Elikkäs,
Tarkoituksena on lyödä nykyiseen projektiin 6-lapainen sintterikytkin ja koneena lienee kaikille japski miehille tuttu kadetti eli CA18DET.
Koneessa suuria muutoksia, sekä myös moottorinohjaukseen tulossa reippaasti potkua. Tuleva teho n. jossain 300-350hp.
Vääntö likimain 300-400nm.
Minkähänlaisia muutoksia kannattaisi lähteä tuossa asetelmassa muokkamaan?
Kytkimen asetelman muutokset
Kytkimen asetelman muutokset
"Aerodynamics are for people who can’t build engines. – Enzo Ferrari"
Re: Kytkimen asetelman muutokset
tartteeko noille tehoille sintteriä lähellekkään? toki jos asetelmaa haluaa parantaa niin onhan noita tuplajousi asetelmia tehty laitteeseen kuin laitteeseen iät ja ajat, ja pitäis jaksaa pitää levyä kiinni :=) miinus puolena sitten tuleekin jäykempi kytkinpoljin myös painelaakerin ja kampuran päittäislaakerien rasitus kasvaa
edit: esim tuttava rakensi tuplajousi asetelman sintterillä 1.9td aaz ventoon remmiahdin+tuplaturbo pakettiin josta pelkästään tyhjäkäynti kierroksilla saatiin 150nm ulos ja maksimiväännöt oli jotain 440nm johon ei pitäis minkään valmistajan jäykimmät asetelmat+sintterien kestää. esim sachsi lupaa 250nm sintterilevyllä väännönkestoa plus varmuuskertoin päälle jolloin jäädään vieläkin kauas penkkilapun lukemista
edit: esim tuttava rakensi tuplajousi asetelman sintterillä 1.9td aaz ventoon remmiahdin+tuplaturbo pakettiin josta pelkästään tyhjäkäynti kierroksilla saatiin 150nm ulos ja maksimiväännöt oli jotain 440nm johon ei pitäis minkään valmistajan jäykimmät asetelmat+sintterien kestää. esim sachsi lupaa 250nm sintterilevyllä väännönkestoa plus varmuuskertoin päälle jolloin jäädään vieläkin kauas penkkilapun lukemista
Re: Kytkimen asetelman muutokset
Nonni, Ei muutakuin tuplajousiasetelmaa värkkäämään
Jäykempi poljin ei miestä haittaa, eipähän pääsee vasen reisilihas veltostummaan.
Jäykempi poljin ei miestä haittaa, eipähän pääsee vasen reisilihas veltostummaan.
"Aerodynamics are for people who can’t build engines. – Enzo Ferrari"
Re: Kytkimen asetelman muutokset
Käytännössä ottaen tuplasti jäykempi kytkin poljin. Eli lyhkäisyydessä puretaan asetelmia että saadaan kaks identtistä jousipakettia, laitetaan päällekkäin jouset ja niitataan tai pultataan paketti kasaan, lisäksi hienosäätöä kasvaneen jousipaketin takia että saadaan paketti sopimaan paikalleen.
Itse näkisin järkevämmäksi vaihtaa laatikko johon löytyy valmiiksi pitävempiä paketteja
Itse näkisin järkevämmäksi vaihtaa laatikko johon löytyy valmiiksi pitävempiä paketteja
Re: Kytkimen asetelman muutokset
Löytyyhän tuohon lootaan miljoonittain nuita virikytkimiä, vaan hinta alkaa olemaan sen verta suolainen, että pitää hakea hyvää tulosta, hitusen halvemmalla. Levy + jousipaketti tulee kuitenkin samantien halvemmaksi. Clutchmasterikin on suorilta sen 600, kun laitetaan toimituskulut mukaan.
"Aerodynamics are for people who can’t build engines. – Enzo Ferrari"
Re: Kytkimen asetelman muutokset
eikä välttämättä ensimmäisellä yrittämällä onnistu. ja uusilla osilla kannattaa kasata.puretaan asetelmia että saadaan kaks identtistä jousipakettia
Re: Kytkimen asetelman muutokset
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=71454.0
Tuossa ois jo kohtuu hintanen kytkin jos vain oikeasti tuon 450Nm kestää.
Tuossa ois jo kohtuu hintanen kytkin jos vain oikeasti tuon 450Nm kestää.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 66 guests