RE85
Re: RE85
Etanolia kestävä bensapumppu + letkut ja ECUn säätö ilmeisesti?? Suuttimetkin kannattaa vaihtaa isompiin kun kerta polttaa kone kuitenkin paljon enemmän RE85 kuin normibensaa.
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
Re: RE85
itellä ainaki celica supra pelannu ihan kohtuullisesti ku pistäny parilla kympillä 98 ja loput 85 (pikku kierroksilla nykii jonkuverran) ja autolle ei oo tehty oikeastaan mitään, mutta suosittelisin ainakin nostaan bensanpaineita tai ohjelman vaihtoa että saa lisää soppaa ja kaikki normi bensaletkut on pysyny ihan hyvinä tuossa corollassakin vaikka jo toista kesää mennään ja viimetalven aijoin tuolla supralla nuilla seoksilla eikä siitäkään ollu menny bensaletkut miksikään eli ei se ainakaan kovin nopiaa hajota letkuja eikä pumppua mutta jos haluaa ottaa varman päälle niin hyvähän ne on vaihtaa
Mitsubishi evo8 (käyttis)
Celica supra (2jz swappi menossa)
toyota corolla ke25 turbo (ikuisuusprojekti)
celica supra vm.86 (rakentelu jatkuu joskus)
Celica supra (2jz swappi menossa)
toyota corolla ke25 turbo (ikuisuusprojekti)
celica supra vm.86 (rakentelu jatkuu joskus)
Re: RE85
niinkuin aiemmin mainittiin. bensaletkut semmoseksi mitkä kestää etanolia (varmuuden varalta ettei varmasti laukea ja huonolla tuurilla pakosarjan päälle ja kaikki tietääkin mitä tapahtuu), suuttimet isommaksi (etanolilla on huonompi energia-arvo joten vaatii enemmän ainetta samaan tehomäärään), kartat uusiksi tai bensapaineiden nosto, kylmäkäynnistyksessä voi tulla ongelmia joskaan ei varmasti
Re: RE85
Itse ajelin tuolla 81vuoden galantilla noin 1,5kk puhtaalla etanolilla ja hyvin kesti nuo vakio bensa letkut ja pumput. Itse en kyllä usko että kovin helpolla nuo vakio bensalinjat tykkää kyttyrää vaikka vähä viinalla ajelis.
Re: RE85
jotku on puhunu parista kolmesta vuodesta mitä normi bensaletkut kestäis etanolia. tiedä sitten. ei kuitenkaan niin suuri sijoitus että kannattaa alkaa säästelemään.
olishan tuo ihan hienoa lähteä rakentaan mottia re85 toimimaan jos ja kun siirtyis takaisin nuihin pensselinpesuvehkeisiin tosin on tässä pyöriny takaraivossa 1.8t mottia alkaa metsästään
olishan tuo ihan hienoa lähteä rakentaan mottia re85 toimimaan jos ja kun siirtyis takaisin nuihin pensselinpesuvehkeisiin tosin on tässä pyöriny takaraivossa 1.8t mottia alkaa metsästään
Re: RE85
Itsellä EVO on säädetty Re85:lle tossa heinäkuun alussa ja nyt takana reilu 3000km ja hyvin on pelannut. Paitsi kylmäkäynnistyksen kanssa alkaa olla sahaaminen että saa auton käymään. Mutta sekin on korjattavissa onneksi.
Tässä syyskuun aikana tarkoitus käydä oulussa DTC:llä säätämässä autoa tarkemmin kun viimeksi jäi säätö aika lyhyeksi. Niin sais puuttuvat tehot irti ja kylmäkäynnityksen kuntoon.
Muutoksia, mitä täytyi tehdä ennen Re85:lla ajua.
- Walbron 255 bensapumppu
- Bosch EV14 1000cc suuttimet
- NGK BPR8ES tulpat
- Ohjelma DTC:llä
Suuttimet ja bensapumppu sen takia koska Re85:nen tarvii n.30% enemmän meno vettä toimiakseen kunnolla. Bensalinjat riittivät niin niitä ei tarvinnut rueta vaihtamaan. Tulpat tavallisiin, koska niin on huijattu ja sanottu että toimii paremmin tavallisilla tulpilla. Eikä iridium tulppia.
Tällä hetkellä 365 hv / 463nm, mutta jospa kohta vähän enemmän. Rintamäen mukaan ei ole temppu päästä 400hv. Mutta sen näkee seuraavalla kerralla.
Vaikka bensakulutus on noussut niin vielä on halvempaa ajaa Re85:lla, mitä 98:lla.
Ennen kulutus 98:lla minun seka-ajossa 13l ja nyt Re85:lla 16l niin joka 100km:lle tulee "säästöä" n.6€. Kyllä se tietysti pidemmällä aikavälillä näkyy selvemmin ero.
Tässä syyskuun aikana tarkoitus käydä oulussa DTC:llä säätämässä autoa tarkemmin kun viimeksi jäi säätö aika lyhyeksi. Niin sais puuttuvat tehot irti ja kylmäkäynnityksen kuntoon.
Muutoksia, mitä täytyi tehdä ennen Re85:lla ajua.
- Walbron 255 bensapumppu
- Bosch EV14 1000cc suuttimet
- NGK BPR8ES tulpat
- Ohjelma DTC:llä
Suuttimet ja bensapumppu sen takia koska Re85:nen tarvii n.30% enemmän meno vettä toimiakseen kunnolla. Bensalinjat riittivät niin niitä ei tarvinnut rueta vaihtamaan. Tulpat tavallisiin, koska niin on huijattu ja sanottu että toimii paremmin tavallisilla tulpilla. Eikä iridium tulppia.
Tällä hetkellä 365 hv / 463nm, mutta jospa kohta vähän enemmän. Rintamäen mukaan ei ole temppu päästä 400hv. Mutta sen näkee seuraavalla kerralla.
Vaikka bensakulutus on noussut niin vielä on halvempaa ajaa Re85:lla, mitä 98:lla.
Ennen kulutus 98:lla minun seka-ajossa 13l ja nyt Re85:lla 16l niin joka 100km:lle tulee "säästöä" n.6€. Kyllä se tietysti pidemmällä aikavälillä näkyy selvemmin ero.
Mitsubishi Evolution VIII
Re: RE85
Eikös walbrot oo sellaisia ettei ne kestäis etanolia?
Kaveri ainakin mulle DW:n yms pumppua sano, ku jahkailin itekki RE85:lle muuttamista. Uudemmat walbrot on taas sitten jo tyypitetty myös etanolille?
Kaveri ainakin mulle DW:n yms pumppua sano, ku jahkailin itekki RE85:lle muuttamista. Uudemmat walbrot on taas sitten jo tyypitetty myös etanolille?
Honda Civic Type R FN2 #05979
Honda CR-X del Sol ESi
Backwoods Customs
Honda CR-X del Sol ESi
Backwoods Customs
Re: RE85
Se voi olla tuuristaan kiinni kestääkö pumppu vaiko ei.
Sen oli ruotsi Re85 virittäjät sanoneet, että kannattaa sekaan lisätä tuota SI-Alcohol lisäainetta jota saa Redlineltä.
Tossa linkkiä siitä--> http://www.roadmachine.fi/redline/SIalcohol.html
Kuulema huomattavasti pitempään kestää esim. bensapumppu.
Mutta ei auta kun kokeilla ja tutkia. On vaan aika uus juttu vielä suomesta niin ei oikein kokemuksia täältä löydy.
Sen oli ruotsi Re85 virittäjät sanoneet, että kannattaa sekaan lisätä tuota SI-Alcohol lisäainetta jota saa Redlineltä.
Tossa linkkiä siitä--> http://www.roadmachine.fi/redline/SIalcohol.html
Kuulema huomattavasti pitempään kestää esim. bensapumppu.
Mutta ei auta kun kokeilla ja tutkia. On vaan aika uus juttu vielä suomesta niin ei oikein kokemuksia täältä löydy.
Mitsubishi Evolution VIII
Re: RE85
Ja kuten sanoin se on ihan tuuristaan kiinni kestääkö se bensapumppu vaiko ei. Enkku foorumeja kun oon seurannut niin porukka on monta vuotta ajanut tuolla Re85:lla ja ei ole ollut mitään ongelmaa walbroon pumppujenkaan kanssa.
Ja tuon lisäaineen ideahan on että se voitelee pumpun, injektorit ja yläsylinterin, ja samalla puhdistaa injektorit ja imuventtiilit karstasta.
Kun tuolla etanolilla on taipumusta huuhdella kaikki voiteluaineet pois.
Vaikka laittas kolme boschin pumppua niin silti suositellaan käytettäväksi tuota lisäainetta.
Ja tuon lisäaineen ideahan on että se voitelee pumpun, injektorit ja yläsylinterin, ja samalla puhdistaa injektorit ja imuventtiilit karstasta.
Kun tuolla etanolilla on taipumusta huuhdella kaikki voiteluaineet pois.
Vaikka laittas kolme boschin pumppua niin silti suositellaan käytettäväksi tuota lisäainetta.
Mitsubishi Evolution VIII
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 45 guests