Yleistä keskustelua aiheesta kuin aiheesta.
-
Sammyboi
- SUPPORTER
- Posts: 162
- Joined: 01. Aug 2015 01:49
- Location: Oulu
Post
by Sammyboi » 03. Jan 2016 12:09
Topi wrote:Täällä kun varmaan useampi jäsen on käynyt Japanissa ja huutokaupoissa niin kuinka usein tulee vastaan Jzx81 Chaser taikka Mark II? 1jz-gtellä siis. Semmonen kiinnostais mutten esim tradecarviewillä löydä yhtäkään. Jzx90 ja jzx100 kyllä löytyy.
Aika harvassa ovat JZX81. Japaneseusedcar:lla myös hyvin harvoin pomppaa haussa JZX81 korisia ja ovat monesti vielä sitten automaatteja tai jotain ihme pommeja.
Japanista kyllä löytyy, mutta niitä ei hirveästi haluta enää myydä pois vaan pitävät sitten itsellään.
-
Topi
- BEGINNER
- Posts: 8
- Joined: 18. Nov 2014 17:47
Post
by Topi » 04. Jan 2016 15:15
Onko niitä manuaalina tehtykkään? Mites kun noita vapareita kyllä löytyy niin kuinka iso työmaa olis tuoda semmonen ja muutoskatsastaa 1jz-gte tai 2jz-gte?
"Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä myös sellaisen alkuperäistä painavamman, teholtaan tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin (vertailumoottori) vaihtaminen, jonka auton valmistaja on tarkoittanut käytettäväksi samaan mallisarjaan kuuluvassa, yleiseen tieliikenteeseen tarkoitetussa autossa, taikka myös vertailumoottoreita tehokkaamman, painavamman tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin vaihtaminen."
1jz-gtellä niitä on tehtaalta tullut mutta ei Suomen markkinoille joten kelpaako vertailuun? Vai onko väliä että minkä maan tieliikenteeseen se on tarkoitettu?
-
JayJay
- SUPPORTER
- Posts: 273
- Joined: 28. Jul 2013 20:35
- Location: Vantaa
Post
by JayJay » 05. Jan 2016 10:45
Topi wrote:
1jz-gtellä niitä on tehtaalta tullut mutta ei Suomen markkinoille joten kelpaako vertailuun? Vai onko väliä että minkä maan tieliikenteeseen se on tarkoitettu?
Tuosta oli maininta määräyksen kommenteissa:
"Vertailumoottoriksi on hyväksyttävä myös muille markkina-alueille tarkoitettu samaan tyyppiin kuuluva moottori"
ja vastaus oli:
"Jos moottori voidaan katsoa kuuluvaksi samaan tyyppiin, niin asia on mahdollinen. Tyypin määritelmä muille kuin EU:n tai Suomen markkinoille tarkoitetuilla moottoreilla voi vaatia selvitystä"
Eli varmaan parasta mennä vaan konttorilta kysymään, mitä he ovat mieltä.
-
Mystic
- STAFF
- Posts: 15560
- Joined: 30. Jan 2011 19:54
- Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
-
Contact:
Post
by Mystic » 05. Jan 2016 14:02
^ Pitäisi kelvata kuten tälläkin foorumilla on jo todettu, mutta kun konttorilta vielä varmistat ja otat vastauksen ihan kirjallisena, niin ei tarvitse ainakaan jännittää. Kyllä niillä on aika selvittää, vaikka eivät välttämättä kokemuksella kovin innoissaan alkuunsa olekaan.
-
MikaK
- SUPPORTER
- Posts: 450
- Joined: 27. Jun 2011 12:20
- Location: Rovaniemi
Post
by MikaK » 08. Jan 2016 10:57
Ei kovin montaa 81 manuaalia ole myyty 3kk aikana. Hintaakin alkaa olee.
-
Topi
- BEGINNER
- Posts: 8
- Joined: 18. Nov 2014 17:47
Post
by Topi » 11. Jan 2016 00:52
No entäs automaattina? Äkkiäkös sinne R154 heittää.
-
MikaK
- SUPPORTER
- Posts: 450
- Joined: 27. Jun 2011 12:20
- Location: Rovaniemi
Post
by MikaK » 11. Jan 2016 09:39
Topi wrote:No entäs automaattina? Äkkiäkös sinne R154 heittää.
On niitä sillon tällön. huomena aamusta olis yksi huutokaupassa
-
Topsi
- NORMAL USER
- Posts: 60
- Joined: 16. Jan 2016 00:59
- Location: Ikaalinen
Post
by Topsi » 16. Jan 2016 01:10
Alkaa olla aika ostaa oma nipponi ja tuommottista (yllätysyllätys) säxää oon kattellu. Onko viisaampi ostaa 2000-3000€ projekti vai 4000-5000€ parempi kuntonen? Kumpi sitten todellisuudessa tulee halvemmaksi? Mitä näistä kuuluu kattoo kun on ostamassa? Konttiko ainaki ruostuu? Mikä muu? Muita tyyppivikoja? Mimmoset yksilöt kannattaa kiertää kaukaa? Tiedän, paljon kysymyksiä, mutta autokuume on kova ja on kauhee tärinä päällä.
-
Mystic
- STAFF
- Posts: 15560
- Joined: 30. Jan 2011 19:54
- Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
-
Contact:
Post
by Mystic » 16. Jan 2016 13:02
^ Parhaimman käsityksen autosta saa varmasti, kun ottaa tuolta projektit-osiosta syyniin näitä. Ruosteongelmat tahtovat näissä olla aika yleisiä ja niitä tahtoo olla kyllä sitten enemmän ja vähemmän niin 2000€ kuin 5000€ autoissa; hyvä yksilö ei näiden kanssa välttämättä sitä hintaa katso ja aivan pommienkin pyynnit saattavat olla kokemuksella PALJON. Aiemmin mainittua puolta tutkimalla selviää hyvin, että mitkä paikat erityisesti kannattee syynätä läpi (iskaritornien saumat edessä, takaluukun taka-alareuna, takakontin pohja, runkopalkit, pyöränkaarien takaosat takana ja helmapokkaukset nyt alkuun ainakin). Erilaiset käyntihäiriöt ja laakeririkot ovat myös melko tavanomaisia, mutta suuri osa niistä (kuten muistakin ongelmista) johtuu ainoastaan huonosti rakennetusta tekniikasta. Koskemattomia yksilöitä ei oikein ole tarjolla, notta kannattee ehkä tapauskohtaisesti valikoida erityisesti nyt ensimmäiseksi autoksi joku vähemmän mutta hyvin laitettu kokonaisuus.
-
Juucso
- JUNKIE
- Posts: 719
- Joined: 10. Jul 2014 20:13
- Location: Suomussalmi
Post
by Juucso » 16. Jan 2016 22:51
Mystic nyt täydensi melko hienosti, mutta sen verran itsestäänselvyyttä lisäisin, että jos on rakennettu yksilö niin projektikuvia kannattaa pyytää. Näkee miten se oikeasti on rakennettu.
-
Topsi
- NORMAL USER
- Posts: 60
- Joined: 16. Jan 2016 00:59
- Location: Ikaalinen
Post
by Topsi » 17. Jan 2016 02:31
Mitä ootte mieltä tästä?
http://m.tori.fi/vi/22310597.htm
Suht räpeltämätön ja siisti ulospäin mutta onko hinta kuitenki liikaa 300k ajetulle? Vai mikä näissä on se raja että millon on ajettu liikaa ja millon ei?
-
Controll3d
- JUNKIE
- Posts: 620
- Joined: 20. Apr 2011 18:31
- Location: Iisalmi
-
Contact:
Post
by Controll3d » 17. Jan 2016 03:50
Näyttää melko "pommilta" ja hintaakin tonni, kaks liikaa. Paljon kilometrejä (korille), todella huono maalipinta, oikea etulokari vaihdettu (kolaroitu?) ja iskaritornit kukkii siihen malliin että varmasti mätää riittää muuallakin.
Eipä niitä kilometrejä pidä säikkyä jos hyvin pidetty, mutta tuossa ne kyllä näkyy jo ihan ulospäin.
• Subaru Impreza WRX STI -98
• Honda Civic Coupe 1.5LSi -95
• Honda Accord CL9 -04
• BMW E36 328i Coupe M-Sport -95
ex. Nissan Silvia S15 エアロ -00 // GTi-Magazine 04/2013
ex. Nissan Primera GT -97, Nissan 200SX S13 -90
ex. BMW E34 525i -91, BMW E34 520i -93, Audi A4 1.9TDI quattro -00
.•° controll3d.kuvat.fi // at-r.fi °•.
-
Mystic
- STAFF
- Posts: 15560
- Joined: 30. Jan 2011 19:54
- Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
-
Contact:
Post
by Mystic » 17. Jan 2016 12:00
.. Ja lisättäköön vielä, että kannattee vertailla onko omaan silmään facelift vai pre-facelift fiksumpi vaihtoehto. Pieniä asioita, mutta joku saattaa toki kokea tärkeäksi. Keskustelua löytyy aiheesta paljonkin;
http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php? ... ow-to-tell
-
Topsi
- NORMAL USER
- Posts: 60
- Joined: 16. Jan 2016 00:59
- Location: Ikaalinen
Post
by Topsi » 17. Jan 2016 12:39
Kiitos näistä! Elikkä facelift olis joka tavalla parempi paitsi penkit on vanhassa mukavemmat?
-
Controll3d
- JUNKIE
- Posts: 620
- Joined: 20. Apr 2011 18:31
- Location: Iisalmi
-
Contact:
Post
by Controll3d » 17. Jan 2016 15:35
Mystic wrote:.. Ja lisättäköön vielä, että kannattee vertailla onko omaan silmään facelift vai pre-facelift fiksumpi vaihtoehto. Pieniä asioita, mutta joku saattaa toki kokea tärkeäksi. Keskustelua löytyy aiheesta paljonkin;
http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php? ... ow-to-tell
Ja nämäkään eivät suoraan päde ainenkaan suomessa ja saksassa myydyissä. Nuo UK autot on ihan oma lukunsa.
Suurinosa suomessa taitaa olla jotain siitä väliltä, ja osia sekaisin molemmista kun vielä vaihdettu niiden aikana.
• Subaru Impreza WRX STI -98
• Honda Civic Coupe 1.5LSi -95
• Honda Accord CL9 -04
• BMW E36 328i Coupe M-Sport -95
ex. Nissan Silvia S15 エアロ -00 // GTi-Magazine 04/2013
ex. Nissan Primera GT -97, Nissan 200SX S13 -90
ex. BMW E34 525i -91, BMW E34 520i -93, Audi A4 1.9TDI quattro -00
.•° controll3d.kuvat.fi // at-r.fi °•.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 62 guests