Bueno homma. Ei tartte mitää satulaa koneistaa tai alkaa holkkia sorvaamaa satulaan.Menee se lähelle tuota 100mm z32 satulassa ja pulttikin on isompi kuin kymppi.
Jarrut ja niiden komponentit -topic
Re: Jarrut ja niiden komponentit -topic
Nissan Maxima QX A32 1997 (VQ30DE)
viewtopic.php?f=10&t=1348
viewtopic.php?f=10&t=1348
Re: Jarrut ja niiden komponentit -topic
kannattaa myös huomata että satulan kiinnityspiste etäisyys levystä myös vaikuttaa sopivuuteen
Re: Jarrut ja niiden komponentit -topic
No kaikki kaikkeen, mut merkkikohtaisia eroja esim Nissanilla ei paljoa ole.. Mut toki, huomioitava seikka tämäkin, ei se aina ole vain kuin iso satula ja kuin iso levy..jarskii- wrote:kannattaa myös huomata että satulan kiinnityspiste etäisyys levystä myös vaikuttaa sopivuuteen
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: Jarrut ja niiden komponentit -topic
Sen verran mitä noita jarrupäivityksiä oon lukenu nii usa mallin maximaan on ainaki bolttis kamaa nuo 300zx jarrukamat. Ainoa asia on levyn paksuus jota joutuu kasvattamaan 22mm -> 28/30mm ettei tule männät ulos noista isommista satuloista. Levyn halkasija on sama 280mm euroopan versiossa ainaki.Zugu wrote:No kaikki kaikkeen, mut merkkikohtaisia eroja esim Nissanilla ei paljoa ole.. Mut toki, huomioitava seikka tämäkin, ei se aina ole vain kuin iso satula ja kuin iso levy..jarskii- wrote:kannattaa myös huomata että satulan kiinnityspiste etäisyys levystä myös vaikuttaa sopivuuteen
Last edited by jiiweedee on 12. Mar 2014 11:52, edited 1 time in total.
Nissan Maxima QX A32 1997 (VQ30DE)
viewtopic.php?f=10&t=1348
viewtopic.php?f=10&t=1348
Re: Jarrut ja niiden komponentit -topic
Jarrusatulan puolikkaiden kiinnityspulttien kovuus? Riittääkö tuo 8.8 kovuus? Kuusiokolona ei riitä 10.9 eikä 12.8 kovuuksilla enää pituudet.
Normaalissa kuusikanta pultissa taas kanta on liian iso.. 17mm kun pitäis olla 14mm avainväli
Tuo 300zx satulan pultit on kokoa M10x1.25 ja pituus 137mm. Pultin kannassa on merkintä Hb.
Olisko liian iso riski kokeilla 8.8 pultteja
Tai sitten vanhojen putsaus ja pinnoitus jossai firmassa..? on vaan aika pahasti hapetunu ja kannat pyörähtäny osassa jos meinas "pelastaa".
Tarkotan nuita poikittain olevia keltapassivoituja ja hapettuneita pultteja kuvassa jarrusatuloiden yläpuolella.
Normaalissa kuusikanta pultissa taas kanta on liian iso.. 17mm kun pitäis olla 14mm avainväli
Tuo 300zx satulan pultit on kokoa M10x1.25 ja pituus 137mm. Pultin kannassa on merkintä Hb.
Olisko liian iso riski kokeilla 8.8 pultteja
Tai sitten vanhojen putsaus ja pinnoitus jossai firmassa..? on vaan aika pahasti hapetunu ja kannat pyörähtäny osassa jos meinas "pelastaa".
Tarkotan nuita poikittain olevia keltapassivoituja ja hapettuneita pultteja kuvassa jarrusatuloiden yläpuolella.
Nissan Maxima QX A32 1997 (VQ30DE)
viewtopic.php?f=10&t=1348
viewtopic.php?f=10&t=1348
Re: Jarrut ja niiden komponentit -topic
Luulis riittävän kun eihän nuo kiinnityspultit mitenkään kovalle rasitukselle joudu ja ovat kuitenkin sen verta paksut ettei ne nyt ihan ittestään napsu poikki. Pinnapultitkin on minusta ihan 8.8 ja joutuvat kuiten paljon kovemmalle rasitukselle mitä jarrusatulan kiinnityspultit.jiiweedee wrote:Jarrusatulan puolikkaiden kiinnityspulttien kovuus? Riittääkö tuo 8.8 kovuus?]
Tämä kylläkin ihan maalaisjärjellä mutuilua kaikki ja maximan jarruista en muuta tiedä kuin mitä tuota kuvaa katellu ja lukenu tätä sun projektia, jos jollakin parempaa tietoa niin korjatkoon jos kovin pahasti väärässä olen.
Re: Jarrut ja niiden komponentit -topic
Toncha wrote:Luulis riittävän kun eihän nuo kiinnityspultit mitenkään kovalle rasitukselle joudu ja ovat kuitenkin sen verta paksut ettei ne nyt ihan ittestään napsu poikki. Pinnapultitkin on minusta ihan 8.8 ja joutuvat kuiten paljon kovemmalle rasitukselle mitä jarrusatulan kiinnityspultit.jiiweedee wrote:Jarrusatulan puolikkaiden kiinnityspulttien kovuus? Riittääkö tuo 8.8 kovuus?]
Tämä kylläkin ihan maalaisjärjellä mutuilua kaikki ja maximan jarruista en muuta tiedä kuin mitä tuota kuvaa katellu ja lukenu tätä sun projektia, jos jollakin parempaa tietoa niin korjatkoon jos kovin pahasti väärässä olen.
ai ei rasitu? jos ei ole varmuutta mikä kovuus on jossakin niin kannattaa hakea suoraan merkkiliikkeestä. voivat olla kovia tai venyviä pultteja. ja jos jossain alustan osissa on pultteja 8.8 niin ei tarkoita että kaikki ovat 8.8
Re: Jarrut ja niiden komponentit -topic
Onko noilla jarrukilpien poistolla mitään käytännön haittaa?
Ja jos on nii miten?
Jos nyt huonolla tuurilla sitte katsastus vaatii ne nii mistä materiaalista kannais alkaa väkertämään uusia kun edelliset on väärin muotoiltu uusille levyille ja satuloille.
Ja jos on nii miten?
Jos nyt huonolla tuurilla sitte katsastus vaatii ne nii mistä materiaalista kannais alkaa väkertämään uusia kun edelliset on väärin muotoiltu uusille levyille ja satuloille.
Nissan Maxima QX A32 1997 (VQ30DE)
viewtopic.php?f=10&t=1348
viewtopic.php?f=10&t=1348
Re: Jarrut ja niiden komponentit -topic
Omat kokemukset; "Eivät ole pakolliset" mutta jos toisella puolella on, on oltava myös toisella. Ruosteiset jämät = puolelta löytynyt kilpi. eli jos irroitat irroita kunnolla.jiiweedee wrote:Onko noilla jarrukilpien poistolla mitään käytännön haittaa?
Ja jos on nii miten?
Jos nyt huonolla tuurilla sitte katsastus vaatii ne nii mistä materiaalista kannais alkaa väkertämään uusia kun edelliset on väärin muotoiltu uusille levyille ja satuloille.
Carina E 5S-GE AWD
Re: Jarrut ja niiden komponentit -topic
ainaskin vesi pääsee helpommin levylle. kuuma levy+vesi niin saat takuulla levyt kierroksi.jiiweedee wrote:Onko noilla jarrukilpien poistolla mitään käytännön haittaa?
Ja jos on nii miten?
Jos nyt huonolla tuurilla sitte katsastus vaatii ne nii mistä materiaalista kannais alkaa väkertämään uusia kun edelliset on väärin muotoiltu uusille levyille ja satuloille.
eipä noiden peltien suhteen taida olla mitään virallista. eli teet pellistä uudet. vähän tietenkin jäykistää pokkauksilla
-
- NORMAL USER
- Posts: 14
- Joined: 17. Jul 2013 14:26
Re: Jarrut ja niiden komponentit -topic
Terve!
Tuli ostettua tuommonen Corolla E8 FX-GT ja takajarruissa on nyt häikkää.
Elikkäs käytin auton jarrudynamossa ja takajarrujen teho jäi 0,5-0,6kN. Sitä ennen puhistelin kaikki jarruosat että pitäisi toimia.
Onko kyseisessä autossa sitten jarrupaineen säädintä joka mahdollisesti olisi jumissa?
Tuli ostettua tuommonen Corolla E8 FX-GT ja takajarruissa on nyt häikkää.
Elikkäs käytin auton jarrudynamossa ja takajarrujen teho jäi 0,5-0,6kN. Sitä ennen puhistelin kaikki jarruosat että pitäisi toimia.
Onko kyseisessä autossa sitten jarrupaineen säädintä joka mahdollisesti olisi jumissa?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 56 guests