Auto on siis -90 323 BG 1.6L (B6) kaasari.
Elikkä Mazda-raukka sai haukut korkeista HC-arvoista tyhjäkäynnillä. 600 olis saanu olla niin 1200 näytti
O2 arvotki tais olla 7,2%, eli happeaki sielä tais olla vähän liikaa seassa. Sano kyllä että senverran avaranolonen putkisto mikä sekin vähän lisää tuota.
Korkear HC-arvot ilmeisesti johtuu siitä että ihan kaikki ei pala niinkuin pitäis. Tyhjäkäynnillä "putputtaa".
Auto on kyllä tehny sitäki että risteykseen saavuttaessa tai yleensäkki jos löysää kaasun jostain reilun 2000rpm kohilta niin kierrokset käy todella alhaalla. Päivästä riippuen auto jopa sammuu joka toisessa risteyksessä ellei näpäytä kaasua.
Katsuri meinasi että vois olla vuotoa imupuolella.
Apua tässä nyt vähän kaivattaisiin jos täällä on kokemusta nuista kaasarivehkeistä.
323:sen päästöt?
Re: 323:sen päästöt?
Vois olla se imusarjan tiiviste nimittäin yhessä mesessä oli kerran samanlaista vikaa kerran ja korjaantu uudella tiivisteellä.
Toyota Avensis T25 -08 " Sopivan matala kauppakassi riipuen tietenki paineista"
Re: 323:sen päästöt?
Suihkippas semmosta startti-spraytä sinne kaasuttimen/imusarjan nurkille auton ollessa tyhjäkäynnillä, jos alkaa ottamaan kierroksia niin imuvuotoa löytyy
Re: 323:sen päästöt?
Kiitos vinkeistä! Täytyy kokeilla kunhan vapaat alkaa =P
Re: 323:sen päästöt?
Noniin. Zimbabwen ohjeita noudatettu ja imuvuotohan se siellä. Auto tyhjäkäynnille ja startti-sprayta imusarjan maastoon. Imusarjan ja kannen välistä nosti hieman kierroksia, mutta vielä enemmän kaasarin ja imusarjan välistä. Ei muutakun kaasari irti ja tiivistehän se oli aikansa elänyt. Gasket Sealia väliin ainaki näin alustavasti ja menoksi. Samaan syssyyn vaihtelin tulpat ja tulpanjohot. Ennen konttorille ajoa myös n. 30km lenkki 4000:lla kierroksella.
Näiden toimenpiteiden jälkeen tulokset ovat seuraavanlaiset: (ensin edelliset mittaustulokset)
HC 1200 ->374
CO 0,2 -> 6,70
O2 7,2 -> 1,41
CO2 10 -> 9,80
Elikkä kaikki muut laski/oli rajojensa sisällä mutta häkä oli lisääntynyt. -.-
Täytynee jo melkein luovuttaa kaasari johonki säädettäväksi..
Näiden toimenpiteiden jälkeen tulokset ovat seuraavanlaiset: (ensin edelliset mittaustulokset)
HC 1200 ->374
CO 0,2 -> 6,70
O2 7,2 -> 1,41
CO2 10 -> 9,80
Elikkä kaikki muut laski/oli rajojensa sisällä mutta häkä oli lisääntynyt. -.-
Täytynee jo melkein luovuttaa kaasari johonki säädettäväksi..
Re: 323:sen päästöt?
Nyt on Masdapoika saatu leimattua. Paikallisella korjaamollahan se tuli käytettyä. 27€ ruuvin ruuvaamisesta o_O + päästötesti. En tosin tiä mitä ruuvasi vai ruuvasiko ollenkaan, mutta aivan sama. Onpahan melkeen vuosi ja 4kk leimaa. Nyt voiski sitte tilailla imupuolelle tiivisteitä ja rappailla gasket sealin pois =) Kiitoksia avusta!
Re: 323:sen päästöt?
Eipä mittään
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 45 guests