Elikkä 2010 loppukesästä tuttu ja vähemmän turvallinen teiniDX KE70 vaihtui kyseiseen, joskin vähemmän tunnettuun KE10 korimallin farkkuun. Kuulemma ollu Jyväskylän paikkeilla kahvila-autona joskus vuonna A ja O, sittemmin seissyt vuosia ladossa ja päätynyt Suolahdelle jossa se sitten pilattiin ekoissa kuvissa olevilla vanteilla. Autosta kun on tarkotus sleeper niin ei tollaset uutukaiset alupallot oikeen istu kuvaan. Noh lähtökohta näytti tältä
Keulan ilme ei tuosta tuu muuttumaan, korkeintaan peilien osalta. Sivupeilit ei oo alkuperäset, ei oo tietoa vielä säilytänkö nuo peilit lokasuojissa vai teenkö originaalin näkösen ja länttään oveen kuskinpuolelle yhden peilin.
Talveksi hommasin alkuperäset 12" peltivanteet kunnon renkailla! eihän ne oo ku 30 vuotta vanhat pinnoitetut nastarenkaat, rupes katsuriki vähä nauraan ku huomas päiväyksen renkaan kyljessä! Kovettunu kumi mutta nastat tallella ja kulutuspintaa on reilusti Ei oo tehoja (vielä) niin pitäähän se jotenki potkia vanhuski luisuun!
Sitten päästään tekniikan pariin. Mottina toimii tällä hetkellä ihan vakio? 3K-moottori. Tämä on kuitenkin isokanavaisella kannella varustettu vanhempi versio. Kansi ois tarkotus istuttaa 4K-lohkon päälle jotta iskutilavuus nousis 1200cc->1300cc. Samalla kaasutin vaihtuu joko tupliin tai Weberin DGV:hen. Vaihdelaatikko on vielä perus 4-vaihteinen K40. Jos jollakin sattuu lojumaan nurkissa Starletin K50-laatikko niin täältä löytyis ostaja. Pitkäkeppinen laatikko kun on kyseessä omassa niin KE70 loota ei passaa.
Ideoita jatkojalostukseen saa heitellä. Auto pitäs ylimaalata ja semmosta tässä tulevina vuosina, aina rahatilanteen ja ajan mukaan. Nyt on etupään setupit hakusalla, uusia jousia metästän ku KE70:n takajouset tuntuu olevan vähän turhan vahvaa tekoa tämän painoseen vehkeeseen. Kesävanteet ja renkaat on myös hakusessa. Tulee 12"-13" pelti- tahi alumiinivanteet alle.
Päivittelen tätä sitä mukaa kuvien kera kun saan muutosta aikaiseksi!
Jätin tarinoinnista kaikki remonttiosuudet pois mitä on tehty tässä 2010 syksystä asti ( Jarrut käyty läpi joka nurkasta, pohja hitsattu ja massattu niin sisä- kuin ulkopuolelta, lisätty sisustaan hiukan äänieristystä ja siistitty hiukan + asennettu pienimuotoinen musiikinkuuntelulaitteisto + vielä etutolppiin vaihettu jämymmät uuet iskarit ja liian pitkät jouset )
korjailin hieman kuvien linkitystä jotta saahaan kuvat näkymään oikein -cosmicci
KE18V OldSchool Rolla 1200
Re: KE18V OldSchool Rolla 1200
oh helvetti
näitä ei tosiaan tule enään joka kulmalla vastaan. jos ei ole tarkoitus laittaa museorekisteriin niin suosittelen orkkislookkia ulkoa, alustaa hieman madaltaisi ja jotku kunnon oldschool 13" tai jopa 14" valssit alle.
mielenkiinnolla seuraan projektia. itsellä on KE70 tallissa odottamassa inspiraatiota.
näitä ei tosiaan tule enään joka kulmalla vastaan. jos ei ole tarkoitus laittaa museorekisteriin niin suosittelen orkkislookkia ulkoa, alustaa hieman madaltaisi ja jotku kunnon oldschool 13" tai jopa 14" valssit alle.
mielenkiinnolla seuraan projektia. itsellä on KE70 tallissa odottamassa inspiraatiota.
Toyota Corolla KE70
Lexus GS300 gen2
Subaru Outback MY07
Lexus GS300 gen2
Subaru Outback MY07
Re: KE18V OldSchool Rolla 1200
Kaveri ( jolla on samanlainen ja samaa vuosimallia ) meinas että näitä ei olis enää ku 4 rekisterissä! Sitä vähän tympäs ku hommasin samanlaisen, tosin kyllä vähemmän tarkoituksella. 13/6" vanteet ois jo tiedossa, RG:n hunajakennot! Keulaan on tulossa 323 Mazdan jouset, ( jousen langan halkaisija 11m ja harvempi jousi vs. nykynen ku on 12mm ja tiheä jousi ). Tuolla setupilla pitäs keula saaha tippumaan sopivasti, jotta ajo-ominaisuudet ois hyvät. Nyt kuitenki ollaan katsastuksen jälkimainingeissa niin ei oo hirveenä kerenny säädellä autoa paremmaksi ku vasta valmistunu ajokuntoseksi niin pitäähän sitä vähän päästellä!cosmicci wrote:oh helvetti
näitä ei tosiaan tule enään joka kulmalla vastaan. jos ei ole tarkoitus laittaa museorekisteriin niin suosittelen orkkislookkia ulkoa, alustaa hieman madaltaisi ja jotku kunnon oldschool 13" tai jopa 14" valssit alle.
mielenkiinnolla seuraan projektia. itsellä on KE70 tallissa odottamassa inspiraatiota.
KE70 on kyllä hieno kampe! Mulla on K40 vaihelaatikko ja työntötankoja vaille täydellinen uudenmallin 4K ylimääräsenä niin ilmottele jos jotain osaa kaipaat.
Re: KE18V OldSchool Rolla 1200
Makea lähtökohta on kyllä. Sliipperi tyylillä ehdottomasti eteenpäin ja korkeus kuntoon. Peilit pitäisin nuilla paikoillaan, kun tuo mukavasti nostalgian tuntua ja ei ne nyt niin rumaltakaan loppujen lopuksi näytä. Maalauksen yhteydessähän voi sitten tuota keulaakin hieman hipostella jos haluaa ja esim. silottaa nuo etuvilkkujen/parkkien(?) paikat, kun on melko "täynnä" tuota tavaraa verrattuna sivuprofiiliin. Tämä ei kyllä tarvi mitään sen suurempia muutoksia ulkokuoreen ollakseen hyvännäköinen.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: KE18V OldSchool Rolla 1200
Nyt löyty asenne kampe tännekkin, näitä kaivataan!
Alle sit kromi mangelsit ois tievossa 2 settiä
Alle sit kromi mangelsit ois tievossa 2 settiä
Re: KE18V OldSchool Rolla 1200
Noh, peileistä voin sanoa sen verran että ne ois kivat jos niistä näkis. Alkuperäset peilit lokasuojissa on paljon sirommat ja ne vois istua paremmin auton ulkokuoreen. Tässä on vaan ollu alunperin yks peili ovessa, mutta katsuri varmaan vaatii molemmat niin jdm-tyyliinhän ne istutetaan sitten lokasuojiin .
Mangellseja en laittas ku talveksi, ne kuuluu kasarivehkeisiin eikä 60-luvulla muotoiltuihin saippualaatikkoihin. Tuskin tullaan vielä tänä vuonna kuitenkaan maalaamaan, ois tarkotus eka laittaa alusta, sitten kone ja lopuksi maalata. Nyt on netissäki pyöriny jo sopivissa hinnoissa olevia 1.3 lohkoja tasalakimännillä.. 1500cc 5K himottais vaan ei taija sekään mennä Suomen lakien puitteisiin..
Mangellseja en laittas ku talveksi, ne kuuluu kasarivehkeisiin eikä 60-luvulla muotoiltuihin saippualaatikkoihin. Tuskin tullaan vielä tänä vuonna kuitenkaan maalaamaan, ois tarkotus eka laittaa alusta, sitten kone ja lopuksi maalata. Nyt on netissäki pyöriny jo sopivissa hinnoissa olevia 1.3 lohkoja tasalakimännillä.. 1500cc 5K himottais vaan ei taija sekään mennä Suomen lakien puitteisiin..
Re: KE18V OldSchool Rolla 1200
Rakennat tämän niin, ettei tarvi vilkuilla niistä peileistä kuka on tulossa seuraavaksi ohi. Problem solved. Hiljaa hyvä tulee ja kun maltilla tekee, pysyy motivaatiokin vähän paremmin yllä.Leivonen wrote:Noh, peileistä voin sanoa sen verran että ne ois kivat jos niistä näkis.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: KE18V OldSchool Rolla 1200
Tässä on kyllä sitä jotain, itekki haaveillu tämmöstä Et oo miettiny 4A-GE pellin alle?
Civic eg
-
- NORMAL USER
- Posts: 26
- Joined: 16. Apr 2011 08:35
Re: KE18V OldSchool Rolla 1200
On kyllä upea Rolla, tästä on potenttiaalia vaikka mihin, toi sleeper suunitelma kuulostaa oikein hyvältä
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 76 guests