja rakennettu. Ja kyllähän tuo taas polttelee kevään tullessa, mutta pakko rauhassa tehdä, kun ei aika ja raha riitä :lol: Kyllä tuo vielä kilpiin tulee jäämään (suunnitelmat voi tietty aina muuttua), koska on verotettu peli. Yritetään kuitenkin tehdä kevyttä ja tehokasta katurassia.

Alustaa pitää viel miettiä jonkun verran. Noi Tein coiloverit on aikas hyvät mutta edessä oli ainakin korkeussäätö jumissa. Jäykkyyssäätö toimi moitteettomasti ja helposti.

_Redneck_ wrote:Onko millaista korisatsia sunnitteilla jotain hillittyä vai jotain härskiä?
Tämä projekti on kyl mielenkiinnolla kiikarissa 8-)
Juuri noiden kahden vaiheilla ollaan, en ole vielä oikein päättänyt. Kaikenlaista on kyl kateltu ja tutkailtu...
Mazda RX-7 -93, Opel Omega 2.0 STW
Escort STW -94, Sierra -92, 520i Touring -88, 525i Touring -92, Bora -99, Omegat STW 2.2Dti -01, MV6 -96, 2.5 V6 -96, 2.0 8v -96 & -95, Astma -94
Lounatvuori.com

einhell
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 247
Joined: 19. Mar 2011 23:29

Re: Mazda RX-7 '93 'Whitey'

Post by einhell » 30. Mar 2011 21:18

nonniin siinä on naminamia mahan täydeltä :)

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Mazda RX-7 '93 'Whitey'

Post by Mystic » 30. Mar 2011 22:27

Louccu wrote:Alustaa pitää viel miettiä jonkun verran. Noi Tein coiloverit on aikas hyvät mutta edessä oli ainakin korkeussäätö jumissa. Jäykkyyssäätö toimi moitteettomasti ja helposti.
Niin siis nuo tolpat vissiin ollut paikoillaan autossa? Oletko kokeillut säätöavaimella ja kunnon jatkolla vääntää esim. ruuvipenkissä? Voiteluainetta riittävästi tai jopa "liikaakin" ja nítkuttamista edes taas. Välissä sitten paineilmalla puistaa nuita välineitä. Melko hyvää tekoa nuo TEINin tolpat, niin pitäisi kyllä kestää voimaakin käyttää. Jos ei lähde sitten mitenkään päin irti, niin voihan ne säätölautaset vetää poikki ja ostaa tilalle uudet? :)
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

User avatar
Louccu
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 6
Joined: 28. Mar 2011 18:42
Location: Ilmajoki
Contact:

Re: Mazda RX-7 '93 'Whitey'

Post by Louccu » 01. Apr 2011 14:40

Mystic wrote:
Louccu wrote:Alustaa pitää viel miettiä jonkun verran. Noi Tein coiloverit on aikas hyvät mutta edessä oli ainakin korkeussäätö jumissa. Jäykkyyssäätö toimi moitteettomasti ja helposti.
Niin siis nuo tolpat vissiin ollut paikoillaan autossa? Oletko kokeillut säätöavaimella ja kunnon jatkolla vääntää esim. ruuvipenkissä? Voiteluainetta riittävästi tai jopa "liikaakin" ja nítkuttamista edes taas. Välissä sitten paineilmalla puistaa nuita välineitä. Melko hyvää tekoa nuo TEINin tolpat, niin pitäisi kyllä kestää voimaakin käyttää. Jos ei lähde sitten mitenkään päin irti, niin voihan ne säätölautaset vetää poikki ja ostaa tilalle uudet? :)
On siis autossa ollut paikoillaan. Säätöavaimella oon kokeillu ja jatkovarrellakin, ongelmana on vain sen avaimen pysyminen paikoillaan, napsahtaa helposti urasta veke. Ja en noiden irroittamiseen nyt ole kovin paljon aikaa vielä uhrannut. Pitää koittaa uudestaan, kun tulee ajankohtaisesksi :D Kyl ne sieltä jotenkin liikkumaan saadaan, vaikka poikkasemalla tosiaan ja uudet lautaset paikalleen 8-)
Mazda RX-7 -93, Opel Omega 2.0 STW
Escort STW -94, Sierra -92, 520i Touring -88, 525i Touring -92, Bora -99, Omegat STW 2.2Dti -01, MV6 -96, 2.5 V6 -96, 2.0 8v -96 & -95, Astma -94
Lounatvuori.com

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 89 guests