Corollan sytytyshäiriö?
Re: Corollan sytytyshäiriö?
Ei välttämättä, vikakoodi kertoo mihin vika kohdistuu, ei aina 100% vian aiheuttajaa.. Esim huono lataus tai akku niin alkaa puskeen vikakoodia sieltä sun täältä, itse komponenteissahan silloin ei ole vikaa vaan liian alhaisen jännitteen takia ne ei toimi oikein.
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: Corollan sytytyshäiriö?
eli sytytyskatkostahan tää koodi meinaa. Eli silloin tarkistetaan akku ja lataus??MitsuT wrote:Jos on vikakoodi P0304, onko silloin nelospytyn puola sökö?
VW Golf 5 2.0TDI 4Motion (käyttis)
Toyota Supra mk3 1jz-gte (harraste peli)
VW kupla 1300 vm-68 (harraste peli)
Toyota Supra mk3 1jz-gte (harraste peli)
VW kupla 1300 vm-68 (harraste peli)
Re: Corollan sytytyshäiriö?
Lueppa yläpuolelta ihan ajatuksen kanssa, akku ja lataus oli vain esimerkki siitä kuinka toisaalla oleva vika voi aiheuttaa vikakoodin ihan toisesta osasta, en sanonut että se nimenomaan aiheuttaa tätä sinun puhumaa 4cyl sytytyskatkoa. No onko sulla joku auto antanut kyseisen koodin vai onko tää turhaa paskanlänkytystä vain? Nimittäin ei millään jaksais alkaa jotain kuvitteellista vikaa "korjaamaan", löytyy parempaakin tekemistä..MitsuT wrote:eli sytytyskatkostahan tää koodi meinaa. Eli silloin tarkistetaan akku ja lataus??MitsuT wrote:Jos on vikakoodi P0304, onko silloin nelospytyn puola sökö?
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: Corollan sytytyshäiriö?
No siis sytytyskatkoksia on koodi. Niin meinasin vain että merkkaako toi nyt sit puolavikaa.
Ku sanoit aiemmin että puolavika näkyy testerissä.
Ku sanoit aiemmin että puolavika näkyy testerissä.
VW Golf 5 2.0TDI 4Motion (käyttis)
Toyota Supra mk3 1jz-gte (harraste peli)
VW kupla 1300 vm-68 (harraste peli)
Toyota Supra mk3 1jz-gte (harraste peli)
VW kupla 1300 vm-68 (harraste peli)
Re: Corollan sytytyshäiriö?
Niin, katkos voi viitata puolavikaan, jos se antaa katkosta esim tuohon 4 sylinterille, voi vaihtaa vaikkapa 1 ja 4 puolia keskenään ja tarkistaa antaako se silloin 1 sylinterille katkosta ja jos silloin lisäksi 4 sylinterillä ei ole ongelmaa on melko todennäköistä että silloin se vika oli siinä 4 sylinterin puolassa. Lisäksi puolat on mitattavissa (tosin voi tarvita erikoistyökaluja jos kyseessä näitä suorasytytyksillä varustettuja) tosin tuossa ylhäälläkin kun katsoo koodeja se voi antaa jo suoraankin vikakoodin jos ensiö tai toisiopuolella häikkää.
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: Corollan sytytyshäiriö?
Lisää tietoa puolista englanniksi tuolta vaikka, ei mun tartte referoida tähän..
http://www.autotap.com/techlibrary/unde ... ystems.asp
http://www.autotap.com/techlibrary/unde ... ystems.asp
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: Corollan sytytyshäiriö?
Elikkä voitasko nyt todeta että puolavialle ei ole yksiselitteistä vikakoodiaZugu wrote:Niin, katkos voi viitata puolavikaan, jos se antaa katkosta esim tuohon 4 sylinterille, voi vaihtaa vaikkapa 1 ja 4 puolia keskenään ja tarkistaa antaako se silloin 1 sylinterille katkosta ja jos silloin lisäksi 4 sylinterillä ei ole ongelmaa on melko todennäköistä että silloin se vika oli siinä 4 sylinterin puolassa. Lisäksi puolat on mitattavissa (tosin voi tarvita erikoistyökaluja jos kyseessä näitä suorasytytyksillä varustettuja) tosin tuossa ylhäälläkin kun katsoo koodeja se voi antaa jo suoraankin vikakoodin jos ensiö tai toisiopuolella häikkää.
VW Golf 5 2.0TDI 4Motion (käyttis)
Toyota Supra mk3 1jz-gte (harraste peli)
VW kupla 1300 vm-68 (harraste peli)
Toyota Supra mk3 1jz-gte (harraste peli)
VW kupla 1300 vm-68 (harraste peli)
Re: Corollan sytytyshäiriö?
Missäs kohtaa mä näin olen sanonu et sille olisi yksiselitteinen vikakoodi? Tai että jos se antaa vikakoodin että se aina olisi juuri siinä komponentissa se vika mistä antaa vikakoodin? Enkös mä juuri tuossa ole selittänyt ihan esimerkein kuinka vikakoodit kertoo mihin se vika vaikuttaa vaikka vika ei välttämättä ole juuri se osa mikä antaa sen koodin..MitsuT wrote:Elikkä voitasko nyt todeta että puolavialle ei ole yksiselitteistä vikakoodiaZugu wrote:Niin, katkos voi viitata puolavikaan, jos se antaa katkosta esim tuohon 4 sylinterille, voi vaihtaa vaikkapa 1 ja 4 puolia keskenään ja tarkistaa antaako se silloin 1 sylinterille katkosta ja jos silloin lisäksi 4 sylinterillä ei ole ongelmaa on melko todennäköistä että silloin se vika oli siinä 4 sylinterin puolassa. Lisäksi puolat on mitattavissa (tosin voi tarvita erikoistyökaluja jos kyseessä näitä suorasytytyksillä varustettuja) tosin tuossa ylhäälläkin kun katsoo koodeja se voi antaa jo suoraankin vikakoodin jos ensiö tai toisiopuolella häikkää.
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: Corollan sytytyshäiriö?
etkös tässä kerro että juuri puolavika näkyy testerillä.?ja sitten alat perumaan että se voi olla sinnepäin viittaavaa...ei se kuitenkaa suoraan näy testerillä vaikka miten koodit luet...kehut olevasi ammattimies ja aina puuttumassa joka asiaan tietäen kaikesta kaiken...Zugu wrote:Puolavika näkyis testerissä..
Last edited by tt__ on 18. Jan 2014 21:31, edited 1 time in total.
Bmw e91 320d m-sport -06
Bmw e60 525i m-sport -05
Bmw e60 525i m-sport -05
Re: Corollan sytytyshäiriö?
Onkos toyotalla opetettu että vian ollessa päällä aletaan autosta ensin irrottelemaan osia tai vaihtelemaan osien paikkaa?Zugu wrote:Niin, katkos voi viitata puolavikaan, jos se antaa katkosta esim tuohon 4 sylinterille, voi vaihtaa vaikkapa 1 ja 4 puolia keskenään ja tarkistaa antaako se silloin 1 sylinterille katkosta ja jos silloin lisäksi 4 sylinterillä ei ole ongelmaa on melko todennäköistä että silloin se vika oli siinä 4 sylinterin puolassa. Lisäksi puolat on mitattavissa (tosin voi tarvita erikoistyökaluja jos kyseessä näitä suorasytytyksillä varustettuja) tosin tuossa ylhäälläkin kun katsoo koodeja se voi antaa jo suoraankin vikakoodin jos ensiö tai toisiopuolella häikkää.
Vai onko nämä ihan "kvg" juttuja?
VW Golf 5 2.0TDI 4Motion (käyttis)
Toyota Supra mk3 1jz-gte (harraste peli)
VW kupla 1300 vm-68 (harraste peli)
Toyota Supra mk3 1jz-gte (harraste peli)
VW kupla 1300 vm-68 (harraste peli)
Re: Corollan sytytyshäiriö?
Ja kerroin kyllä sen jälkeen että miten sen sillä testerillä voi todeta, vaikka kuinka luen useaan kertaan tuon kirjoittamani niin siinä ei lue että se testeri sanoo suoraan mikä komponentti on rikki jollain tietyllä vikakoodilla..
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: Corollan sytytyshäiriö?
Ainakin Toyotan testerillä näkee sen että onko kyseessä jatkuva vika tai kuinka monesti vika on ilmenny. Puolavikaa kun lähetään hakeen tuo nyt on nopea ja helppo tapa varmistaa, ei tartte uusia osia vaihella randomina. Tuolla tavoin ku selitin tuossa aiemmin saadaan tuo selville noin 5 minuutissa, tooooooki siis jos tiedät paremman, varmemman ja nopeamman tavan tuohon niin mikset jakaisi tätä tietoa tällaisen turhanpäiväisen liibalaaban sijaan?MitsuT wrote:Onkos toyotalla opetettu että vian ollessa päällä aletaan autosta ensin irrottelemaan osia tai vaihtelemaan osien paikkaa?Zugu wrote:Niin, katkos voi viitata puolavikaan, jos se antaa katkosta esim tuohon 4 sylinterille, voi vaihtaa vaikkapa 1 ja 4 puolia keskenään ja tarkistaa antaako se silloin 1 sylinterille katkosta ja jos silloin lisäksi 4 sylinterillä ei ole ongelmaa on melko todennäköistä että silloin se vika oli siinä 4 sylinterin puolassa. Lisäksi puolat on mitattavissa (tosin voi tarvita erikoistyökaluja jos kyseessä näitä suorasytytyksillä varustettuja) tosin tuossa ylhäälläkin kun katsoo koodeja se voi antaa jo suoraankin vikakoodin jos ensiö tai toisiopuolella häikkää.
Vai onko nämä ihan "kvg" juttuja?
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 32 guests