Yleinen tekninen keskustelu

Yleistä keskustelua aiheesta kuin aiheesta.
User avatar
AslaMonTTi
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 674
Joined: 23. Jul 2012 18:40
Location: Kajaani

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by AslaMonTTi » 15. Jan 2015 09:29

Kyselisin semmoista onko kellään tieto/taitoa, että miksi 1.6 multivalve sunnyssa ei meinaa tyhjäkäynti pysyä kohdillaan. Aina kun säätää sytystä ja tyhjäkäyntiä, niin vähän aikaa käy nätisti ja kun käyt ajamassa lenkin alkaa taas röpöttämään. :x Tullu kaikki alipaineletkut vaihettua, tulpat, virranjakaja + hilppeet.. Oisko joku lämpöanturi menny esim. sököksi?
o.O Elämä on kovaa, ota sämpylä O.o

Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4

User avatar
jori
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 43
Joined: 04. Feb 2014 21:36
Location: Pyhäjärvi

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by jori » 15. Jan 2015 09:46

Tulppaa virranjakajan alipaineletku kun säädät sytkää.

User avatar
AslaMonTTi
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 674
Joined: 23. Jul 2012 18:40
Location: Kajaani

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by AslaMonTTi » 15. Jan 2015 09:50

^ Pitääpä kokeilla. Thänks! :)
E: nyt rokkaa 8-)
o.O Elämä on kovaa, ota sämpylä O.o

Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4

User avatar
Juucso
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 719
Joined: 10. Jul 2014 20:13
Location: Suomussalmi

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by Juucso » 17. Jan 2015 03:26

Heetkonen heetkonen! Siis mites asia nyt on?! Kannattaako CA18DETiin laittaa cometecin kansipahvi, acl lakrut ja ARP:n pultit? Jenkkipojat on 100% eri mieltä! Vakio pahvi, vakio lakrut ja vakio pultit. Täällä näyttää, että kaikki vaihtaa "parempaan", mutta rapakon takana ollaan ihan eri merkeissä. :shock:

Sellasta kans kuulin, että CA:ta ei ikinä sais kasata millään muulla kun vakio pulteilla. ARP:n pultit kuulemma pohjaa ja täten kiristä kunnolla, cometecin pahvi ei vaikuta yhtään mihinkään ja on heikkolaatusempi kuin vakio ja ACL:n laakerit on liian kovaa materiaalia.
Instagram @juucso
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"

Raze
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 546
Joined: 08. Sep 2011 15:55
Location: Joensuu/Kajaani

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by Raze » 17. Jan 2015 07:22

Höpönlöpön, laita vaan ne jenkkifoorumit kiinni ja seuraa meitä suomi toopeja :lol: Omassa Ca koneessa juurikin kaikki noi luettelemasi hilpeet ja kyllähän tuo viimekesän loppu ajelut ja monet penkitykset kesti...

Vakio laakerit ajaa varmasti asiansa niinkuin luultavasti pultitkin ainakin tiettyyn pisteeseen asti mutta pahvin vaihtaisin tuohon metalliseen jos konetta alkaa enemmän ahdistamaan :)
Nissan 200SX S13 -89 CA18DET Kesäauto/ikuisuusprojekti
Nissan Murano Z50 -06 VQ35DE Jokapäiväinen kehonliikutin

nosliw_
NORMAL USER
NORMAL USER
Posts: 79
Joined: 13. Nov 2014 21:17
Location: Espoo

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by nosliw_ » 17. Jan 2015 19:05

Juucso wrote:Heetkonen heetkonen! Siis mites asia nyt on?! Kannattaako CA18DETiin laittaa cometecin kansipahvi, acl lakrut ja ARP:n pultit? Jenkkipojat on 100% eri mieltä! Vakio pahvi, vakio lakrut ja vakio pultit. Täällä näyttää, että kaikki vaihtaa "parempaan", mutta rapakon takana ollaan ihan eri merkeissä. :shock:

Sellasta kans kuulin, että CA:ta ei ikinä sais kasata millään muulla kun vakio pulteilla. ARP:n pultit kuulemma pohjaa ja täten kiristä kunnolla, cometecin pahvi ei vaikuta yhtään mihinkään ja on heikkolaatusempi kuin vakio ja ACL:n laakerit on liian kovaa materiaalia.
ARP:ithan on pinnapultit, miten ne voi pohjata jos on mutteri toisessa päässä? :roll:
Itsekkin olen tähän asti jokaseen vehkeeseen laittanu orkkispahveja eikä kyllä ykskään ole vielä mun tietääkseni antautunut. ACL:n laakereiden kanssa on ainakin tuolla hondapiireissä ollut vähän ongelmia pinnotteen irtoamisen kanssa, en sitten tiedä onko se valmistajan vai käyttäjän vika mutta useasta koneesta olen nähnyt saman pinnotehomman. Orkkislaakereilla ei taaskaan mitään, myös toleranssit saa soviteltua orkkislaakereilla tietenkin paremmin kun niitä on erikokoisia tarjolla yms.
Makuasiahan tämä suurimmaksi osaksi on ja jokainen moottori on yksilö.
Image

User avatar
Juucso
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 719
Joined: 10. Jul 2014 20:13
Location: Suomussalmi

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by Juucso » 17. Jan 2015 20:47

nosliw_ wrote:
Juucso wrote:Heetkonen heetkonen! Siis mites asia nyt on?! Kannattaako CA18DETiin laittaa cometecin kansipahvi, acl lakrut ja ARP:n pultit? Jenkkipojat on 100% eri mieltä! Vakio pahvi, vakio lakrut ja vakio pultit. Täällä näyttää, että kaikki vaihtaa "parempaan", mutta rapakon takana ollaan ihan eri merkeissä. :shock:

Sellasta kans kuulin, että CA:ta ei ikinä sais kasata millään muulla kun vakio pulteilla. ARP:n pultit kuulemma pohjaa ja täten kiristä kunnolla, cometecin pahvi ei vaikuta yhtään mihinkään ja on heikkolaatusempi kuin vakio ja ACL:n laakerit on liian kovaa materiaalia.
ARP:ithan on pinnapultit, miten ne voi pohjata jos on mutteri toisessa päässä? :roll:
Itsekkin olen tähän asti jokaseen vehkeeseen laittanu orkkispahveja eikä kyllä ykskään ole vielä mun tietääkseni antautunut. ACL:n laakereiden kanssa on ainakin tuolla hondapiireissä ollut vähän ongelmia pinnotteen irtoamisen kanssa, en sitten tiedä onko se valmistajan vai käyttäjän vika mutta useasta koneesta olen nähnyt saman pinnotehomman. Orkkislaakereilla ei taaskaan mitään, myös toleranssit saa soviteltua orkkislaakereilla tietenkin paremmin kun niitä on erikokoisia tarjolla yms.
Makuasiahan tämä suurimmaksi osaksi on ja jokainen moottori on yksilö.
Voi olla, että tarkoitti, että pultit on liian pitkät.. Menee se mun kone nyt niillä romuilla kiinni. Jos ei kestä niin vaihetaan vakioon. :D
Instagram @juucso
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"

User avatar
Adan
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 957
Joined: 03. Oct 2011 02:10
Location: Vantaa

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by Adan » 22. Jan 2015 11:15

Juucso wrote:
nosliw_ wrote:
Juucso wrote:Heetkonen heetkonen! Siis mites asia nyt on?! Kannattaako CA18DETiin laittaa cometecin kansipahvi, acl lakrut ja ARP:n pultit? Jenkkipojat on 100% eri mieltä! Vakio pahvi, vakio lakrut ja vakio pultit. Täällä näyttää, että kaikki vaihtaa "parempaan", mutta rapakon takana ollaan ihan eri merkeissä. :shock:

Sellasta kans kuulin, että CA:ta ei ikinä sais kasata millään muulla kun vakio pulteilla. ARP:n pultit kuulemma pohjaa ja täten kiristä kunnolla, cometecin pahvi ei vaikuta yhtään mihinkään ja on heikkolaatusempi kuin vakio ja ACL:n laakerit on liian kovaa materiaalia.
ARP:ithan on pinnapultit, miten ne voi pohjata jos on mutteri toisessa päässä? :roll:
Itsekkin olen tähän asti jokaseen vehkeeseen laittanu orkkispahveja eikä kyllä ykskään ole vielä mun tietääkseni antautunut. ACL:n laakereiden kanssa on ainakin tuolla hondapiireissä ollut vähän ongelmia pinnotteen irtoamisen kanssa, en sitten tiedä onko se valmistajan vai käyttäjän vika mutta useasta koneesta olen nähnyt saman pinnotehomman. Orkkislaakereilla ei taaskaan mitään, myös toleranssit saa soviteltua orkkislaakereilla tietenkin paremmin kun niitä on erikokoisia tarjolla yms.
Makuasiahan tämä suurimmaksi osaksi on ja jokainen moottori on yksilö.
Voi olla, että tarkoitti, että pultit on liian pitkät.. Menee se mun kone nyt niillä romuilla kiinni. Jos ei kestä niin vaihetaan vakioon. :D
Eikai ny CA:han kannata mitään vakiota enää takas laittaa :lol: :lol: Muutenkin jättäsin noi jenkkifoorumit omaan arvoonsa :roll: Ei sillä, etteikö siellä ois jonkinmoista tietotaitoa, mut kannattaa ny kuitennii netissä suhtautua jotenki kriittisesti lähteisiin.
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa

Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km

Teme
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 174
Joined: 11. Sep 2014 14:36
Location: Tampere

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by Teme » 20. Mar 2015 15:53

Missä mahtaa olla vika kun corollassa ilmastointi haisee todella pahalle kun se on päällä? Haju on aika kitkerä ja joskus haisee myös viemärille :o raitisilma suodatin on aika likainen ja vanha, mutta luulisi että se haju ei lähde siitä? (uusi suodatin löytyy) :?

Toncha
STAFF
STAFF
Posts: 914
Joined: 19. Mar 2011 22:07
Location: Sodankylä

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by Toncha » 20. Mar 2015 17:43

Teme wrote:Missä mahtaa olla vika kun corollassa ilmastointi haisee todella pahalle kun se on päällä? Haju on aika kitkerä ja joskus haisee myös viemärille :o raitisilma suodatin on aika likainen ja vanha, mutta luulisi että se haju ei lähde siitä? (uusi suodatin löytyy) :?
Juurikin raitisilmasuodatinta ensinmäisenä epäilisin, toki jos sulla on joku orava päässy sinne putkiin ja kuollu sinne niin sekin voi olla :D Vaihda ensinmäiseksi tuo suodatin ja jos ei se auta niin sitten tutkimaan mitä rotan raatoja sieltä putkista löytyy.

User avatar
Ren
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 754
Joined: 21. Mar 2013 15:59
Location: Lahti

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by Ren » 20. Mar 2015 19:12

Toncha wrote:
Teme wrote:Missä mahtaa olla vika kun corollassa ilmastointi haisee todella pahalle kun se on päällä? Haju on aika kitkerä ja joskus haisee myös viemärille :o raitisilma suodatin on aika likainen ja vanha, mutta luulisi että se haju ei lähde siitä? (uusi suodatin löytyy) :?
Juurikin raitisilmasuodatinta ensinmäisenä epäilisin, toki jos sulla on joku orava päässy sinne putkiin ja kuollu sinne niin sekin voi olla :D Vaihda ensinmäiseksi tuo suodatin ja jos ei se auta niin sitten tutkimaan mitä rotan raatoja sieltä putkista löytyy.
Ensimmäisenä juuriki suodatin vaihtoo ja samalla tutkia onko kosteutta/lehtiä tms kanavissa ja ilmastointihuoltoo sen jälkee jos ei hajut katoa. Usein näkee tuulilaseja vaihtaessa kun on tuulilasin alamuovin alla hirveet kasat lehtiä ja vaikka mitä kurap*skaa mikä varmasti haisee sisäilmassa. Ja onhan noita raikastimia missä laitetaa se ns. hajukranaatti autoo, ilmastointi täysille ja sisäkierto päälle jollon poistaa aika hyvin hajut.
Mitsubishi Lancer Evolution V

User avatar
Janza
JUNKIE
JUNKIE
Posts: 597
Joined: 02. Apr 2011 10:33
Location: Kpo

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by Janza » 21. Mar 2015 10:29

Eikä varmaan otsonointi tekis pahaa ollenkaan.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

Teme
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 174
Joined: 11. Sep 2014 14:36
Location: Tampere

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by Teme » 21. Mar 2015 17:32

Vaihdoin raitisilmasuodattimen ja hajut lähti aika hyvin. Vielä huomaa pienen kitkerän hajun. Mutta täytyy varata aika ilmastoinnin huoltoon. :)

User avatar
Mystic
STAFF
STAFF
Posts: 15560
Joined: 30. Jan 2011 19:54
Location: Kittilä & Kemi & Varkaus
Contact:

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by Mystic » 22. Mar 2015 11:20

^ Jos tovin jo oireillut, niin varmasti pinttynyt sitten haju verhoiluihinkin. Janzaa lainaten otsonointi voisi olla lopuksi ihan hyvä vaihtoehto. :)
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.

Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
@japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.

Teme
SUPPORTER
SUPPORTER
Posts: 174
Joined: 11. Sep 2014 14:36
Location: Tampere

Re: Yleinen tekninen keskustelu

Post by Teme » 22. Mar 2015 15:27

Onneksi vasta muutaman päivän ehdin ihmetellä sitä käryä. Mutta eipä se kauheesti haittaa jos haju on pinttynyt sisustaan kun olisi tarkoitus viedä corolla ilmastoinnin huoltoon ja sen jälkeen putsata sisusta höyrypesurilla 8-)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests