Toniz S13
Toniz S13
Kai sitä vois pienen ns projekti kertomuksen tänne laittaa. Lisäilen kuvia ja tekstiä tässä pikku hiljaa.
Elikkä tuli hommattua kesällä 2009 tuollainen s13 200sx 91vm. Auto oli ulkopuolisesti suht vakion näköinen lukuunottamatta vanteita, madallusta, tummennettuja takavaloja sekä mattamustaksi maalattua konepeltiä, kattoa sekä takaluukkua. Kulkupuolta oli rakennettu huomattavasti enemmän.
Autossa oli
- JE pistons takomännät
-SPM veivit
-ACL laakerit
-HKS 256/8.8 nokat
-Cometic pahvi
-3kg kevyempi vauhtipyörä
-Fidanza 6-lapanen jousitettu sintteri
-rst pakosarja
-Masterpower 802317 ahdin
-hks 40mm kopio hukkis
-denso 555cc suuttimet
-walbro pumppu
-bensapaineen säädin
-skyllen maffi
-apexin filsu
-iso välijäähdytin
-rst ahtoputket
-hks style ssqv dumppi
-ngk iridium tulpat
-3" putkisto
-Z-power lastu
Ahtoja oli reilu 1bar
Auto näytti ostohetkellä tältä
Ensimmäinen homma mitä autolle piti tehdä oli vaihtaa tulpat kun edellinen omistaja oli vaihtanut katsastukseen vakio tulpat päästöjä varten. Auto alkoi prötäämään 5000rpm jälkeen mutta tulppien vaihdolla päästiin nauttimaan reilun 300hv tehosta. Autossa oli vakio perä mutta sain mukaan hitsi lukon joten se teki jostain syystä mieli laittaa kiinni:D
Elikkä tuli hommattua kesällä 2009 tuollainen s13 200sx 91vm. Auto oli ulkopuolisesti suht vakion näköinen lukuunottamatta vanteita, madallusta, tummennettuja takavaloja sekä mattamustaksi maalattua konepeltiä, kattoa sekä takaluukkua. Kulkupuolta oli rakennettu huomattavasti enemmän.
Autossa oli
- JE pistons takomännät
-SPM veivit
-ACL laakerit
-HKS 256/8.8 nokat
-Cometic pahvi
-3kg kevyempi vauhtipyörä
-Fidanza 6-lapanen jousitettu sintteri
-rst pakosarja
-Masterpower 802317 ahdin
-hks 40mm kopio hukkis
-denso 555cc suuttimet
-walbro pumppu
-bensapaineen säädin
-skyllen maffi
-apexin filsu
-iso välijäähdytin
-rst ahtoputket
-hks style ssqv dumppi
-ngk iridium tulpat
-3" putkisto
-Z-power lastu
Ahtoja oli reilu 1bar
Auto näytti ostohetkellä tältä
Ensimmäinen homma mitä autolle piti tehdä oli vaihtaa tulpat kun edellinen omistaja oli vaihtanut katsastukseen vakio tulpat päästöjä varten. Auto alkoi prötäämään 5000rpm jälkeen mutta tulppien vaihdolla päästiin nauttimaan reilun 300hv tehosta. Autossa oli vakio perä mutta sain mukaan hitsi lukon joten se teki jostain syystä mieli laittaa kiinni:D
-
- NORMAL USER
- Posts: 26
- Joined: 16. Apr 2011 08:35
Re: Toniz S13
On muuten pirun hienon näkönen ja mukavan tehokas, mitäs on suunitteilla?
Re: Toniz S13
Perän vaihdon jälkeen seuraavana muutoksena oli vakio ratin vaihto momon mokkaiseen.
Sen jälkeen ehdin autolla ajella about 2000km ja laitoin xenonit kiinni ja lähdin iltahämärässä uusia valoja testaamaan. Samalla reissulla leikin autolla "hieman" asvaltti kentällä jolloin öljypumppu sanoi sopimuksen irti ja lopputuloksen voikin sitten arvata kun autossa ei sillä hetkellä ollut öljynpainemittaria. Juuri olin lopettamassa kun huomasin että auton alkuperäinen öljypaine valo alkoi palaa ja koneesta kuului "kiva" kolina.
No auto seuraavana päivänä kotiin hinurilla ja konetta purkamaan että mitäs kaikkea sieltä sitten hajosi.
Kannen poiston jälkeen löytyikin 2 sylinterin seinämästä kunnon naarmut.
No ei siinä muu auttanut kun kone pois keulilta ja alakerta osiin:D
Kiertokankien laakerit ...lun päreinä samoin 2 sylinterin mäntä sekä lohko paskana.
Eipä siinä muu auttanut kuin "uutta" lohkoa metsästämään dnsf foorumilta sitten sopiva tyhjä lohko löytyikin. 3 mäntää olivat vielä käyttökelvollisia uusien männän renkaiden turvin mutta koin helpommaksi tilata uudet wisecot kuin lähteä metsästämään yhtä je pistonsin mäntää kun niitä ei suomessa liiemmin myydä.
Wisecot tuli tilattua 83,5mm(0,5mm ylikoko)
Uuden öljypumpun englannista sekä uudet acl:än laakerit ja sitten koko kone hiluineen koneistamolle.
Sen jälkeen ehdin autolla ajella about 2000km ja laitoin xenonit kiinni ja lähdin iltahämärässä uusia valoja testaamaan. Samalla reissulla leikin autolla "hieman" asvaltti kentällä jolloin öljypumppu sanoi sopimuksen irti ja lopputuloksen voikin sitten arvata kun autossa ei sillä hetkellä ollut öljynpainemittaria. Juuri olin lopettamassa kun huomasin että auton alkuperäinen öljypaine valo alkoi palaa ja koneesta kuului "kiva" kolina.
No auto seuraavana päivänä kotiin hinurilla ja konetta purkamaan että mitäs kaikkea sieltä sitten hajosi.
Kannen poiston jälkeen löytyikin 2 sylinterin seinämästä kunnon naarmut.
No ei siinä muu auttanut kun kone pois keulilta ja alakerta osiin:D
Kiertokankien laakerit ...lun päreinä samoin 2 sylinterin mäntä sekä lohko paskana.
Eipä siinä muu auttanut kuin "uutta" lohkoa metsästämään dnsf foorumilta sitten sopiva tyhjä lohko löytyikin. 3 mäntää olivat vielä käyttökelvollisia uusien männän renkaiden turvin mutta koin helpommaksi tilata uudet wisecot kuin lähteä metsästämään yhtä je pistonsin mäntää kun niitä ei suomessa liiemmin myydä.
Wisecot tuli tilattua 83,5mm(0,5mm ylikoko)
Uuden öljypumpun englannista sekä uudet acl:än laakerit ja sitten koko kone hiluineen koneistamolle.
Re: Toniz S13
Sillä välin kun kone oli koneistamolla tuli kiillotettua jo entisen omistajan kiillottamia jakopäänkoppaa, venttiilikoppia , imusarjaa sekä fööniä entisestään.
Sitten homma lähtikin tuttuun tapaan hanskasta
Tuli hommattua
-Sparcon evo L penkit
-Pultattavat puolikaaret
-Takapoikkituki
-Sabelt 6-pistevyöt
-Alumiininen jäähdytin
-Silikooni letkut jäähdyttimelle
-Öljynsuodattimen siirtosarja öljycoolerilla
-Öljynkeruusäiliö
-Greddy jakohihna
-Alumiininen paisuntasäiliö
-Tummat sivuvilkut
-PLX laajakaista lambda
-öljynpaine ja öljynlämpö mittarit.
Sitten homma lähtikin tuttuun tapaan hanskasta
Tuli hommattua
-Sparcon evo L penkit
-Pultattavat puolikaaret
-Takapoikkituki
-Sabelt 6-pistevyöt
-Alumiininen jäähdytin
-Silikooni letkut jäähdyttimelle
-Öljynsuodattimen siirtosarja öljycoolerilla
-Öljynkeruusäiliö
-Greddy jakohihna
-Alumiininen paisuntasäiliö
-Tummat sivuvilkut
-PLX laajakaista lambda
-öljynpaine ja öljynlämpö mittarit.
Re: Toniz S13
Hitto mulla alkaa jo aivan hävettämään omani puolesta, kun tahtoo löytyä jo sen verran tehokkaita Säxiä foorumilta. Tuleeko koriin tai vannepuoleen mitään muutoksia vai rakennatko ihan vain "sliipperin" tyyliseksi?
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Toniz S13
Elikkä toi viimenen postaus minkä laitoin on talven 2010 tapahtumista:D Laittelen tässä lisää kuvia ja tekstiä mitä kaikkea autolle on sen jälkeen tehty. Korisarjaa autoon en ole laittanut enkä laita mutta muuten kyllä muuttunut ulkonäkö hieman.
Re: Toniz S13
Hieman offtopic mun kaverilla on toi sun entinen mazda:D
Re: Toniz S13
Toniz wrote:Elikkä toi viimenen postaus minkä laitoin on talven 2010 tapahtumista:D Laittelen tässä lisää kuvia ja tekstiä mitä kaikkea autolle on sen jälkeen tehty. Korisarjaa autoon en ole laittanut enkä laita mutta muuten kyllä muuttunut ulkonäkö hieman.
Ok. Pitää maltilla odotella sitten..Toniz wrote:Hieman offtopic mun kaverilla on toi sun entinen mazda:D
Hee. Pienet on piirit. Toivottavasti on vielä kutakuinkin ehjänä.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Toniz S13
Mystic wrote:Toniz wrote:Elikkä toi viimenen postaus minkä laitoin on talven 2010 tapahtumista:D Laittelen tässä lisää kuvia ja tekstiä mitä kaikkea autolle on sen jälkeen tehty. Korisarjaa autoon en ole laittanut enkä laita mutta muuten kyllä muuttunut ulkonäkö hieman.Ok. Pitää maltilla odotella sitten..Toniz wrote:Hieman offtopic mun kaverilla on toi sun entinen mazda:D
Hee. Pienet on piirit. Toivottavasti on vielä kutakuinkin ehjänä.
On se viel ihan ehjä:)
Re: Toniz S13
Kiva kuulla ja hyvään kotiin meni sitten. Minä tyytyväinen, joten ei sen enempää OT:ta enää..Toniz wrote:On se viel ihan ehjä:)
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
-
- SUPPORTER
- Posts: 140
- Joined: 20. Apr 2011 08:42
Re: Toniz S13
en oikein ole tuon kemppilukon kannalla, eikös ennemmin kannatta hankkia kunnollinen lukkoperä, missä kumminkin olis toimiva tasauspyörästö mikä tekis autosta turvallisemman ajettavan suuremmissa nopeuksissa
Re: Toniz S13
touhottaja wrote:en oikein ole tuon kemppilukon kannalla, eikös ennemmin kannatta hankkia kunnollinen lukkoperä, missä kumminkin olis toimiva tasauspyörästö mikä tekis autosta turvallisemman ajettavan suuremmissa nopeuksissa
No toi kemppi on ollut nyt pari kesää kiinni ja ihan hyvin sillä pärjää. Tottakai kunnon lukko ois parempi mut kyl tollakin pärjää vaikka kankea se on kääntymään pienessä tilassa.
-
- SUPPORTER
- Posts: 140
- Joined: 20. Apr 2011 08:42
Re: Toniz S13
onhan se varmaanki kankee kääntymään ja käy vetoakseleitten päälle melekolailla, saattaa jopa katkasta taikka vääntää kieroks akselit
Re: Toniz S13
Ihan hyvältä näyttää. Ja potkuakin taitaa olla kohtalaisesti. Oletko penkissä käyttänyt?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 84 guests