Voi herranjumala mikä vehje! kyllähän nuita ritilävirittelyjäki on nähty suoraan siinä turbon imuputkessa. : )Savukoski wrote:Jos on turbo ja muutenkin enemmän piristelty moottori niin silloinhan se alkaa olemaan must juttu, mutta toisaalta kun alkaa miettimään. Niin eiköhän ne ala olla pelkästään ulkonäkö ja imuääniseikkoja tommoset? Tottakai ne tuopi tehoa (riippuen autosta), mutta se tuo niin pienen määrän tehoa esim. 2.0 litran nissanin tai toyotan koneessa että vaikuttaako se loppupeleissä auton kiihtyvyyteen tuon taivaallista? Tehkää kaikki kuin tämä mies teki ja elämä hymyilee Itse laitoin vaparin corollaan iha suoraan sanoen ulkonäköseikkojen takia enkä minkää muun (Pitäis se varmaa tunkea puskurin sisää kuhan sais inspiraatiota )
Vapaavirtaussuodatin vs. vakio
Re: Vapaavirtaussuodatin vs. vakio
"Jokainen, jonka virheiden korjaamiseen kestää kymmenen vuotta, on aikamoinen mies."
Re: Vapaavirtaussuodatin vs. vakio
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Vapaavirtaussuodatin vs. vakio
pitäny käyä monesti vastailemassa.
yks mikä noissa vapaavirtaus-suodattimissa eroaa normaaliin on pienempi suodatuspinta-ala joka tarkoittaa siis parempaa virtaavuutta. tämä ei lisää itsestään tehoja. okei myyntipuheiden mukaan lisää.
ja kun taas pienennetään suodatuspinta-alaa niin silloin myös huononee suodatettavuus. nopeammin tukkeutuva suodatin yms.
mutta miksi sitten pitää ensimmäisenä alkaa vaihtamaan suodatinta vapariin? kuitenkin tehtaan suunnittelemat suodattimet riittää tehollisesti ihan kiitettäviin lukemaan.
yks mikä noissa vapaavirtaus-suodattimissa eroaa normaaliin on pienempi suodatuspinta-ala joka tarkoittaa siis parempaa virtaavuutta. tämä ei lisää itsestään tehoja. okei myyntipuheiden mukaan lisää.
ja kun taas pienennetään suodatuspinta-alaa niin silloin myös huononee suodatettavuus. nopeammin tukkeutuva suodatin yms.
mutta miksi sitten pitää ensimmäisenä alkaa vaihtamaan suodatinta vapariin? kuitenkin tehtaan suunnittelemat suodattimet riittää tehollisesti ihan kiitettäviin lukemaan.
Re: Vapaavirtaussuodatin vs. vakio
tässäkihän on nyt sitten sekin vielä että minkämerkkisiä vapareita verrantaan. hyvin paljon on merkkikohtasia ja malli kohtasia eroja noissa filttereissä. mm.apexilta ja aem:ilta löytyy vakiokoteloihin meneviä "vapaammin virtaavia suotimia.
jotka on testattu suodatusteholtaan yhtähyväksi mitä vakiofiltterit,hiukan vakiota paremmin virtaavana kuiten. sitten sekin vielä että verrataanko kuivana toimivaa filtteriä vai öljyttyä versiota. monestihan imuilman lämpötila ongelmat nousevat esille jos et saa koteloitua filtteriä hyvin. eli loppukaneettina hyvinkin suodatin kohtainen/autokohtainen tää asia. eli helpoin tapa on melkein laittaa jokin parempi paneelisuodin vakio koteloon,jolla saa sitten sen parhaan hyödyn. toki äänimaailman kärsii hiukan tuon vakiokotelon myötä tästä aiheesta vois kirjoittaa vaikka kuinka pitkän stoorin
jotka on testattu suodatusteholtaan yhtähyväksi mitä vakiofiltterit,hiukan vakiota paremmin virtaavana kuiten. sitten sekin vielä että verrataanko kuivana toimivaa filtteriä vai öljyttyä versiota. monestihan imuilman lämpötila ongelmat nousevat esille jos et saa koteloitua filtteriä hyvin. eli loppukaneettina hyvinkin suodatin kohtainen/autokohtainen tää asia. eli helpoin tapa on melkein laittaa jokin parempi paneelisuodin vakio koteloon,jolla saa sitten sen parhaan hyödyn. toki äänimaailman kärsii hiukan tuon vakiokotelon myötä tästä aiheesta vois kirjoittaa vaikka kuinka pitkän stoorin
VW Golf 5 2.0TDI 4Motion (käyttis)
Toyota Supra mk3 1jz-gte (harraste peli)
VW kupla 1300 vm-68 (harraste peli)
Toyota Supra mk3 1jz-gte (harraste peli)
VW kupla 1300 vm-68 (harraste peli)
Re: Vapaavirtaussuodatin vs. vakio
Ne äänet äänet turboautossa <3jarskii- wrote: mutta miksi sitten pitää ensimmäisenä alkaa vaihtamaan suodatinta vapariin? kuitenkin tehtaan suunnittelemat suodattimet riittää tehollisesti ihan kiitettäviin lukemaan.
"Jokainen, jonka virheiden korjaamiseen kestää kymmenen vuotta, on aikamoinen mies."
Re: Vapaavirtaussuodatin vs. vakio
Ei se pelkkä suodattimen koko merkitse. Esimerkiksi noi Apexin Dual Funnelit on todella pienikokoisia mutta silti virtaukseltaan erittäin hyviä.
Ainakin itse huomasin isonkin eron vakiosuodattimeen. Tuossa oli edellinen omistaja kylläkin laittanu ahtopaineen ohjaus solenoidin letkut ihan miten sattuu niin ei pelannu ahtopaineen ohjaus oikein. Mutta vakiosuodattimen kanssa ahtoi 0.65Bar ja kun vaihtoi vaparin niin ahdot nousi 1.1Bar. Kyllä siinä täytyy jonkinlaista eroa olla virtauksella...
Ainakin itse huomasin isonkin eron vakiosuodattimeen. Tuossa oli edellinen omistaja kylläkin laittanu ahtopaineen ohjaus solenoidin letkut ihan miten sattuu niin ei pelannu ahtopaineen ohjaus oikein. Mutta vakiosuodattimen kanssa ahtoi 0.65Bar ja kun vaihtoi vaparin niin ahdot nousi 1.1Bar. Kyllä siinä täytyy jonkinlaista eroa olla virtauksella...
Re: Vapaavirtaussuodatin vs. vakio
äkkiseltään vois vaikuttaa myös suodattimen kuntokin tuohon ahtopaineeseen
ja yleensä persdyno antaa juurikin haluttuja tuloksia. harvemmin on näkyny testejä jossa olis huomattava tehoja nostavia vaikutuksia vaparilla. enemmänki tippuneita tehoja.
mp-miehet oli joskus testaillu noita suodattimien eroja pitemmältä ajalta. olikohan uusilla suodattimilla. sitten 1000km ajetulla ja 10tkm ajetulla.
lopputulos oli ollu aika erinlainen kuin itse valmistajien jutut
ja yleensä persdyno antaa juurikin haluttuja tuloksia. harvemmin on näkyny testejä jossa olis huomattava tehoja nostavia vaikutuksia vaparilla. enemmänki tippuneita tehoja.
mp-miehet oli joskus testaillu noita suodattimien eroja pitemmältä ajalta. olikohan uusilla suodattimilla. sitten 1000km ajetulla ja 10tkm ajetulla.
lopputulos oli ollu aika erinlainen kuin itse valmistajien jutut
Re: Vapaavirtaussuodatin vs. vakio
Ittellä löytyy myös tuo apexi ja rakennettuna itse tuommonen ns. köyhän miehen gold air intake.bahis wrote:Ei se pelkkä suodattimen koko merkitse. Esimerkiksi noi Apexin Dual Funnelit on todella pienikokoisia mutta silti virtaukseltaan erittäin hyviä.
Ainakin itse huomasin isonkin eron vakiosuodattimeen. Tuossa oli edellinen omistaja kylläkin laittanu ahtopaineen ohjaus solenoidin letkut ihan miten sattuu niin ei pelannu ahtopaineen ohjaus oikein. Mutta vakiosuodattimen kanssa ahtoi 0.65Bar ja kun vaihtoi vaparin niin ahdot nousi 1.1Bar. Kyllä siinä täytyy jonkinlaista eroa olla virtauksella...
Mai:llekin tuli joskus samantyylinen vihreään getariin rakennettua.
Ja se "hyöty" nyt ainakin on tullu kokeiltua eli omassa tapauksessa 5hp tuli lisää, kun JTM-motorssin penkissä hieman siirti puhallinta ilmanoton kohille mikä on tuolla puskurin kulmassa maskiverkon takana.
Re: Vapaavirtaussuodatin vs. vakio
http://i2.photobucket.com/albums/y15/pu ... ari003.jpg
keltainen on vakiosuodatin joka riittää todistetusta +200hp tehoille. kyseessä on kuitenkin 80-luvun vehe.
kumpikohan suodattaa paremmin?
keltainen on vakiosuodatin joka riittää todistetusta +200hp tehoille. kyseessä on kuitenkin 80-luvun vehe.
kumpikohan suodattaa paremmin?
Re: Vapaavirtaussuodatin vs. vakio
Kyselen vähän hölmöjä, mutta tarkoitus olisi ostaa veljen mk4 supraan synttärilahjaksi vapaavirtaussuodatin kartiomallinen.
Mikä halkaisija imukaulalla on? Tietää sitten, että ostan oikeen kokoisen.
Mikä halkaisija imukaulalla on? Tietää sitten, että ostan oikeen kokoisen.
Re: Vapaavirtaussuodatin vs. vakio
3" mikäli turbokonella. Vaparista en tiiä.Christina wrote:Kyselen vähän hölmöjä, mutta tarkoitus olisi ostaa veljen mk4 supraan synttärilahjaksi vapaavirtaussuodatin kartiomallinen.
Mikä halkaisija imukaulalla on? Tietää sitten, että ostan oikeen kokoisen.
JDM only.
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
Re: Vapaavirtaussuodatin vs. vakio
Eräältä foorumilta lainattua. Kyseessä joko gtin toimituksessa työskentelevä tai sit joku dynomies jota itse veikkaan enemmänGTi testissä testasimme TT 225:ssa vakiofiltteriä vs K&N paneelia. Paperi filsu oli selkeästi parempi. Itse olen käyttänyt
seuraavaa nyrkksääntöä, joka on toiminut hyvin. Kun kaasuläpän runko kasvaa selkeästi isommaksi kuin vakiokotelon
lähtö koneelle päin (kiihdytys suppilo vakiokotelon sisällä kannattaa jättää koskemattomaksi), silloin on syytä pohtia
filtterin koon kasvattamista.
BMC on ainakin vapareissa toiminut hyvin. Apexin suodatin on myös testeissä ollut hyvä. Loppujen lopuksi sanoisin että
koneen virittämisessä, suodatin kannattaa jättää viimeiseksi murheeksi. Eräässä mittauksessa haluttiin katsuria varten "huono" tulos ja kartio filsua alettiin teippaamaan umpeen, teho vaan
kasvoi. Kunnes filsusta oli teippaamatta alle 10%, silloin teho alkoi tippua.
Re: Vapaavirtaussuodatin vs. vakio
Ei ehkä ihan oikean topic, mutta kysyn kuitenkin. Eli onkohan tuollaiaisesta K&N suodattimesta mitään hyötyä verrattuna vakioon? http://www.skruvat.fi/sport-ilmansuodatin-P175892.aspx
Joka tapauksessa meinasin sen vaihtaa kun täynnä jotain kärpäsiä yms ja toi k&n on varmaan halvempi kuin vakio noilla alennuksilla. Pitääkö tollainen filtteri öljytä, jostain luin että pitäisi?
Joka tapauksessa meinasin sen vaihtaa kun täynnä jotain kärpäsiä yms ja toi k&n on varmaan halvempi kuin vakio noilla alennuksilla. Pitääkö tollainen filtteri öljytä, jostain luin että pitäisi?
Re: Vapaavirtaussuodatin vs. vakio
Tojotalta jos menet putsaria kyselemään niin varmasti on kalliimpi mut ihan normi varaosaliikkeestä varmasti löytyy 15e luokkaan. Is:n vakio mottiin en kyllä usko olevan hyötyä noista arvokkaammista suodattimista.-ToK- wrote: Joka tapauksessa meinasin sen vaihtaa kun täynnä jotain kärpäsiä yms ja toi k&n on varmaan halvempi kuin vakio noilla alennuksilla.
Re: Vapaavirtaussuodatin vs. vakio
Ehkä vähän virtaa paremmin tuollainen K&N, mutta ei kyllä käytännössä juuri mitään merkitystä ole vakiossa boksissa.
Suurin osa nuista on öljyttäviä.
Suurin osa nuista on öljyttäviä.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 60 guests