Terses! Eli kuka osais sanoa kyseisen koneen turpottamisesta että saako laillisesti autoa kilpien väliin jos turpottaa?
Ja miten nuo "säännöt" yleensäkkin turpottamisen kans menee että mitä koneita saa ahtaa ja mitä ei??
Osaava vastaa!
Honda CRX d16z5 turbotus?
Honda CRX d16z5 turbotus?
Toyota Supra mk3 7mgte (rojekti)
Toyota Camry -98 5sfe
Toyota Camry -98 5sfe
Re: honda crx d16z5 turbotus?
ennen 7.87 käyttöönotettuun autoon ei tarvitse laittaa katalysaattoria
7.87 - 91 käyttöön otettuja autoja ei voida turbottaa mikäli ne on merkitty vähäpäästöisiksi. Muussa tapauksessa turbotus onnistuu asentamalla katalysaattorin.
91 jälkeen käyttöönotetut vaativat asian mukaiset todistukset päästörajojen alittumisesta. toisin sanoen vtt:n mittautus (jos heillä on vielä nykypäivänä luvat siihen)
ja huomioitava on kans että nykypäivänä ei enään taia näkyä vähäpäästöisyys merkintään rekisteriotteessa vaan tämä pitää selvittää konttorilta. mut jos on katalysaattori niin silloin suurella todennäköisyydellä on vähäpäästöinen.
ja kuten moottorinvaihdossa niin tehot ei saa nousta yli 20% ja tilavuus muistaakseni 25%. lisäksi trafin sivuta "moottoria ei saa vaihtaa, mikäli auton omamassan suhde moottorin nettotehoon on muutoksen jälkeen pienempi kuin 7 kg/kW" eli tuo 7kg/kw on maksimi. siis jos tilavuus ja tehot ei nouse vertailumoottoria suuremmaksi
vertailumoottoriksi käy tehtaan tehokkain/suuri tilavuuksisin moottori (pl. pienmallisarjat) joka on kyseiseen korimalliin tehty. eli jos korimalli X on tehty maksimissaan 100kW niin tällöin saat ottaa 120kW ellei tuo 7kg/kW tule enemmin täyteen.
"a) auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet vastaavat vertailumoottorilla varustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna;"
jos oli sekavasti kirjoitettu niin vastaan jos haluat jotain tarkennusta
7.87 - 91 käyttöön otettuja autoja ei voida turbottaa mikäli ne on merkitty vähäpäästöisiksi. Muussa tapauksessa turbotus onnistuu asentamalla katalysaattorin.
91 jälkeen käyttöönotetut vaativat asian mukaiset todistukset päästörajojen alittumisesta. toisin sanoen vtt:n mittautus (jos heillä on vielä nykypäivänä luvat siihen)
ja huomioitava on kans että nykypäivänä ei enään taia näkyä vähäpäästöisyys merkintään rekisteriotteessa vaan tämä pitää selvittää konttorilta. mut jos on katalysaattori niin silloin suurella todennäköisyydellä on vähäpäästöinen.
ja kuten moottorinvaihdossa niin tehot ei saa nousta yli 20% ja tilavuus muistaakseni 25%. lisäksi trafin sivuta "moottoria ei saa vaihtaa, mikäli auton omamassan suhde moottorin nettotehoon on muutoksen jälkeen pienempi kuin 7 kg/kW" eli tuo 7kg/kw on maksimi. siis jos tilavuus ja tehot ei nouse vertailumoottoria suuremmaksi
vertailumoottoriksi käy tehtaan tehokkain/suuri tilavuuksisin moottori (pl. pienmallisarjat) joka on kyseiseen korimalliin tehty. eli jos korimalli X on tehty maksimissaan 100kW niin tällöin saat ottaa 120kW ellei tuo 7kg/kW tule enemmin täyteen.
"a) auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet vastaavat vertailumoottorilla varustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna;"
jos oli sekavasti kirjoitettu niin vastaan jos haluat jotain tarkennusta
Re: Honda CRX d16z5 turbotus?
Täsmensi kovastikkin! onneksi itsellä jo valmiiksi turboautot niin ei tarvitse huolehtia mutta välitämpä viestiä etiäppäin
Toyota Supra mk3 7mgte (rojekti)
Toyota Camry -98 5sfe
Toyota Camry -98 5sfe
Re: Honda CRX d16z5 turbotus?
D16Z5 on vähäpäästöinen kone.
Kaikista helpointa on kun hommaa jostain vm.88' CRX.n D16A9 koneella ja tekee siitä, ne on ei-vähäpäästöisiä.
VTT-testit vaatii tosiaan että saa ahtimen papereihin.
Kaikista helpointa on kun hommaa jostain vm.88' CRX.n D16A9 koneella ja tekee siitä, ne on ei-vähäpäästöisiä.
VTT-testit vaatii tosiaan että saa ahtimen papereihin.
1984 - Corolla GT | AE86 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |
2001 - Integra Type-R | DC5 |
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 24 guests