Vannehaaveet ja suunnittelut yms.

Keskustelua vanteista, renkaista ja erilaisista alustoista jne.
Post Reply
tigi
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 99
Joined: 29. Dec 2011 17:47
Location: Oulu
Contact:

Re: Vannehaaveet ja suunnittelut yms.

Post by tigi » 25. Feb 2012 10:20

Siittimessä on 19" ja muistaakseni jakokin muutettu...
www.pointsoulu.fi
- vanteet - renkaat - alustasarjat - asennukset -

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Vannehaaveet ja suunnittelut yms.

Post by Mystic » 25. Feb 2012 12:29

tigi wrote:Siittimessä on 19" ja muistaakseni jakokin muutettu...
Ok, ja paikat levitetty. :D
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

Veni
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 619
Joined: 25. Apr 2011 13:52

Re: Vannehaaveet ja suunnittelut yms.

Post by Veni » 29. Feb 2012 20:47

Celicaan: http://www.vannetukku.fi/katana-white-p-18854.html

Kommentteja kaivataan. Haussa siis rallilook eikä stancea :)

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Vannehaaveet ja suunnittelut yms.

Post by Mystic » 29. Feb 2012 21:14

^ Kyllähän tuommoiset vähemmänkin arvostetut Barzettat menee ihan ralli-lookkiin pyrkiviin autoihin, mutta tuo 6,5x16 ET40 kuulostaa kyllä hyvin säälittävältä vaikka sitä stancea nyt ei niin haetakkaan. :) Veikkaisin että jää niin kaareen piiloon, että näyttää vähintäänkin hölmöltä (voin olla väärässäkin sen enempää Celican kaaria tuntematta). Joku kultainen keskitie eli esimerkiksi 7 tai 7,5x17 voisi olla nappivalinta.. Jos p*rse antaa periksi niin ottaa sitten samalla jotku vähän kevyemmät, jolloin on muutenkin race kuin vain lookiltaan. ;) Mitkä on tuon Celican alkuperäisten vanteiden speksit?
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

Veni
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 619
Joined: 25. Apr 2011 13:52

Re: Vannehaaveet ja suunnittelut yms.

Post by Veni » 29. Feb 2012 21:46

Mystic wrote:^ Kyllähän tuommoiset vähemmänkin arvostetut Barzettat menee ihan ralli-lookkiin pyrkiviin autoihin, mutta tuo 6,5x16 ET40 kuulostaa kyllä hyvin säälittävältä vaikka sitä stancea nyt ei niin haetakkaan. :) Veikkaisin että jää niin kaareen piiloon, että näyttää vähintäänkin hölmöltä (voin olla väärässäkin sen enempää Celican kaaria tuntematta). Joku kultainen keskitie eli esimerkiksi 7 tai 7,5x17 voisi olla nappivalinta.. Jos p*rse antaa periksi niin ottaa sitten samalla jotku vähän kevyemmät, jolloin on muutenkin race kuin vain lookiltaan. ;) Mitkä on tuon Celican alkuperäisten vanteiden speksit?
Vähemmän arvostetuthan nuo on, tosin Versossa ja sitä ennen Previassa olleet Barzetta Variantet ovat olleet hinta/laatu-suhteessa aika bingot. Ei kierot ja maali/lakkakin on pysynyt. Huonojakin kokemuksia Barzettoista on, kaverilla yks vanne kiero sarjassa ja itsellä CR-V:ssä kuoriutu lakat päältä. Sain toki korvauksen niistä eli propsit vannetukulle.

Originaalispekseistä ei hajuakaan. Nykyiset talvip*skat jää takaa varmaan 8cm kaaren sisään, hirveän näköiset.
Löytyis vannetukulta noita Motecin rallivanteitakin, 7.9kg/kpl mutta 5,5x16 ei oikein säväytä.
Toi ET40 on kyllä aika kauhea, mutta idea on pysyä ralliluukissa eli ei mitään 20" kromiblingejä tähän 80-luvun klassikkoon ole tulossa. Ja saahan noihin lättyä väliin jos jää liian sisään.
Jos löytyy jostain 7 tai 7.5":t 16" niin saa laitella vinkkinä.
Tärkeintä on että väri on valkoinen, punaisellä höystö on plussaa :D

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Vannehaaveet ja suunnittelut yms.

Post by Mystic » 29. Feb 2012 22:27

^ Johan se kun kurkkaat ne talvivanteiden sekä renkaiden speksit ja otat mitat kuinka paljon rengas on kaaren sisässä, niin saadaan laskettua melko tarkalleen kuinka paljon uusi setti tulee ulommas (huomioi erikseen mitat edestä ja takaa).. 8-) Ottaa jotkut sitten optimaalisilla mitoilla, niin tulee juuri semmoinen kuin haluaa. Ei käytännöllisyyden saatikka budjetinkaan kannalta mitkään älyttömät spacerit ole kovin toivottuja. :)
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

Veni
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 619
Joined: 25. Apr 2011 13:52

Re: Vannehaaveet ja suunnittelut yms.

Post by Veni » 01. Mar 2012 17:26

Mystic wrote:^ Johan se kun kurkkaat ne talvivanteiden sekä renkaiden speksit ja otat mitat kuinka paljon rengas on kaaren sisässä, niin saadaan laskettua melko tarkalleen kuinka paljon uusi setti tulee ulommas (huomioi erikseen mitat edestä ja takaa).. 8-) Ottaa jotkut sitten optimaalisilla mitoilla, niin tulee juuri semmoinen kuin haluaa. Ei käytännöllisyyden saatikka budjetinkaan kannalta mitkään älyttömät spacerit ole kovin toivottuja. :)
Joo, no tietty tolleen sai mittailtua. Kattelen nuo mitat tuossa sitten kun kerkiää/jaksaa. Kitkat alla(jotka on ihan p*skat vaikka uudet ovatkin) niin eipä kiirettä kesiksien ostoon :)

Veni
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 619
Joined: 25. Apr 2011 13:52

Re: Vannehaaveet ja suunnittelut yms.

Post by Veni » 01. Mar 2012 17:27


Veni
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 619
Joined: 25. Apr 2011 13:52

Re: Vannehaaveet ja suunnittelut yms.

Post by Veni » 03. Mar 2012 15:17

Saiskohan jostain Soliferin madallusjousia :D

User avatar
make91
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 357
Joined: 10. May 2011 16:33
Location: Salla

Re: Vannehaaveet ja suunnittelut yms.

Post by make91 » 07. Mar 2012 18:28

Entiiä tuleeko oikean topicin alle mutta minulla on nuo vanteet hyvässä maalissa naarmuja lukuunottamatta niin tarvinneeko muuta tehdä kuin hioa lakkapinta pois ja maalauttaa uus pinta vanteisiin :?:
Ex: Nissan Sunny -89
Ex: Nissan Almera Gti -99
Ex: Lexus Is200 -99
Nykyinen Mazda Atenza -02

jäse
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 243
Joined: 26. Apr 2011 19:49
Location: Haapajärvi/P-Pohjanmaa

Re: Vannehaaveet ja suunnittelut yms.

Post by jäse » 07. Mar 2012 20:18

make91 wrote:Entiiä tuleeko oikean topicin alle mutta minulla on nuo vanteet hyvässä maalissa naarmuja lukuunottamatta niin tarvinneeko muuta tehdä kuin hioa lakkapinta pois ja maalauttaa uus pinta vanteisiin :?:
Eipä kyllä.
~D4D=Diesel for Dummys~

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Vannehaaveet ja suunnittelut yms.

Post by Mystic » 07. Mar 2012 23:28

make91 wrote:Entiiä tuleeko oikean topicin alle mutta minulla on nuo vanteet hyvässä maalissa naarmuja lukuunottamatta niin tarvinneeko muuta tehdä kuin hioa lakkapinta pois ja maalauttaa uus pinta vanteisiin :?:
Jos naarmuja tai kulumia on vain lakassa, niin nuita voi kokeilla myllyttää. Jos taas sitten koko pinta on rikki, niin hionta ja perään maalia. Syvemmät urat joutunee kittaamaan tai täyttämään kemiallisella metallilla. :)

Helpolla jos haluaa päästä, niin nuohan kannattee viedä vaikka Kursulalle puhallettavaksi ja samaan osoitteeseen maalattavaksi. ;)
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

User avatar
make91
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 357
Joined: 10. May 2011 16:33
Location: Salla

Re: Vannehaaveet ja suunnittelut yms.

Post by make91 » 08. Mar 2012 10:49

Ensimmäinen vanne on jo hiottu että se on enää myöhäistä alkaa miettimään myllyttämistä ja toisaalta värin vaihtelu virkistää :D Onneksi saan tässä sallassa yhellä kaverilla maalautettua ettei tarvi Rovaniemelle asti kuskata noita vanteita.
Ex: Nissan Sunny -89
Ex: Nissan Almera Gti -99
Ex: Lexus Is200 -99
Nykyinen Mazda Atenza -02

jarskii-
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 770
Joined: 26. Nov 2011 10:23

Re: Vannehaaveet ja suunnittelut yms.

Post by jarskii- » 08. Mar 2012 11:12

jos ne maalit ei nyt lohkeille niin riittää karhennus pinnalle. ja älä pidä kiirettä kumien laitossa. anna reilumman aikaa kuivua sen maalin. edes viikko ei riitä. tästä on kokemusta aika monella rengasasentajalla. ja jos maalit lähtee niin asentaja saa automaattisesti syyt niskoilleen

User avatar
Jebis
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 42
Joined: 17. Feb 2012 17:44
Location: Imatra

Re: Vannehaaveet ja suunnittelut yms.

Post by Jebis » 11. Mar 2012 19:43

En keksinyt tälle kysymykselle parempaakaan topicia joten laitetaan se sitten tähän.

Eli ajattelin tilata ebaysta tälläiset spacerit ja tuossa ilmeisesti tulee mukana nuo tarvittavat pidemmät pyöränpultit, niin itselle heräsi kysymys että onko noiden vaihto vaikeakin operaatio? Ei ole koskaan moista hommaa tullut tehtyä. :|
SW20

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests