FixOrRepairDaily Sierra
FixOrRepairDaily Sierra
Pitää nyt tehä tästäki topicci ku volvokin tuntu kiinnostavan Eli tosiaan viime vuoden oli käyttöautona sunny, joka vaihtui sitten vetovammaisuuden takia sitten Subaru justyyn. Subbe taas ei ollutkaan niin mieleinen nelikko, joten tuli päädyttyä taas kerran vanhaan kunnon Sierraan.
Kamalan rumaa ja korkeaa voorttia lähettiin sitten hakemaan länsisuomesta keskeltä ei mitään. Paikanpäällä pimeässä ei juuri mikään tullut yllätyksenä ja päätin ottaa auton mukaan, pitkä matka kuitenkin takana ja kotiin ei voinut tyhjin käsin lähteä.
No kotimatkalla auto toimi vallan mainiosti ja bensaa näytti vievän reiiiilusti vähämmän kun edellisen talven kaasarisierra. Vikoja ei juuri löytynyt matkan varrella ja muutenkin tuntui "tehot" olevan tallella.
Ainoat viat oli kuskin ovessa, ei keskuslukitus toiminut ja ikkuna selvästikin kiskoiltaan. Oli vain siirtäjätanko lähtenyt keskuslukon moottorista irti ja ikkunan ohjuri irronnut.
Tästä olis tarkotus maltilla räpeltää ympärivuotinen käyttis jos ja kun datsuni eivät liiku tallista
Autohan on tosiaan -92vm, 2l ruisku dohc jolla ajettu 265tkm. Pohja yllättävän hyväkuntoinen, sen sijaan takakaaret kamalassa kunnossa. Paljon jämäkämpi alusta kun edellisessä sierrassa, liekö sitten vaihdettu. Edestä lokarit mankeloitu luultavasti "I rolled my fenders with a baseball bat"-meiningillä.
Laitetaas nyt muutama kuvatus ettei tylsää oo..
Värin kaverikshan oli pitäny tulla Marlboro-tarrat
Näin sitten pikkuhiljaa muutokset on lähteny käyntiin
Eli tuli hommattua Focus Acousticsin hifiboxi sisältäen:
-D-3350 vahvari
-CHK-5 erillissarja
-CH-12 subwoofer SBT-1242BK, 42L suljetulla kotelolla
-FBK-120 virtakitti
Samalla vaihdoin kuskin etuoven ruosteettomaan, paljon paremman kuntoiseen sekä heitin molempiin oviin ulkopeltiin kaks levyä silent coattia ku oli jääny ylimääräseks. Pitää joskus äänieristää koko autoa hieman paremmin.
Viime vklp sitten tuli ruostekorjauksien ja maalauksen aika hätäsesti ku leima pitäs tässä kuussa saada
Tällänen siitä tuli!
No ei kuitenkaan..Mut melkein. Meni kyllä taas kaikki ihan putkeen, hiomakoneen laakerista tuli kuulat pihalle ennen ku kerkes kunnolla alottamaan ja ruiskusta hajos säätonuppi..
Tällänen 24h maalaus:
Päivä lähti aamulla klo. 10 käyntiin auton pesulla ja öljyjen vaihdolla. Vanhat öljyt olikin melkosta vettä..
Sitten kärry olikin jo kerennyt kuivua eli ei muuta kun lommoja merkkaamaan. Näitähän löytyi.
Hioin pellille ja kitit päälle. Sen jälkeen revin lopuista 3 ovesta listat pois ja hitsasin reiät umpeen. Tämän jälkeen sitten etulokarin kimppuun, vaikkei olis kannattanu jaksaa.
Näiden jälkiin tulikin käytyä syömässä ja kellokin alkoi lähentelemään 18.00. Hallille palattua alko sitten hiontahommat ja lisää kittiä mihin nyt tarvetta olikaan.
Tässä vaiheessa sitten hajos hiomakone ja loppuyö menikin sitten hioessa/kiroillessa...Loppujen lopuks ihan päin peetä meni koko homma ja melkeen pitäs uusiks tehä kunhan saa uuden ruiskun.
Ruiskun säätönuppihan sitten hajos sopivasti hiontamaalin jälkeen eli maalit tuli aikalailla täydellä paineella läpi..Tietäähän sen miten siinä sitten kävi, puol 5 tais aamulla olla kello kun sain ekan kerroksen pintamaalia. Ei paljoa kiinnostanu enää siinä vaiheessa lopettaa hommaa kesken. Aikalailla koko kyljen mitalla valumaa sitten. Apukuskin puolella vähemmän ku tuli nopeella liikkeellä vedettyä, mut kuitenkin.
Pitää jossain vaiheessa kunhan tuo maali nyt lopullisesti kovettuu niin hioa valumat pois ja vetää vaikka lakkakerros päälle. Tälläne siitä sit oikeesti tuli
Ulkonäkö;
-Superblack maali
-Etuvaloissa/"vilkuissa" savukalvot
-Cossun lasikuitupuskuri w/ lagunan lippa
-Flueresoivalla vihreellä maalatut "väliaikaisvanteet"
-Spoileri heitetty menemään
Hifit;
Focus acoustics
-D-3350 vahvari
-CHK-5 erillissarja
-CH-12 subwoofer SBT-1242BK, 42L suljetulla kotelolla
-FBK-120 virtakitti
Tekniikka;
-2,5" putkisto
-K&N vv-suodatin
No suunnitelmia sitten tottakai:
-Värin vaihto (Tehty)
-Vähän alaspäin (Tehty)
-Ruosteet (Tehty)
-Hifiä (Tehty)
-JDM-levikekaaret
-Lagunan lippa eteen (Tehty)
-Ducktail(?)
-Vanteet mallia semileveät
-Etuvaloihin savukalvot (Tehty)
-Laseihin kalvot
-Vähän asiallisempi loppupönttö
-Erilainen maski(?)
Tekniikka pysykööt tällä kertaa omista tavoista poiketen ihan vakiona
Motivaatiokuvaa
Kamalan rumaa ja korkeaa voorttia lähettiin sitten hakemaan länsisuomesta keskeltä ei mitään. Paikanpäällä pimeässä ei juuri mikään tullut yllätyksenä ja päätin ottaa auton mukaan, pitkä matka kuitenkin takana ja kotiin ei voinut tyhjin käsin lähteä.
No kotimatkalla auto toimi vallan mainiosti ja bensaa näytti vievän reiiiilusti vähämmän kun edellisen talven kaasarisierra. Vikoja ei juuri löytynyt matkan varrella ja muutenkin tuntui "tehot" olevan tallella.
Ainoat viat oli kuskin ovessa, ei keskuslukitus toiminut ja ikkuna selvästikin kiskoiltaan. Oli vain siirtäjätanko lähtenyt keskuslukon moottorista irti ja ikkunan ohjuri irronnut.
Tästä olis tarkotus maltilla räpeltää ympärivuotinen käyttis jos ja kun datsuni eivät liiku tallista
Autohan on tosiaan -92vm, 2l ruisku dohc jolla ajettu 265tkm. Pohja yllättävän hyväkuntoinen, sen sijaan takakaaret kamalassa kunnossa. Paljon jämäkämpi alusta kun edellisessä sierrassa, liekö sitten vaihdettu. Edestä lokarit mankeloitu luultavasti "I rolled my fenders with a baseball bat"-meiningillä.
Laitetaas nyt muutama kuvatus ettei tylsää oo..
Värin kaverikshan oli pitäny tulla Marlboro-tarrat
Näin sitten pikkuhiljaa muutokset on lähteny käyntiin
Eli tuli hommattua Focus Acousticsin hifiboxi sisältäen:
-D-3350 vahvari
-CHK-5 erillissarja
-CH-12 subwoofer SBT-1242BK, 42L suljetulla kotelolla
-FBK-120 virtakitti
Samalla vaihdoin kuskin etuoven ruosteettomaan, paljon paremman kuntoiseen sekä heitin molempiin oviin ulkopeltiin kaks levyä silent coattia ku oli jääny ylimääräseks. Pitää joskus äänieristää koko autoa hieman paremmin.
Viime vklp sitten tuli ruostekorjauksien ja maalauksen aika hätäsesti ku leima pitäs tässä kuussa saada
Tällänen siitä tuli!
No ei kuitenkaan..Mut melkein. Meni kyllä taas kaikki ihan putkeen, hiomakoneen laakerista tuli kuulat pihalle ennen ku kerkes kunnolla alottamaan ja ruiskusta hajos säätonuppi..
Tällänen 24h maalaus:
Päivä lähti aamulla klo. 10 käyntiin auton pesulla ja öljyjen vaihdolla. Vanhat öljyt olikin melkosta vettä..
Sitten kärry olikin jo kerennyt kuivua eli ei muuta kun lommoja merkkaamaan. Näitähän löytyi.
Hioin pellille ja kitit päälle. Sen jälkeen revin lopuista 3 ovesta listat pois ja hitsasin reiät umpeen. Tämän jälkeen sitten etulokarin kimppuun, vaikkei olis kannattanu jaksaa.
Näiden jälkiin tulikin käytyä syömässä ja kellokin alkoi lähentelemään 18.00. Hallille palattua alko sitten hiontahommat ja lisää kittiä mihin nyt tarvetta olikaan.
Tässä vaiheessa sitten hajos hiomakone ja loppuyö menikin sitten hioessa/kiroillessa...Loppujen lopuks ihan päin peetä meni koko homma ja melkeen pitäs uusiks tehä kunhan saa uuden ruiskun.
Ruiskun säätönuppihan sitten hajos sopivasti hiontamaalin jälkeen eli maalit tuli aikalailla täydellä paineella läpi..Tietäähän sen miten siinä sitten kävi, puol 5 tais aamulla olla kello kun sain ekan kerroksen pintamaalia. Ei paljoa kiinnostanu enää siinä vaiheessa lopettaa hommaa kesken. Aikalailla koko kyljen mitalla valumaa sitten. Apukuskin puolella vähemmän ku tuli nopeella liikkeellä vedettyä, mut kuitenkin.
Pitää jossain vaiheessa kunhan tuo maali nyt lopullisesti kovettuu niin hioa valumat pois ja vetää vaikka lakkakerros päälle. Tälläne siitä sit oikeesti tuli
Ulkonäkö;
-Superblack maali
-Etuvaloissa/"vilkuissa" savukalvot
-Cossun lasikuitupuskuri w/ lagunan lippa
-Flueresoivalla vihreellä maalatut "väliaikaisvanteet"
-Spoileri heitetty menemään
Hifit;
Focus acoustics
-D-3350 vahvari
-CHK-5 erillissarja
-CH-12 subwoofer SBT-1242BK, 42L suljetulla kotelolla
-FBK-120 virtakitti
Tekniikka;
-2,5" putkisto
-K&N vv-suodatin
No suunnitelmia sitten tottakai:
-Värin vaihto (Tehty)
-Vähän alaspäin (Tehty)
-Ruosteet (Tehty)
-Hifiä (Tehty)
-JDM-levikekaaret
-Lagunan lippa eteen (Tehty)
-Ducktail(?)
-Vanteet mallia semileveät
-Etuvaloihin savukalvot (Tehty)
-Laseihin kalvot
-Vähän asiallisempi loppupönttö
-Erilainen maski(?)
Tekniikka pysykööt tällä kertaa omista tavoista poiketen ihan vakiona
Motivaatiokuvaa
Last edited by Pöndeix on 31. May 2014 20:05, edited 3 times in total.
Re: FixOrRepairDaily Sierra
Harvemmin vastailen kenenkään projekteihin, kunhan vain ihailen ja joskus vähemmän ihailen toisten töitä. Mutta sun hommista oon kyllä tykänny, hirvee työmyyrä
Koko ajan joku rojekti työn alla, peukkua siitä ja lätsääkin nostan!
Koko ajan joku rojekti työn alla, peukkua siitä ja lätsääkin nostan!
Re: FixOrRepairDaily Sierra
Kiitos kiitos, kiva että muutkin tykkää Ite oon sellanen, että aina pitää jotain projektintynkää olla Vielä ku sais kesäks isomman smoton autojen rinnalle niin alkais taas meno maittaa.
Vähän ostoslistaa tähänkin tullu tehtyä ja hyvältä tuntuu hinnat vrt. skyllen osiin To-do listallekin vois vielä lisätä ducktailin, olis jotain vähän erilaista
Vähän ostoslistaa tähänkin tullu tehtyä ja hyvältä tuntuu hinnat vrt. skyllen osiin To-do listallekin vois vielä lisätä ducktailin, olis jotain vähän erilaista
Re: FixOrRepairDaily Sierra
Eipä oo kauheen paljon ihmeitä tapahtunu. Leimasta meni tiistaina ekalla heittämällä läpi. Tuli tänään sit mieleen että jospa sitä kävis hallilla vähän kätsykallea vinguttamassa.
Likanen ku mikä..eipä oo jaksanu paljoa pestä ku uusiks pitää maalata. Ruisku tulikin jo onneks, enää lakka tarviis hommata. Ei oo näköjään ku vajaa litra jäljellä vanhaa Putki kolisee maahan aivan jatkuvasti, kiitos hienosti laitetun vaimentimen..
Jos sitä hommais seuraavaks jonku vähän asiallisemman loppupöntön ja ottas keskivaimentimen pois vaikka kokonaan. Jonku lipanki vois hommata etupuskuriin jos vaan sais selville mikä menis suht helposti.
Tässä nyt tuosta pölysestä ja huonosta maalipinnasta kuva.
Likanen ku mikä..eipä oo jaksanu paljoa pestä ku uusiks pitää maalata. Ruisku tulikin jo onneks, enää lakka tarviis hommata. Ei oo näköjään ku vajaa litra jäljellä vanhaa Putki kolisee maahan aivan jatkuvasti, kiitos hienosti laitetun vaimentimen..
Jos sitä hommais seuraavaks jonku vähän asiallisemman loppupöntön ja ottas keskivaimentimen pois vaikka kokonaan. Jonku lipanki vois hommata etupuskuriin jos vaan sais selville mikä menis suht helposti.
Tässä nyt tuosta pölysestä ja huonosta maalipinnasta kuva.
Re: FixOrRepairDaily Sierra
Eikö tommoset pikku hiukkaset lähe myllyllä ja jollain karkeella tahnalla?
Life's too short to drive boring cars.
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Re: FixOrRepairDaily Sierra
Lähtishä ne mutta kyljissä on kauheet valumat. Meinasin kuitenkin heittää vielä lakan sit päälle
Re: FixOrRepairDaily Sierra
Huomenna pitäs matkikseen tulla 7,5 litraa Trotonin VHS paksukalvo-lakkaa, viikonloppuna siis vähän taas maalaustreeniä. Etupuskuriin tulee Renault Lagunan lippa kunhan joku myis sellasen
Re: FixOrRepairDaily Sierra
löytyis tollanen lagunan lippa.myyntiosiosta löytyy yhteystiedotPöndeix wrote:Huomenna pitäs matkikseen tulla 7,5 litraa Trotonin VHS paksukalvo-lakkaa, viikonloppuna siis vähän taas maalaustreeniä. Etupuskuriin tulee Renault Lagunan lippa kunhan joku myis sellasen
Bmw e91 320d m-sport -06
Bmw e60 525i m-sport -05
Bmw e60 525i m-sport -05
Re: FixOrRepairDaily Sierra
Eipä sit pystykään tänään maalailemaan, siirtyy varmaan maanantaille. Tiistaiaamuks jos kuivus niin hyvä olis. Keskiviikkona olis kuitenkin valmistujaiset niin pitäshän nyt autonki hyvältä näyttää Tuli eilen kuitenkin käytyä biltemassa hakemassa kalvot valoihin ja aurinkosuoja tuulilasiin.
Kalvojen kanssa tuli pieni unohdus eikä sitten kalvo riittänykään vilkkuihin asti Tuli sit hätäpäissään vedettyä 95% tyhjästä tummennus spraypurkista jämät vilkkuihin. Loppu sekin vähän kesken kaiken, pitää laittaa kalvot niihinkin kun jaksaa. Kelvatkoon nyt hetken tuollasenaan Vois vielä sivuvilkut tummentaa niin ei pistäs silmään. Senverran kalvoa jäi että vois sumarit niillä vielä peittää.
Aurinkosuoja oli kyl paras veto vähään aikaan näillä keleillä Varsinkin keskipäivällä kun arska paistaa ylhäältä. Eipähän tarvii enää aurinkolasejakaan käyttää niin paljon.
Laatukuvaa:
Kalvojen kanssa tuli pieni unohdus eikä sitten kalvo riittänykään vilkkuihin asti Tuli sit hätäpäissään vedettyä 95% tyhjästä tummennus spraypurkista jämät vilkkuihin. Loppu sekin vähän kesken kaiken, pitää laittaa kalvot niihinkin kun jaksaa. Kelvatkoon nyt hetken tuollasenaan Vois vielä sivuvilkut tummentaa niin ei pistäs silmään. Senverran kalvoa jäi että vois sumarit niillä vielä peittää.
Aurinkosuoja oli kyl paras veto vähään aikaan näillä keleillä Varsinkin keskipäivällä kun arska paistaa ylhäältä. Eipähän tarvii enää aurinkolasejakaan käyttää niin paljon.
Laatukuvaa:
Re: FixOrRepairDaily Sierra
Kait tää alkaa olee ihan ok-tasosta tallimaalailua, tää vhs-lakka olikin ihan erilaista maalattavaa edellisiin verrattuna. Sen enempää en ehtiny ruiskua testailla, paketista pois-pesu-lakat sisään-menoks.
Perjantaina tulossa lippaa sekä läppää ja hiontaa/myllytystä.
Re: FixOrRepairDaily Sierra
Jees, ajoneuvoasentajan paperit tuli haettua ja joku päätti valmistujaislahjaks peruuttaa sierrasta takavalon ja puskurin paskaks Kestihän se lakkakin jopa 30 tuntia hyvänä.
Re: FixOrRepairDaily Sierra
Tuli haettua uus takavalo ja lippa tänään. Pitänee kiillotella noi molemmat takavalot ku vanhassa tummennusspraytä ja uudessa ei. Ei tarvii muutenkaan ihan musta köntti tän olla.
Hioin myös muutaman valuman ja koko auton sekä fareclalla sitten pintaa, huomenna pitäis vielä Prestan chroma polishilla vetästä. Kuukaus pitäis muka odotella että voi heittää saman sarjan sinettivahan päälle
Hioin myös muutaman valuman ja koko auton sekä fareclalla sitten pintaa, huomenna pitäis vielä Prestan chroma polishilla vetästä. Kuukaus pitäis muka odotella että voi heittää saman sarjan sinettivahan päälle
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 38 guests