jarskin diisseli Vento
Re: jarskin diisseli Vento
paketti käyny tarkistuksessa ja hitsauksessa. pientä häikkää ahtimessa, pakosarja hitsattu ja hukkaportissa painenippa väärällä puolella, pakopaineen mittaus nippa laitettu ja nyt ootella kunnes aki saa paketin matkahuollon kuskattavaksi takaisin. jospa tuo nyt alkaa pelaileen kunnolla.
pro turbolta tuli tiivistekki postissa.
ahtimenhan pitäis olla huomattavasti herkempi heräilemään kuin orggiksen. ja tuottoa sitten piisaaki reilusti pitemmälle.
talven suunnitelmissa olis sitten koneen tekoa eli kansi tulee akilta huomattavasti vakiota rajumpana, pinnapulteilla paikalleen, r-koneistuksen modaama vakio nokka yms pientä ja spesiaalia josta vastaavakin aki aika pitkälle
pro turbolta tuli tiivistekki postissa.
ahtimenhan pitäis olla huomattavasti herkempi heräilemään kuin orggiksen. ja tuottoa sitten piisaaki reilusti pitemmälle.
talven suunnitelmissa olis sitten koneen tekoa eli kansi tulee akilta huomattavasti vakiota rajumpana, pinnapulteilla paikalleen, r-koneistuksen modaama vakio nokka yms pientä ja spesiaalia josta vastaavakin aki aika pitkälle
Re: jarskin diisseli Vento
paranemaan päin toiminta. osa syy löyty hitsisaumasta, osa pumpun säädöistä yms pientä. no seuraavaksi pitäis sit kokeilla isommalla nestepäällä josko sais vielä paremmin toimimaan paketin.
sitten pitäiski alkaa kaivelemaan tallin perältä pölyn peitosta toinen lohko ja mittaila ja lähettää ouluun porautukseen ja runkolinjan hoonaukseen. sitten pitäiski alkaa yläkerta hommaamaan jotta pääsis itse koneen niputtaa. veivit vielä mietinnässä pitäiskö tilata h-profiilit vai mennä pienellä riskillä tdin veiveillä
sitten pitäiski alkaa kaivelemaan tallin perältä pölyn peitosta toinen lohko ja mittaila ja lähettää ouluun porautukseen ja runkolinjan hoonaukseen. sitten pitäiski alkaa yläkerta hommaamaan jotta pääsis itse koneen niputtaa. veivit vielä mietinnässä pitäiskö tilata h-profiilit vai mennä pienellä riskillä tdin veiveillä
Re: jarskin diisseli Vento
pientä motivaatiota olla kadoksissa. no tuli ostettua tdin välijäähy sarja. putket, letkut ja jäähy. kannake piti käyä tilaan pörhöltä joka meni tehdastoimitukseen
Re: jarskin diisseli Vento
tuli kävästyä mutka pohjoisen lämmössä (inarissa) hakemassa golffi takas omistukseen. kyseessähän on siis ensimmäinen auto vuosien takaa joka tuli käytännössä rakennettua paalivalmiista hyvä peltiseksi autoksi. ainut vikahan oli väkivahva 1.3 kaasarimotti tarjoten tehtaalta lähtiessään huimat 55hv tehoa nelilovisella laatikolla.
no vuosien aikana auto on kokenu kovia joka ei yllättäny. pahimmat kolhut onneksi sattuu oleen toisen puolen helma kasassa ja listojen alapuolella reilumpi lommo joten kuntoon ja listojen alapuolet maaliin. samalla hanttarin ovi myös maalaukseen. nyt ensimmäisenä siis purkaa sisusta, tekniikka ja alkaa pohjaa käymään läpi mitäs paljastuu että tuliko asiat tehtyä -06 vuonna oikein.
tämän hetkiset suunnitelmat aika pitkälle auki mutta kakkos-autoksi joka toimii harrasteprojektina. joten viina voi olla varteen otettava vaihtoehto. lisäksi penkkien määrä pienenee kolmella ja putkea sisälle. ehkä
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 222D2D.jpg
multa lähtiessä auto oli kutakuinkin tämän näköinen
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... G_8001.jpg
lisäksi kaverin tallilla pyörähettyä tarttui matkaan ventoon romua eli 02A-laatikko eli tdi:stä peräisin olevan. pitemmillä välityksellä, nestekytkimellä ja vaijereilla vaihteenvalitsin ja jokseenki kestävämpi laatikko. huippuja pitäis saada kerättyä +210km/h rajoittimen ollessa 5000rpm. nämä toki laskennallisia mut kauas ei pitäis heittää. kaikki muut tuli matkaan paitsi vetarit ja kytkimen pääsylinteri. vetarit saattaa mennä 100mm sisäpäillä nykyisiin ja sylintereitä saa uusia. myös poljinasetelman joutuu muokkaan kahdesta eri asetelmasta
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 018632.jpg
no vuosien aikana auto on kokenu kovia joka ei yllättäny. pahimmat kolhut onneksi sattuu oleen toisen puolen helma kasassa ja listojen alapuolella reilumpi lommo joten kuntoon ja listojen alapuolet maaliin. samalla hanttarin ovi myös maalaukseen. nyt ensimmäisenä siis purkaa sisusta, tekniikka ja alkaa pohjaa käymään läpi mitäs paljastuu että tuliko asiat tehtyä -06 vuonna oikein.
tämän hetkiset suunnitelmat aika pitkälle auki mutta kakkos-autoksi joka toimii harrasteprojektina. joten viina voi olla varteen otettava vaihtoehto. lisäksi penkkien määrä pienenee kolmella ja putkea sisälle. ehkä
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 222D2D.jpg
multa lähtiessä auto oli kutakuinkin tämän näköinen
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... G_8001.jpg
lisäksi kaverin tallilla pyörähettyä tarttui matkaan ventoon romua eli 02A-laatikko eli tdi:stä peräisin olevan. pitemmillä välityksellä, nestekytkimellä ja vaijereilla vaihteenvalitsin ja jokseenki kestävämpi laatikko. huippuja pitäis saada kerättyä +210km/h rajoittimen ollessa 5000rpm. nämä toki laskennallisia mut kauas ei pitäis heittää. kaikki muut tuli matkaan paitsi vetarit ja kytkimen pääsylinteri. vetarit saattaa mennä 100mm sisäpäillä nykyisiin ja sylintereitä saa uusia. myös poljinasetelman joutuu muokkaan kahdesta eri asetelmasta
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 018632.jpg
Re: jarskin diisseli Vento
venton suhteen oltu hiljalleen. välijäähy tuli laitettua kokonaan paikalleen ja vähän pumppua säädettyä. paineet tippu 0.6 tosin vetoja tuntuiski olevan sit paremmin. ehkä sillä oli jotain merkitystä.
tänään sit tulikin viimeisimmät alustan päivityksen rojut perille. eli vakaajat eteen ja taakse 25/28mm h&r setti jossa takapää on 3-portaisella säädöllä. jospa loppuis se viimeinenki korin kallistelu.
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... c819c2.jpg
vielä uretaanipuslat joka paikkaan tilailla niin saa alustan suhteen olla rauhassa
tänään sit tulikin viimeisimmät alustan päivityksen rojut perille. eli vakaajat eteen ja taakse 25/28mm h&r setti jossa takapää on 3-portaisella säädöllä. jospa loppuis se viimeinenki korin kallistelu.
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... c819c2.jpg
vielä uretaanipuslat joka paikkaan tilailla niin saa alustan suhteen olla rauhassa
Re: jarskin diisseli Vento
alkaa pikku hiljaa pelottaan tuo vakaajien osto. taka-vakaaja akselissa paikallaan ja eihän tuo mikään ohut ole :S
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 9603e6.jpg
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 9603e6.jpg
Re: jarskin diisseli Vento
mut tosiaan unohtu mainita. eli takavakaajan istuvuus oli täydellinen ja etuvakaajakin vaikutti olevan priimaa kamaa. tosin kiinni asti en saanu kun alkuperäiset vakaajan kiinnikepannat oli vähän hapristunu aikojen saatossa joten pörhöltä joutu uudet tilaan ja tukivarsien koiranluut taas jäi motonetin hyllylle kun en ollu varma käykö geen versiot kun olisivat huomattavasti vahvemmat
Re: jarskin diisseli Vento
On melko jytäkän näkönen tossa akselilla
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.
Re: jarskin diisseli Vento
onhan nuo melko isot vakioon nähden
mut tosiaan parin päivän aikana näpätty akselistot paikalleen ja vähän muuta remonttia samassa yhteydessä. no eilen aamu alko motonetin kautta trw:n uusilla koiranluilla tukivarsiin joista lähti saman tien vanhat vakaajan kumit mäkeen ja uudet tilalle.
tosiaan alkuperäinen etuvakaaja on 17mm uuden ollessa 25mm. no itse vakaaja meni kivuitta paikalleen apurunkoon ja vanhat tukivarret urtsipuslilla tuli heitettyä kaveriksi. (yhdet tukivarret pitäis jäykistää)
no itse apurunkojen vaihto ei nyt loppujen lopuksi ollu paha mutta pientä vastoinkäymistä oli. moottoripukki piti hakea lainaan, vähän kirosanoja apurungon kohilleen nostattaessa ja muutamaa pulttia piti vähän etsiä
no tänään sitten takapään kimppuun. renkaat irti ja siinä ihmetellessä takatolppia että mikä vikana
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 57e5ad.jpg
pieni hetki että onko iskari paskana vai mitä kunnes tajusin että perkele apujousi kasassa että mit vit. no vähän lämpöä jousille kunnes yhtä-äkkiä paukahti takaisin. tosiaan jousen ja iskarin väliin oli kertyny paskaa ja lunta joka oli sulanu ja jäätynyt jolloin apujousi oli myös jäätynyt kasaan kun ei tuo mikään vahvakaan ole (painaa kädellä kasaan) mut muuten jouset ja tolpat oli kuin uudet noin 9kk käytön jäljiltä kun jomit tais kestää hyvännäköisenä 3kk jonka jälkeen alko maalit lohkeileen ja jouset ruosteen värisenä
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... b6e5d1.jpg
muuten täysin ongelmaton tuo takapää. jarrut heittelin karvalakin akseliin ja pulttasin paikalleen. tulipa tuo samalla ilmattua.
ajettavuuteen ei oikein osaa sanoa mitään. mukavuus kuitenkin säilyi vaikkakin kori heilahtelee enemmän monttuun ajaessa. en tiiä luulenko vaan mutta tuntuis lumella olevan enemmän sivuttaispitoa ja vähän arvattavampi käyttäytyminen. no huomenna pitäis suuntaukseen viedä
mut tosiaan parin päivän aikana näpätty akselistot paikalleen ja vähän muuta remonttia samassa yhteydessä. no eilen aamu alko motonetin kautta trw:n uusilla koiranluilla tukivarsiin joista lähti saman tien vanhat vakaajan kumit mäkeen ja uudet tilalle.
tosiaan alkuperäinen etuvakaaja on 17mm uuden ollessa 25mm. no itse vakaaja meni kivuitta paikalleen apurunkoon ja vanhat tukivarret urtsipuslilla tuli heitettyä kaveriksi. (yhdet tukivarret pitäis jäykistää)
no itse apurunkojen vaihto ei nyt loppujen lopuksi ollu paha mutta pientä vastoinkäymistä oli. moottoripukki piti hakea lainaan, vähän kirosanoja apurungon kohilleen nostattaessa ja muutamaa pulttia piti vähän etsiä
no tänään sitten takapään kimppuun. renkaat irti ja siinä ihmetellessä takatolppia että mikä vikana
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 57e5ad.jpg
pieni hetki että onko iskari paskana vai mitä kunnes tajusin että perkele apujousi kasassa että mit vit. no vähän lämpöä jousille kunnes yhtä-äkkiä paukahti takaisin. tosiaan jousen ja iskarin väliin oli kertyny paskaa ja lunta joka oli sulanu ja jäätynyt jolloin apujousi oli myös jäätynyt kasaan kun ei tuo mikään vahvakaan ole (painaa kädellä kasaan) mut muuten jouset ja tolpat oli kuin uudet noin 9kk käytön jäljiltä kun jomit tais kestää hyvännäköisenä 3kk jonka jälkeen alko maalit lohkeileen ja jouset ruosteen värisenä
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... b6e5d1.jpg
muuten täysin ongelmaton tuo takapää. jarrut heittelin karvalakin akseliin ja pulttasin paikalleen. tulipa tuo samalla ilmattua.
ajettavuuteen ei oikein osaa sanoa mitään. mukavuus kuitenkin säilyi vaikkakin kori heilahtelee enemmän monttuun ajaessa. en tiiä luulenko vaan mutta tuntuis lumella olevan enemmän sivuttaispitoa ja vähän arvattavampi käyttäytyminen. no huomenna pitäis suuntaukseen viedä
Re: jarskin diisseli Vento
no suunnattu ja ajettavuuden vaikutusta haettu. onhan tuo jämäköityny mutkissa reilusti. tosin monttuun ajaessa kori heilahtelee aika rajusti.
no seuraava projekti olis sitten katsastus jossa samalla muutokset jarruille, vakaajille ja rengaskoolle. jarruista pitänee toimittaa laput mitä siellä on alkujaan ollu ja osalista mitä kaikkea sinne on laitettu. vakaajista tuv-laput tuli paketissa joten not problem ja rengaskokokaan ei ole ongelma.
sitten vois alkaa kaiveleen pölynpeitosta toisen lohkon ja alkaa mittaileen ja tilaamaan männät, kampuran ja lähettää porautukseen
lukkoakin katseltu mitä tilais niin näyttää vahvalta vaihtoehdolta peloquinsin paketti 02A-lootaan
no seuraava projekti olis sitten katsastus jossa samalla muutokset jarruille, vakaajille ja rengaskoolle. jarruista pitänee toimittaa laput mitä siellä on alkujaan ollu ja osalista mitä kaikkea sinne on laitettu. vakaajista tuv-laput tuli paketissa joten not problem ja rengaskokokaan ei ole ongelma.
sitten vois alkaa kaiveleen pölynpeitosta toisen lohkon ja alkaa mittaileen ja tilaamaan männät, kampuran ja lähettää porautukseen
lukkoakin katseltu mitä tilais niin näyttää vahvalta vaihtoehdolta peloquinsin paketti 02A-lootaan
Re: jarskin diisseli Vento
leima haettu. autossa ei mitään vikana (ei edes kalvoista sanonu mitään) no muutoskatsastusta joutu vähän aikaa tinkaamaan että suostuu siihen. no otteeseen merkinnät jarruista renkaista ja trafin tietoihin vakaajat. 4% mennään tällä hetkellä.
no kesät alle ja pientä testailua. ei ole oikein luottoa tuohon alustaan miten käyttäytyy mutta hyvin tuntuis olevan pitoa. toki vertailua ei voi vanhoihin vakaajiin oikein sanoa mitenkään näin pitkällä aika välillä kun oli kesärenkaat viimeksi
no kesät alle ja pientä testailua. ei ole oikein luottoa tuohon alustaan miten käyttäytyy mutta hyvin tuntuis olevan pitoa. toki vertailua ei voi vanhoihin vakaajiin oikein sanoa mitenkään näin pitkällä aika välillä kun oli kesärenkaat viimeksi
Re: jarskin diisseli Vento
mikäköhän kumma takapiru iski kun löytyy taas motivaatiota. toinen 02A vaihteisto tuli haettua maakunnasta joka pyöri ongelmitta. vauhtipyörä+kytkinpaketteja pitäis vähän punnita ja pistää tuo isompi painonvartijan kuurille ja keventää tuohon alkuperäisen painoon. painaa ihan syntisesti. eipä tuosta swapista taida puuttua enään kuin kytkimen pääsylinteri.
sais vähän mielekkäämmät maantie-kierrokset.
lisäksi etelän suuntaan soiteltu ja kyselty muokattua nokkakeppiä ja mörkö-pumppua. myös leveämpää hihnapyörää mietinnän alla jotta saa järkevälle hihnanvaihtovälillä jakopään
ehkä se pitäis alkaa kaivelemaan tuo vahvistettu lohko toiselta tallilta romukasan alta ja mittomaan vihdoin ja viimein
sais vähän mielekkäämmät maantie-kierrokset.
lisäksi etelän suuntaan soiteltu ja kyselty muokattua nokkakeppiä ja mörkö-pumppua. myös leveämpää hihnapyörää mietinnän alla jotta saa järkevälle hihnanvaihtovälillä jakopään
ehkä se pitäis alkaa kaivelemaan tuo vahvistettu lohko toiselta tallilta romukasan alta ja mittomaan vihdoin ja viimein
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 46 guests