4AGE istuttaminen mietityttää

Yleistä keskustelua aiheesta kuin aiheesta.
Post Reply
ValleP
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 9
Joined: 08. Jan 2014 15:32

4AGE istuttaminen mietityttää

Post by ValleP » 05. Nov 2014 14:38

Löysin sattumoisin koulustani alakerta vikaisen luurankolohko 4age koneen(ollut 1 koppaisessa mr2 kiinni) jonka saan ostettua pilkkahintaan. Joten ideana olisi istuttaa kyseinen kone corollaan :) (mun ensimmäinen auto projekti kyseessä) joten miten helposti koneen saa kiinni esim dx corollaan ja oon lukenu netistä että pitäis laittaa hiluxin tms perä, pitääkö paikkansa? Entä sitten etuvetoon koneen laittaminen ajattelin ae92 liftback koria :D Myöskin moottori puolen korjaaminen kautta koneen istuttaminen ei ole ongelma. Mutta sähköhommia en niinkään osaa, onko kallista asentaa moottorinohjausjärjestelmä esim rwd toyssilla? Kiitos jo etukäteen vastauksista :)

Lapiska
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 24
Joined: 10. Feb 2014 03:00
Location: Rovaniemi/Klaukkala

Re: 4AGE istuttaminen mietityttää

Post by Lapiska » 05. Nov 2014 22:25

Jos dexteriin asennat koneen, niin jout hommaamaan takavetohilppeet. Vesikierron siirto, imusarjan kääntö(tai hommaat paremma) tai muutat kaasariksi, sitte vielä jotaki pientä hommaa.
Ja sitä perää ei välttämättä ole pakko vaihtaa, etenkää jos onTE70, mutta jos KE70 niin jout vaihtaa vähintään ton "carinanperän". Summasumaarum etuvetoseen helpompi, mutta tylsempi

ValleP
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 9
Joined: 08. Jan 2014 15:32

Re: 4AGE istuttaminen mietityttää

Post by ValleP » 05. Nov 2014 22:56

Okei. Kuitenkin tässä on rahallinenkin puoli aika tärkeä asia eli etuveto olis järkevämpi laittaa :) mihin koriin istuu helpoiten?

User avatar
jori
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 43
Joined: 04. Feb 2014 21:36
Location: Pyhäjärvi

Re: 4AGE istuttaminen mietityttää

Post by jori » 05. Nov 2014 23:13

Takavetoseen tarvii vielä vähintään T40 tai T50 vaihteiston (t40 4 vaihteinen ja t50 5 vaihteinen) ja siihen laatikkoon A-lohkoon käyvän kytkinkopan ja laatikkoon käyvän kardaanin etupätkän + Ae86 moottorin kannakkeet. 1,3:n tarvii vielä taakse isommat rummut ja etutolpat, nämä käy ta60 Carinasta. 1.6 ja 1.8 ei tarvii alustamuutoksia. Ja se deeäxän omaki perä kestää vakio 4a-ge:lla jos ei kytkimellä revi (riippuu toki ajotavasta). Etuvetoseen taas tarviit GTI Corollasta kaiken alustaan ja tekniikkaan mikä poikkeaa perus Corollasta, paitsi jos teet kaasarina tai ohjelmoitavalla ruiskulla.

ValleP
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 9
Joined: 08. Jan 2014 15:32

Re: 4AGE istuttaminen mietityttää

Post by ValleP » 06. Nov 2014 07:54

Okei. No kumpi tässä nytten sit tulis kalliimmaksi? Ja millanen saatavuus noilla ae86 heloilla on? Ja ruiskulla ois tarkotus tehdä.... Entä sit toi jäähdytysjärjestelmä, onko vaikee homma?

AnttiJuhani
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 53
Joined: 23. Apr 2014 22:58
Location: Rovaniemi/Kittilä

Re: 4AGE istuttaminen mietityttää

Post by AnttiJuhani » 06. Nov 2014 09:37

Jos johonkin perus etuveto corollaan jossa alle 1.6 moottori niin muistaakseni toista moottorinkorvaketta 5cm joutui siirtämään, ja sen jälkeen tosiaan gti:n jarrut kaveriksi. On noita aikoinaan laitettu vaikka mihin eikä se vaikeaa oo mut rahallisesti vaan voi käydä tyyriiksi.
STI

ValleP
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 9
Joined: 08. Jan 2014 15:32

Re: 4AGE istuttaminen mietityttää

Post by ValleP » 06. Nov 2014 13:50

Joo oon tässä nyt katellut noita koreja ja omaa silmää miellyttää eniten toi ae92 liftback koppa. Kyseisessä autossa on 4a-f tai 4a-fe joten meneekö sen laatikko kiinni 4ageen? Kuitenkin 4a koneita molemmat. Noi jarrut nyt on sinänsä pieni homma verrattuna siihen mitä tohon dx:ään pitäis tehdä. Millasia hintoja noista gt:n jarruista saa maksaa? Ja minkä hintaista ois teettää ne kiinnikkeet jossain pajalla? :)

AnttiJuhani
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 53
Joined: 23. Apr 2014 22:58
Location: Rovaniemi/Kittilä

Re: 4AGE istuttaminen mietityttää

Post by AnttiJuhani » 06. Nov 2014 14:08

Teettäminen on aina kallista. Voin kysyä kaverilta onko jääny gti jarrusarjaa tai onko jäämässä, mikäli kiinnostaa. 4age menee käsittääkseni heittämällä 4af tilalle.
STI

User avatar
jori
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 43
Joined: 04. Feb 2014 21:36
Location: Pyhäjärvi

Re: 4AGE istuttaminen mietityttää

Post by jori » 07. Nov 2014 14:43

1.3:ssa joutuu vänkärin puoleista kannaketta siirtämään eteenpäin. Taakse joutuu vaihtamaan olka-akselit ja alatukivarret että gti:n jarrut passaa. Eteen tarvii kallistuksenvakaajan, mitä ei ainakaan 1.3:ssa ole.

ValleP
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 9
Joined: 08. Jan 2014 15:32

Re: 4AGE istuttaminen mietityttää

Post by ValleP » 10. Nov 2014 17:38

Joo. Päätin että kone menee ke70 eli dexiin. Onhan se takaveto kuitenkin hauskempi ;)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 49 guests