RE85

Kaikki tekniikasta.
crisuuuu
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 122
Joined: 05. Jul 2012 18:36

RE85

Post by crisuuuu » 10. Aug 2012 14:04

Kannattaako, kestääkö motti, voiko ja paljonkohan kustantaisi, että sorkun saisi menemään kyseisellä litkulla?
Onhan se prkl 60-70snt/Litra halvempaa kuin 98
Toyota Soarer -92 JZZ30 -ex
Nissan "basso" Micra -96 -ex
Honda Civic Hb -93

User avatar
Adan
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 957
Joined: 03. Oct 2011 02:10
Location: Vantaa

Re: RE85

Post by Adan » 20. Aug 2012 14:14

Etanolia kestävä bensapumppu + letkut ja ECUn säätö ilmeisesti?? Suuttimetkin kannattaa vaihtaa isompiin kun kerta polttaa kone kuitenkin paljon enemmän RE85 kuin normibensaa.
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa

Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km

jav
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 80
Joined: 28. Nov 2011 18:07
Location: kemi

Re: RE85

Post by jav » 20. Aug 2012 18:49

itellä ainaki celica supra pelannu ihan kohtuullisesti ku pistäny parilla kympillä 98 ja loput 85 (pikku kierroksilla nykii jonkuverran) ja autolle ei oo tehty oikeastaan mitään, mutta suosittelisin ainakin nostaan bensanpaineita tai ohjelman vaihtoa että saa lisää soppaa ja kaikki normi bensaletkut on pysyny ihan hyvinä tuossa corollassakin vaikka jo toista kesää mennään ja viimetalven aijoin tuolla supralla nuilla seoksilla eikä siitäkään ollu menny bensaletkut miksikään eli ei se ainakaan kovin nopiaa hajota letkuja eikä pumppua mutta jos haluaa ottaa varman päälle niin hyvähän ne on vaihtaa ;)
Mitsubishi evo8 (käyttis)
Celica supra (2jz swappi menossa)
toyota corolla ke25 turbo (ikuisuusprojekti)
celica supra vm.86 (rakentelu jatkuu joskus)

crisuuuu
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 122
Joined: 05. Jul 2012 18:36

Re: RE85

Post by crisuuuu » 20. Aug 2012 21:46

se on vaan siinä ku uskaltais kokeilla... :D
Toyota Soarer -92 JZZ30 -ex
Nissan "basso" Micra -96 -ex
Honda Civic Hb -93

jarskii-
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 770
Joined: 26. Nov 2011 10:23

Re: RE85

Post by jarskii- » 20. Aug 2012 22:03

niinkuin aiemmin mainittiin. bensaletkut semmoseksi mitkä kestää etanolia (varmuuden varalta ettei varmasti laukea ja huonolla tuurilla pakosarjan päälle ja kaikki tietääkin mitä tapahtuu), suuttimet isommaksi (etanolilla on huonompi energia-arvo joten vaatii enemmän ainetta samaan tehomäärään), kartat uusiksi tai bensapaineiden nosto, kylmäkäynnistyksessä voi tulla ongelmia joskaan ei varmasti

Tikimies
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 289
Joined: 20. Nov 2011 19:57
Location: Kuopio

Re: RE85

Post by Tikimies » 31. Aug 2012 23:19

Itse ajelin tuolla 81vuoden galantilla noin 1,5kk puhtaalla etanolilla ja hyvin kesti nuo vakio bensa letkut ja pumput. Itse en kyllä usko että kovin helpolla nuo vakio bensalinjat tykkää kyttyrää vaikka vähä viinalla ajelis.

jarskii-
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 770
Joined: 26. Nov 2011 10:23

Re: RE85

Post by jarskii- » 31. Aug 2012 23:26

jotku on puhunu parista kolmesta vuodesta mitä normi bensaletkut kestäis etanolia. tiedä sitten. ei kuitenkaan niin suuri sijoitus että kannattaa alkaa säästelemään.

olishan tuo ihan hienoa lähteä rakentaan mottia re85 toimimaan jos ja kun siirtyis takaisin nuihin pensselinpesuvehkeisiin :) tosin on tässä pyöriny takaraivossa 1.8t mottia alkaa metsästään

User avatar
aNttiM88
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 7
Joined: 19. Jan 2012 23:19
Location: Kajaani

Re: RE85

Post by aNttiM88 » 11. Sep 2012 17:32

Itsellä EVO on säädetty Re85:lle tossa heinäkuun alussa ja nyt takana reilu 3000km ja hyvin on pelannut. Paitsi kylmäkäynnistyksen kanssa alkaa olla sahaaminen että saa auton käymään. Mutta sekin on korjattavissa onneksi.

Tässä syyskuun aikana tarkoitus käydä oulussa DTC:llä säätämässä autoa tarkemmin kun viimeksi jäi säätö aika lyhyeksi. Niin sais puuttuvat tehot irti ja kylmäkäynnityksen kuntoon.

Muutoksia, mitä täytyi tehdä ennen Re85:lla ajua.
- Walbron 255 bensapumppu
- Bosch EV14 1000cc suuttimet
- NGK BPR8ES tulpat
- Ohjelma DTC:llä

Suuttimet ja bensapumppu sen takia koska Re85:nen tarvii n.30% enemmän meno vettä toimiakseen kunnolla. Bensalinjat riittivät niin niitä ei tarvinnut rueta vaihtamaan. Tulpat tavallisiin, koska niin on huijattu ja sanottu että toimii paremmin tavallisilla tulpilla. Eikä iridium tulppia.

Tällä hetkellä 365 hv / 463nm, mutta jospa kohta vähän enemmän. Rintamäen mukaan ei ole temppu päästä 400hv. Mutta sen näkee seuraavalla kerralla.

Vaikka bensakulutus on noussut niin vielä on halvempaa ajaa Re85:lla, mitä 98:lla.

Ennen kulutus 98:lla minun seka-ajossa 13l ja nyt Re85:lla 16l niin joka 100km:lle tulee "säästöä" n.6€. Kyllä se tietysti pidemmällä aikavälillä näkyy selvemmin ero.
Mitsubishi Evolution VIII

Shakini
EXPERT
EXPERT
Posts: 1307
Joined: 14. Feb 2012 09:48

Re: RE85

Post by Shakini » 11. Sep 2012 18:31

Eikös walbrot oo sellaisia ettei ne kestäis etanolia?

Kaveri ainakin mulle DW:n yms pumppua sano, ku jahkailin itekki RE85:lle muuttamista. Uudemmat walbrot on taas sitten jo tyypitetty myös etanolille?
Honda Civic Type R FN2 #05979
Honda CR-X del Sol ESi

Backwoods Customs

jarskii-
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 770
Joined: 26. Nov 2011 10:23

Re: RE85

Post by jarskii- » 11. Sep 2012 19:41

pikaisella kuukletuksella osa pumpuista pelaa viinan kanssa kun osa taas ei. boschin 044 on taidettu käyttää paljonki hyvillä kokemuksilla

User avatar
aNttiM88
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 7
Joined: 19. Jan 2012 23:19
Location: Kajaani

Re: RE85

Post by aNttiM88 » 11. Sep 2012 20:13

Se voi olla tuuristaan kiinni kestääkö pumppu vaiko ei. :D

Sen oli ruotsi Re85 virittäjät sanoneet, että kannattaa sekaan lisätä tuota SI-Alcohol lisäainetta jota saa Redlineltä.
Tossa linkkiä siitä--> http://www.roadmachine.fi/redline/SIalcohol.html
Kuulema huomattavasti pitempään kestää esim. bensapumppu.

Mutta ei auta kun kokeilla ja tutkia. On vaan aika uus juttu vielä suomesta niin ei oikein kokemuksia täältä löydy.
Mitsubishi Evolution VIII

jarskii-
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 770
Joined: 26. Nov 2011 10:23

Re: RE85

Post by jarskii- » 11. Sep 2012 22:45

no mut miks ei hommata kerralla semmosen pumpun mikä varmasti kestää eikä tarvi mitään lisäaineita? eipä näytä olevan boschilaisella ja walbrolla hintaeroa juurikaan

User avatar
aNttiM88
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 7
Joined: 19. Jan 2012 23:19
Location: Kajaani

Re: RE85

Post by aNttiM88 » 12. Sep 2012 07:58

Ja kuten sanoin se on ihan tuuristaan kiinni kestääkö se bensapumppu vaiko ei. Enkku foorumeja kun oon seurannut niin porukka on monta vuotta ajanut tuolla Re85:lla ja ei ole ollut mitään ongelmaa walbroon pumppujenkaan kanssa.

Ja tuon lisäaineen ideahan on että se voitelee pumpun, injektorit ja yläsylinterin, ja samalla puhdistaa injektorit ja imuventtiilit karstasta.

Kun tuolla etanolilla on taipumusta huuhdella kaikki voiteluaineet pois.

Vaikka laittas kolme boschin pumppua niin silti suositellaan käytettäväksi tuota lisäainetta. 8-)
Mitsubishi Evolution VIII

jarskii-
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 770
Joined: 26. Nov 2011 10:23

Re: RE85

Post by jarskii- » 12. Sep 2012 12:09

Voisko syy olla juurikin tässä miksi suositellaan käytettävän kun ei olla varmoja että kestääkö ne ilman lisäaineita? Käyttäähän mulla isäukko caprissa lisäainetta kun nykyisin ei oo lyijyllistä bensaa saatavilla pumpuasemilta

User avatar
aNttiM88
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 7
Joined: 19. Jan 2012 23:19
Location: Kajaani

Re: RE85

Post by aNttiM88 » 12. Sep 2012 14:45

Sinäpä sen sanoit kun ei oo tietoo ja varmuutta. Kestää minkä kestää, niin sit saa tietoo minkä ne kestää. Sit vaihdetaan pumppu ja eikun taas kovaa ajua. :)
Mitsubishi Evolution VIII

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 45 guests