Micra käy kolmella

Kaikki tekniikasta.
Post Reply
User avatar
vantanen
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 166
Joined: 01. Aug 2011 09:52

Micra käy kolmella

Post by vantanen » 19. Sep 2012 19:00

mikähän mahtais meitsin silmäterässä oikutella, kun kolmella pytyllä meinaa rytkytellä. sytkä osat vaihdettu + paljon muuta. vikakoodit katselin tuossa joutessani, jossa antoi koodin 55 (No malfunction in the above circuits). sama pytty aina pimeänä (bensaa ja kipinää kyseiselle pytylle tulee, mutta silti tulppa aina ihan märkä) puristukset ja ohivuodot olis tarkoitus seuraavana mittailla, mutta olisko jollain jotain käryä asiasta mikä siellä nyt oikuttelee. :)

EDIT: micra vm. 1995, CG10DE koneena, jolla ajettu 130tkm.

User avatar
vantanen
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 166
Joined: 01. Aug 2011 09:52

Re: Micra käy kolmella

Post by vantanen » 20. Sep 2012 18:17

puristukset tuli mitattua. tälläisiä arvoja se sitten lykkäs: 1: 14 bar, 2: 14.5 bar, 3: 14 bar, 4: 14 bar. tulppien väri oli järestään pikimusta. pimeen pytyn tulppa ainoastaan märkä ja saman pytyn männän päällä reiluhkosti palamatonta gasoa. eli rikkaallahan se kaiken järjen mukaan sit vissiin kävis ? :roll:

User avatar
Savukoski
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 280
Joined: 20. Jun 2011 09:59
Location: Rovaniemi

Re: Micra käy kolmella

Post by Savukoski » 20. Sep 2012 18:26

Suihkuttaako suihku kunnolla?
Toyota Corolla ee90 '91
Toyota Hiace LH112 '89
Lada 2105 '95
Retro as F*ck

Varaosamyyjä Motonet Rovaniemi

User avatar
vantanen
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 166
Joined: 01. Aug 2011 09:52

Re: Micra käy kolmella

Post by vantanen » 21. Sep 2012 15:34

kokeiltu ehjällä suuttimella ilman, että käyntiin tuli muutosta. muita ideoita. :P

jarskii-
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 770
Joined: 26. Nov 2011 10:23

Re: Micra käy kolmella

Post by jarskii- » 21. Sep 2012 17:11

yllättävän kovalta kuulostaa puristukset näin mutulla. miten oot mitannu?

User avatar
vantanen
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 166
Joined: 01. Aug 2011 09:52

Re: Micra käy kolmella

Post by vantanen » 21. Sep 2012 17:28

mittailin tähän tyyliin: kone lämpimäks (ei siis käy koko aikaa kolmella), p-pumpun sulake pois + jakajan liitin ettei kipunaa tule, sit yks pytty kerrallaan, sellanen 4-5sec. pyöritystä joka pytyn kohdalla kaasu pohjassa. joku neuvoi, että kaikki tulpat kerralla pois, mutta ite otin vaan kyseisen tulpan pois mitä sylinterii mittasin ja mittauksen jälkeen sit takas. sytkä säädetty suht aikaiselle, tiedä sit vaikuttaako puristuksiin milläänlailla.

EDIT: käytössä oli bilteman puristuspaine mittari niin voihan toki olla, että mittaus tuloksissa jonkun verran ilmaa. mutta lähinnä sitä hain, että ei nyt pyttyjen välillä kovin suuria eroja olis. siihen tehtävään soveltuu varmasti vallanmainiosti kyseinen vekotin.

User avatar
Savukoski
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 280
Joined: 20. Jun 2011 09:59
Location: Rovaniemi

Re: Micra käy kolmella

Post by Savukoski » 22. Sep 2012 09:17

jarskii- wrote:yllättävän kovalta kuulostaa puristukset näin mutulla. miten oot mitannu?
Nuohan on normit japsin puristukset. Samoja antaa mulla corolla ja tuo swifti.
Toyota Corolla ee90 '91
Toyota Hiace LH112 '89
Lada 2105 '95
Retro as F*ck

Varaosamyyjä Motonet Rovaniemi

jarskii-
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 770
Joined: 26. Nov 2011 10:23

Re: Micra käy kolmella

Post by jarskii- » 22. Sep 2012 10:54

jaa oot tuollalailla mitannu niin ei se sit ollukkaan erikoiset :=)

User avatar
vantanen
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 166
Joined: 01. Aug 2011 09:52

Re: Micra käy kolmella

Post by vantanen » 23. Sep 2012 14:50

nyt ollaan asian ytimessä. :lol: saatiin lopulta micra käymään kaikilla pyttysillä. nelospytyn suutin oli täysin mykkä. mitatessa vastuksia muista suuttimista sain 12 ohmia, mutta nelosen näytti nollaa. peräkontista löyty sit yksi ylimääräinen suutin josta sain mitattua saman 12 ohmia kuin muistakin ehjistä suuttimista. löin sit sen paikoilleen ja avot, kaikki pyttyset mukana pelissä. kaasua tosin ei kestä vieläkään yhtään ja tyhjäkäynti kierrokset turhan kovat. :roll:

lambdan katoin samaan syssyyn ja kovin nokiseltahan tuo näytti. mitä nyt aiempien autojen lambdoja oon tutkinu niin kyllä ne enempi omaan silmään harmaalta on näyttäny. voiskohan se vika sit olla siinä lambdassa ? toinen vaihtoehto, että jossain muualla häikkää ja anturi ei vaan tarpeeks pysty korjaamaan ja siksi olis nokinen. mene ja tiedä. :roll:

EDIT: lambdan pistokkeen poisotto ei muuttanut käyntiä suuntaan ei toiseen.

User avatar
vantanen
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 166
Joined: 01. Aug 2011 09:52

Re: Micra käy kolmella

Post by vantanen » 23. Sep 2012 18:38

käyttelin auton tuossa reilusti lämpimäksi asti. alkoi sen jälkeen käymään tyhjäkäyntiä varsin mallikkaasti. sain jopa käytyä pienen lenkin heittämässä. vikakoodit lukasin samalla uudestaan ja kas kummaa eculle oli ilmestynyt koodi 13= moottorin lämpöanturi. 8-) oliskohan mahd. että tuo lämpöanturi tuolleen oirehtia, että löis koneen rikkaalle ? :roll:

User avatar
vantanen
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 166
Joined: 01. Aug 2011 09:52

Re: Micra käy kolmella

Post by vantanen » 25. Sep 2012 19:35

eipä ollukkaa sit anturissa vika. vaihdoin anturin, mutta käynti ei muuttunut suuntaan ei toiseen. nyt puolestaan antoi koodin 11 (crank angle sensor) kampiakselin asentotunnistin ? jostain luin, että suurin osa tuon vikakoodin omaavista *vioista* on lopulta johtunut venyneestä jakoketjusta. kyllä tuli taas paskaan polkastua... ja oikein urakalla. :roll:

User avatar
vantanen
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 166
Joined: 01. Aug 2011 09:52

Re: Micra käy kolmella

Post by vantanen » 03. Oct 2012 18:39

nyt olis micra tietäjille pieni pähkinä purtavaksi. :) sen verta alkoi kyrpimään tosta onnettomasta mopon moottorista vian etsiminen (sama kun etsis neulaa heinäsuovasta) niin etinpä sitten tilalle vuotta uudemmasta micrasta kohtuu hintaan vajaa parisatkua ajetun 1.3 (CG13DE) koneen. mitä kaikkee pitää laittaa uusiks, että tosta sais toimivan paketin. tartteeko ecu vaihtaa, tai johtosarja. laatikot taitaa päittäin mennä yms. :D valaiskaapa hieman.

Raze
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 546
Joined: 08. Sep 2011 15:55
Location: Joensuu/Kajaani

Re: Micra käy kolmella

Post by Raze » 03. Oct 2012 19:33

Itse mikään tietäjä ole mutta huutelen silti,viisaat korjatkoon :) Eli ainakin Ecu mun käsityksen mukaan on vaihettava, johtosarjasta en oo varma käykö sama kumpaankin. Ja laatikko käy myös minusta ristiin näissä microissa kuten jostain niin luin viime viikolla.

Kannattaa kysästä varmaan Razzelta kun se tuntuu ahertavan noitten microjen kanssa sekä myös kysellä datsuni foorumilta; http://www.dnsf.org/forum/
Nissan 200SX S13 -89 CA18DET Kesäauto/ikuisuusprojekti
Nissan Murano Z50 -06 VQ35DE Jokapäiväinen kehonliikutin

User avatar
vantanen
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 166
Joined: 01. Aug 2011 09:52

Re: Micra käy kolmella

Post by vantanen » 31. Oct 2012 16:33

^ laitetaas hieman informaatiota sitten tännekin.

tosiaan, alkuperäisen vian aiheuttaja oli mitä todennäköisimmin tuo ecu, joka sitten *hieman* kummitteli. :lol: ajattelin koska tuo menis tekniikan vaihdon yhteydessä muutenkin uusiksi niin rupesin tuota tonnista konetta tuhertamaan pellin alta pois ja lykätä tuon CG13DE:n sinne tilalle.

laatikko kävi niinkuin arveltiinkin heittämällä paikoilleen, mutta kytkimen + vauhtipyörän joutui ottamaan tonnisesta, koska ykskolmosen vauhtipyörä oli sen verta *järeämpi/paksumpi* että laatikkoa paikoilleen laittaessa asetelma otti painelaakeriin rankasti kiinni eikä laatikko mennyt kunnolla paikoilleen. litrasen kytkimen + vauhtipyörän, kun vaihtoi tilalle niin laatikko meni mukisematta paikoilleen. vauhtipyörät käytin uteliaisuuttani vaa`alla niin tietääpähän vähän, että minkä verran kevyempi limppu sinne tilalle nyt sitten tulee. litrasen vauhtipyörä painoi aika tarkalleen 5kg ja ykskolmosen vauhtipyörä puolestaan 7.5kg. kytkimen uusin tietenkin kokonaisuudessaan samalla.

johtosarjaa tutkiessani totesin, että sekin on täysin sama molemmissa koneissa. ainut mitä nyt sitten joutuu vaihtamaan on tuo ecu, tai nykyiseen boksiin säädettävä chippi. ;)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 42 guests