Adanin uus käyttöpeli! Volvo 940 STW Tbo -95
Adanin uus käyttöpeli! Volvo 940 STW Tbo -95
Tere!
Minä kun tykkään vaihella autoja kuin sukkia niin tulipas vaihdettua Folkkari tällaiseen volvoon!
Volvo sisältää B200F-moottorin, eli 2.0 litrainen sähköruisku. Tällä yksilöllä on rullailtu 280tkm(mittarinmukaan). Tuntuu kyllä pelaavan niinkuin kuuluukin. Ei vuoda öljyjä jne. Autossa on kaikki herkut, kuten:
-Ohjaustehostin
-Keskuslukitus
-Lämmitettävät etupenkit
-Lohkolämmitin
Tähän on myös joku asentanut kiekkamittarin ja volttimittarin. Heitin jonkun vanhan soittimen kiinni kun mukana ei tullut minkäänlaista.
Renkaita ei tullut kuin 8 vuotta vanhat kesätassut, joiden kunto on vähän kyseenalainen..
Sitten vikoja joita pitäis korjailla. Pohjassa on kaksi reikää, jotka pitäisi paikata. Pakoputkesta puuttuu takavaimennin kokonaan ja pari reikää oli myös, ne täytyy hoitaa alta pois. Perästä kuuluu jotain kolinaa töyssyissä, sen alkuperä pitää selvittää.
Sitten talvinakit täytyis hommata.
Olen myös tutkinut, että kestäisikö tämä kyseinen moottorimalli ahdettua ilmaa ja kuinka suurella paineella sitä uskaltaa syöttää Kun nissanista jää vakioahdin ylimääräiseksi niin miksei sitä tähän laittaisi? Ns. budjettiturbotus.
Minä kun tykkään vaihella autoja kuin sukkia niin tulipas vaihdettua Folkkari tällaiseen volvoon!
Volvo sisältää B200F-moottorin, eli 2.0 litrainen sähköruisku. Tällä yksilöllä on rullailtu 280tkm(mittarinmukaan). Tuntuu kyllä pelaavan niinkuin kuuluukin. Ei vuoda öljyjä jne. Autossa on kaikki herkut, kuten:
-Ohjaustehostin
-Keskuslukitus
-Lämmitettävät etupenkit
-Lohkolämmitin
Tähän on myös joku asentanut kiekkamittarin ja volttimittarin. Heitin jonkun vanhan soittimen kiinni kun mukana ei tullut minkäänlaista.
Renkaita ei tullut kuin 8 vuotta vanhat kesätassut, joiden kunto on vähän kyseenalainen..
Sitten vikoja joita pitäis korjailla. Pohjassa on kaksi reikää, jotka pitäisi paikata. Pakoputkesta puuttuu takavaimennin kokonaan ja pari reikää oli myös, ne täytyy hoitaa alta pois. Perästä kuuluu jotain kolinaa töyssyissä, sen alkuperä pitää selvittää.
Sitten talvinakit täytyis hommata.
Olen myös tutkinut, että kestäisikö tämä kyseinen moottorimalli ahdettua ilmaa ja kuinka suurella paineella sitä uskaltaa syöttää Kun nissanista jää vakioahdin ylimääräiseksi niin miksei sitä tähän laittaisi? Ns. budjettiturbotus.
Last edited by Adan on 24. Jan 2015 17:08, edited 1 time in total.
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
Re: Adanin toinen käyttöpeli! Volvo 240 GL -89
Hahaa! Nyt päästiin asiaan. Linnunluukanget alakerrasta varmasti löytyy elikkä tulee pihalle n.250hp kohdalla. 13mm kanget ja turbon männät niin pääsee pitemmälle. Sulla on vielä helppo turbotus kun on valmiiks ruisku. E85 käytännössä ehdoton jos meinaa vakiopuristuksilla vedellä. Lue tuo mun talvipulkka topikki niin saat vinkkejä.
Re: Adanin toinen käyttöpeli! Volvo 240 GL -89
Tästä ei ole tarkoitus repiä mitään mahottomia tehoja irti, joten tuo 250hp rajapyykki riittää vallan mainiostiPöndeix wrote:Hahaa! Nyt päästiin asiaan. Linnunluukanget alakerrasta varmasti löytyy elikkä tulee pihalle n.250hp kohdalla. 13mm kanget ja turbon männät niin pääsee pitemmälle. Sulla on vielä helppo turbotus kun on valmiiks ruisku. E85 käytännössä ehdoton jos meinaa vakiopuristuksilla vedellä. Lue tuo mun talvipulkka topikki niin saat vinkkejä.
Pystyykö näillä ajamaan pelkällä E85:lla noin vain?
E: Jarrupääsylinteri meni rikki.
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
Re: Adanin toinen käyttöpeli! Volvo 240 GL -89
B230FT:stä pakosarja & suuttimet. Erillinen b.paineensäädin sekä sun tapauksessas bensa-/sytkäboxeihin lastut. 50€/kpl lastut taikka ihan b230ft vakiolastut vaikka hommaat. Volvon suuttimet kestää etanolia. Omat suuttimet ostin 40€.
Lohkosta saa helposti turbolle veden- sekä öljynkierron. Omassa rakentelussa meni aikalailla tasan kk ja piti kuitenkin kaasari heivata ja muuttaa ruiskuks jollain 7/940 turbon sähköillä Sullahan onkin valmiiks "pottamallin"-vauhtipyörä ja kaikki anturitkin valmiina, jopa sähköinen nopeusmittari niin lh toimii niinku pitääkin. Kytkin ei välttämättä kyllä kestä, omani poltin loppuun jo vakiona. Turbomallin käyttämätön kytkin+asetelma 60€ vulvafoorumilta
Bensapumpuks isket vaikka jonkun s13 vakion jos ylimääräsenä löytyy. En tiiä yhtään millanen bpumppu on vakiona f:ssä. Mulla oli mekaaninen joka lens pitkässä kaaressa mettään ja iskin tankkiin skyllen vakion. Veikkaan että tankin sisäinen pumppu sulla niin sinne saa tehokkaammankin helposti, varmaan löytyy sellanenki jonkun ft rojuista.
Mää vähän seurailen tätä topiccias ja huutelen jos on huudeltavaa Kyllä joka talviautossa pitää jatkossa turbo olla, ellei jopa kaks.
Lohkosta saa helposti turbolle veden- sekä öljynkierron. Omassa rakentelussa meni aikalailla tasan kk ja piti kuitenkin kaasari heivata ja muuttaa ruiskuks jollain 7/940 turbon sähköillä Sullahan onkin valmiiks "pottamallin"-vauhtipyörä ja kaikki anturitkin valmiina, jopa sähköinen nopeusmittari niin lh toimii niinku pitääkin. Kytkin ei välttämättä kyllä kestä, omani poltin loppuun jo vakiona. Turbomallin käyttämätön kytkin+asetelma 60€ vulvafoorumilta
Bensapumpuks isket vaikka jonkun s13 vakion jos ylimääräsenä löytyy. En tiiä yhtään millanen bpumppu on vakiona f:ssä. Mulla oli mekaaninen joka lens pitkässä kaaressa mettään ja iskin tankkiin skyllen vakion. Veikkaan että tankin sisäinen pumppu sulla niin sinne saa tehokkaammankin helposti, varmaan löytyy sellanenki jonkun ft rojuista.
Mää vähän seurailen tätä topiccias ja huutelen jos on huudeltavaa Kyllä joka talviautossa pitää jatkossa turbo olla, ellei jopa kaks.
Re: Adanin toinen käyttöpeli! Volvo 240 GL -89
^ Kiitos vinkeistä! Tämän turbotus saattaa kyllä venyä enskesään tjms. kun pitäisi tuota nissaniakin rakentaa Mutta kaikki vinkit on aina tervetulleita ja toivottavasti prokkis on kiinnostava. Laitetaan nyt ensin leimakuntoon
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
Re: Adanin toinen käyttöpeli! Volvo 240 GL -89
Jos nyt tällä sais jarrut takasin. Kattelin, että toinen etualatukivarsi oli aika rapsakassa kunnossa. Vaihtoon menee sekin siis.
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
Re: Adanin toinen käyttöpeli! Volvo 240 GL -89
Heitin uuden pääsylkän paikoilleen. Helposti aukes kaikki mutterit tässä vaiheessa ja uus sylkkä oli nopeesti paikoillaan.
Sitten alkaa jarrujärjestelmän ilmaus.. Tässä järjestys..
Kovalla taistellulle pääsin viimeiseen vaiheeseen ilmausjärjestystä ja viimeiset ilmausnipat. Toisesta kanta ruostunut hiiteen ja sain sen painettua läjään pihdeillä. Toinen näytti päällepäin todella hyvältä ja ei muutakuin lenkkiavain kiinni ja pieni kääntö. NAPS ja se on poikki..
No tuli siihen jonkulaiset jarrut, pysähtyy, mutta puoltaa oikealle. Vänkärinpuolen etusatulasta varmaan liukutapit jumissa tjms. Taidan laittaa rahaa haisemaan ja hakea kuranetistä eteen molemmat uudet jarrusatulat ja jarrulevyt. Kuka haluaa tulla ilmaamaan uudestaan järjestelmän
Sitten alkaa jarrujärjestelmän ilmaus.. Tässä järjestys..
Kovalla taistellulle pääsin viimeiseen vaiheeseen ilmausjärjestystä ja viimeiset ilmausnipat. Toisesta kanta ruostunut hiiteen ja sain sen painettua läjään pihdeillä. Toinen näytti päällepäin todella hyvältä ja ei muutakuin lenkkiavain kiinni ja pieni kääntö. NAPS ja se on poikki..
No tuli siihen jonkulaiset jarrut, pysähtyy, mutta puoltaa oikealle. Vänkärinpuolen etusatulasta varmaan liukutapit jumissa tjms. Taidan laittaa rahaa haisemaan ja hakea kuranetistä eteen molemmat uudet jarrusatulat ja jarrulevyt. Kuka haluaa tulla ilmaamaan uudestaan järjestelmän
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
Re: Adanin toinen käyttöpeli! Volvo 240 GL -89
Nyt on volvo saanu uudet etusatulat ja uudet jarruputket ja letkut eteen. Pääsin tallilta kotiin niin täytyi alkaa vielä hipostelemaan putkia kun oli vähän vuotanut
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
Re: Adanin toinen käyttöpeli! Volvo 240 GL -89
Putkikin vuotaa jostain vielä.
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
Re: Adanin toinen käyttöpeli! Volvo 240 GL -89
Tähänki sain haettua pitkän leiman Seuraava katsastus 31.12.2015
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
Re: Adanin toinen käyttöpeli! Volvo 240 GL -89
Ekat lumet, vittu että menee lintassa
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
Re: Adanin toinen käyttöpeli! Volvo 240 GL -89
Tässä pidemmän aikaa tullut metsästeltyä perän outoja kolinoita ja nyt niihin on saatu vastaus. Takatukivarsien puslat ovat tulleet tiensä päähän
Pieni to-do lista:
-pakoputken paikkaus / vaihto uuteen
-Perän puslien uusinta
-2 reikää pohjassa, hitsattava.
Pieni to-do lista:
-pakoputken paikkaus / vaihto uuteen
-Perän puslien uusinta
-2 reikää pohjassa, hitsattava.
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
Re: Adanin toinen käyttöpeli! Volvo 240 GL -89
Itse asiassa tuosta takatukivarsien puslista löytyy selitys tuolle ylemmälle kommentille, ei lumesta....Adan wrote:Ekat lumet, vittu että menee lintassa
...mä olen siis niin....
...olen sairas, en kipeä...
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.
c110kenmeri(a)gmail.com
ISKELMÄRADIOO
-"mä oon siis niii-in pahoillani kaikesta"...taas.
Re: Adanin toinen käyttöpeli! Volvo 240 GL -89
AHAhaha Kävin kuranetistä hakemassa uudet tukitankojen puslat taakse, jospa kolina loppus Samalla vaihoin rumat lediparkit pois keulilta. Nyt on taas enemmän volvon näkönenTsun-Tee wrote:Itse asiassa tuosta takatukivarsien puslista löytyy selitys tuolle ylemmälle kommentille, ei lumesta....Adan wrote:Ekat lumet, vittu että menee lintassa
...mä olen siis niin....
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
Re: Adanin toinen käyttöpeli! Volvo 240 GL -89
Puslat oli aikalailla kypsät
Ny on uudet ja loppu perän kolinat. Ostin myös vanteet ja nehän on viimesen päälle komiat.
Ny on uudet ja loppu perän kolinat. Ostin myös vanteet ja nehän on viimesen päälle komiat.
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 62 guests