jarskin diisseli Vento
jarskin diisseli Vento
jospa sitä itsekkin alkais kirjotteleen omasta kinneristä.
eli vm 95 1.9td vento tuli joku vuosi sit hommattua käyttikseksi ykkös-jetan rinnalle. autohan tuli halvalla käynnistymisvikaisena mulle. no jakopään remppa ja samalla hehkut uusiksi vika ei poistunu kun pienen labraamisen jälkeen viaksi selvisi ruiskutusaika-anturi jonka vaiholla loppu ongelmat. no testaillessa sitten kävikin lisää murheita ja vitosen rattaat meni sileäksi öljynvähyydestä johtuen. eli laatikko samalla auki ja kaikki laakerit ja stefat uusiksi ja toisesta rikkinäisestä laatikosta ehjät rattaat. (1.8 bensassa sama laatikko)
viikko auto kasassa ja etelänreissulla käydessä luottavaisin mielin korkeussäädettävää alustaa autovarusteelta eli halvalla mentiin ja jomit alle. tarkoituksella kuhan matalaksi saa niin riittää
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 241196.jpg
no kovaa ajoa ja pientä ulkoisia muutoksia tähän kesään asti.
eli viime kesän ainoita kuvia
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 9c7694.jpg
saihan sillä jomilla matalaksi tuon:
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... a7b07d.jpg
tasasella asfaltilla 195/45r15 kummeilla. tuosta matalammaksi jos olis mieliny niin olis joutunu muokkaamaan runkopalkkeja johon en mielellään alkanu
tämä kesä sitten toikin muutoksen tuulet. toinen etuiskari alkoi olemaan heikossa hapessa joten töissä esitteitä tutkiessa ja nettiä selatessa sitten päädyin tilaan uuden alustan eli h&r twintube settiä. eli konin sportin iskareilla ja h&r omilla jousilla.
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 6c25bc.jpg
no eihän tuo alusta-sarjaan jäänyt vaan kuluneet jarruosat vaihettiin ja eteen valikoitui vr6-golffin satulat ja g60 etulevyt kun olivat 4-pulttisella jaolla. satuloihin maalit pintaan ja paikalleen
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 015959.jpg
taka-akselin kimppuun sitten ja uutta hilpettä eli vr6 taka-akseli vaihtu vakaajan takia ja taakse vr6-takalevyjarrut g60:n levyille samasta syystä kuin edessä.
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... c15252.jpg
eilen tuli töihin uudet renkaat ku piti saada 16" kumit ja meinas olla heikko tarjonta koossa ja paremmissa malleissa. eli 195/45r16 michelin pilot sport 3 ja vanteiksi artecin 16x7.5
tämän hetkiset muutokset:
ulkoasu
-t.s.i tummaoptiikka ajovalot
-tummennetut vilkut ja takavalot
-saksalippu tankinluukussa (pitäis maalata uusiksi ku pinta vähän säröillä)
-sungardin 50% sivuilla ja 32% takana
-muovikaaret
-lievästi madallettu
-tarroja :=)
alusta, jarrut, vanteet ja renkaat
-h&r twintube korkeus- ja jäykkyys-säädettävä alusta
-h&r vakaajasarja 25/28, takapäässä 3-portainen säätö
-powerflexit alatukivarsissa ja taka-akselissa.
-g60-levyt ja vr6-satulat edessä ja takana.
-rh artec cup 16x7,5" et35
-michelin pilot sport 3 195/45r16
tekniikka
-1.9td aaz
-schwitzer s1b
-mk3 tdin välijäähdytin
-pumppua säädetty
-toisella tallilla oottelis gridlellä oleva lohko, tdin veivit yms kaikkea pientä
sisätilat ja popit
-alpine cda-117ri
-joku halpa erkkasarja edessä
-teollisuusmallin ahtomittari ja pakopainemittari nestevaimmenuksella
-vr6 mustat ovipahvit
-takakontin verhoillut facelifti mallista eli verhoiltu malli kolmion ja ea-laukun säilytyslokerolla
jonka jälkeen vois alkaa tekniikan kimppuun eli esikammiokoneella mennään tosin rankoilla muutoksilla. lohko on mitotettu +300hp tehoille eli varmasti kestäväksi
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 011133.jpg
ahtimena tällä hetkellä oottelee schwitzerin s1 joka riittää todistetusti 218hp tehoille läpi rakennettussa aaz:ssa (tosin vielä mietinnässä mitä todellisuudessa teen)
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 010106.jpg
nestepääksi luultavasti 11mm luotettavuuden takia kun isommilla alkaa rasitukset kasvamaan pumpulle ja jakopäälle ja tuokin riittää 250hp tehoille eli riittävän pitkälle.
mut tarkoituksena olis saada paketti toimimaan tasaisesti alhaalta ylös asti joten työtä riittää tuon takia paljonki.
tuolta lisää kuvia vuosien varrelta. kakkiksesta lähtien vaikka ja mitä
http://s118.photobucket.com/albums/o94/jarskii-/
eli vm 95 1.9td vento tuli joku vuosi sit hommattua käyttikseksi ykkös-jetan rinnalle. autohan tuli halvalla käynnistymisvikaisena mulle. no jakopään remppa ja samalla hehkut uusiksi vika ei poistunu kun pienen labraamisen jälkeen viaksi selvisi ruiskutusaika-anturi jonka vaiholla loppu ongelmat. no testaillessa sitten kävikin lisää murheita ja vitosen rattaat meni sileäksi öljynvähyydestä johtuen. eli laatikko samalla auki ja kaikki laakerit ja stefat uusiksi ja toisesta rikkinäisestä laatikosta ehjät rattaat. (1.8 bensassa sama laatikko)
viikko auto kasassa ja etelänreissulla käydessä luottavaisin mielin korkeussäädettävää alustaa autovarusteelta eli halvalla mentiin ja jomit alle. tarkoituksella kuhan matalaksi saa niin riittää
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 241196.jpg
no kovaa ajoa ja pientä ulkoisia muutoksia tähän kesään asti.
eli viime kesän ainoita kuvia
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 9c7694.jpg
saihan sillä jomilla matalaksi tuon:
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... a7b07d.jpg
tasasella asfaltilla 195/45r15 kummeilla. tuosta matalammaksi jos olis mieliny niin olis joutunu muokkaamaan runkopalkkeja johon en mielellään alkanu
tämä kesä sitten toikin muutoksen tuulet. toinen etuiskari alkoi olemaan heikossa hapessa joten töissä esitteitä tutkiessa ja nettiä selatessa sitten päädyin tilaan uuden alustan eli h&r twintube settiä. eli konin sportin iskareilla ja h&r omilla jousilla.
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 6c25bc.jpg
no eihän tuo alusta-sarjaan jäänyt vaan kuluneet jarruosat vaihettiin ja eteen valikoitui vr6-golffin satulat ja g60 etulevyt kun olivat 4-pulttisella jaolla. satuloihin maalit pintaan ja paikalleen
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 015959.jpg
taka-akselin kimppuun sitten ja uutta hilpettä eli vr6 taka-akseli vaihtu vakaajan takia ja taakse vr6-takalevyjarrut g60:n levyille samasta syystä kuin edessä.
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... c15252.jpg
eilen tuli töihin uudet renkaat ku piti saada 16" kumit ja meinas olla heikko tarjonta koossa ja paremmissa malleissa. eli 195/45r16 michelin pilot sport 3 ja vanteiksi artecin 16x7.5
tämän hetkiset muutokset:
ulkoasu
-t.s.i tummaoptiikka ajovalot
-tummennetut vilkut ja takavalot
-saksalippu tankinluukussa (pitäis maalata uusiksi ku pinta vähän säröillä)
-sungardin 50% sivuilla ja 32% takana
-muovikaaret
-lievästi madallettu
-tarroja :=)
alusta, jarrut, vanteet ja renkaat
-h&r twintube korkeus- ja jäykkyys-säädettävä alusta
-h&r vakaajasarja 25/28, takapäässä 3-portainen säätö
-powerflexit alatukivarsissa ja taka-akselissa.
-g60-levyt ja vr6-satulat edessä ja takana.
-rh artec cup 16x7,5" et35
-michelin pilot sport 3 195/45r16
tekniikka
-1.9td aaz
-schwitzer s1b
-mk3 tdin välijäähdytin
-pumppua säädetty
-toisella tallilla oottelis gridlellä oleva lohko, tdin veivit yms kaikkea pientä
sisätilat ja popit
-alpine cda-117ri
-joku halpa erkkasarja edessä
-teollisuusmallin ahtomittari ja pakopainemittari nestevaimmenuksella
-vr6 mustat ovipahvit
-takakontin verhoillut facelifti mallista eli verhoiltu malli kolmion ja ea-laukun säilytyslokerolla
jonka jälkeen vois alkaa tekniikan kimppuun eli esikammiokoneella mennään tosin rankoilla muutoksilla. lohko on mitotettu +300hp tehoille eli varmasti kestäväksi
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 011133.jpg
ahtimena tällä hetkellä oottelee schwitzerin s1 joka riittää todistetusti 218hp tehoille läpi rakennettussa aaz:ssa (tosin vielä mietinnässä mitä todellisuudessa teen)
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 010106.jpg
nestepääksi luultavasti 11mm luotettavuuden takia kun isommilla alkaa rasitukset kasvamaan pumpulle ja jakopäälle ja tuokin riittää 250hp tehoille eli riittävän pitkälle.
mut tarkoituksena olis saada paketti toimimaan tasaisesti alhaalta ylös asti joten työtä riittää tuon takia paljonki.
tuolta lisää kuvia vuosien varrelta. kakkiksesta lähtien vaikka ja mitä
http://s118.photobucket.com/albums/o94/jarskii-/
Last edited by jarskii- on 29. Mar 2013 13:25, edited 3 times in total.
Re: jarskin diisseli vento
viime kesältä oulussa lensojen kokeilua eli 16x9 eessä ja takana
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... dfb337.jpg
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 25197a.jpg
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 45481d.jpg
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 3b1bb9.jpg
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 979fdf.jpg
ronal r10 turbot oli muutama kesä sit alla
http://s118.photobucket.com/albums/o94/ ... G_0645.jpg
tykkäsin pirusti ja harmi kun myypäsin pois. oli muuten ihan järkyttävästi tilaa satuloille
btw olis fondmetalit myytävänä kumeineen
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... dfb337.jpg
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 25197a.jpg
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 45481d.jpg
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 3b1bb9.jpg
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 979fdf.jpg
ronal r10 turbot oli muutama kesä sit alla
http://s118.photobucket.com/albums/o94/ ... G_0645.jpg
tykkäsin pirusti ja harmi kun myypäsin pois. oli muuten ihan järkyttävästi tilaa satuloille
btw olis fondmetalit myytävänä kumeineen
Re: jarskin diisseli Vento
Mitäs kaikkea tuolle lohkolle on oikein tehty?
Tullee kyllä varmasti hyväkulkunen vento kun saat tuon virikoneen keulalle. Pumppua vähän vielä roplata niin että vetoalue jatkuu jonnekki +5000rpm asti.
Tullee kyllä varmasti hyväkulkunen vento kun saat tuon virikoneen keulalle. Pumppua vähän vielä roplata niin että vetoalue jatkuu jonnekki +5000rpm asti.
Re: jarskin diisseli Vento
eipä muutaku vähän lisää pultinreikiä että saa gridlen pultattua ennen ku laitetaan öljypohja paikalleen. prikoilla saadaan puristus runkopukkeihin. muistaakseni tulee 0.1mm korkeammalle nuo prikat kuin lohko. suurin ongelma näitten kanssahan tulee runkopukin pulttien kestossa. pelkällä 12.9 pulteilla sais kestävyyttä ihan pirusti lisää ja pinnapulteilla viellä enemmän. tuo lohko tuli eräältä 1.9 spesialistilta kun sille oli jääny tuo lohko ylimääräseksi kun ei mennykkään sen projektiin.
taiettu asettaa huippukierrokset vieläki korkeammalle
taiettu asettaa huippukierrokset vieläki korkeammalle
Re: jarskin diisseli Vento
Eilettäin tuli ruuvattua artec cupit 16x7.5" et 35 ja 195/45r16 michelinin pilot sportit alle ja ei muutaku alustan ruuvailua eli kohti korkeuksia. Vanteet lähtee talvella maalaukseen porschen hopealla
Http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 4bb3c1.jpg
Http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 4bb3c1.jpg
Re: jarskin diisseli Vento
^ Pläääääh, eihän nuo Artecit näytä oikein miltään eli miksi vaihto? Minun silmään edellinen lookki puri paljon paremmin.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: jarskin diisseli Vento
Vähän isompaa halkaisijaa renkaaseen että ajettavuus paranee maantie nopeuksissa tosin taas vaati vähän isompaa vannetta että pysyy profiili fiksun näkösenä. Ja taas tästä syystä pääsi ruuvaan tolppia ylemmäksi että tukivarret suoristu vähän parempaan asentoon joka myöskin on pelkkää positiivista ajettavuuteen. Myös että ei ota kummit kaariin kiinni.
Eipä nuo kalliit vanteet kyllä ollu. 100€ sarja
Seuraavaksi pitäis alkaa shimmittään taka-akselia että sais aurauksen kuntoon
Ja ennenkaikkea että sain kunnon kummit alle
Tosin onpa nuo fondmetalit itellä vielä joten talvella fiksailla taas kuntoon ja joskus ehkä vielä tulee alle ellei tuu jarruja vieläkin päivitetty.
Btw: käytin tänään k1:llä jarrudynossa. Jotain parannusta keväällä eessä 1.6kN ja takana 1kN. Nyt vastaavasti 2.4kN ja 1.4kN eli onnistunu remppa
Eipä nuo kalliit vanteet kyllä ollu. 100€ sarja
Seuraavaksi pitäis alkaa shimmittään taka-akselia että sais aurauksen kuntoon
Ja ennenkaikkea että sain kunnon kummit alle
Tosin onpa nuo fondmetalit itellä vielä joten talvella fiksailla taas kuntoon ja joskus ehkä vielä tulee alle ellei tuu jarruja vieläkin päivitetty.
Btw: käytin tänään k1:llä jarrudynossa. Jotain parannusta keväällä eessä 1.6kN ja takana 1kN. Nyt vastaavasti 2.4kN ja 1.4kN eli onnistunu remppa
Re: jarskin diisseli Vento
Kaikki kiertoon vain ja multa Schmidtiä tai Borbettia tilalle!jarskii- wrote:Tosin onpa nuo fondmetalit itellä vielä joten talvella fiksailla taas kuntoon ja joskus ehkä vielä tulee alle ellei tuu jarruja vieläkin päivitetty.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: jarskin diisseli Vento
Schmidtit on vaan saatanan kalliita. Th-line olis kolmiosasena kyl kova sana. Borbetin A:t on ollu kyl mietinnässä vakavasti. Töiden kauttahan sais ainaski borbetteja edullisesti hommattua mutta katsotaan myöhemmin.
Saattaa olla että maalaan keskustan noista porsche silverinä ja huulen kiillotan ja lakka päälle.
Mut kyl nuo vannehommqt on tälle vuodelle hoidettu. Seuraavaksi alkais lautamäeltä tilaan yläpäät, us-partsilta puslat ja vakaajat
Saattaa olla että maalaan keskustan noista porsche silverinä ja huulen kiillotan ja lakka päälle.
Mut kyl nuo vannehommqt on tälle vuodelle hoidettu. Seuraavaksi alkais lautamäeltä tilaan yläpäät, us-partsilta puslat ja vakaajat
Re: jarskin diisseli Vento
Jep, nuo jotkut mallit maksaa hunajaa. Sitten esimerkiksi Space-Linet on yksiosaisena suht edullisia; nytkin olisi tuossa yksi 9x16" setti peruskunnostusta/puhdistusta vailla 500€ renkaineen. Eikä Modern-Linetkaan kyllä kalliit lopulta ole, kun oikeista paikoista osaa vain katsoa. Borbetit on sitten halpoja miltei kaikki.jarskii- wrote:Schmidtit on vaan saatanan kalliita. Th-line olis kolmiosasena kyl kova sana. Borbetin A:t on ollu kyl mietinnässä vakavasti. Töiden kauttahan sais ainaski borbetteja edullisesti hommattua mutta katsotaan myöhemmin.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: jarskin diisseli Vento
jaa huomenna taitaakin lähteä fondmetalit uudelle omistajalle ja uskoakseni hyvään kotiin eli jarrupäivityksillekki poistu este sitten
ei taia tähän autoon tulla 9" vanteita. tuntuis noilla 7.5" tulevan ongelmia mahtumisen takia. ET35 ja ei kauhea paljoa ole enään tilaa iskarin ja vanteen välissä. aika maksimi madalluksella ettei ota lautaset renkaan kylkeen kiinni. myös vahvana ehdokkaana olis compomotive mo1682
ei taia tähän autoon tulla 9" vanteita. tuntuis noilla 7.5" tulevan ongelmia mahtumisen takia. ET35 ja ei kauhea paljoa ole enään tilaa iskarin ja vanteen välissä. aika maksimi madalluksella ettei ota lautaset renkaan kylkeen kiinni. myös vahvana ehdokkaana olis compomotive mo1682
Re: jarskin diisseli Vento
jaa tulipas sitten hommattua ohi mennen 10mm nestepää pumppuun. alkupään 1.9tdin pumpusta kyseinen pää. riittää kuitenkin tarpeeksi pitkälle vakio alakerralla kun pumpun puolesta saa vakio runkopultit katkeamaan.
jos tuota joku viikonloppu jaksais käyttää koneen pois ja vaihettua schwitzerin ja nestepään.
jos tuota joku viikonloppu jaksais käyttää koneen pois ja vaihettua schwitzerin ja nestepään.
Re: jarskin diisseli Vento
hmmmmmm.. ongelmia pitkästä aikaa. schwitzeri meni paikalleen kivutta mutta ei ahda kunnolla niin ei ahda. viat alkaa rajoittuun pumppuun, putkistoon (niin ja näin voisko olla), ennakot vituillaan jotan epäilen eniten
Re: jarskin diisseli Vento
Putkiston ahistavuushan on helposti koitettavissa. Muutaku turbolta alas suora hormi ja koeajolle.
Kaverilla transportterissa ahisti putki ihan älyttömästi holsetin kanssa. paineet ei noussu 0.9bar ylemmäs vaikka veti hukkaportin rautalangalla kiinni. Pelkällä 3" downpipellä 1.5bar että heilahti.
Kaverilla transportterissa ahisti putki ihan älyttömästi holsetin kanssa. paineet ei noussu 0.9bar ylemmäs vaikka veti hukkaportin rautalangalla kiinni. Pelkällä 3" downpipellä 1.5bar että heilahti.
Re: jarskin diisseli Vento
Vakioputkisto ei tuu aiheuttaan tuommosia ongelmia. Vaikuttais nyt että hitsisauma ei oo täydellinen joten pääsee vuotaan joten pakopaineita ei ole kunnolla joten ei myöskään nosta ahtopaineita. Luultavasti lähetän paketin tekijälle korjaukseen ja ahtimen tarkistukseen.
Tuli tarkempaa tietoa tuosta ahtimesta eli s1bg 39/46 siivillä
Tuli hommattua pakopainemittari ja tarvikkeet. Jospa samalla laittais senki käyttöön
Tuli tarkempaa tietoa tuosta ahtimesta eli s1bg 39/46 siivillä
Tuli hommattua pakopainemittari ja tarvikkeet. Jospa samalla laittais senki käyttöön
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 55 guests