Kokemusta remmiahtamisesta?

Kaikki tekniikasta.
Post Reply
Lat3
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 14
Joined: 02. Dec 2014 21:25
Location: Iisalmi

Kokemusta remmiahtamisesta?

Post by Lat3 » 02. Dec 2014 22:30

Nuori ja tyhmä savolainen tarviis vähän apua. Elikkäs omistan Lexus is200 johon olen itse kasannu pikku hiljaa remmiahdin sarjaa, joka on ollut jo paikallaan useamman kuukauden. Lista osista = Eaton m62, Ahtimen kehikko huonolla menestyksellä tehty TTE:n kopio, Hihnapyörä MB:stä 130mm. Mini Cooperin bypass venttiili alipainekellolla, Kiinan cooleri sarja, Moottorinohjausta huijaa Patricks black box. Nyt itse ongelmaan auto pelaa hyvin kun ajan selvästi alipaineella tai ylipaineella mutta 0 paineen tuntumassa bypass venttiili ei oikein tunnu tietävän ollakko auki vai kiinni jolloin jossain vaiheessa on väärään aikaan kiinni suhteessa kaasuläppä jolloin tapahtuu paineisku, joka saa ahtimen hihnan luistamaan ja auton menemään vikatilaan eikä toimi enää muuten kuin alipaineella. Eikun auto tien sivuun hetken annan pyöriä tyhjäkäyntiä ja matka jatkuu. Toinen ongelma on kimeä vinkuminen joka alkaa -0,1 imulla ja jatkuu +0.3 paineeseen. Niin arsyttävä ääni joka hädintuskin peittyy muuhun auton mölinään. Olen selannut jokaisen lexus aiheisen foorumin läpi, mutta kukaan ei oikein tunnu osaavan auttaa :oops: Onko täällä viisaampaa porukkaa :?:

User avatar
AslaMonTTi
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 674
Joined: 23. Jul 2012 18:40
Location: Kajaani

Re: Kokemusta remmiahtamisesta?

Post by AslaMonTTi » 04. Dec 2014 23:30

Tässä ihan maalaisjärellä ajatellen suurin vian aiheuttaja taitaa olla tuo baypass venttili tai kello? Jos kerta ei samaan aikaan aukea kaasuläpän kanssa. Voi olla esim. liian pieni/iso venttili tai kellossa väärän kokoinen vieteri, että ei osaa päättää mitä tehdä. Syitä voi olla monia, mutta noita alkaisin itse tutkimaan ensimmäisenä. Toivottavasti joku osaa auttaa enemmän.
Terveisin: Vaparimies89 :D
o.O Elämä on kovaa, ota sämpylä O.o

Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4

Lat3
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 14
Joined: 02. Dec 2014 21:25
Location: Iisalmi

Re: Kokemusta remmiahtamisesta?

Post by Lat3 » 05. Dec 2014 20:11

Joo nythän nuo on kaikki romut pöydällä kun ahdin rohisee :cry: Syynä etupään laakerit niitä ei onneks voi vissiin vaihtaa ollenkaa joten uuden ahtimen etsiminen alkaa.. Tässä on nyt sitten hyvin aikaa muuttaa se bypass vaijeri toimiseks loppuupahan se humpaaminen. Bypassin läppä näkyy raottavan hivenen läheltä akselia joten sillekkin vois keksii jotain :D

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 42 guests