Olisikohan tästä mitenkään mahdollista saada hierottua laillista, kun toisella kerralla poliisi vei kilvet, ensin tuli vain sakkoa. Tiedetään, että levipelleillä ei saisi ajaa tieliikenteessä, mutta jos saadaan rengastus hierottua niin, ettei renkaan kulutuspinta tule kaaresta ulos, niin eikös se silloin pitäisi kelvata virkavallallekin?
Mites sitten tuollaisen setin muutoskatsastaminen (leikitään, että ois tän kokoset alumiinivanteet), kun tuumakoko on sama kuin orkkisvanteessa, mutta leveyttä on tullut lisää, niin tarviiko muutoskatsastaa, ja jos pitää, niin mikä on kapein rengas, minkä saa 8.5 ja 7.5 levyiselle vanteelle laittaa?
Muuten tämä olisi aivan peruskauraa, mutta toiselta puolelta takarengas tuli aika reilusti kaaresta yli kun ei ole säädettävää panhard-tankoa, niin ei akseli oikein ole keskellä. Siitä nyt ei sattumoisin ole kuvaa.
Poliisi pamputtaa!
Re: Poliisi pamputtaa!
siis ei ole kuvaa siitä mikä tulee enemmän ulos?
lainaa kirjastosta stro-normisto niin näkee suoraan että mikä on kapein rengas mitä saa vanteelle asentaa. tai toinen mikä menee stro:n ohi on valmistajan kirjoittama lappu. aikoinaan yks myyjä sai laput dunlopilta millä sai 9" kapeamman kuin mitä stro:ssa oli
lainaa kirjastosta stro-normisto niin näkee suoraan että mikä on kapein rengas mitä saa vanteelle asentaa. tai toinen mikä menee stro:n ohi on valmistajan kirjoittama lappu. aikoinaan yks myyjä sai laput dunlopilta millä sai 9" kapeamman kuin mitä stro:ssa oli
Re: Poliisi pamputtaa!
Muistakaa nyt kuitenkin että stro normisto on vain normisto, ohje, malli, suositus, miten sen itse haluaakaan tulkita. Myös tuon opuksen jollain välilehdellä on (muistaakseni) tekstinpätkä että ne ovat vain ohjeita ja suosituksia.
Kuvissa nuo molemmat kuviot jää sisälle, joten en näe ongelmaa edes muutoskatsastaa tuollaista jos on tarvis.
"Vanteen nimellishalkaisija poikkeaa alkuperäisestä yli 26 mm ja renkaan leveys poikkeaa alkuperäisestä yli 30 mm."
Tuo löytyy myös lakipykälistä, ja jos tuo rengassetti täyttää nuo kriteerit, tai ne on muutoskatsastettu niin ei poliiseilla käytännössä ole mitään oikeutta ottaa kilpiä, tai sakottaa. Tai ainakaan vielä en ole löytänyt pykälää jossa kielletään laittamasta X kokoista rengasta Y kokoiselle vanteelle..
Kuvissa nuo molemmat kuviot jää sisälle, joten en näe ongelmaa edes muutoskatsastaa tuollaista jos on tarvis.
"Vanteen nimellishalkaisija poikkeaa alkuperäisestä yli 26 mm ja renkaan leveys poikkeaa alkuperäisestä yli 30 mm."
Tuo löytyy myös lakipykälistä, ja jos tuo rengassetti täyttää nuo kriteerit, tai ne on muutoskatsastettu niin ei poliiseilla käytännössä ole mitään oikeutta ottaa kilpiä, tai sakottaa. Tai ainakaan vielä en ole löytänyt pykälää jossa kielletään laittamasta X kokoista rengasta Y kokoiselle vanteelle..
Re: Poliisi pamputtaa!
Ei poliisi mutta parkkipirkko(a pamputin)
Elämän ensmäinen pysäköintivirhe maksu, piti kyllä kitistä siitäkin, katsotaan miksikä muuttuu. Tuplana takasin
Elämän ensmäinen pysäköintivirhe maksu, piti kyllä kitistä siitäkin, katsotaan miksikä muuttuu. Tuplana takasin
Honda Civic Type R FN2 #05979
Honda CR-X del Sol ESi
Backwoods Customs
Honda CR-X del Sol ESi
Backwoods Customs
Re: Poliisi pamputtaa!
Mikk- wrote:Muistakaa nyt kuitenkin että stro normisto on vain normisto, ohje, malli, suositus, miten sen itse haluaakaan tulkita. Myös tuon opuksen jollain välilehdellä on (muistaakseni) tekstinpätkä että ne ovat vain ohjeita ja suosituksia.
Kuvissa nuo molemmat kuviot jää sisälle, joten en näe ongelmaa edes muutoskatsastaa tuollaista jos on tarvis.
"Vanteen nimellishalkaisija poikkeaa alkuperäisestä yli 26 mm ja renkaan leveys poikkeaa alkuperäisestä yli 30 mm."
Tuo löytyy myös lakipykälistä, ja jos tuo rengassetti täyttää nuo kriteerit, tai ne on muutoskatsastettu niin ei poliiseilla käytännössä ole mitään oikeutta ottaa kilpiä, tai sakottaa. Tai ainakaan vielä en ole löytänyt pykälää jossa kielletään laittamasta X kokoista rengasta Y kokoiselle vanteelle..
stro-normisto on juurikin se normisto mitä katsastusmies tulkitsee siinä vaiheessa kun on vähänkään epävarma ja tämän perusteella myös päätöksensä tekee. siellä on kuitenkin rengaskoot ja minkä levyiselle vanteelle sen koon saa asentaa
Re: Poliisi pamputtaa!
Tuli ehkä vähän liian helpon kuuloinen tekstinpätkä kirjoitettua kun ei itsekään ole ihan täysin perillä asioista. Sen kuitenkin tiedän ettei asioista kannata aina tehdä niin vaikeita vaan pyytää joskus kirjallisena sieltä konttorilta että miksi näin EI saisi tehdä.. Perustuuko tämä normisto renkaiden valmistajien ilmoittamiin mittoihin vai jonkun ulkopuolisen suorittamiin testeihin? Itselle nyt vaan ei oikein aukea että jos rengasvalmistaja ei ole kieltänyt laittamasta rengasta X vanteelle Y niin miksei sitä sitten sais tehdä.
Re: Poliisi pamputtaa!
stro on juurikin se ohjeistus minkä mukaan katsastus-mies menee. sieltä löytyy kaikki nastojen määrät yms. eli aina jos löytyy valmistajalta lupaus että kyseinen renkaan saa asentaa leveämmälle vanteelle kuin stro:n mukaan niin silloin mennään valmistajan mukaan
Re: Poliisi pamputtaa!
Luultavasti tämä ei ole epäasiallista kommenttia...mutta tuntuu, että nykyään poliisit ajavat itse ylinopeutta ja aivan perseessä kiinni...ja risteyksissäkin tuntuvat ajavan päälle
- Neliveto jäänyt päälle -
Re: Poliisi pamputtaa!
Eipä noista posliini sedistä oo paljoakaan huonoo sanottavaa paitsi kun kerran pysäytti kun näytin liian vähän aikaa vilkkua kun poistuin liikenneympyrästä vähän erikoinen syy mutta ei ne muuta kun katto kortin ja puhallutti
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 103 guests