Sinulla foorumin tehokkain auto?
Sinulla foorumin tehokkain auto?
Nyt ku tääläki alkanu nousemaan tämä jäsenmäärä, niin alko kiinnostamaan että kuinkas tehokkaita pelejä täälä on.
Dynolappuja, koneen specsejä, jos turbo niin millä paineilla, kaikki tieto tervetullutta!
En nyt tarkota että tänne kerääntyis vain ne nopeimmat ja tehokkaimmat autot. Hyvin monella varmasti kiinnostaa pienemmätkin tehomuutokset, varsinkin jos muutokset on asiallisesti tehty :)
Omaa 200sx s13 en ole penkittäny, mutta vaikka olisinki, niin taitaisin silti olla sielä tehottomimmasta päässä.
Jos se kunnossa olis niin eiköhän tuosta ainaki ne vakiotehot (169bhp) löydy :)
Dynolappuja, koneen specsejä, jos turbo niin millä paineilla, kaikki tieto tervetullutta!
En nyt tarkota että tänne kerääntyis vain ne nopeimmat ja tehokkaimmat autot. Hyvin monella varmasti kiinnostaa pienemmätkin tehomuutokset, varsinkin jos muutokset on asiallisesti tehty :)
Omaa 200sx s13 en ole penkittäny, mutta vaikka olisinki, niin taitaisin silti olla sielä tehottomimmasta päässä.
Jos se kunnossa olis niin eiköhän tuosta ainaki ne vakiotehot (169bhp) löydy :)
"Jokainen, jonka virheiden korjaamiseen kestää kymmenen vuotta, on aikamoinen mies."
-
- SUPPORTER
- Posts: 140
- Joined: 20. Apr 2011 08:42
Re: Sinulla forumin tehokkain auto?
mulla on W126 420 SEL ja silla en ole ajanu kun 155 km/h kirjasta kattelin millasia tehoja siinä pitäs olla kulukee pitäs 220 km/h ja nimellisteho 165KW ja nimellis vääntö 325Nm/4000/min
eikai se kovaa kulukeminen niin tärkeetä ole vaan se kyydin laatu, tuntuuko joka kiven muju perseeseen ym. mitä sileempi kyyti ja hiljasempi ääniltään kabiini sen parempi
eikai se kovaa kulukeminen niin tärkeetä ole vaan se kyydin laatu, tuntuuko joka kiven muju perseeseen ym. mitä sileempi kyyti ja hiljasempi ääniltään kabiini sen parempi
Re: Sinulla foorumin tehokkain auto?
Honda Integra Type R 1,8 Vtec ..Vakiona 189,6 ja nyt 198-199 riippuen lämmöistä. Ens kesänä tarkoitus saada yli 210 paremmalle puolelle. Muutoksia mittaus hetkellä V-afc2 controlleri, 4-2-1 pakosarja ja jdm password:in imuputki+suodatin
Re: Sinulla foorumin tehokkain auto?
1300 2E-E moottori Corollassa ja 66 kW toisella eturenkaalla 27 min Vanttauskoski - Posio väli. Matkaa about 90 km
Toyota Corolla ee90 '91
Toyota Hiace LH112 '89
Lada 2105 '95
Retro as F*ck
Varaosamyyjä Motonet Rovaniemi
Toyota Hiace LH112 '89
Lada 2105 '95
Retro as F*ck
Varaosamyyjä Motonet Rovaniemi
Re: Sinulla foorumin tehokkain auto?
noin 260hepovoimaa Subaru legacy 2litran tuplaturbo. ahtopaineet 0.4-0.6 Tällä ei kyllä tehokkain auto kisassa voi kilpailla. Mutta ehkä tuolla tulevalla moottorilla sitten voi. 400++ sotaratsua tavoitteena.
Re: Sinulla foorumin tehokkain auto?
Re: Sinulla foorumin tehokkain auto?
no niin sain tehtyä tuon käyttiksen viikolla valmiiks. toki säätämättä vielä on eli pitäs kävästä tuossa utajärvellä vähän hakemassa golffiin säätöjä eilen vähän kokeilin läppärin kans, ykkönen nykäs rajottimelle,kakkonen nykäs rajottimelle,kolmonen nykäs rajottimelle,nelonen meni makeesti viel mut sit 2.3bar ahtoja ja seurauksena vikatila :/ eli tästä on mukava jatkaa ja autonahan on tuollanen vw golf5 2.0TDI 4motion. en tiä onko tää nyt foorumin tehokkain ja sitä myötä oikea topickki,mut pikku diiseliksi tulee varmaan ihan makee käyttöpeli eli säätöjä ja virallista lappua ootellessa.
VW Golf 5 2.0TDI 4Motion (käyttis)
Toyota Supra mk3 1jz-gte (harraste peli)
VW kupla 1300 vm-68 (harraste peli)
Toyota Supra mk3 1jz-gte (harraste peli)
VW kupla 1300 vm-68 (harraste peli)
Re: Sinulla foorumin tehokkain auto?
nyt on pakko kysyä mut menikkö laittaa sen sintteri-paketin? ja miksi? kuiten näytti sachsilla olevan sre-paketteja myynnissä jotka kestää vääntöjä ilman sintteriäkin. huomattavasti mukavampi ajaa ja kestää käyttöä paremmin.MitsuT wrote:no niin sain tehtyä tuon käyttiksen viikolla valmiiks. toki säätämättä vielä on eli pitäs kävästä tuossa utajärvellä vähän hakemassa golffiin säätöjä eilen vähän kokeilin läppärin kans, ykkönen nykäs rajottimelle,kakkonen nykäs rajottimelle,kolmonen nykäs rajottimelle,nelonen meni makeesti viel mut sit 2.3bar ahtoja ja seurauksena vikatila :/ eli tästä on mukava jatkaa ja autonahan on tuollanen vw golf5 2.0TDI 4motion. en tiä onko tää nyt foorumin tehokkain ja sitä myötä oikea topickki,mut pikku diiseliksi tulee varmaan ihan makee käyttöpeli eli säätöjä ja virallista lappua ootellessa.
Re: Sinulla foorumin tehokkain auto?
no eiköhän tuo ole jokaisen oma asia mitä tuonne autoon laittaa ja mikä vika tuossa sintterissä on ?? ei kai se kestä jos ei sillä osaa ajaa... edelleeenkin mulla on tapana säätää vauhti kaasulla,EI kytkimellä. eikä varmaan löydy sellasta massalevyä joka kestää samat väännöt mitä kupari sintteri. massalevyt kun tuppaa loppua jo toho 550nm,oli kenen tekemä vain. ja toiseksi perustelu on se että en halunnut kasvattaa painelevyn kuormaa,joten ainoa vaihtoehto oli kunnon sintteri. ja ihan jäykällälevyllä vielä. evossa oli samalainen ja ajoin sillä kytkimellä 60tkm,eikä tuossa vaiheessa ollut mitään ongelmia. ja käytöltään kyllä samalainen mitä massalevykin,toki pitkää luistamista ei siedä.jarskii- wrote:nyt on pakko kysyä mut menikkö laittaa sen sintteri-paketin? ja miksi? kuiten näytti sachsilla olevan sre-paketteja myynnissä jotka kestää vääntöjä ilman sintteriäkin. huomattavasti mukavampi ajaa ja kestää käyttöä paremmin.MitsuT wrote:no niin sain tehtyä tuon käyttiksen viikolla valmiiks. toki säätämättä vielä on eli pitäs kävästä tuossa utajärvellä vähän hakemassa golffiin säätöjä eilen vähän kokeilin läppärin kans, ykkönen nykäs rajottimelle,kakkonen nykäs rajottimelle,kolmonen nykäs rajottimelle,nelonen meni makeesti viel mut sit 2.3bar ahtoja ja seurauksena vikatila :/ eli tästä on mukava jatkaa ja autonahan on tuollanen vw golf5 2.0TDI 4motion. en tiä onko tää nyt foorumin tehokkain ja sitä myötä oikea topickki,mut pikku diiseliksi tulee varmaan ihan makee käyttöpeli eli säätöjä ja virallista lappua ootellessa.
VW Golf 5 2.0TDI 4Motion (käyttis)
Toyota Supra mk3 1jz-gte (harraste peli)
VW kupla 1300 vm-68 (harraste peli)
Toyota Supra mk3 1jz-gte (harraste peli)
VW kupla 1300 vm-68 (harraste peli)
Re: Sinulla foorumin tehokkain auto?
no ´tosiaan joo sintteri on kestävämpi vääntöjen suhteen mutta kun nuo sintteripalat tuppaa kuumenemaan katukäytössä. fakta on kuitenki että normaalikäytössä joutuu luistattamaan kytkintä aina. sachs lupaa sre-asetelmalle ja massalevyllä 530nm väännöt ja siihen varmuuskertoin päälle niin mennään pitkälle 600nm väännöille luotettavasti tuolla kytkimellä. toki riippuu kuin kovia vääntöjä olet ottamassa.MitsuT wrote:no eiköhän tuo ole jokaisen oma asia mitä tuonne autoon laittaa ja mikä vika tuossa sintterissä on ?? ei kai se kestä jos ei sillä osaa ajaa... edelleeenkin mulla on tapana säätää vauhti kaasulla,EI kytkimellä. eikä varmaan löydy sellasta massalevyä joka kestää samat väännöt mitä kupari sintteri. massalevyt kun tuppaa loppua jo toho 550nm,oli kenen tekemä vain. ja toiseksi perustelu on se että en halunnut kasvattaa painelevyn kuormaa,joten ainoa vaihtoehto oli kunnon sintteri. ja ihan jäykällälevyllä vielä. evossa oli samalainen ja ajoin sillä kytkimellä 60tkm,eikä tuossa vaiheessa ollut mitään ongelmia. ja käytöltään kyllä samalainen mitä massalevykin,toki pitkää luistamista ei siedä.jarskii- wrote:nyt on pakko kysyä mut menikkö laittaa sen sintteri-paketin? ja miksi? kuiten näytti sachsilla olevan sre-paketteja myynnissä jotka kestää vääntöjä ilman sintteriäkin. huomattavasti mukavampi ajaa ja kestää käyttöä paremmin.MitsuT wrote:no niin sain tehtyä tuon käyttiksen viikolla valmiiks. toki säätämättä vielä on eli pitäs kävästä tuossa utajärvellä vähän hakemassa golffiin säätöjä eilen vähän kokeilin läppärin kans, ykkönen nykäs rajottimelle,kakkonen nykäs rajottimelle,kolmonen nykäs rajottimelle,nelonen meni makeesti viel mut sit 2.3bar ahtoja ja seurauksena vikatila :/ eli tästä on mukava jatkaa ja autonahan on tuollanen vw golf5 2.0TDI 4motion. en tiä onko tää nyt foorumin tehokkain ja sitä myötä oikea topickki,mut pikku diiseliksi tulee varmaan ihan makee käyttöpeli eli säätöjä ja virallista lappua ootellessa.
jousitettu massalevy toimii sulakkeena voimansiirrolle ehkäisten kovia iskumomentteja. samassa tilanteessa jäykkäsintteri paketti taas antaa kaiken moottorilta tulevan iskujen suoraan laatikolle. eräs ralliakin ajanu tuumasi sillonku jettaan laitoin sintterin niin sano suoraan että ei kannata laatikkoa ajatellen,.
rallipuolella taas pystyy kytkintä käyttään paljon raaemmin. tosin suorakytkyillä ei tarvi kytkintä edes käyttää.
itse en ainaskaan mielellään vapauta suoriltaan ikinä kytkinpoljinta
Re: Sinulla foorumin tehokkain auto?
vertaatko tässä nyt jetan laatikkoa ja tuollasta 6lovista nelivedon laatikkoa ?? paljo napakamman ajotuntuman saat tuolasella sintterillä. eli se on ihan mistä tykkää. muutamaan autoon on asennettu tuollainen sintteri paketti ja puhutaan kuitenkin jo yli 650nm väännöistä niin,ihan turha sinne on mitään massalevyä sotkea. vaikka millaset varmuus kertoimet eri pakettien varalla on niin fakta on kuiten se mitä ajossa todetaan. toki jos laitat auton etkä ikinä käytä voimaa niin johan se silloin kestää. mutta ite ainakin tykkään ajaa kerta sellaseen on mahdollisuus. samoiten kun supraan lalitoin tuollasen 3levysen hiilikuitu kytkin paketin,niin todella tyytyväinen olen. ei ole mitenkään jäykkäkytkin ja kestää kuitenkin piitkästi yli 1000nm,ja kunnon lähtöjä varten on oikeen kytkimen lämmitys ohjekkin,että saadaan levyille täysi pito heti,polkimen löysäämisestä lähtien. ja sen verran vielä että kyllä vetarit antaa ennemmin periksi entä laatikko,ainakin mun tapauksessa. toki jos sulla on joku puolmiljoonaa ajettu huoltamaton laatikko,niin silloin kyllä kannattee jo miettiä mitä kytkimeksi. tuossa tapauksessa varmaan tuollanen kaksoismassa paras vaihtoehto
VW Golf 5 2.0TDI 4Motion (käyttis)
Toyota Supra mk3 1jz-gte (harraste peli)
VW kupla 1300 vm-68 (harraste peli)
Toyota Supra mk3 1jz-gte (harraste peli)
VW kupla 1300 vm-68 (harraste peli)
Re: Sinulla foorumin tehokkain auto?
Uijjui! Sehän oli nopea homma.. Toivottavasti saat pian säätöihin ja viralliset laputkin esille! Alkaa olla jo melko kovaa kalustoa nuin käyttisrintamalla, vaikka saksalainen onkin. Eikö sillä Uikullakin ollut vielä se haaste ilmassa; myö vain lähteä kuvaamaan. Ja tietysti noin muutenkin..MitsuT wrote:no niin sain tehtyä tuon käyttiksen viikolla valmiiks. toki säätämättä vielä on
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Sinulla foorumin tehokkain auto?
BPU 2jzgte. Laskennallinen koneteho..
Aristo -93 3.0tt, Legnum -00 Type-S, BMW e39 -98 2,5tds
Re: Sinulla foorumin tehokkain auto?
Huh, aika kovat lukemat BPU:ksi :O rspkt!samsa wrote:BPU 2jzgte. Laskennallinen koneteho..
"Jokainen, jonka virheiden korjaamiseen kestää kymmenen vuotta, on aikamoinen mies."
Re: Sinulla foorumin tehokkain auto?
Minesin ECU:lla myös iso vaikutus tehoihin.samsam wrote:Huh, aika kovat lukemat BPU:ksi :O rspkt!samsa wrote:BPU 2jzgte. Laskennallinen koneteho..
JDM only.
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 46 guests