RX-7 Whitey projekti, eli tällästä rakennellaan., alkuperäinen threadi: Mazdago - RX-7 Whitey
Malli: RX-7 FD3S
Vm: 1993
Ajettu: 97 tkm
Väri: Helmiäisvalkoinen
Teho: 300-330
Varusteet:
Kuskilla Recaron jakkara, Blitz turbotimer, HKS sienifiltterit, FMIC, APEXi RST 3,5" putkisto, kisakatti, TEIN korkeus- ja jäykkyyssäädettävät tolpat, alumiininen syyläri, ahtopaine- öljynpaine, öljynlämpö- ja vedenlämpömittarit, alumiininen AST-tankki, akku siiretty taakse, jotain korisarjaa liimailtu, ym..
Autoa rakennellaan pikkuhiljaa budjetin ja ajan salliessa. Auto on ollut pikkurempoissa jo siitä lähtien, kun yksilön hankin vuonna 2008, nyt sitten tehdään tuo koneremppa kokonaisuudessaan kestävyyden ja suurempien teholukemien tavoittelun takia ja myös siksi, mikään ei koskaan riitä
Tulossa olevat muutokset:
-Single turbo
-Moottorinohjaus aluksi Apexi Power FC
-Poistetaan Air pump ja ilmastoinnin kompura, kevennetään muutenkin kaikki muu turha pois
-Turvakaarta
-Jotain korisatsia
-Vannetta
-Maalipinta
-Alusta (?)
Muutama kuva matkan varrelta:
2008 Maaliskuu
2008 Huhtikuu
2009 Heinäkuu
2009 Marraskuu
2010 Tammikuu
2010 Helmikuu
2010 Kesäkuu
2010 Elokuu
2011 Maaliskuu
Projektin kuvakansiot: <--- 2010 ja 2011 --->
Mazda RX-7 '93 'Whitey'
Re: Mazda RX-7 '93 'Whitey'
Vielä sitä purkamista riitti (eihän tuosta ole kohta mitään jäljellä), kun piti kojelauta ja ilmastoinnin härpäkkeet kabiinista poistaa.
Noistakin pitää ylimääräisenä A/C:n osuus poistaa (kilot kevenee )
Noistakin pitää ylimääräisenä A/C:n osuus poistaa (kilot kevenee )
Mazda RX-7 -93, Opel Omega 2.0 STW
Escort STW -94, Sierra -92, 520i Touring -88, 525i Touring -92, Bora -99, Omegat STW 2.2Dti -01, MV6 -96, 2.5 V6 -96, 2.0 8v -96 & -95, Astma -94
Lounatvuori.com
Escort STW -94, Sierra -92, 520i Touring -88, 525i Touring -92, Bora -99, Omegat STW 2.2Dti -01, MV6 -96, 2.5 V6 -96, 2.0 8v -96 & -95, Astma -94
Lounatvuori.com
Re: Mazda RX-7 '93 'Whitey'
Kuvien perusteella syksystä 2009 asti vissiin ollut projektina? Mulla ainakin polttelisi jo päästä baanalle, vaikka hiljaa se paras yleensä tuleekin. Meinaatko radalla ajella sitten enemmän kun turvakaarta ja kevennystä ym. suunnittelet? Alustaksi BC Racing, D2 tai K-Sport. Mielenkiinnolla seuraan kyllä projektia.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Mazda RX-7 '93 'Whitey'
Onko millaista korisatsia sunnitteilla jotain hillittyä vai jotain härskiä?
Tämä projekti on kyl mielenkiinnolla kiikarissa
Tämä projekti on kyl mielenkiinnolla kiikarissa
Re: Mazda RX-7 '93 'Whitey'
Kyllä tuota on pari vuotta tuossa purettu (meinaa riittää talossakin hommaa auton ohella) ja rakennettu. Ja kyllähän tuo taas polttelee kevään tullessa, mutta pakko rauhassa tehdä, kun ei aika ja raha riitä Kyllä tuo vielä kilpiin tulee jäämään (suunnitelmat voi tietty aina muuttua), koska on verotettu peli. Yritetään kuitenkin tehdä kevyttä ja tehokasta katurassia.Mystic wrote:Kuvien perusteella syksystä 2009 asti vissiin ollut projektina? Mulla ainakin polttelisi jo päästä baanalle, vaikka hiljaa se paras yleensä tuleekin. Meinaatko radalla ajella sitten enemmän kun turvakaarta ja kevennystä ym. suunnittelet? Alustaksi BC Racing, D2 tai K-Sport. Mielenkiinnolla seuraan kyllä projektia.
Alustaa pitää viel miettiä jonkun verran. Noi Tein coiloverit on aikas hyvät mutta edessä oli ainakin korkeussäätö jumissa. Jäykkyyssäätö toimi moitteettomasti ja helposti.
Juuri noiden kahden vaiheilla ollaan, en ole vielä oikein päättänyt. Kaikenlaista on kyl kateltu ja tutkailtu..._Redneck_ wrote:Onko millaista korisatsia sunnitteilla jotain hillittyä vai jotain härskiä?
Tämä projekti on kyl mielenkiinnolla kiikarissa
Mazda RX-7 -93, Opel Omega 2.0 STW
Escort STW -94, Sierra -92, 520i Touring -88, 525i Touring -92, Bora -99, Omegat STW 2.2Dti -01, MV6 -96, 2.5 V6 -96, 2.0 8v -96 & -95, Astma -94
Lounatvuori.com
Escort STW -94, Sierra -92, 520i Touring -88, 525i Touring -92, Bora -99, Omegat STW 2.2Dti -01, MV6 -96, 2.5 V6 -96, 2.0 8v -96 & -95, Astma -94
Lounatvuori.com
Re: Mazda RX-7 '93 'Whitey'
nonniin siinä on naminamia mahan täydeltä
Re: Mazda RX-7 '93 'Whitey'
Niin siis nuo tolpat vissiin ollut paikoillaan autossa? Oletko kokeillut säätöavaimella ja kunnon jatkolla vääntää esim. ruuvipenkissä? Voiteluainetta riittävästi tai jopa "liikaakin" ja nítkuttamista edes taas. Välissä sitten paineilmalla puistaa nuita välineitä. Melko hyvää tekoa nuo TEINin tolpat, niin pitäisi kyllä kestää voimaakin käyttää. Jos ei lähde sitten mitenkään päin irti, niin voihan ne säätölautaset vetää poikki ja ostaa tilalle uudet?Louccu wrote:Alustaa pitää viel miettiä jonkun verran. Noi Tein coiloverit on aikas hyvät mutta edessä oli ainakin korkeussäätö jumissa. Jäykkyyssäätö toimi moitteettomasti ja helposti.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Mazda RX-7 '93 'Whitey'
On siis autossa ollut paikoillaan. Säätöavaimella oon kokeillu ja jatkovarrellakin, ongelmana on vain sen avaimen pysyminen paikoillaan, napsahtaa helposti urasta veke. Ja en noiden irroittamiseen nyt ole kovin paljon aikaa vielä uhrannut. Pitää koittaa uudestaan, kun tulee ajankohtaisesksi Kyl ne sieltä jotenkin liikkumaan saadaan, vaikka poikkasemalla tosiaan ja uudet lautaset paikalleenMystic wrote:Niin siis nuo tolpat vissiin ollut paikoillaan autossa? Oletko kokeillut säätöavaimella ja kunnon jatkolla vääntää esim. ruuvipenkissä? Voiteluainetta riittävästi tai jopa "liikaakin" ja nítkuttamista edes taas. Välissä sitten paineilmalla puistaa nuita välineitä. Melko hyvää tekoa nuo TEINin tolpat, niin pitäisi kyllä kestää voimaakin käyttää. Jos ei lähde sitten mitenkään päin irti, niin voihan ne säätölautaset vetää poikki ja ostaa tilalle uudet?Louccu wrote:Alustaa pitää viel miettiä jonkun verran. Noi Tein coiloverit on aikas hyvät mutta edessä oli ainakin korkeussäätö jumissa. Jäykkyyssäätö toimi moitteettomasti ja helposti.
Mazda RX-7 -93, Opel Omega 2.0 STW
Escort STW -94, Sierra -92, 520i Touring -88, 525i Touring -92, Bora -99, Omegat STW 2.2Dti -01, MV6 -96, 2.5 V6 -96, 2.0 8v -96 & -95, Astma -94
Lounatvuori.com
Escort STW -94, Sierra -92, 520i Touring -88, 525i Touring -92, Bora -99, Omegat STW 2.2Dti -01, MV6 -96, 2.5 V6 -96, 2.0 8v -96 & -95, Astma -94
Lounatvuori.com
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 89 guests