KE18V OldSchool Rolla 1200

Omien autoprojektien esittely.
Post Reply
Leivonen
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 12
Joined: 11. Apr 2011 14:03

KE18V OldSchool Rolla 1200

Post by Leivonen » 11. Apr 2011 15:40

Elikkä 2010 loppukesästä tuttu ja vähemmän turvallinen teiniDX KE70 vaihtui kyseiseen, joskin vähemmän tunnettuun KE10 korimallin farkkuun. Kuulemma ollu Jyväskylän paikkeilla kahvila-autona joskus vuonna A ja O, sittemmin seissyt vuosia ladossa ja päätynyt Suolahdelle jossa se sitten pilattiin ekoissa kuvissa olevilla vanteilla. Autosta kun on tarkotus sleeper niin ei tollaset uutukaiset alupallot oikeen istu kuvaan. Noh lähtökohta näytti tältä

Image

Image

Keulan ilme ei tuosta tuu muuttumaan, korkeintaan peilien osalta. Sivupeilit ei oo alkuperäset, ei oo tietoa vielä säilytänkö nuo peilit lokasuojissa vai teenkö originaalin näkösen ja länttään oveen kuskinpuolelle yhden peilin.

Talveksi hommasin alkuperäset 12" peltivanteet kunnon renkailla! :lol: eihän ne oo ku 30 vuotta vanhat pinnoitetut nastarenkaat, rupes katsuriki vähä nauraan ku huomas päiväyksen renkaan kyljessä! Kovettunu kumi mutta nastat tallella ja kulutuspintaa on reilusti ;) Ei oo tehoja (vielä) niin pitäähän se jotenki potkia vanhuski luisuun!

Image

Image

Sitten päästään tekniikan pariin. Mottina toimii tällä hetkellä ihan vakio? 3K-moottori. Tämä on kuitenkin isokanavaisella kannella varustettu vanhempi versio. Kansi ois tarkotus istuttaa 4K-lohkon päälle jotta iskutilavuus nousis 1200cc->1300cc. Samalla kaasutin vaihtuu joko tupliin tai Weberin DGV:hen. Vaihdelaatikko on vielä perus 4-vaihteinen K40. Jos jollakin sattuu lojumaan nurkissa Starletin K50-laatikko niin täältä löytyis ostaja. Pitkäkeppinen laatikko kun on kyseessä omassa niin KE70 loota ei passaa.

Image

Ideoita jatkojalostukseen saa heitellä. Auto pitäs ylimaalata ja semmosta tässä tulevina vuosina, aina rahatilanteen ja ajan mukaan. Nyt on etupään setupit hakusalla, uusia jousia metästän ku KE70:n takajouset tuntuu olevan vähän turhan vahvaa tekoa tämän painoseen vehkeeseen. Kesävanteet ja renkaat on myös hakusessa. Tulee 12"-13" pelti- tahi alumiinivanteet alle.

Päivittelen tätä sitä mukaa kuvien kera kun saan muutosta aikaiseksi!

Jätin tarinoinnista kaikki remonttiosuudet pois mitä on tehty tässä 2010 syksystä asti ( Jarrut käyty läpi joka nurkasta, pohja hitsattu ja massattu niin sisä- kuin ulkopuolelta, lisätty sisustaan hiukan äänieristystä ja siistitty hiukan + asennettu pienimuotoinen musiikinkuuntelulaitteisto + vielä etutolppiin vaihettu jämymmät uuet iskarit ja liian pitkät jouset :D )


korjailin hieman kuvien linkitystä jotta saahaan kuvat näkymään oikein ;) -cosmicci

User avatar
cosmicci
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 557
Joined: 20. Mar 2011 16:48
Location: Rovaniemi

Re: KE18V OldSchool Rolla 1200

Post by cosmicci » 11. Apr 2011 16:05

oh helvetti 8-)
näitä ei tosiaan tule enään joka kulmalla vastaan. jos ei ole tarkoitus laittaa museorekisteriin niin suosittelen orkkislookkia ulkoa, alustaa hieman madaltaisi ja jotku kunnon oldschool 13" tai jopa 14" valssit alle.
mielenkiinnolla seuraan projektia. itsellä on KE70 tallissa odottamassa inspiraatiota.
Toyota Corolla KE70
Lexus GS300 gen2
Subaru Outback MY07

Leivonen
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 12
Joined: 11. Apr 2011 14:03

Re: KE18V OldSchool Rolla 1200

Post by Leivonen » 12. Apr 2011 08:34

cosmicci wrote:oh helvetti 8-)
näitä ei tosiaan tule enään joka kulmalla vastaan. jos ei ole tarkoitus laittaa museorekisteriin niin suosittelen orkkislookkia ulkoa, alustaa hieman madaltaisi ja jotku kunnon oldschool 13" tai jopa 14" valssit alle.
mielenkiinnolla seuraan projektia. itsellä on KE70 tallissa odottamassa inspiraatiota.
Kaveri ( jolla on samanlainen ja samaa vuosimallia ) meinas että näitä ei olis enää ku 4 rekisterissä! Sitä vähän tympäs ku hommasin samanlaisen, tosin kyllä vähemmän tarkoituksella. :lol: 13/6" vanteet ois jo tiedossa, RG:n hunajakennot! ;) Keulaan on tulossa 323 Mazdan jouset, ( jousen langan halkaisija 11m ja harvempi jousi vs. nykynen ku on 12mm ja tiheä jousi ). Tuolla setupilla pitäs keula saaha tippumaan sopivasti, jotta ajo-ominaisuudet ois hyvät. Nyt kuitenki ollaan katsastuksen jälkimainingeissa niin ei oo hirveenä kerenny säädellä autoa paremmaksi ku vasta valmistunu ajokuntoseksi niin pitäähän sitä vähän päästellä! 8-)

KE70 on kyllä hieno kampe! Mulla on K40 vaihelaatikko ja työntötankoja vaille täydellinen uudenmallin 4K ylimääräsenä niin ilmottele jos jotain osaa kaipaat. ;)

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: KE18V OldSchool Rolla 1200

Post by Mystic » 12. Apr 2011 20:55

Makea lähtökohta on kyllä. ;) Sliipperi tyylillä ehdottomasti eteenpäin ja korkeus kuntoon. Peilit pitäisin nuilla paikoillaan, kun tuo mukavasti nostalgian tuntua ja ei ne nyt niin rumaltakaan loppujen lopuksi näytä. :D Maalauksen yhteydessähän voi sitten tuota keulaakin hieman hipostella jos haluaa ja esim. silottaa nuo etuvilkkujen/parkkien(?) paikat, kun on melko "täynnä" tuota tavaraa verrattuna sivuprofiiliin. Tämä ei kyllä tarvi mitään sen suurempia muutoksia ulkokuoreen ollakseen hyvännäköinen. :)
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

_Redneck_
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 195
Joined: 09. Mar 2011 17:22
Location: Roi

Re: KE18V OldSchool Rolla 1200

Post by _Redneck_ » 13. Apr 2011 09:30

Nyt löyty asenne kampe tännekkin, näitä kaivataan!
Alle sit kromi mangelsit ois tievossa 2 settiä ;)

Leivonen
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 12
Joined: 11. Apr 2011 14:03

Re: KE18V OldSchool Rolla 1200

Post by Leivonen » 14. Apr 2011 02:15

Noh, peileistä voin sanoa sen verran että ne ois kivat jos niistä näkis. :lol: Alkuperäset peilit lokasuojissa on paljon sirommat ja ne vois istua paremmin auton ulkokuoreen. Tässä on vaan ollu alunperin yks peili ovessa, mutta katsuri varmaan vaatii molemmat niin jdm-tyyliinhän ne istutetaan sitten lokasuojiin . ;)
Mangellseja en laittas ku talveksi, ne kuuluu kasarivehkeisiin eikä 60-luvulla muotoiltuihin saippualaatikkoihin. :twisted: Tuskin tullaan vielä tänä vuonna kuitenkaan maalaamaan, ois tarkotus eka laittaa alusta, sitten kone ja lopuksi maalata. Nyt on netissäki pyöriny jo sopivissa hinnoissa olevia 1.3 lohkoja tasalakimännillä.. 1500cc 5K himottais vaan ei taija sekään mennä Suomen lakien puitteisiin.. :(

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: KE18V OldSchool Rolla 1200

Post by Mystic » 14. Apr 2011 07:52

Leivonen wrote:Noh, peileistä voin sanoa sen verran että ne ois kivat jos niistä näkis. :lol:
Rakennat tämän niin, ettei tarvi vilkuilla niistä peileistä kuka on tulossa seuraavaksi ohi. :mrgreen: Problem solved. :D Hiljaa hyvä tulee ja kun maltilla tekee, pysyy motivaatiokin vähän paremmin yllä. ;)
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

Garash
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 245
Joined: 16. Apr 2011 12:57
Location: Joensuu

Re: KE18V OldSchool Rolla 1200

Post by Garash » 16. Apr 2011 13:28

Tässä on kyllä sitä jotain, itekki haaveillu tämmöstä ;) Et oo miettiny 4A-GE pellin alle?
Civic eg

Hasselhoff
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 26
Joined: 16. Apr 2011 08:35

Re: KE18V OldSchool Rolla 1200

Post by Hasselhoff » 16. Apr 2011 16:51

On kyllä upea Rolla, tästä on potenttiaalia vaikka mihin, toi sleeper suunitelma kuulostaa oikein hyvältä :D

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 76 guests