Keskustelua eri alustoista
Re: Keskustelua eri alustoista
Jarski, muista että rallissa on tärkeää myös se ulosjousto. Monesti nuo ralli-iskarit onkin ns valmiita paketteja, hienosäätömahdollisuuksilla (jäykempi jousi, iskunvaimennuksensäätö, iskunpalautuksensäätö). eri ralleissa (sora,lumi,asfaltti) vaihdetaan sitten koko iskunvaimennin ralliin sopivaksi ja hienosäädetään teitenkin mieleiseksi. Nyt kun otetaan se h%r iskunvaimennin setti missä ei ole erikseen iskunvaimennintolpan korkeudensäätöä iskunvaimentimen alapäässä. vain on ainoastaan jousen alapäässä oleva korkeuden säätö, sekä apujousi ja aletaan tällaista iskunvaimennin sarjaa madaltamaan. joudutaan löysäämään jousen esijännitettä jotta saadaan auto alemmas = jousi löystyy. Tuollainen iskunvaimennin sarja missä on erikseen säädettävissä tolpan korkeutta jousi pysyy samassa jännityksessä. ainoastaa iskunvaimentimen pituus pienenee. Kummassakin iskunvaimennin mallissa voi esijännitystä jouseen lisätä ruuvaamalla, mutta vain sillä sarjalla saadaan auto pysymään matalana jossa on erillinen korkeuden säätö.
Ei ole kiinni hinnasta,mikä alusta on hyvä ja mikä ei. On kyse vain käyttötarkoituksesta mihin iskunvaimennin sarja soveltuu parhaiten. Auton rakentelijana arvostan monipuolista säätömahdollisuutta.
Esim: Omassa sarjassa voin säätää erikseen.
-korkeutta
-jousen jäykkyyttä
-iskunvaimennuksen sisään/ulosjouston nopeutta (en voi säätää erikseen)
Ei ole kiinni hinnasta,mikä alusta on hyvä ja mikä ei. On kyse vain käyttötarkoituksesta mihin iskunvaimennin sarja soveltuu parhaiten. Auton rakentelijana arvostan monipuolista säätömahdollisuutta.
Esim: Omassa sarjassa voin säätää erikseen.
-korkeutta
-jousen jäykkyyttä
-iskunvaimennuksen sisään/ulosjouston nopeutta (en voi säätää erikseen)
Re: Keskustelua eri alustoista
edelleenkään sillä apujousella ei ole mitään tekemistä esijännityksen kanssa. kuten dnsf:n puolellakin sanottiin niin sillä ei ole muuta tarkoitusta kuin se että saadaan pitempi ulosjousto ja että se jousi pysyy lautasten välissä oikeassa paikassa. eihän esim eibachin pro-kittikään ole millään lailla tiukka lautasten välissä ja siltikkin moni piettää melkeinpä parhaimpana yhdistelmänä koni sporttien kanssa katukäytössä
Re: Keskustelua eri alustoista
en minä ymmärrä että mitä me täällä taas tingataan kaikki on kuitenkin samaa mieltä Eri merkit vaan taas vastakkain, kun meillä on tepin kans BC
Re: Keskustelua eri alustoista
no tepi meinaa että tuo korkeudensäätö on surkea esim h&r kun mukamasten vaikuttaa esijännitykseen kun sillä apujousella ei ole esijännityksen kanssa mitään tekemistä. ainut tarkoitus sillä on vain se että saadaan pitempi ulosjousto ja että jousipaketti pysyy lautasten välissä. tai jos pitäisi vaikuttaa tässä asiassa niin jo on käetön keksintö kun saa sormivoimilla painettua koko apujousen kasaan :=)
toki eri asia on näiden esim jomien kanssa jossa ne on oikeasti jäykkiä apujousia. tässä tapauksessa se voi ja varmastikkin vaikuttaa. huomasi aina talven takia nostaessa mitä ylemmäs ruuvasi niin sit tiukempi oli pyörittää. ei ainaskaan h&r kanssa ole samaa ongelmaa
toki eri asia on näiden esim jomien kanssa jossa ne on oikeasti jäykkiä apujousia. tässä tapauksessa se voi ja varmastikkin vaikuttaa. huomasi aina talven takia nostaessa mitä ylemmäs ruuvasi niin sit tiukempi oli pyörittää. ei ainaskaan h&r kanssa ole samaa ongelmaa
Re: Keskustelua eri alustoista
Eihän siinä olekaan esijännityksen säätömahdollisuutta erikseen. säätämällä jousen alalautasta voidaan saada jouseen esijännitystä mutta autoa ei voida näin madaltaa. jäykemmällä jousella pelaillaan tuossa h&r sarjassa jos halutaan hieman madaltaa. madaltamalla h&r sarjaa radikaalisti = iskunvaimentimen männän liikerata rajoittuu = sisäänjoustomatka pienenee = iskunvaimennin ei toimi oikein ja voi pohjata? Ulos jousto sitävastaavasti on montakymmentä senttiä.
bc racingissa
Voit säätää erikseen iskunvaimentimen pituutta alapäästä vaikuttamatta iskunvaimentimen männän liikerataan. täysi sisäänjousto käytettävissä vaikka runkoa madalletaa. jousen esijännityksellä saadaan jousivoimaa suuremmaksi, kärsimättä sisäänjoustomatkassa. ulosjousto on pienempää, mikäli esijännitystä lisää radikaalisti.
edut ja hautat on selvästi nähtävissä kun vähän katselee nuita iskunvaimentimien rakenteita. Kumpi on parempi harrastajalle joka tykkää säätää ja viilailla?
bc racingissa
Voit säätää erikseen iskunvaimentimen pituutta alapäästä vaikuttamatta iskunvaimentimen männän liikerataan. täysi sisäänjousto käytettävissä vaikka runkoa madalletaa. jousen esijännityksellä saadaan jousivoimaa suuremmaksi, kärsimättä sisäänjoustomatkassa. ulosjousto on pienempää, mikäli esijännitystä lisää radikaalisti.
edut ja hautat on selvästi nähtävissä kun vähän katselee nuita iskunvaimentimien rakenteita. Kumpi on parempi harrastajalle joka tykkää säätää ja viilailla?
Re: Keskustelua eri alustoista
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Keskustelua eri alustoista
olet asian ytimessä. eli jäykemmillä jousilla voidaan tuota muuttaa. sillähän tuossa h&r onkin säätövarat 30mm kummassakin päässä että saa pidettyä iskunvaimennin oikealla alueella. pohjaanlyöntikumit taas estää tuon täydellisen pohjaamisen. mutta taas vastaavasti jousen ominaisuuksilla saadaan monia asioita korjattua. progressiivisuudella saadaan pehmeyttä alustaan turhan niijailun kärsimättä.
edit: tuohon ulosjoustoon kaverilla on hyvät kokemukset entisestä syncro-golffista kun eihän siinä minkäänlaisia tasauspyörästön lukkoja oo. takana oli edellisenomistajan laittamat ykkös-golffin korkeussäädettävät tolpat ja edessä kakkikseen tarkoitetut. oli pakko ruuvata perä niin ylös että pystyy ajamaan eli ulosjousto katosi täysin. niinpä se oli yhtenä kauniina talvipäivänä jääny siwan pihalle mennessä nättiin ristiriipunta-asentoon kun tasauspyörästö antoi voimaa pelkästään helpommin pyöriville renkailla
edit: tuohon ulosjoustoon kaverilla on hyvät kokemukset entisestä syncro-golffista kun eihän siinä minkäänlaisia tasauspyörästön lukkoja oo. takana oli edellisenomistajan laittamat ykkös-golffin korkeussäädettävät tolpat ja edessä kakkikseen tarkoitetut. oli pakko ruuvata perä niin ylös että pystyy ajamaan eli ulosjousto katosi täysin. niinpä se oli yhtenä kauniina talvipäivänä jääny siwan pihalle mennessä nättiin ristiriipunta-asentoon kun tasauspyörästö antoi voimaa pelkästään helpommin pyöriville renkailla
Re: Keskustelua eri alustoista
*REPS*!! kiitti vaan, lensi sitte aamukahavit näytölleUikun linkittämä kuva
*Honda Accord Tourer 2,0 2004*
Re: Keskustelua eri alustoista
Kenelläkään Koni Sports ja Tein S.Tech kombinaatiosta kokemuksia?
Tosissaan noista koneista meni takaa jousi poikki ja ajattelin uusia kaikki jouset samaan konkurssiin,
toivoen myös pientä madallusta lisää
Tosissaan noista koneista meni takaa jousi poikki ja ajattelin uusia kaikki jouset samaan konkurssiin,
toivoen myös pientä madallusta lisää
MX5 1.6 remmiahdettu -91
Re: Keskustelua eri alustoista
Kyllähän nuo keltaset konit tuntuis nauttivan aika kovaa mainetta. Hyvä vaihtoehto jousille vois olla eibach pro-kit pienellä varauksella. Myös h&r jousista tuntuis maailmalla olevan positiivistä kokemusta. Mut jos meinaat tolpat piettää ja ikää jos on niin kannattaa käyttää huollossa. Motoral noita huoltaa eikä lukemien perusteella oo edes kauhean kallista. Tosin riippuen mitä pitää tehä mut vissiin 60€ per kappale jos ei joudu kaikkea uusimaan
Re: Keskustelua eri alustoista
Isot pojat matukka foorumeilla sitä mieltä, että s.techit olisivat liian löysät.
Noh täytynee nyt vielä ihmetellä mistä löytyy passelit.
Konilahan olisi olemassa sport kit jouset, mutta nämä ilmeisesti tarkoitettu mäxän vakio iskareille?
Eikä näinollen sovellu konin iskarien kanssa, tätä meitlä ainakin oli mx5parts.
Ja juu täytynee varmaan tuolla huollossa ainakin käyttää.
Ikäähän noilla taitaa olla jo reilusti, kun korroosio peikko maalannut vähän ruskeaa sävyä ja tosissaan jousi napsahti poikki. Kuitenkaan ei huvittaisi ihan uutta sarjaakaan alkaa ostelemaan.
Noh täytynee nyt vielä ihmetellä mistä löytyy passelit.
Konilahan olisi olemassa sport kit jouset, mutta nämä ilmeisesti tarkoitettu mäxän vakio iskareille?
Eikä näinollen sovellu konin iskarien kanssa, tätä meitlä ainakin oli mx5parts.
Ja juu täytynee varmaan tuolla huollossa ainakin käyttää.
Ikäähän noilla taitaa olla jo reilusti, kun korroosio peikko maalannut vähän ruskeaa sävyä ja tosissaan jousi napsahti poikki. Kuitenkaan ei huvittaisi ihan uutta sarjaakaan alkaa ostelemaan.
MX5 1.6 remmiahdettu -91
Re: Keskustelua eri alustoista
jos ne nyt on koni sportin iskaritkin. luultavasti on. keltaiset siis? sporttejahan on kahden eri pituisia. toiset tarkoitettu vakio-korkusille jousille(voidaan myös käyttää matalempienkin kanssa) ja toiset on lyhennetyt ja tällöin madallusjousien kanssa.
Re: Keskustelua eri alustoista
Nyt olis tarvetta jonkinlaisille coilovereille tuohon e malllin carinaan. Budjetti olis tarkoitus pitää n. 500€ kohilla. Eli ei ole nyt mitään BC Racingeja varaa ostella. JOMeja ei taida tojotaan edes tehdä?
http://www.modificars.fi/tuotteet/gm-to ... a-CARINA-E Kellään sitten tietoa minkälainen satsi tämä on? Ei taida olla edes säädettävä ja mitään lisätietojakaan ei tuossa lue.
Ja saako tuohon carinaan sopimaan minkään muun auton alustan osia? Edes pienellä muokkaamisella?
http://www.modificars.fi/tuotteet/gm-to ... a-CARINA-E Kellään sitten tietoa minkälainen satsi tämä on? Ei taida olla edes säädettävä ja mitään lisätietojakaan ei tuossa lue.
Ja saako tuohon carinaan sopimaan minkään muun auton alustan osia? Edes pienellä muokkaamisella?
Re: Keskustelua eri alustoista
^ Ei ole säädettävä; tulee iskarit ja jouset vain. Veikkaan suurella varmuudella, että BC-Racing on halvinta mitä löytyy. Halpamerkeiltä ei ole saatavilla ja KW:n sekä H&R:n hinnat karkaa yli tonnin. Tarjousta vaan Mamasanilta kyselemään!
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 60 guests