Venin työransiitti
Venin työransiitti
Tulipa hankittua pikkuisen hiacen tilalle vähän enempi kuljetustilaa. Hiaceen sopi just ja just kaikki työkalut mitä messissä kulkee, mutta tavaraa ei juuri laasti/betonisäkkiä enempää.
Siispä katseet kohti pitkiä sprintereitä tai lt:itä ja jopa transiitteja. Mese oli ykkösvaihtoehto mutta budjettiin sopivia yksilöitä ei alvillisena tuntunut löytyvän. Lisäksi meseissä piilevät tyyppiviat tuntuivat vaivaavan useita testattuja yksilöitä. Sitten löytyi alvillinen sprinter, vieläpä läheltä kotipitäjää. Siitä soitto tutulle myyjälle ja seuraavana päivänä vielä hintakin oli pudonnut tonnilla. Tässäkö se oli... no ei! Samana päivänä ylihinnoitellun pitkän ja puolikorkean transitin hintaa pudotettiin mukavat 2k€ joten kaupan kiinnostus siirtyi siihen. Olihan se 8v uudempi kuin mese ja 50tkm vähemmän ajettukin. Mukavana bonuksena vielä eberi löytyi autoa tsekattaessa. Molemmat renkaat täydessä iskussa, vieläpä laadukkaat(rengas/autovarusteliikkeen entinen auto) tosin yksin vantein, joka on vähintäänkin outoa rengasliikkeeltä. Noh, meitä on moneen junaan. Entinen omistaja on myös valtuutettu ford-huolto, joten huoltokirja on täydellinen, merkkiliikkeen logoineen
Koeajo oli vain 3km mittainen kun palasin liikkeeseen vääntämään puhelimessa sovitun kaupan kohdalleen. Puoli miljoonaa ajetusta hiacesta sain odotettua enemmän joten nimi paperiin ja iso rohjo kohti kotia.
Seuraavana päivänä tuli hankittua hifilaitteet valmiiksi hyllyyn:
Soitin: Kenwood DDX-3028 2-din näyttösoitin
Vahvistin: Pitkään vaihdokkihyllystä kuolattu Rockford Fosgate P4004 4x50w (mittausraportissa 4x96w 4 ohm, 2ohm mono 580w)
Erkkasarja: Vanha klassikko Lanzar Optidrive 6C (löyty sekin käytettyjen hyllystä sikasikahalvalla!)
Sub: Ground Zero Hydrogen GZHW20X (8" joka pieksee useat kymppituumaiset) Kasi siksi että se mahtuu penkin alle, 10l suljettuun koteloon. Pitänee kokeilla syöttää rokkarista 1ohm monoa sille
Laitteiston valinta perustuu lähinnä omiin mieltymyksiin, joihin kuuluu että soittimessa PITÄÄ olla pyöritettävä volume eikä yhden yhtä vilkkuvaloa tai muuta härpäkettä, hyvä rds-radio ja muuten kestävä koneisto. Kokemus on osoittanut toimivimmiksi Alpinet, Kenarit ja Pioneerit.
Vahvistimen on oltava laadukas, oikeasti tehokas ja mielellään vielä hyvän näköinen = Rockford Fosgate, taas kokemuksesta.
Erkkasarjassa on oltava midi, joka tuottaa oikeasti MIDBASSOA ja paljon, kokemus osoittaa Focalin ja Rokkarin, mutta Lanzariin haksahdin kun sai niin halavalla
Moreliakin harkitsin mutta hinta kohtasi Lanzarissa vaatimukset paremmin.
Subbari on mulle uusi tuttavuus, tosin merkki ei ole. Kotelovaatimus ajoi tähän yksilöön, katsotaan kuinka rokkaa.
Kenenkään ei tarvitse sitten vetää hernevelliä nenukkaan näistä hifilaitteiden vaatimuksista, nämä ovat omia mielipiteitä ja itselleni tätä tehdään niin näin se menee. Varmaan soundillisesti löytyy kymmeniä parempiakin mutta meikä tykkää että midbasson pitää potkia niin että housun lahje lepattaa, subi seuraa perässä ja tehoa ei saa loppua!
Kuvia tulee tähän alle kunhan saan auton pestyä ja jotain muutakin asennettua kuin työkalukoukkuja
Tässä eka kuva likaisena, vaihdetaan kuvaa kun tulee pestyksi
Koriväriset puskurit ja peilit olivat jo valmiina joten ei tarvi asioida maalarilla tämän kanssa.
Subiboksinaihio ja kuten kuvasta näkyy, raksa-alalla ollaan kun subbarikotelotkin tehdään ylijäämistä
Ei siis valmis tuote vaan pelkkä kuori
Subbari siinä mittapuuna, kotelon tarkistusmittaus 9,5l. Suositus 4-14l suljettu joten kartalla ollaan
Tuossa vielä elementti väärinpäin, karun kokoinen tuo magneetti verrattuna kartioon.
Edit: soitin vaihtui tänään.
Siispä katseet kohti pitkiä sprintereitä tai lt:itä ja jopa transiitteja. Mese oli ykkösvaihtoehto mutta budjettiin sopivia yksilöitä ei alvillisena tuntunut löytyvän. Lisäksi meseissä piilevät tyyppiviat tuntuivat vaivaavan useita testattuja yksilöitä. Sitten löytyi alvillinen sprinter, vieläpä läheltä kotipitäjää. Siitä soitto tutulle myyjälle ja seuraavana päivänä vielä hintakin oli pudonnut tonnilla. Tässäkö se oli... no ei! Samana päivänä ylihinnoitellun pitkän ja puolikorkean transitin hintaa pudotettiin mukavat 2k€ joten kaupan kiinnostus siirtyi siihen. Olihan se 8v uudempi kuin mese ja 50tkm vähemmän ajettukin. Mukavana bonuksena vielä eberi löytyi autoa tsekattaessa. Molemmat renkaat täydessä iskussa, vieläpä laadukkaat(rengas/autovarusteliikkeen entinen auto) tosin yksin vantein, joka on vähintäänkin outoa rengasliikkeeltä. Noh, meitä on moneen junaan. Entinen omistaja on myös valtuutettu ford-huolto, joten huoltokirja on täydellinen, merkkiliikkeen logoineen
Koeajo oli vain 3km mittainen kun palasin liikkeeseen vääntämään puhelimessa sovitun kaupan kohdalleen. Puoli miljoonaa ajetusta hiacesta sain odotettua enemmän joten nimi paperiin ja iso rohjo kohti kotia.
Seuraavana päivänä tuli hankittua hifilaitteet valmiiksi hyllyyn:
Soitin: Kenwood DDX-3028 2-din näyttösoitin
Vahvistin: Pitkään vaihdokkihyllystä kuolattu Rockford Fosgate P4004 4x50w (mittausraportissa 4x96w 4 ohm, 2ohm mono 580w)
Erkkasarja: Vanha klassikko Lanzar Optidrive 6C (löyty sekin käytettyjen hyllystä sikasikahalvalla!)
Sub: Ground Zero Hydrogen GZHW20X (8" joka pieksee useat kymppituumaiset) Kasi siksi että se mahtuu penkin alle, 10l suljettuun koteloon. Pitänee kokeilla syöttää rokkarista 1ohm monoa sille
Laitteiston valinta perustuu lähinnä omiin mieltymyksiin, joihin kuuluu että soittimessa PITÄÄ olla pyöritettävä volume eikä yhden yhtä vilkkuvaloa tai muuta härpäkettä, hyvä rds-radio ja muuten kestävä koneisto. Kokemus on osoittanut toimivimmiksi Alpinet, Kenarit ja Pioneerit.
Vahvistimen on oltava laadukas, oikeasti tehokas ja mielellään vielä hyvän näköinen = Rockford Fosgate, taas kokemuksesta.
Erkkasarjassa on oltava midi, joka tuottaa oikeasti MIDBASSOA ja paljon, kokemus osoittaa Focalin ja Rokkarin, mutta Lanzariin haksahdin kun sai niin halavalla
Moreliakin harkitsin mutta hinta kohtasi Lanzarissa vaatimukset paremmin.
Subbari on mulle uusi tuttavuus, tosin merkki ei ole. Kotelovaatimus ajoi tähän yksilöön, katsotaan kuinka rokkaa.
Kenenkään ei tarvitse sitten vetää hernevelliä nenukkaan näistä hifilaitteiden vaatimuksista, nämä ovat omia mielipiteitä ja itselleni tätä tehdään niin näin se menee. Varmaan soundillisesti löytyy kymmeniä parempiakin mutta meikä tykkää että midbasson pitää potkia niin että housun lahje lepattaa, subi seuraa perässä ja tehoa ei saa loppua!
Kuvia tulee tähän alle kunhan saan auton pestyä ja jotain muutakin asennettua kuin työkalukoukkuja
Tässä eka kuva likaisena, vaihdetaan kuvaa kun tulee pestyksi
Koriväriset puskurit ja peilit olivat jo valmiina joten ei tarvi asioida maalarilla tämän kanssa.
Subiboksinaihio ja kuten kuvasta näkyy, raksa-alalla ollaan kun subbarikotelotkin tehdään ylijäämistä
Ei siis valmis tuote vaan pelkkä kuori
Subbari siinä mittapuuna, kotelon tarkistusmittaus 9,5l. Suositus 4-14l suljettu joten kartalla ollaan
Tuossa vielä elementti väärinpäin, karun kokoinen tuo magneetti verrattuna kartioon.
Edit: soitin vaihtui tänään.
Last edited by Veni on 02. Apr 2012 19:42, edited 1 time in total.
Re: Venin työransiitti
Tuollainen turha peitepaneeli löytyy apparin edestä.
Siihenpä sitten isketään 7" lcd-näyttö joka on lojunut reilun vuoden joutilaana edellisestä perhekuljettimesta
Kehikko valmiina ja verhoiltuna, tässä vasta testisovituksessa, verhoilussa ei ole noita kumpuja enää
Näyttö ei ehtinyt vielä kuviin kun päätin maalata ton silmille hyppäävän hopeisen kehyksen mustaksi.
Tässä koesovituksessa mustan kuoren saanut näyttö. Ja tuo piuha ei tule tuosta
Siihenpä sitten isketään 7" lcd-näyttö joka on lojunut reilun vuoden joutilaana edellisestä perhekuljettimesta
Kehikko valmiina ja verhoiltuna, tässä vasta testisovituksessa, verhoilussa ei ole noita kumpuja enää
Näyttö ei ehtinyt vielä kuviin kun päätin maalata ton silmille hyppäävän hopeisen kehyksen mustaksi.
Tässä koesovituksessa mustan kuoren saanut näyttö. Ja tuo piuha ei tule tuosta
-
- SUPPORTER
- Posts: 102
- Joined: 31. Mar 2011 21:08
Re: Venin työransiitti
Noniin, saman värinenki vielä. Mulla ei onneksi oo oma mutta töikseen joutuu tuommosella ajamaan. Hifipuolelle tuli laitettua radiolla varustetut kuulosuojaimet, ehoton varuste jos pidempää pätkää ajelee.
Mazda CX-5 -17
Entisiä: 2xCorolla E12, Legacy -08, L200-15 ja pari eksymistä väärälle mantereelle
Entisiä: 2xCorolla E12, Legacy -08, L200-15 ja pari eksymistä väärälle mantereelle
Re: Venin työransiitti
Vielä ei ole kuulosuojaimia tarvinnut, hiacen jälkeen kun toi on aika hiljainen
Re: Venin työransiitti
Taas vähän jotain.
A-pilarit työn alle ja hieman hiekkapaperia näytin kohtaan johon diskantit tulee.
Sitten 50mm putkesta sopivassa kulmassa olevat asennuspalat kuumaliimalla kiinni pilarinmuoviiin.
Tämän jälkeen hartsinhuuruista leipomista lasikuitupakkelilla. Ensin sopivat kakut putken molemmin puolin...
A-pilarit työn alle ja hieman hiekkapaperia näytin kohtaan johon diskantit tulee.
Sitten 50mm putkesta sopivassa kulmassa olevat asennuspalat kuumaliimalla kiinni pilarinmuoviiin.
Tämän jälkeen hartsinhuuruista leipomista lasikuitupakkelilla. Ensin sopivat kakut putken molemmin puolin...
Re: Venin työransiitti
Lasikuitupakkelin hiomisen jälkeen kerros muovifilleriä
Soittimen kävin hakemassa liikkeestä ja yllätykseksi 2-din kolo Fordissa ei olekaan ihan 2-din. Noh, ei ole tullut yhtään paikkaa vielä vastaan josta ei multityökalulla olisi selvitty. Ei muuta kuin aukkoa vähän suurentamaan ja sinnehän se sopii kun aikansa teloittaa kojelaudan muoveja
Kytkennätkin toimii ilman savuja
Soittimen kävin hakemassa liikkeestä ja yllätykseksi 2-din kolo Fordissa ei olekaan ihan 2-din. Noh, ei ole tullut yhtään paikkaa vielä vastaan josta ei multityökalulla olisi selvitty. Ei muuta kuin aukkoa vähän suurentamaan ja sinnehän se sopii kun aikansa teloittaa kojelaudan muoveja
Kytkennätkin toimii ilman savuja
Re: Venin työransiitti
Tietty sitten kun piti ruveta näyttöä kytkemään, se olikin rikki
Eli uus 7" näyttö tilaukseen...
Edit: Vanha näyttö heräsi eloon kun laittoi siihen kuuluvan virtapiuhan eikä väärää
Noh, katotaan kumpi on parempi, uusi tuleva vai tämä jo elämää nähnyt.
Eli uus 7" näyttö tilaukseen...
Edit: Vanha näyttö heräsi eloon kun laittoi siihen kuuluvan virtapiuhan eikä väärää
Noh, katotaan kumpi on parempi, uusi tuleva vai tämä jo elämää nähnyt.
Last edited by Veni on 09. Apr 2012 17:14, edited 3 times in total.
Re: Venin työransiitti
Pitkäperjantaina kun on tunnetusti liikaa vapaa-aikaa niin vetelin kaapelit valmiiksi hifeille. Jonkinlaista wire tuckia saa vielä harrastaa ennen kuin piuhat on väliseinän luona vahvistimella
Pääsulakekin löysi paikkansa kuskin penkin vierestä. Se siis laitetaan kyllä kiinnikin
Kätevää kun akut on p*rseen alla niin virtakaapeliakaan ei menee kuin 1,5m
Diskantit löysivät tiensä a-pilareihin.
Pääsulakekin löysi paikkansa kuskin penkin vierestä. Se siis laitetaan kyllä kiinnikin
Kätevää kun akut on p*rseen alla niin virtakaapeliakaan ei menee kuin 1,5m
Diskantit löysivät tiensä a-pilareihin.
Re: Venin työransiitti
Sitten oli midien vuoro. Hauskan kokoinen vakiokajari 5x7"
Bitumia ovipeltiin.
Ja sisäpeltiin tietty kans.
Midi kiinni korotusrenkaiden kera. Oli vähän tiukka sovitus kun elementin runko osui ikkunaveivin rattaaseen. Elementin kun käänsi hieman vinoon niin jäi magneetin ja rattaan väliin about 5mm, mut sehän riittää
Midi otti tietenkin vakioritilään joten saha käyttöön ja rinkula pois. Päälle rokkarin ritilät kun Lanzarin omat oli niin rumat ettei kestä päivänvaloa
Ajattelin jossain vaiheessa vielä sahata ton lopunkin ritilän pois ja laittaa siihen verhoilun palan koko alalle. Ei ole kuitenkaan ihan ekana must-listalla.
Bitumia ovipeltiin.
Ja sisäpeltiin tietty kans.
Midi kiinni korotusrenkaiden kera. Oli vähän tiukka sovitus kun elementin runko osui ikkunaveivin rattaaseen. Elementin kun käänsi hieman vinoon niin jäi magneetin ja rattaan väliin about 5mm, mut sehän riittää
Midi otti tietenkin vakioritilään joten saha käyttöön ja rinkula pois. Päälle rokkarin ritilät kun Lanzarin omat oli niin rumat ettei kestä päivänvaloa
Ajattelin jossain vaiheessa vielä sahata ton lopunkin ritilän pois ja laittaa siihen verhoilun palan koko alalle. Ei ole kuitenkaan ihan ekana must-listalla.
Re: Venin työransiitti
Sitten vain apparin tuplapenkki irti. Oli muuten kohtuullisen lujassa, tunnin meni näprätessä viittä pulttia. Niistä viimeisen kanssa 40min.
Vahvistin ja subiboksi hollilla.
Ja sitten kiinni. Penkin pulttaaminen jääkööt huomiselle, selkä muusina tosta kaikesta könyämisestä.
Hyvin kyllä tykittää kasituumaiseksi. Boksin kiinnitys vähän ruma, mutta samalla karskia raksamiehen tyyliä
Se kylläkin jää piiloon, siksi tuohon sen lämäsin.
Vahvistin ja subiboksi hollilla.
Ja sitten kiinni. Penkin pulttaaminen jääkööt huomiselle, selkä muusina tosta kaikesta könyämisestä.
Hyvin kyllä tykittää kasituumaiseksi. Boksin kiinnitys vähän ruma, mutta samalla karskia raksamiehen tyyliä
Se kylläkin jää piiloon, siksi tuohon sen lämäsin.
Re: Venin työransiitti
Millaiset mitat tuoli tuolle kotelolle?
Eikö olisi ollut fiksumpi tehdä suljettuna, näin ainakin Kalliojärven Pasi opasti itelle, kun oli puhetta kyseisestä elementistä.
Jos jaksaa del soliin poppeja rakennella, niin tuo tulee taatusti.
Eikö olisi ollut fiksumpi tehdä suljettuna, näin ainakin Kalliojärven Pasi opasti itelle, kun oli puhetta kyseisestä elementistä.
Jos jaksaa del soliin poppeja rakennella, niin tuo tulee taatusti.
Honda Civic Type R FN2 #05979
Honda CR-X del Sol ESi
Backwoods Customs
Honda CR-X del Sol ESi
Backwoods Customs
Re: Venin työransiitti
21x23x49 on ulkomitat. Tarkka sisätilavuus on 13,46l. 17l refleksi tuolle olis optimi, mutta kun ei mahdu niin ei mahdu. Tuollakin soi niin pirusti, ei uskoisi kasiksi.Shakini wrote:Millaiset mitat tuoli tuolle kotelolle?
Eikö olisi ollut fiksumpi tehdä suljettuna, näin ainakin Kalliojärven Pasi opasti itelle, kun oli puhetta kyseisestä elementistä.
Jos jaksaa del soliin poppeja rakennella, niin tuo tulee taatusti.
Tota ennen oli 9,5l suljettu mutta tää refleksi toimii paremmin ainakin tuolla vahvarilla. Mikäli olisi tehoa se yli 500w RMS:ää niin suljettu olis varmaan parempi. Toi rokkari antaa sen sen 300+ 4ohmiin niin ei oikein riitä loppuun asti. 1ohm taas ei suostu soittamaan.
Subia en voi muuta kuin suositella, sikahyvä elementti on
Lanzarit taasen menee kyl vaihtoon, oli pieni pettymys. Morelia siis tulossa.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 45 guests