Kysymyksiä ja ohjeita ensimmäisen JDM auton tuontiin/ostoon liittyen

Yleistä keskustelua aiheesta kuin aiheesta.
Post Reply
~Xiin
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 9
Joined: 12. Feb 2018 19:42

Kysymyksiä ja ohjeita ensimmäisen JDM auton tuontiin/ostoon liittyen

Post by ~Xiin » 12. Feb 2018 19:58

Hei. Olen jo pitkään katsellut ja tutkinut JDM auton ostoa ja nyt se alkaa olemaan vihdoinkin ajankohtainen asia.
Haussa olisi siis omaksi käyttöautoksi + työmatka-autoksi Z11 Nissan Cube, vm. ~ 05-08.
Tarkoitus olisi tuo ostaa itse suoraan japanista, ja vaikka tuo varmasti olisi jonkun kautta helpompi hoitaa, mutta mieluusti nuokin roposet käyttäisin itse autoon, sillä siihen olisi tarkoitus samalla laittaa alustaa, vannetta ja audio puolta kuntoon. Olen suunnitellut käyttäväni tähän noin. 8k€..

Aika paljon olen asiasta jo koittanut saada selvää, mutta muutamat asiat vielä askarruttaa.
Mm.
Mikä olisi hyvä ja luotettava sivusto ? Onko näiden joukossa "huijareita"? Sinne, kun kuitenkin joutuu sen n.500-1000€ maksamaan ennakkoon, ennen kuin voi alkaa huutamaan. Onko esim "www.carused.jp" ihan legit sivusto ? Tuo ainakin vaikuttaa simppeliltä ja hyvältä.

Miten noissa Cubeissa on helpoin / paras tapa toteuttaa valokuvion muutostyö ?

Sekä kumpaa konetta osaisitte suositella kuutioon 1.4 vai 1.5, vai onko suuremmin väliä ?

Ja onko nuo saatu rekisteröityä 4-paikkaisiksi ilman kikkailuja ?

Kiitos ja anteeksi ! :oops: :D


~Xiin
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 9
Joined: 12. Feb 2018 19:42

Re: Kysymyksiä ja ohjeita ensimmäisen JDM auton tuontiin/ostoon liittyen

Post by ~Xiin » 14. Feb 2018 18:19

Tämä nyt ei vastannut yhteenkään kysymykseeni, mutta kiitos kuitenkin..

Kremilin
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 75
Joined: 23. Jan 2012 19:51

Re: Kysymyksiä ja ohjeita ensimmäisen JDM auton tuontiin/ostoon liittyen

Post by Kremilin » 14. Feb 2018 19:27

En itse lähtisi suoraan ostamaan autoa. Mamasanin tai Peipon kautta uittaisin mielummin. Kannattaa huomioida että vaikka saisit huutokaupasta 100eurolla auton, se on melkein 7 tonnia ennenkuin se on kilvissä (verot+rahdit yms), siihen kaikki vaadittavat muutostyöt ja huollot kaupan päälle. Siksi on helpompi ottaa vain suomesta auto jos vähänkään miellyttävää löytyy.
Valomuutokset onnistuu varmaan helpoiten jollain kirkkailla umpioilla ja hellan projektoreilla.
Paikkamuutoksien kikkailu ei hirveän vaikeata ole. Netti pullollaan ohjeita, muutenhan et saa niitä paikkalukuja ellei sun omamassan ja kokonaismassan välissä ole tarpeaksi tilaa..

~Xiin
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 9
Joined: 12. Feb 2018 19:42

Re: Kysymyksiä ja ohjeita ensimmäisen JDM auton tuontiin/ostoon liittyen

Post by ~Xiin » 14. Feb 2018 22:47

Noh olisihan tuo kokemuksena mielenkiintoinen tuoda itse ja varmasti myös säästäisi ainakin 500€-1000€.

Eli noiden paikkojen kanssa tulisi toimia niin, että rekisteröintikatsastukseen tarvittavaan punnitukseen koittaa keventää autoa niin paljon kuin mahdollista ?

User avatar
Pete
STAFF
STAFF
Posts: 2370
Joined: 10. Apr 2011 01:27
Location: Rovaniemi

Re: Kysymyksiä ja ohjeita ensimmäisen JDM auton tuontiin/ostoon liittyen

Post by Pete » 15. Feb 2018 09:37

Meidän yhteistyökumppani Arctic Car Customs Oy ottaa 400e välityspalkkion ja hänen kautta ovat monet autonsa tilanneet, mukaan lukien minä.

viewtopic.php?f=19&t=2716

viewtopic.php?f=5&t=2853
JDM only.

JZX100 Chaser + ZVW35 käyttis
ex Legacy BR9 GT
ex Mitsubishi Airtrek Turbo-R
ex Crown Athlete GRS184
ex Atenza
ex Soarer
ex Xedos 6

~Xiin
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 9
Joined: 12. Feb 2018 19:42

Re: Kysymyksiä ja ohjeita ensimmäisen JDM auton tuontiin/ostoon liittyen

Post by ~Xiin » 25. Feb 2018 11:54

Vero.fi sivuilta, kun katsoo "Taulukoita ajoneuvojen sovelletuista verotusarvoista", niin näyttää, että taas JDM harrastajat kusseet omille nilkoilleen nettiauton myyntihintojen takia.
Nissan Cube veroituksia, kun kattoo 2017 ja 2016, niin verot olleet keskimäärin ~300-650€. Ei tainnut olla yhtään yli 800€. Tammikuu 2018 tilastoissa 3 cube veropäätöstä 1186€, 1397€, 1490€.. Hieno homma taas. :thumbsup: :facepalm:

User avatar
Sami_
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 549
Joined: 01. Apr 2011 17:19
Location: HKI/KPO

Re: Kysymyksiä ja ohjeita ensimmäisen JDM auton tuontiin/ostoon liittyen

Post by Sami_ » 25. Feb 2018 13:18

^ Eipä tuosta voi pelkästään "JDM-Harrastajia" syyttää. Nytkin kun katsoo nettiautossa esim. Cubejen tarjontaa niin siellä on 5/7 autosta liikkeissä myynnissä ja kuten arvata saattaa niin pyyntihinnat ovat ymmärettävästi korkeammat katteiden yms. takia. Verosetäähän se ei luonnollisesti kiinnosta onko liikkeessä vai ei kunhan saa vaan esimerkkejä lappusille ja verotusruletin pyörimään :mrgreen:
97' Nissan Skyline ECR33 Spec 2
04' Nissan Maxima QX 3.0 V6

Time Attack Driver
820_Sami @ IG

~Xiin
BEGINNER
BEGINNER
Posts: 9
Joined: 12. Feb 2018 19:42

Re: Kysymyksiä ja ohjeita ensimmäisen JDM auton tuontiin/ostoon liittyen

Post by ~Xiin » 25. Feb 2018 14:23

Joo kyllä siis tuon tiedostan, mutta pointtina, että kyllä tuo kostaantuu myös heille itselleen. Oman hinnoittelun takia ko. autoja ei kannata enään tuoda suomeen omiin myyntiriveihin, koska kate jää liian pieneksi tai hinta nousee poskettomaksi.
Ja nykyisetkin myynnissä olevat ovat roikkuneet siellä iät ja ajat mikä kertoo myös vähän hinnoittelusta..

Mutta "OT" sikseen... Ensi viikolla tehdään kaupat nykyisestä käyttiksestä ja alkaa uuden käyttiksen metsästys. Ei nyt vielä 100% lukkoon ole lyöty onko se Cube, vai joku muu, mutta tuota Carused.jp agenttia on tarkoitus käyttää. Toivottavasti ei tarvitse katua.

Vadelli
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 122
Joined: 20. Jul 2014 19:04

Re: Kysymyksiä ja ohjeita ensimmäisen JDM auton tuontiin/ostoon liittyen

Post by Vadelli » 04. Mar 2018 09:40

Mulla on prokkis topikissa cubesta jonkun verran asiaa, kandee lueskella sieltä lisää. En tosin tiedä toimiiko kaikki kuvat kun photobucketti on kussut puolet asioista mutta enivei.

Helpompaa tuoda jonkun kautta joka noita uittelee, mutta omakohtaisella kokemuksella Cuben saa kilpiin alle 5ke rahaan. Jos haluat helpolla tehdä valot niin mk2 golffista peilit, mutta jos haluat valotehoja niin esim. e11 notesta peilit vaihtamalla saa todella hyvät. Ei mene suoraan paikoilleen vakio umpioihin, mutta modaamaan enivei joudut kiinnikkeitä että saat korkeudensäädöt pelittämään. Verot oli omassa autossa 617e v. 2014. Kannattaa koittaa keventää auto hetikun saat sen käsiis jos halajat siitä yli 3 paikkasen, tulli pyytää kuitenkin käyttämään sen konttorilla et saa tarvittavat tiedot verotusta varten. Itse suosittelen 1.5 konetta, on mukava ajella matkaakin (jollet madalla piloille). cr14de on sama kun k12 micrassa ja huonosti pidettynä noista ketjuja menee sillointällöin.
-Nissan Silvia S15 -99
Ex-Nissan Cube z11 -05 Chuki
Ex-Nissan Cima y33 -97
Ex-Nissan Skyline R33 spec II -96

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests