MK4 vaparisupran turbotus

Kaikki tekniikasta.
Post Reply
User avatar
Zimbabwe
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 266
Joined: 13. May 2012 14:30
Location: Mikkeli

Re: mk4 vaparisupran turbotus

Post by Zimbabwe » 18. May 2013 09:50

Kannattaa varmaan suunnata supraclubille lueskelemaan. Muistaakseni lohkoissa ainakin oli jotain eroa.

jarskii-
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 770
Joined: 26. Nov 2011 10:23

Re: mk4 vaparisupran turbotus

Post by jarskii- » 18. May 2013 14:37

varmaan ensimmäinen ero tulee puristuksissa. periaatteessa on mahdollista mutta vaatii sen että tehdään täysin vastaava kone kuin ahdetusta(sisuskalut, ahtimet, imusarja yms.)
helpommalla ja luultavasti paljon halvemmalla pääset kun hommaat valmiiksi turbo-tekniikan ja teet tekniikanvaihdoksen

User avatar
MikaK
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 450
Joined: 27. Jun 2011 12:20
Location: Rovaniemi

Re: mk4 vaparisupran turbotus

Post by MikaK » 18. May 2013 21:57

Supraclubin puolelle sama kysymys esillä tämän tuosta. Kannattee sielä haku toimintoa käyttää niin alkaa vastauksia löytymään :)
Eroja on aikka lailla sylinterinkansi ihan eri ym. Muutos katsastus riippuu ihan konttoreista, joissakin onnistuu ja joissain taas ei :)
Arctic Car Import
Kaikenlaisten JDM autojen tuonti suoraa Japanista
arctic.car.import@gmail.com
p.045 6345338

User avatar
Riisikulho
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 57
Joined: 17. Jun 2012 19:37
Location: Joensuu, Itä-Suomi

Re: MK4 vaparisupran turbotus

Post by Riisikulho » 06. Jul 2013 11:46

Itellä tietoa sen verran että vapari 2jz kampiakseli ja KKanget ovat ilmeisesti erilaiset, kuten lohkokin on erilainen parilta öljyporaukseltaan, muistaakseni joku poraus ei ole vedetty puhki asti, eroten turbo mallista... Kannattaa ottaa yhteyttä esim KBC Garageen, siellä iso pomo tietää kyllä mitä tehdä, on tehnyt noita 3 ja 4 korin supria aikas paljon, vaparikoneen tilalle yleensä heitetään turbokone eikä lähdetä turbottamaan vaparia. Ei se gte loppuunsa niin kallis ole, riippuu tietysti mitkä on tehotavotteet...
Toyota Corolla G6 1.6 vm.2000

Instagram @krewel_spekt

User avatar
MikaK
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 450
Joined: 27. Jun 2011 12:20
Location: Rovaniemi

Re: MK4 vaparisupran turbotus

Post by MikaK » 07. Jul 2013 09:42

Riisikulho wrote:Itellä tietoa sen verran että vapari 2jz kampiakseli ja KKanget ovat ilmeisesti erilaiset, kuten lohkokin on erilainen parilta öljyporaukseltaan, muistaakseni joku poraus ei ole vedetty puhki asti, eroten turbo mallista... Kannattaa ottaa yhteyttä esim KBC Garageen, siellä iso pomo tietää kyllä mitä tehdä, on tehnyt noita 3 ja 4 korin supria aikas paljon, vaparikoneen tilalle yleensä heitetään turbokone eikä lähdetä turbottamaan vaparia. Ei se gte loppuunsa niin kallis ole, riippuu tietysti mitkä on tehotavotteet...
Kampiakseli ja kanget ovat samat. Turbo lohkossa on öljy suihkut ja öljy lähtö ahtimille joiden paikkoja ei edes vaparissa ole. niin ja männät erinlaiset.
Arctic Car Import
Kaikenlaisten JDM autojen tuonti suoraa Japanista
arctic.car.import@gmail.com
p.045 6345338

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 58 guests