Kaikki tekniikasta.
-
Mikk-
- JUNKIE
- Posts: 642
- Joined: 10. Apr 2011 23:45
Post
by Mikk- » 27. Apr 2011 11:19
Puolituinen wrote:Se tais olla joku vähän uudempi saksanseisoja missä kattelin että oli lambda ennen kattia ja myös katin jälkeen.
En kyllä jaksa tuohon uskoa että ois tupla lambdat ja katti niiden välissä, mikä järki siinä on? Twinturbot sitten erikseen jossa ainakin osassa on molemmissa downpipeissa omat anturit.
Voihan tuo tottakin olla, mutta ilman todisteita en kyllä jaksa uskoa.
Jälkiasennetut laajakaista/kapeakaista mittarit ja anturit sitte tietty erikseen, niitä kun näkee vähän missä sattuu.
-
Puolituinen
- NORMAL USER
- Posts: 29
- Joined: 19. Apr 2011 08:44
- Location: Lohja
Post
by Puolituinen » 27. Apr 2011 11:43
Juu no voi olla että olen väärässä, ei olis eka kerta
Joku anturi jossain autossa oli myös katin jälkeen, voi olla että erehdyin ettei se sit ollutkaan lambda..
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81 käyttö auto
Toyota Corolla KE70 -84 projekti
Daihatsu Hijet 0,85l 4WD -90 leikkikalu
-
MitsuT
- JUNKIE
- Posts: 583
- Joined: 21. Apr 2011 18:10
- Location: Rovaniemi/Hirvas
Post
by MitsuT » 01. May 2011 18:32
onhan noita vehkeitä missä on kaksi lamdaa. ensimäinen vaikuttaa ns.seoksiin. ja toinen valvoo ns. katin kuntoa. eli mittaa päästöjä katin jälkeen. ja sitä myötä antaa eculle tiedon milloin sytyttää pakokaasujärjestelmän vikavalo.
toki vanhemmissa vehkeissä ei ole näin vaikka katti olisikin. tullut vasta euro3 päästöluokkaan.
VW Golf 5 2.0TDI 4Motion (käyttis)
Toyota Supra mk3 1jz-gte (harraste peli)
VW kupla 1300 vm-68 (harraste peli)
-
Puolituinen
- NORMAL USER
- Posts: 29
- Joined: 19. Apr 2011 08:44
- Location: Lohja
Post
by Puolituinen » 02. May 2011 09:56
Eli en sit vissiin ollutkaan väärässä
ja niin kuin sanoin ni se oli joku uudempi auto missä näin lambdan myös katin jälkeen, en nyt merkkiä enään muista.
Toyota Starlet KP62 1,4l 4K-E -81 käyttö auto
Toyota Corolla KE70 -84 projekti
Daihatsu Hijet 0,85l 4WD -90 leikkikalu
-
MitsuT
- JUNKIE
- Posts: 583
- Joined: 21. Apr 2011 18:10
- Location: Rovaniemi/Hirvas
Post
by MitsuT » 02. May 2011 16:53
kyllä oikeassa olit. autoja ajalta vm-95 jälkeen on kahdella lamdalla. nykyvehkeissä on osassa jopa neljä anturia. kaksi lamdaa ja kaksi paine anturia.
VW Golf 5 2.0TDI 4Motion (käyttis)
Toyota Supra mk3 1jz-gte (harraste peli)
VW kupla 1300 vm-68 (harraste peli)
-
[Max]
- BEGINNER
- Posts: 4
- Joined: 25. Aug 2011 20:45
Post
by [Max] » 25. Aug 2011 21:13
Jos lambdoja on kaksi ja ne on sijoitettu tähän tyyliin:
1 ----katti----- 2
niin silloin on kyse katalysaattorin toiminnan valvonnasta. Ecu valvoo että puhdistus toimii, ekassa lambdassa jännitevaihtelun pitää olla suurempaa kuin kakkoslambdassa. Ennen kattia voi myös olla lämpötila-anturi, joka valvoo että lämpöö on tarpeeksi jotta kissa voi toimia.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 36 guests