JDM autojen rekisteröintikatsastus?
Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?
Molemmat tehneenä, skylleen upotin hellan h7 projektorit ja tuli todella hyvät (valotehoiltaan ja kuvioiltaan). Projektorit oli n. 79e tsibale ja korkeudensäätömoottorit n. sama. Sillon ei tosin vielä ollut tuota lausuntojen tarvetta kun tuo on tehty joten pääsi vaan osien hinnalla. Illan homma vetää sähköt moottoreille ja palotella umpiot ja kasata ne, hieman säätöä kuvion kanssa vaatii vaan välissä.
Cubeen laitoin e11 noten heijastinpinnat. Tein 2 uutta kiinnikettä joista toisen alumiinista ja pilkoin umpiot suht reilusti jottai sain kiinnikkeet mallailtua oikein helpommin, oli vaivan arvosta kun ei paljoa eroa vakioista ja kuvio on todella hyvä (uudet umpiot oli jotain 160-180e/pari). Tässäkin kork.säätö toimii napista.
Minkäänsortin e-hyväksyntöjä tai dot hyväksyntöjä ei tarvitse lukea missään. Kunhan kuvio on oikea, valot osottaa oikein ja on tarpeeksi tehokkaat. Avatut ja rakennetut umpiot kumoaa myös hyväksynnät jos niitä löytyy, joten lausunto on pakollinen aina. Rahaahan nuo rek.katsastukset vie aina jonkunverran kaikkine muutostöineen..
Helpommalla tottakai projektorilla pääsee, mut ainakin cuben tapauksessa ei tullut kuuloonkaan kun näyttäisi muuten perseelle. Kuvat ennen ja jälkeen, vähän huonot toki havainnointiin mutta mistä kysymys->
Ennen
Jälkeen
Ja skyllen umpio näytti tälle:
Cubeen laitoin e11 noten heijastinpinnat. Tein 2 uutta kiinnikettä joista toisen alumiinista ja pilkoin umpiot suht reilusti jottai sain kiinnikkeet mallailtua oikein helpommin, oli vaivan arvosta kun ei paljoa eroa vakioista ja kuvio on todella hyvä (uudet umpiot oli jotain 160-180e/pari). Tässäkin kork.säätö toimii napista.
Minkäänsortin e-hyväksyntöjä tai dot hyväksyntöjä ei tarvitse lukea missään. Kunhan kuvio on oikea, valot osottaa oikein ja on tarpeeksi tehokkaat. Avatut ja rakennetut umpiot kumoaa myös hyväksynnät jos niitä löytyy, joten lausunto on pakollinen aina. Rahaahan nuo rek.katsastukset vie aina jonkunverran kaikkine muutostöineen..
Helpommalla tottakai projektorilla pääsee, mut ainakin cuben tapauksessa ei tullut kuuloonkaan kun näyttäisi muuten perseelle. Kuvat ennen ja jälkeen, vähän huonot toki havainnointiin mutta mistä kysymys->
Ennen
Jälkeen
Ja skyllen umpio näytti tälle:
-Nissan Silvia S15 -99
Ex-Nissan Cube z11 -05 Chuki
Ex-Nissan Cima y33 -97
Ex-Nissan Skyline R33 spec II -96
Ex-Nissan Cube z11 -05 Chuki
Ex-Nissan Cima y33 -97
Ex-Nissan Skyline R33 spec II -96
Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?
Helppo homma, caldinassa valmiina korkeudensäätö. Sisään vaan jotku e projektorit ja hyvä tulee. itte laitoin hellan ja alle 200€ meni. Ja jos et itte kehtaa rakentaa niin voin 150€ tekassaSunburn wrote:Miten valokuvio vaihdetaan JDM autoihin? löytyykö jostain ohjeet suorittamiseen? Toyota Caldina st246 kiinnostaisi mutta pelottaa nuo vaadittavat muutostyöt ja niihin uppoava rahan määrä
Arctic Car Import
Kaikenlaisten JDM autojen tuonti suoraa Japanista
arctic.car.import@gmail.com
p.045 6345338
Kaikenlaisten JDM autojen tuonti suoraa Japanista
arctic.car.import@gmail.com
p.045 6345338
Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?
Olipas hyvä keskuskustelu. itsellä olisi celican rekisteröinti katsastus edessä tiistaina. Ihan ei tietämys tai viitsimys ole kohdillaa kaikissa asemissa. Eka konttori jonne ajoin hakemaan valolausuntoa käännetystä valokuviosta tyrmäs tämä pikkasen kurkkaamalla ja toka "häikeisee varmasti pirusti vastaantulijoita" eikä lausuntoa kirjoittanut...
Noh sitten selvitys et onko kaikki kunnossa muuten leimaamista varten. Ja eihän siellä painoja ollu kerrottu tyyppikilvessä ja sano et ei mee koskaa läpi. Pyys menee töyotalle hakemaan uusi tyyppikilpi autoon??? No eiku seuraavana päivänä toiselle asemalle. Sielt läks heittämällä valolausunto kuviosta. Mutta sanoivat että tällä konttorilla ei ruveta katsastaa autoja jossa ei ole valojen korkeudensäätöä :/
No eipä sielläkään saanu aloitettua katsastusta. No toivotaan et kolmaskerta toden sanoo.
Noh sitten selvitys et onko kaikki kunnossa muuten leimaamista varten. Ja eihän siellä painoja ollu kerrottu tyyppikilvessä ja sano et ei mee koskaa läpi. Pyys menee töyotalle hakemaan uusi tyyppikilpi autoon??? No eiku seuraavana päivänä toiselle asemalle. Sielt läks heittämällä valolausunto kuviosta. Mutta sanoivat että tällä konttorilla ei ruveta katsastaa autoja jossa ei ole valojen korkeudensäätöä :/
No eipä sielläkään saanu aloitettua katsastusta. No toivotaan et kolmaskerta toden sanoo.
Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?
Mikäs celica sulla on?sepposa wrote:Olipas hyvä keskuskustelu. itsellä olisi celican rekisteröinti katsastus edessä tiistaina. Ihan ei tietämys tai viitsimys ole kohdillaa kaikissa asemissa. Eka konttori jonne ajoin hakemaan valolausuntoa käännetystä valokuviosta tyrmäs tämä pikkasen kurkkaamalla ja toka "häikeisee varmasti pirusti vastaantulijoita" eikä lausuntoa kirjoittanut...
Noh sitten selvitys et onko kaikki kunnossa muuten leimaamista varten. Ja eihän siellä painoja ollu kerrottu tyyppikilvessä ja sano et ei mee koskaa läpi. Pyys menee töyotalle hakemaan uusi tyyppikilpi autoon??? No eiku seuraavana päivänä toiselle asemalle. Sielt läks heittämällä valolausunto kuviosta. Mutta sanoivat että tällä konttorilla ei ruveta katsastaa autoja jossa ei ole valojen korkeudensäätöä :/
No eipä sielläkään saanu aloitettua katsastusta. No toivotaan et kolmaskerta toden sanoo.
Arctic Car Import
Kaikenlaisten JDM autojen tuonti suoraa Japanista
arctic.car.import@gmail.com
p.045 6345338
Kaikenlaisten JDM autojen tuonti suoraa Japanista
arctic.car.import@gmail.com
p.045 6345338
Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?
Japanin tuonti vm 2000 sillä 190hp 2zzge koneella.MikaK wrote:Mikäs celica sulla on?sepposa wrote:Olipas hyvä keskuskustelu. itsellä olisi celican rekisteröinti katsastus edessä tiistaina. Ihan ei tietämys tai viitsimys ole kohdillaa kaikissa asemissa. Eka konttori jonne ajoin hakemaan valolausuntoa käännetystä valokuviosta tyrmäs tämä pikkasen kurkkaamalla ja toka "häikeisee varmasti pirusti vastaantulijoita" eikä lausuntoa kirjoittanut...
Noh sitten selvitys et onko kaikki kunnossa muuten leimaamista varten. Ja eihän siellä painoja ollu kerrottu tyyppikilvessä ja sano et ei mee koskaa läpi. Pyys menee töyotalle hakemaan uusi tyyppikilpi autoon??? No eiku seuraavana päivänä toiselle asemalle. Sielt läks heittämällä valolausunto kuviosta. Mutta sanoivat että tällä konttorilla ei ruveta katsastaa autoja jossa ei ole valojen korkeudensäätöä :/
No eipä sielläkään saanu aloitettua katsastusta. No toivotaan et kolmaskerta toden sanoo.
Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?
No miksi et rakenna korkeus säätöä?
Arctic Car Import
Kaikenlaisten JDM autojen tuonti suoraa Japanista
arctic.car.import@gmail.com
p.045 6345338
Kaikenlaisten JDM autojen tuonti suoraa Japanista
arctic.car.import@gmail.com
p.045 6345338
Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?
No nyt mennään tällä eka, koska kuvion kääntö tuohon oli nopein ja halvin. Ja tämä siksi kun en omaa sen parempaa tietoa, ja aikas monessa keskustelussa tuli vastaan tämä, että dot valot ei tarvitsisi tätä. Ja tämän korkeuden säädön tarpeellisuudesta on nyt eriävät mielipiteet kahdelta konttorilta, joten odotan vielä kolmannen mielipiteen ennen kuin alan sitä sinne asentaa, tai olen asentamatta.
-
- SUPPORTER
- Posts: 271
- Joined: 04. May 2015 07:57
- Location: Kajaani / Kuusamo
- Contact:
Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?
SiRiin muutoskatsastin coilit tammikuussa ja katsastusmies kiinnitti huomiota että ei ole siinäkään korkeuden säätöä valoissa.No nyt mennään tällä eka, koska kuvion kääntö tuohon oli nopein ja halvin. Ja tämä siksi kun en omaa sen parempaa tietoa, ja aikas monessa keskustelussa tuli vastaan tämä, että dot valot ei tarvitsisi tätä. Ja tämän korkeuden säädön tarpeellisuudesta on nyt eriävät mielipiteet kahdelta konttorilta, joten odotan vielä kolmannen mielipiteen ennen kuin alan sitä sinne asentaa, tai olen asentamatta.
Tarkisti vuosimallin otteesta (98) ja totesi ettei tarvii jos dot-valot. Ei tosin perustellut miksi.
Honda Prelude 2.2 VTEC BB8 JDM SiR 4WS -98
Honda Prelude 2.0i16 BA4 4WS (B20A7) -88 (Silmäterä)
Instagram: @AleksiKoppine
http://iusedtodriveaprelude.blogspot.fi/
Honda Prelude 2.0i16 BA4 4WS (B20A7) -88 (Silmäterä)
Instagram: @AleksiKoppine
http://iusedtodriveaprelude.blogspot.fi/
Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?
Jos on asiantuttian lasunto valosta niin silloin ei tarvi korkeus säätöä, mutta jos pelkillä dot valoilla meinaat niin kyllä ne silloin kinuaa sitä säätöä. Kehhoita inssiä soittaa trafille että tarkistaa asian.sepposa wrote: ↑20. Feb 2017 10:47No nyt mennään tällä eka, koska kuvion kääntö tuohon oli nopein ja halvin. Ja tämä siksi kun en omaa sen parempaa tietoa, ja aikas monessa keskustelussa tuli vastaan tämä, että dot valot ei tarvitsisi tätä. Ja tämän korkeuden säädön tarpeellisuudesta on nyt eriävät mielipiteet kahdelta konttorilta, joten odotan vielä kolmannen mielipiteen ennen kuin alan sitä sinne asentaa, tai olen asentamatta.
Arctic Car Import
Kaikenlaisten JDM autojen tuonti suoraa Japanista
arctic.car.import@gmail.com
p.045 6345338
Kaikenlaisten JDM autojen tuonti suoraa Japanista
arctic.car.import@gmail.com
p.045 6345338
Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?
Noniin, käyty hakemassa listaa mitä tarviin vielä. Elikkäs "Asiapaperit, Todistus säädöstenmukaisuudesta puuttuu, Säännöstenmukainen valmistajan kilpi/massatodistus puuttuu. Päästö- ja meluhyväksyntätodistus puuttuu, jarrulaitteiden hyväksyntä puuttuu, luvattoman käytönestolaitteesta todistus."
Noh aika pieniltä vaikuttaa. Onko kellään vinkkiä mistä tuollaisia todistuksia lähdetään kysymään? Tuv? vai Toyotalta suoraan?
Noh aika pieniltä vaikuttaa. Onko kellään vinkkiä mistä tuollaisia todistuksia lähdetään kysymään? Tuv? vai Toyotalta suoraan?
Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?
http://www.pakettiautopojat.fi/vastaavu ... fault.aspx
Esimerkiksi tuolta saa tai sit aseveli hommina kopio joltakin, joka on jo kyseisen dokumentin hommannut.
Massakilveksi riittää tapauskohtasesti tarra jossa on alustanro, kokonaismassa ja akselimassat. Tämä sijoitetaan sit tyyppikilven vierelle.
Jzx...... -.....
1755kg
1 - 1050kg
2 - 705kg
Vähän tapauskohtasta minkälaisen lätkän katsastusmies vaatii. Itselle riitti moinen.
Tuosta käynnistyksenestosta osaa sit sanoa. Kuulostaa vähän eriskummalliselta kun 98 jälkeisissä se pitää olla ja jos ei ole niin se on yleensä jälkiasenteinen sitten, voi olla että asennetun ajoneston mukana pitäis tulla joku todistus mikä kelpaa.
Esimerkiksi tuolta saa tai sit aseveli hommina kopio joltakin, joka on jo kyseisen dokumentin hommannut.
Massakilveksi riittää tapauskohtasesti tarra jossa on alustanro, kokonaismassa ja akselimassat. Tämä sijoitetaan sit tyyppikilven vierelle.
Jzx...... -.....
1755kg
1 - 1050kg
2 - 705kg
Vähän tapauskohtasta minkälaisen lätkän katsastusmies vaatii. Itselle riitti moinen.
Tuosta käynnistyksenestosta osaa sit sanoa. Kuulostaa vähän eriskummalliselta kun 98 jälkeisissä se pitää olla ja jos ei ole niin se on yleensä jälkiasenteinen sitten, voi olla että asennetun ajoneston mukana pitäis tulla joku todistus mikä kelpaa.
Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?
Nyt olis edessä ihan perinteinen määräaikais katsastus. Olisko suosituksia etelästä (riihimäki- pk seutu) hyviä konttoreita jdm auton katsastukseen?
Nissan Cedric HY34
Ex- Nissan Maxima A33
Ex- Nissan Maxima A33
Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?
Olisko linkkiä laittaa tuosta Caldinassa käyttämästäsi projektorista? Itellä Caldinan hankintaa suunnitteilla, kunhan sopiva tule vastaan.MikaK wrote: ↑06. Nov 2016 16:57Helppo homma, caldinassa valmiina korkeudensäätö. Sisään vaan jotku e projektorit ja hyvä tulee. itte laitoin hellan ja alle 200€ meni. Ja jos et itte kehtaa rakentaa niin voin 150€ tekassaSunburn wrote:Miten valokuvio vaihdetaan JDM autoihin? löytyykö jostain ohjeet suorittamiseen? Toyota Caldina st246 kiinnostaisi mutta pelottaa nuo vaadittavat muutostyöt ja niihin uppoava rahan määrä
Re: JDM autojen rekisteröintikatsastus?
Tervehdys. verotuslaitos aiheuttaa ongelmaa subarusta.
Auto on 2005 b4 legacy. Tullissa ja katsastuksessa ei mitään ongelmia valotkin jo hommattu, mutta kun yritän autoveropäätöstä saada niin virasto vaatii kopiota alkuperäisestä japanin rekisteriotteesta.
Eikö tämä Export Certificate pitäisi olla se joka riittää, ei kyllä muuta olekaan. Kyseisestä lapusta on skannattu hyvät kuvat ja lähetetty virastoon. Kertokaa viisaammat .
Auto on 2005 b4 legacy. Tullissa ja katsastuksessa ei mitään ongelmia valotkin jo hommattu, mutta kun yritän autoveropäätöstä saada niin virasto vaatii kopiota alkuperäisestä japanin rekisteriotteesta.
Eikö tämä Export Certificate pitäisi olla se joka riittää, ei kyllä muuta olekaan. Kyseisestä lapusta on skannattu hyvät kuvat ja lähetetty virastoon. Kertokaa viisaammat .
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 9 guests