Vähän detailingista ja autonhoidosta yleisesti

Yleistä keskustelua aiheesta kuin aiheesta.
Epa
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 650
Joined: 24. Mar 2012 17:31

Re: Vähän detailingista ja autonhoidosta yleisesti

Post by Epa » 15. Jun 2014 09:12

Lueskelin pesukintaalta vähän tuosta autonhoidosta. Shakini varmaan osaa neuvoa jos jotain kannattaa muuttaa? Eikä ole vielä kiillotuskonetta, pitäs semmonenki hommata.

Esipesu
BH Autofoam

Pesu
Chemical Guys Citrus Wash and Gloss kintaalla 2 ämpärin tekniikalla

Syväpuhdistus
Raudanpoisto(?)
Pienpoisto(?)
claybarilla läpi

Kiillotus
laikoiksi CG hex, oranssi, sininen + punanen
Scholl S3(?)
Scholl S30(?)

Vaha
FK1000P
ECR33 Spec 2

Shakini
EXPERT
EXPERT
Posts: 1307
Joined: 14. Feb 2012 09:48

Re: Vähän detailingista ja autonhoidosta yleisesti

Post by Shakini » 15. Jun 2014 09:52

Epa wrote:Lueskelin pesukintaalta vähän tuosta autonhoidosta. Shakini varmaan osaa neuvoa jos jotain kannattaa muuttaa? Eikä ole vielä kiillotuskonetta, pitäs semmonenki hommata.

Esipesu
BH Autofoam

Pesu
Chemical Guys Citrus Wash and Gloss kintaalla 2 ämpärin tekniikalla (Minä ehkä menisin tässäkin liukkarilla+kintaalla)

Syväpuhdistus
Raudanpoisto(?)
Pienpoisto(?)
claybarilla läpi

Kiillotus
laikoiksi CG hex, oranssi, sininen + punanen
Scholl S3(?)
Scholl S30(?)

Tässä välissä pesisin itse liuotinpesuaineella ja kintaalla + rasvanpoisto

Vaha
FK1000P
Noi liuotinpesut ihan vaan siksi (miedoilla seoksilal, ettei pehmennä pintaa), että puhdistavat paremmin varmasti kaikesta rasvasta yms. Jossain siellä oli se topikki "työjärjestyksistä", en tähän hätään löytänyt.

Varmin valinta koneeksi epäkesko, mutta suoravetoisella (rotary:llä) pääsee ehken parempaan lopputulokseen, mutta pitää olla varovaisempi ajaessa. Joku kamppis oli kintaalla menossa epäkeskoista ;)

Schollin tahnat on hyvä valinta, kun ovat helppoja ajettavia (näiden ajotekniikoista on juttua pesukintaallakin hyvin). Mietin että onko tuo S3 vähän turhan rankka aine, S17+ vois olla hyvä lisä tai vaihtoehto tolle S3:lle jos pinnat ei mahdottomat ole. Itse olen viimeistellyt aina mustalla, punaisesta ei kokemuksia.

Noi pinnoitteet on aika tarkkoja pohjista, mitä paremmat ja puhtaammat pohjat, niin sitä pitempään se kestää. Se että vaikka tuosta häviää pisarointi yms, niin jää sinne se UV-suoja kumminkin.
Honda Civic Type R FN2 #05979
Honda CR-X del Sol ESi

Backwoods Customs

Epa
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 650
Joined: 24. Mar 2012 17:31

Re: Vähän detailingista ja autonhoidosta yleisesti

Post by Epa » 15. Jun 2014 17:50

Joo ymmärsin vähän väärin kun luin tuolta noita. Mutta eikös tuo CG:n Citrus ole ihan hyvä autoshampoo sitten jatkoa ajatellen? Ja eniten tuossa nyt mietityttää ettei liian kovakourasesti kiillota, että lakka/maalipinta kärsii. :)
ECR33 Spec 2

Shakini
EXPERT
EXPERT
Posts: 1307
Joined: 14. Feb 2012 09:48

Re: Vähän detailingista ja autonhoidosta yleisesti

Post by Shakini » 15. Jun 2014 18:18

Joo kyllä, shampoona hyvä, en sillä sitä vaihtanut, vaan sen vuoksi, jotta kun pohjustat autoa myllytystä varten niin, sen on hyvä olla puhdas. Sitten tuo Chemical Guysin tuote on ok, kun pinnat on hoidettu asianmukaiseen kuntoon ja suojattu jollain vahalla/pinnoitteella. Ei toki väärin ole kuitenkaan tuossa välisä pestä ihan perusshampoollakaan.

Sen sopivan kiillotusasteen näkee oikeastaa vasta kun alat myllyttämään, ei tietenkään heti aloiteta sillä rajuimmalla kombolla, vaan haetaan tuntuma pintaan ja kokeillaan parhaiten toimiva kombinaatio ja sille sitten seuraava askel ja ehkä kolmaskin jos tarpeen vaatii.
Honda Civic Type R FN2 #05979
Honda CR-X del Sol ESi

Backwoods Customs

User avatar
Zugu
EXPERT
EXPERT
Posts: 1143
Joined: 15. Sep 2013 12:34
Location: Oulu

Re: Vähän detailingista ja autonhoidosta yleisesti

Post by Zugu » 05. Jul 2014 08:49

Onko joku keksiny jonku soppelin tuotteen noitten tuontipelien ilmeisesti pien poistoon, joku joka ei kuitenkaan veis maalipintaakin mukanaan, pitäs saada noi tummentumat pois puskurien alaosista, helmoista ja konehuoneen puolelta..
Nopeat liikkeet on näyttäviä

Shakini
EXPERT
EXPERT
Posts: 1307
Joined: 14. Feb 2012 09:48

Re: Vähän detailingista ja autonhoidosta yleisesti

Post by Shakini » 06. Jul 2014 13:11

Kokeiles ens alkuun vaikka CarPro TarX:ää.

Autoglymiltä on kyl Intensive Tar Remover, mutta hinta ja laatu ei kohtaa.
Honda Civic Type R FN2 #05979
Honda CR-X del Sol ESi

Backwoods Customs

User avatar
Pete
STAFF
STAFF
Posts: 2370
Joined: 10. Apr 2011 01:27
Location: Rovaniemi

Re: Vähän detailingista ja autonhoidosta yleisesti

Post by Pete » 16. Jul 2016 09:28

Tarttuuko lentoruoste vahaan vai onko vahassa/vahaajassa vika? Noin kuukausi sitten vahattuun pintaan tarttuu mustia laikkuja ilmeisesti pikeä ja rautaa, eivätkä normaali shampoopesulla lähde kinttaalla pois? Joka tapauksessa täytyy ostaa kunnon vahat Autoglymien tilalle. Melko työlästä jos kuukauden välein pitäisi raudan ja pienpoistot tehdä. Melkeen sama kuin jättäis kokonaan vahaamatta.
JDM only.

JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6

mf-690
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 21
Joined: 20. Apr 2014 22:15
Location: Nurmijärvi

Re: Vähän detailingista ja autonhoidosta yleisesti

Post by mf-690 » 17. Jul 2016 01:26

tarttuu kyllä, varsinkin jos huono vaha kyseessä...
Toyota Crown Athele GRS184
-Toyota bB

Ex. Glanza v ep91, Toyota altezza gita, Toyota altezza beams, Nissan Cedric y34, Toyota Soarer jzz30, Nissan skyline r33 sedan....

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 78 guests