323:sen päästöt?

Kaikki tekniikasta.
Post Reply
Erggi
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 41
Joined: 27. Dec 2012 21:25
Location: Tornio

323:sen päästöt?

Post by Erggi » 06. Apr 2013 09:31

Auto on siis -90 323 BG 1.6L (B6) kaasari.
Elikkä Mazda-raukka sai haukut korkeista HC-arvoista tyhjäkäynnillä. 600 olis saanu olla niin 1200 näytti :lol:
O2 arvotki tais olla 7,2%, eli happeaki sielä tais olla vähän liikaa seassa. Sano kyllä että senverran avaranolonen putkisto mikä sekin vähän lisää tuota.
Korkear HC-arvot ilmeisesti johtuu siitä että ihan kaikki ei pala niinkuin pitäis. Tyhjäkäynnillä "putputtaa".
Auto on kyllä tehny sitäki että risteykseen saavuttaessa tai yleensäkki jos löysää kaasun jostain reilun 2000rpm kohilta niin kierrokset käy todella alhaalla. Päivästä riippuen auto jopa sammuu joka toisessa risteyksessä ellei näpäytä kaasua. :roll:
Katsuri meinasi että vois olla vuotoa imupuolella.

Apua tässä nyt vähän kaivattaisiin jos täällä on kokemusta nuista kaasarivehkeistä. :D

User avatar
Peksi
STAFF
STAFF
Posts: 828
Joined: 27. May 2012 21:04
Location: Rovaniemi

Re: 323:sen päästöt?

Post by Peksi » 06. Apr 2013 15:25

Vois olla se imusarjan tiiviste nimittäin yhessä mesessä oli kerran samanlaista vikaa kerran ja korjaantu uudella tiivisteellä.
Toyota Avensis T25 -08 " Sopivan matala kauppakassi riipuen tietenki paineista"

User avatar
Zimbabwe
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 266
Joined: 13. May 2012 14:30
Location: Mikkeli

Re: 323:sen päästöt?

Post by Zimbabwe » 06. Apr 2013 16:43

Suihkippas semmosta startti-spraytä sinne kaasuttimen/imusarjan nurkille auton ollessa tyhjäkäynnillä, jos alkaa ottamaan kierroksia niin imuvuotoa löytyy :)

Erggi
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 41
Joined: 27. Dec 2012 21:25
Location: Tornio

Re: 323:sen päästöt?

Post by Erggi » 07. Apr 2013 06:37

Kiitos vinkeistä! Täytyy kokeilla kunhan vapaat alkaa =P

Erggi
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 41
Joined: 27. Dec 2012 21:25
Location: Tornio

Re: 323:sen päästöt?

Post by Erggi » 16. Apr 2013 07:01

Noniin. Zimbabwen ohjeita noudatettu ja imuvuotohan se siellä. Auto tyhjäkäynnille ja startti-sprayta imusarjan maastoon. Imusarjan ja kannen välistä nosti hieman kierroksia, mutta vielä enemmän kaasarin ja imusarjan välistä. Ei muutakun kaasari irti ja tiivistehän se oli aikansa elänyt. Gasket Sealia väliin ainaki näin alustavasti ja menoksi. :D Samaan syssyyn vaihtelin tulpat ja tulpanjohot. Ennen konttorille ajoa myös n. 30km lenkki 4000:lla kierroksella.
Näiden toimenpiteiden jälkeen tulokset ovat seuraavanlaiset: (ensin edelliset mittaustulokset)
HC 1200 ->374
CO 0,2 -> 6,70
O2 7,2 -> 1,41
CO2 10 -> 9,80

Elikkä kaikki muut laski/oli rajojensa sisällä mutta häkä oli lisääntynyt. -.-
Täytynee jo melkein luovuttaa kaasari johonki säädettäväksi..

Erggi
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 41
Joined: 27. Dec 2012 21:25
Location: Tornio

Re: 323:sen päästöt?

Post by Erggi » 18. Apr 2013 19:50

Nyt on Masdapoika saatu leimattua. Paikallisella korjaamollahan se tuli käytettyä. 27€ ruuvin ruuvaamisesta o_O + päästötesti. En tosin tiä mitä ruuvasi vai ruuvasiko ollenkaan, mutta aivan sama. Onpahan melkeen vuosi ja 4kk leimaa. :D Nyt voiski sitte tilailla imupuolelle tiivisteitä ja rappailla gasket sealin pois =) Kiitoksia avusta!

User avatar
Zimbabwe
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 266
Joined: 13. May 2012 14:30
Location: Mikkeli

Re: 323:sen päästöt?

Post by Zimbabwe » 21. Apr 2013 14:35

Eipä mittään :)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 46 guests