Honda Civic 2001 ES hatchback lämpöongelma
Honda Civic 2001 ES hatchback lämpöongelma
Ongelma esiintyi ensimmäisen kerran kesällä, kun kylä-ajossa alkoi moottori nostamaan lämpöä ja viileni vasta, kun laittoi puhaltamaan kuumaa tai sammutti auton. Huomattiin myös, että ilmastointi päällä moottori kiehui kahta nopeammin. Syksyllä vaihdoin termostaatin, mutta ongelma ei hävinny siitä minnekkään. Nyt talvella on taas se ongelma, ettei auto lämpene.
Onko seuraavaksi ehkä edessä vesipumpun vaihto, vai kannattaako tehdä jotain muuta ensin?
Kiitokset jo valmiiksi avusta!
Onko seuraavaksi ehkä edessä vesipumpun vaihto, vai kannattaako tehdä jotain muuta ensin?
Kiitokset jo valmiiksi avusta!
- AslaMonTTi
- JUNKIE
- Posts: 674
- Joined: 23. Jul 2012 18:40
- Location: Kajaani
Re: Honda Civic 2001 ES Hatchback lämpöongelma
Ei ole sit mikään lämpöanturi menny rikki? Itellä oli ainakin maximassa, että ei flektit pelannu ollenkaan ja talvella puski haleaa. 6e lämpöanturin vaihoin, nii ei ole ollu enää mitään Mulla ei vain tosin nostattanut lämpöjä kesäsin, nii voi olla pahimassa tapauksessa hiusmurtuma lohkossa yms..
o.O Elämä on kovaa, ota sämpylä O.o
Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4
Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4
Re: Honda Civic 2001 ES Hatchback lämpöongelma
Ootko kattonu pukkaako kunnolla painetta järjestelmään? Voip olla kansi/kannentiiviste entinen.. Sehän ei välttämättä mitään sekoita mut oireilee edellämainitusti. Kuinka nopeaa se sitten kuumenee liikaa ja keittääkö ihan?
Flektien toimimattomuus (eli anturivikakin esim) voisi kyllä olla kyseessä jos se kuumenemisongelma jatkuis talvellakin eikä flekti lähe päälle vaikka kuinka auto lämpenee.
Flektien toimimattomuus (eli anturivikakin esim) voisi kyllä olla kyseessä jos se kuumenemisongelma jatkuis talvellakin eikä flekti lähe päälle vaikka kuinka auto lämpenee.
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: Honda Civic 2001 ES Hatchback lämpöongelma
Joo näissä on siinä termarin päällä se flektin anturi. Maksaakohan jotain 20e uus ja helppo vaihtaa ite.AslaMonTTi wrote:Ei ole sit mikään lämpöanturi menny rikki? Itellä oli ainakin maximassa, että ei flektit pelannu ollenkaan ja talvella puski haleaa. 6e lämpöanturin vaihoin, nii ei ole ollu enää mitään Mulla ei vain tosin nostattanut lämpöjä kesäsin, nii voi olla pahimassa tapauksessa hiusmurtuma lohkossa yms..
Mitsubishi Lancer Evolution V
Re: Honda Civic 2001 ES hatchback lämpöongelma
Termarin päällä flektin anturi? Yleensä siinä on mittaristolle anturi, flektin anturi pääasiassa löytyy syylärin alaosasta.. Lisäksi mietin tuota kuten edellä mainitsin, ensinään, toimiiko flekti ollenkaan? Jos flekti ei toimi se kyllä lämpenee ja puhaltaa sisälle lämmintä kylmällä siinä missä lämpimälläkin, ellei se jotenkin alkais toimiin päinvastoin kun pitäisi.. Toki voihan se vesipumppukin olla ehtoopuolella, neste ei kierrä kunnolla.. Tai vaikka tukos linjastossa.. Mitähän arvauksia tähän vielä heittäis, tän foorumin kautta kun on hiukan hankala sanoa suoraan kun tiedot hieman puutteellisia..
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: Honda Civic 2001 ES hatchback lämpöongelma
Termostaatti on alavesiletkussa ja siinä samassa on noi anturit. Syyläriin ei tuu mitää antureita.Zugu wrote:Termarin päällä flektin anturi? Yleensä siinä on mittaristolle anturi, flektin anturi pääasiassa löytyy syylärin alaosasta..
Mitsubishi Lancer Evolution V
Re: Honda Civic 2001 ES hatchback lämpöongelma
Aa joo, yks sivikki nököttää pihallaki mut en oo jaksanu pahemmin pellin alle kattella..Ren wrote:Termostaatti on alavesiletkussa ja siinä samassa on noi anturit. Syyläriin ei tuu mitää antureita.Zugu wrote:Termarin päällä flektin anturi? Yleensä siinä on mittaristolle anturi, flektin anturi pääasiassa löytyy syylärin alaosasta..
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: Honda Civic 2001 ES hatchback lämpöongelma
Eikä kannatakkaa.Zugu wrote:Aa joo, yks sivikki nököttää pihallaki mut en oo jaksanu pahemmin pellin alle kattella..Ren wrote:Termostaatti on alavesiletkussa ja siinä samassa on noi anturit. Syyläriin ei tuu mitää antureita.Zugu wrote:Termarin päällä flektin anturi? Yleensä siinä on mittaristolle anturi, flektin anturi pääasiassa löytyy syylärin alaosasta..
Mitsubishi Lancer Evolution V
Re: Honda Civic 2001 ES Hatchback lämpöongelma
Mitenkäs nuo paineet voi tarkastaa? Kansi on ollut jo pitemmän aikaa jonkinverran öljyn peitossa, mutta en ole asiaa sen kummemmin tarkastellut, kaveri sanoi että saattaa olla pahvi palanut tai tiiviste hajalla.Zugu wrote:Ootko kattonu pukkaako kunnolla painetta järjestelmään? Voip olla kansi/kannentiiviste entinen.. Sehän ei välttämättä mitään sekoita mut oireilee edellämainitusti. Kuinka nopeaa se sitten kuumenee liikaa ja keittääkö ihan?
Flektien toimimattomuus (eli anturivikakin esim) voisi kyllä olla kyseessä jos se kuumenemisongelma jatkuis talvellakin eikä flekti lähe päälle vaikka kuinka auto lämpenee.
Kesällä kuumenee jo jopa vartin ajamisen jälkeen, ja tyhjäkäynnillä lämmöt saattaa nousta jo alle minuutissa melkein kaakkoon. Ilmastoinnin kompura on ainakin huoltomiehen mukaan rikki, joten ilmastointi päällä moottori yrittää nykiä kompuraa käyntiin välillä, mutta voiko vaikuttaa lämpenemiseen, kun keittää vaikkei ilmastointi olekaan päällä?
Re: Honda Civic 2001 ES hatchback lämpöongelma
Flekti kyllä toimii. Ainakin aluksi tuota anturin vaihtoa voisi kokeilla, ja jos coolerin puhdistelisi ja uudet nesteet tilalle(?).Zugu wrote:Termarin päällä flektin anturi? Yleensä siinä on mittaristolle anturi, flektin anturi pääasiassa löytyy syylärin alaosasta.. Lisäksi mietin tuota kuten edellä mainitsin, ensinään, toimiiko flekti ollenkaan? Jos flekti ei toimi se kyllä lämpenee ja puhaltaa sisälle lämmintä kylmällä siinä missä lämpimälläkin, ellei se jotenkin alkais toimiin päinvastoin kun pitäisi.. Toki voihan se vesipumppukin olla ehtoopuolella, neste ei kierrä kunnolla.. Tai vaikka tukos linjastossa.. Mitähän arvauksia tähän vielä heittäis, tän foorumin kautta kun on hiukan hankala sanoa suoraan kun tiedot hieman puutteellisia..
Re: Honda Civic 2001 ES Hatchback lämpöongelma
Jätä auki syylärin korkki ja kato alkaako se puskeen ilmakuplaa jatkuvasti sieltä, sillo ku järjestelmässä ilmaa se käyttäytyy kuten oiretta kuvailit mutta se on erittäin erittäin epätodennäköistä että siellä vielä olisi ilmaa noin pitkän ajan jälkeen, ilman että osa kaasuista puskee sinne. Joskus sen ihan haistaa ku tulee pakokaasuja glykolin seasta, riippunee vähän vuodon suuruudesta, ihan pienen pienikin tosin riittää tuohon oireiluun. Puristuspainemittarillakin voi mahdollisesti löytää tuon mutta joskus se on vaan niin pieni että ei näy, varsinkaan kylmällä koneella. Mittareita saa halvallakin jopa, ihan muutamaan hassuun euroon tosin niiden lukemiin en luottais numeroina mutta näyttää ne sylintereiden eron toisiinsa nähden ainakin suurinpiirtein.Thuomach wrote:Mitenkäs nuo paineet voi tarkastaa? Kansi on ollut jo pitemmän aikaa jonkinverran öljyn peitossa, mutta en ole asiaa sen kummemmin tarkastellut, kaveri sanoi että saattaa olla pahvi palanut tai tiiviste hajalla.Zugu wrote:Ootko kattonu pukkaako kunnolla painetta järjestelmään? Voip olla kansi/kannentiiviste entinen.. Sehän ei välttämättä mitään sekoita mut oireilee edellämainitusti. Kuinka nopeaa se sitten kuumenee liikaa ja keittääkö ihan?
Flektien toimimattomuus (eli anturivikakin esim) voisi kyllä olla kyseessä jos se kuumenemisongelma jatkuis talvellakin eikä flekti lähe päälle vaikka kuinka auto lämpenee.
Kesällä kuumenee jo jopa vartin ajamisen jälkeen, ja tyhjäkäynnillä lämmöt saattaa nousta jo alle minuutissa melkein kaakkoon. Ilmastoinnin kompura on ainakin huoltomiehen mukaan rikki, joten ilmastointi päällä moottori yrittää nykiä kompuraa käyntiin välillä, mutta voiko vaikuttaa lämpenemiseen, kun keittää vaikkei ilmastointi olekaan päällä?
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: Honda Civic 2001 ES hatchback lämpöongelma
Ei oo tarttenu, no huollon ja polttimot vaihoin mut muutoin ku se ei oo vikonu niin mitäpä tuota ehyttä korjaanRen wrote: Eikä kannatakkaa.
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: Honda Civic 2001 ES hatchback lämpöongelma
Eipä se flekti näköjään pyörikkään. Eli anturivikaa selvittämään. Voisi yleismittarilla mitata anturi, olisiko kellään mitään mittausarvoja tiedossa toimivalle anturille? Toisaalta, voihan se olla murtunut johtokin. Auttaako johtoja mittailla, antaako mitään arvoja?Thuomach wrote:Flekti kyllä toimii. Ainakin aluksi tuota anturin vaihtoa voisi kokeilla, ja jos coolerin puhdistelisi ja uudet nesteet tilalle(?).Zugu wrote:Termarin päällä flektin anturi? Yleensä siinä on mittaristolle anturi, flektin anturi pääasiassa löytyy syylärin alaosasta.. Lisäksi mietin tuota kuten edellä mainitsin, ensinään, toimiiko flekti ollenkaan? Jos flekti ei toimi se kyllä lämpenee ja puhaltaa sisälle lämmintä kylmällä siinä missä lämpimälläkin, ellei se jotenkin alkais toimiin päinvastoin kun pitäisi.. Toki voihan se vesipumppukin olla ehtoopuolella, neste ei kierrä kunnolla.. Tai vaikka tukos linjastossa.. Mitähän arvauksia tähän vielä heittäis, tän foorumin kautta kun on hiukan hankala sanoa suoraan kun tiedot hieman puutteellisia..
Re: Honda Civic 2001 ES hatchback lämpöongelma
Jos siinä on sama anturi mittarille kuin flektille niin vois olettaa itse anturin toimivan jos mittarikin toimii, entä rele? Toimiiko se sitten? Jotaki googlella kattelin niin releistä oli puhuttu et liekkö siellä sit useimmiten vikaa, mitä luin niin samaa relettä löytyy siitä vierestäkin, voi vaihtamalla kokeilla tai sit ihan vaikka sormella et naksahtaako, siinä vaan pitää sillo pitää koko ajan näppituntumalla jos ei tiedä missä lämpötilassa sen kuuluis lähteä päälle, lisäksi noi autojen lämpömittaritkin kun ovat hiukan suuntaa antavia vaan.. Varmaa helpointa ku vaihat releen ja käytät kuumaksi, jos se flekti lähtee päälle vika oli releessä, jos ei niin sit anturi, piuhat tai itse flektin moottori.. Moottorin toiminnan voi taasen testata suoralla virralla.
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: Honda Civic 2001 ES hatchback lämpöongelma
Mulla oli samoja ongelmia kesällä oman Hondan kanssa. Siinä syypäänä juurikin tuo termarin päässä oleva flektin anturi. Mittaristolle oli erillinen anturi lohkon kyljessä. Tilasin briteistä anturin ja taisi maksaa ~12e toimituskuluineen. Anturia odotellessa laitoin flektin pyörimään jatkuvasti rautalanka-patentilla. Pysyipähän liikkeellä ja ei ainakaan keittänyt Lukemani mukaan aika yleinen syy flektin toimimattomuuteen Hondissa juurikin tuo anturi
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 50 guests