Radalle Rx-7 92-
Re: Harraste Rx-7 92- Sekä Kauppakassi Starlet 81-
Sitten kannattaa ottaa melkeen auki uudestaan, koska sulla on noi kulmatiivisteet väärinpäin. Sileä pinta roottoriin päin ja lovettu pinta ulkopuolelle. Jos siis kyseessä tälläiset= http://atkinsrotary.com/store/86-95-Rx7 ... ARE88.html
Välykseksi sivutiivisteille std 0,05mm-0,15mm ja maksimiksi sanotaan 0,40mm. Eivät tosiaan isoa roolia tee puristuksen suhteen niin mieluummin hieman löysä kuin piukka, jos tehoa meinaa nostella kauheasti. Moni tuntuu suosivan tuota 0,15mm viritettyihin. Tietoa näistä todella hankala löytää, koska viripajat aika nihkeesti näitä kirjoittelee. Mutta omalla kohdalla oli 0,10mm jo liian pieni välys vakio corner sealeille. Tosiaan tehoa oli silloin 412whp ja koneteho 450hp kohdilla. Pelkällä pumppu 98e:llä.
Nyt ei mitään ongelmia vaikka paineet on nostettu 1barista-->1,5bariin. Vesimetanooliruisku myös hieman viilentää palotapahtumaa nykyään.
Välykseksi sivutiivisteille std 0,05mm-0,15mm ja maksimiksi sanotaan 0,40mm. Eivät tosiaan isoa roolia tee puristuksen suhteen niin mieluummin hieman löysä kuin piukka, jos tehoa meinaa nostella kauheasti. Moni tuntuu suosivan tuota 0,15mm viritettyihin. Tietoa näistä todella hankala löytää, koska viripajat aika nihkeesti näitä kirjoittelee. Mutta omalla kohdalla oli 0,10mm jo liian pieni välys vakio corner sealeille. Tosiaan tehoa oli silloin 412whp ja koneteho 450hp kohdilla. Pelkällä pumppu 98e:llä.
Nyt ei mitään ongelmia vaikka paineet on nostettu 1barista-->1,5bariin. Vesimetanooliruisku myös hieman viilentää palotapahtumaa nykyään.
Re: Harraste Rx-7 92- Sekä Kauppakassi Starlet 81-
No hyvä tietää että mokasin ton. Ihmettelinkin kun tuossa videossa oli puhe vaan smoothista puolesta. Kyllä täytyy nuo sivutiivisteet vielä hioo. Ei tarvi ainakaan niitä alkaa korjailee sit kun hajoovat. Toivottavasti vesirenkaat kestää vielä ottaa auki. Kyllä tän arvaskin kun ekaa kertaa tekee tällästä ettei kaikki tietenkään putkeen mene. Nyt onkin vielä helppo korjata viat.
Re: Harraste Rx-7 92- Sekä Kauppakassi Starlet 81-
Moottorin rakennusta on aina kiva seurata ku on hyvää jälkeä ja paljon kuvia, varsinki ku edes hieman erikoisempi moottori..
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: Harraste Rx-7 92- Sekä Kauppakassi Starlet 81-
Päivitys numero 41
Tuli korjattua nyt virheet mitä tuli tehtyä. Eli moottori auki ja kulmatiivisteet toisin päin ja kylkitiivisteet 0.15mm välykseen hioa. Seuraavassa pari hassua kuvaa vielä mitä tuli napattua toisessa kasauksessa. Alkaa kohta jo luonnistua tuon moottorin niputus ja purku.
Toinen kerros
Pultit numeroituina ja kiristettynä.
Kasasin hieman moottorin etupuoltakin. Oikeastaan kaikki mitä pysty ilma etu kantta joka on vielä maalauksessa.
Sitte vielä turha kuva sotkusta.
Kiitokset vielä Villelle arvokkaista vinkeistä.
Tuli korjattua nyt virheet mitä tuli tehtyä. Eli moottori auki ja kulmatiivisteet toisin päin ja kylkitiivisteet 0.15mm välykseen hioa. Seuraavassa pari hassua kuvaa vielä mitä tuli napattua toisessa kasauksessa. Alkaa kohta jo luonnistua tuon moottorin niputus ja purku.
Toinen kerros
Pultit numeroituina ja kiristettynä.
Kasasin hieman moottorin etupuoltakin. Oikeastaan kaikki mitä pysty ilma etu kantta joka on vielä maalauksessa.
Sitte vielä turha kuva sotkusta.
Kiitokset vielä Villelle arvokkaista vinkeistä.
Last edited by vain on 02. Nov 2014 18:36, edited 1 time in total.
Re: Harraste Rx-7 92- Sekä Kauppakassi Starlet 81-
Tätä on kyllä helvatan mielenkiintosta seurata . Tekniikan osalta niin poikkeava projekti ja laadukasta kädenjälkeä seuraa aina mielellään
Life's too short to drive boring cars.
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Re: Harraste Rx-7 92- Sekä Kauppakassi Starlet 81-
Päivitys numero 42
Hieman taas jatkettu mauztemakkaraa. Maalia moottorista puuttuviin osii.
Ohjausvaihde maalauksessa ja vesipumpun hökötys.
Moottorin päätylevy.
Sisätiloja aloin vähän tyhjentää. Airbagin johtosarja lähti kävelee. Sekä tulipellistä äänieristeet.
Sekä lattiamatto.
Pelkästää lattiamatto ja tulipellin matto paino yhdessä noin 50kg arviolta. Ihmeen painavia.
Seuraavaksi saakin moottorin niputtaa ja heittää vaihteiston perään.
Hieman taas jatkettu mauztemakkaraa. Maalia moottorista puuttuviin osii.
Ohjausvaihde maalauksessa ja vesipumpun hökötys.
Moottorin päätylevy.
Sisätiloja aloin vähän tyhjentää. Airbagin johtosarja lähti kävelee. Sekä tulipellistä äänieristeet.
Sekä lattiamatto.
Pelkästää lattiamatto ja tulipellin matto paino yhdessä noin 50kg arviolta. Ihmeen painavia.
Seuraavaksi saakin moottorin niputtaa ja heittää vaihteiston perään.
Last edited by vain on 02. Nov 2014 18:37, edited 1 time in total.
Re: Harraste Rx-7 92- Sekä Kauppakassi Starlet 81-
Olis ollu kiva nährä livenä tuo moottori purettuna, wankel kun on aina hieman kiinnostanut.
Tosin mä asun kaikista niin kaukana että ei toivoakaan
Tosin mä asun kaikista niin kaukana että ei toivoakaan
Käyttis: Nissan Cube z11
Kesä ja Radio Rock
Re: Harraste Rx-7 92- Sekä Kauppakassi Starlet 81-
Onhan tuo moottori aika jännä. Itse en ole aikasemmin moottoria kasannu. Silti tälläsen wankelin sain kasaan. Pientä opiskelua tietenkin vaatii. Silti tuo on todella helppo moottori korjata. Melkein sitä tekis ihan aikansa kuluksikin.JonttuK wrote:Olis ollu kiva nährä livenä tuo moottori purettuna, wankel kun on aina hieman kiinnostanut.
Tosin mä asun kaikista niin kaukana että ei toivoakaan
Tämä projekti on nyt alkanu tuntuu jopa mieluisalta. Niin moni ollu kiinnostunut. Kummasti luo intoa puskee tätä laitosta eteen päin. Vaikka tunteja tähänkin on uponnu luultavasti jo yli 100h todenäkösesti menee vielä monta sataa lisää ennenkun tämä laitos alkaa miellyttää kaikkia haaveita.
Huomenna meen jatkaa rojektia, Tarkotus on niputtaa moottori loppuun. Sekä hieman vaihteistoa sovitella paikalleen. Ohjausvaihdekkin pitäis kasata ja nakata paikalleen ennekun moottoria alkaa survoo konehuoneeseen.
Re: Harraste Rx-7 92- Sekä Kauppakassi Starlet 81-
Päivitys numero 43
Moottoria tuli jatkettua. Seuraavassa hieman kuvia. Ihan jännästi tuo moottorin väritys alkaa muodostumaan.
Etulevy paikalleen.
Solid pelletti. Varmuutta hieman öljynpaineisiin.
Öljypohjaan tiivistettä ja sitä rataa.
Öljypohja paikalleen ja moottorin kannattimet.
Kytkin kiinni.
Vesipumppu paikalleen.
Tuli sitte vaihteisto heiteetyä perään.
Kaivoin kuvan tilanteesta mistä lähdettiin.
Pakosarjan mallailua. HIeman jotain muokkausta joutuu suorittaa vielä.
Hieman sekalaista pikku osaa meni paikalleen vielä.
OMP suuttimien tilalle tulpat. Eli nämä ennen ruiskutti öljyä kammioon ja voiteli tiivisteitä mm. apex.
Moottori menikin mukavavasti nippuu. Alaimusarjan kun saa paikalleen vielä niin taidan heittää koneen paikalleen.
Moottoria tuli jatkettua. Seuraavassa hieman kuvia. Ihan jännästi tuo moottorin väritys alkaa muodostumaan.
Etulevy paikalleen.
Solid pelletti. Varmuutta hieman öljynpaineisiin.
Öljypohjaan tiivistettä ja sitä rataa.
Öljypohja paikalleen ja moottorin kannattimet.
Kytkin kiinni.
Vesipumppu paikalleen.
Tuli sitte vaihteisto heiteetyä perään.
Kaivoin kuvan tilanteesta mistä lähdettiin.
Pakosarjan mallailua. HIeman jotain muokkausta joutuu suorittaa vielä.
Hieman sekalaista pikku osaa meni paikalleen vielä.
OMP suuttimien tilalle tulpat. Eli nämä ennen ruiskutti öljyä kammioon ja voiteli tiivisteitä mm. apex.
Moottori menikin mukavavasti nippuu. Alaimusarjan kun saa paikalleen vielä niin taidan heittää koneen paikalleen.
Last edited by vain on 02. Nov 2014 18:37, edited 1 time in total.
Re: Harraste Rx-7 92- Sekä Kauppakassi Starlet 81-
Tää on kyllä hyvä projekti, kun kuvia ja juttua riittää reilusti. Mikä noiden omp suuttimien poiston taustalla on?
Re: Harraste Rx-7 92- Sekä Kauppakassi Starlet 81-
Oikestaan tuo systeemi alko hajoomaan ja olis pitänyt alkaa korjailee letkuja yms. Ajattelin asian kuitenkin niin päin että pois koko paska kerta ei mikää paras vaihtoehto olekkaan. Joten se tarkoittaa 2t öljyn käyttöä polttoaineen seassa. Yksinkertasesti selitettynä öljy levittyy paremmin kammion pinnoille polttoaineen kanssa kun erikseen ruiskutettuna kammion kyljestä. Tämä siksi koska öljyllä on enemmän aikaa sekottua ympäröivän ilman sekaa ja siten levittyy paremmin joka paikkaan. Eli saavutetaan kestävyyttä moottorissa sekä painoa putoaa hieman kun ei ole suuttimia, letkuja ja erillistä pumppua joka ottaa energiansa moottorin pyörimisestä. Eli myös moottorin pyörimiseen tarvittava energian tarve vähenee hieman. Moottorin sisäiseen toimintaan liittyen tietenkin 2t öljy palaa pois paremmin kuin varsinainen moottoriöljy jota ei ole tarkoitettu poltettavaksi. Näin karstottuminen hieman vähenee. Tässä pieni tietopaketti tuon asian hyödyistä. Kyllähän pieni vaiva tulee kun joutuu sekottelee tankkauksessa hieman öljyä, mutta tämä on sitä motorsporttia.JayJay wrote:Tää on kyllä hyvä projekti, kun kuvia ja juttua riittää reilusti. Mikä noiden omp suuttimien poiston taustalla on?
Re: Harraste Rx-7 92- Sekä Kauppakassi Starlet 81-
Itekin tuli vähän kummasteltua aiemmassa kirjoituksessa tota 2-tahti öljyä, mut tän selityksen jälkeen sehän tuntuu jopa loogiselta. Onks tää kuinka yleinen toimenpide näissä vehkeissä?
Re: Harraste Rx-7 92- Sekä Kauppakassi Starlet 81-
Vaikuttaa todella mielenkiintoiselta ratkaisulta tuo 2t öljyn käyttö! Onko maailmalla kokemuksia toimivuudesta vai miten päädyit tuohon ratkaisuun?
Re: Harraste Rx-7 92- Sekä Kauppakassi Starlet 81-
Jäi tuossa vähä ihmetyttään ku kaikki muu on maalattua ja tip top niin miks öljypohja maalamattomana ja ruosteisena paikoilleen?
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: Harraste Rx-7 92- Sekä Kauppakassi Starlet 81-
Kyllä ainakin mitä on lueskellu Amerikan foorumilla. On ratalaitteisiin ja hieman katuautoihin tehty OMP pumpun poistoa. Yleensä on kyse isommasta virityksestä missä on päädytty 2t öljyn käyttöön. Kuitenkin hieman parantaa voitelua ja siten kestävyyttä._Warman_ wrote:Itekin tuli vähän kummasteltua aiemmassa kirjoituksessa tota 2-tahti öljyä, mut tän selityksen jälkeen sehän tuntuu jopa loogiselta. Onks tää kuinka yleinen toimenpide näissä vehkeissä?
Varmuutta ja yksinkertaisuutta hain oikeastaan tällä muutoksella. Öljypumpun toiminnasta ei täysin varma ole ellei käy kattoo pakokaasuja ja haistelee onko öljyn katkua. Kyse on kuitenkin yli 20v vanhasta laitteesta. Joten nyt tiedän varmasti että öljyä kammioihin asti kulkeutuu ja varmasti myös molempiin. Määrällisestikkin on helpompi säännöstellä voitelun määrää näin.-ToK- wrote:Vaikuttaa todella mielenkiintoiselta ratkaisulta tuo 2t öljyn käyttö! Onko maailmalla kokemuksia toimivuudesta vai miten päädyit tuohon ratkaisuun?
Hieman ittekkin ihmettelin. Ajattelin että se ei ole niin näkyvä ja se pystyy maalaa paikalla ollessaan. Taidan maalata ehkä seuraavassa rakentelu tuokiossa. Pensselillä kuitenkin sotkee sen sitte niin tulee paksu kerros maalia. Putsasin sen kuitenkin rasvasta ja paskasta jo ennen paikalle laittoa niin ei vaadi niin paljoa enää maalauksen toteutus.Zugu wrote:Jäi tuossa vähä ihmetyttään ku kaikki muu on maalattua ja tip top niin miks öljypohja maalamattomana ja ruosteisena paikoilleen?
Yritän kyllä selittää näitä wankelin outouksia kykyjeni mukaan. Saa kysyä ihan vapaasti, jos joku asia mietityttää.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 59 guests