Yleinen tekninen keskustelu
- AslaMonTTi
- JUNKIE
- Posts: 674
- Joined: 23. Jul 2012 18:40
- Location: Kajaani
Re: Yleinen tekninen keskustelu
Kyselisin semmoista onko kellään tieto/taitoa, että miksi 1.6 multivalve sunnyssa ei meinaa tyhjäkäynti pysyä kohdillaan. Aina kun säätää sytystä ja tyhjäkäyntiä, niin vähän aikaa käy nätisti ja kun käyt ajamassa lenkin alkaa taas röpöttämään. Tullu kaikki alipaineletkut vaihettua, tulpat, virranjakaja + hilppeet.. Oisko joku lämpöanturi menny esim. sököksi?
o.O Elämä on kovaa, ota sämpylä O.o
Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4
Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4
Re: Yleinen tekninen keskustelu
Tulppaa virranjakajan alipaineletku kun säädät sytkää.
- AslaMonTTi
- JUNKIE
- Posts: 674
- Joined: 23. Jul 2012 18:40
- Location: Kajaani
Re: Yleinen tekninen keskustelu
^ Pitääpä kokeilla. Thänks!
E: nyt rokkaa
E: nyt rokkaa
o.O Elämä on kovaa, ota sämpylä O.o
Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4
Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4
Re: Yleinen tekninen keskustelu
Heetkonen heetkonen! Siis mites asia nyt on?! Kannattaako CA18DETiin laittaa cometecin kansipahvi, acl lakrut ja ARP:n pultit? Jenkkipojat on 100% eri mieltä! Vakio pahvi, vakio lakrut ja vakio pultit. Täällä näyttää, että kaikki vaihtaa "parempaan", mutta rapakon takana ollaan ihan eri merkeissä.
Sellasta kans kuulin, että CA:ta ei ikinä sais kasata millään muulla kun vakio pulteilla. ARP:n pultit kuulemma pohjaa ja täten kiristä kunnolla, cometecin pahvi ei vaikuta yhtään mihinkään ja on heikkolaatusempi kuin vakio ja ACL:n laakerit on liian kovaa materiaalia.
Sellasta kans kuulin, että CA:ta ei ikinä sais kasata millään muulla kun vakio pulteilla. ARP:n pultit kuulemma pohjaa ja täten kiristä kunnolla, cometecin pahvi ei vaikuta yhtään mihinkään ja on heikkolaatusempi kuin vakio ja ACL:n laakerit on liian kovaa materiaalia.
Instagram @juucso
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"
Re: Yleinen tekninen keskustelu
Höpönlöpön, laita vaan ne jenkkifoorumit kiinni ja seuraa meitä suomi toopeja Omassa Ca koneessa juurikin kaikki noi luettelemasi hilpeet ja kyllähän tuo viimekesän loppu ajelut ja monet penkitykset kesti...
Vakio laakerit ajaa varmasti asiansa niinkuin luultavasti pultitkin ainakin tiettyyn pisteeseen asti mutta pahvin vaihtaisin tuohon metalliseen jos konetta alkaa enemmän ahdistamaan
Vakio laakerit ajaa varmasti asiansa niinkuin luultavasti pultitkin ainakin tiettyyn pisteeseen asti mutta pahvin vaihtaisin tuohon metalliseen jos konetta alkaa enemmän ahdistamaan
Nissan 200SX S13 -89 CA18DET Kesäauto/ikuisuusprojekti
Nissan Murano Z50 -06 VQ35DE Jokapäiväinen kehonliikutin
Nissan Murano Z50 -06 VQ35DE Jokapäiväinen kehonliikutin
Re: Yleinen tekninen keskustelu
ARP:ithan on pinnapultit, miten ne voi pohjata jos on mutteri toisessa päässä?Juucso wrote:Heetkonen heetkonen! Siis mites asia nyt on?! Kannattaako CA18DETiin laittaa cometecin kansipahvi, acl lakrut ja ARP:n pultit? Jenkkipojat on 100% eri mieltä! Vakio pahvi, vakio lakrut ja vakio pultit. Täällä näyttää, että kaikki vaihtaa "parempaan", mutta rapakon takana ollaan ihan eri merkeissä.
Sellasta kans kuulin, että CA:ta ei ikinä sais kasata millään muulla kun vakio pulteilla. ARP:n pultit kuulemma pohjaa ja täten kiristä kunnolla, cometecin pahvi ei vaikuta yhtään mihinkään ja on heikkolaatusempi kuin vakio ja ACL:n laakerit on liian kovaa materiaalia.
Itsekkin olen tähän asti jokaseen vehkeeseen laittanu orkkispahveja eikä kyllä ykskään ole vielä mun tietääkseni antautunut. ACL:n laakereiden kanssa on ainakin tuolla hondapiireissä ollut vähän ongelmia pinnotteen irtoamisen kanssa, en sitten tiedä onko se valmistajan vai käyttäjän vika mutta useasta koneesta olen nähnyt saman pinnotehomman. Orkkislaakereilla ei taaskaan mitään, myös toleranssit saa soviteltua orkkislaakereilla tietenkin paremmin kun niitä on erikokoisia tarjolla yms.
Makuasiahan tämä suurimmaksi osaksi on ja jokainen moottori on yksilö.
Re: Yleinen tekninen keskustelu
Voi olla, että tarkoitti, että pultit on liian pitkät.. Menee se mun kone nyt niillä romuilla kiinni. Jos ei kestä niin vaihetaan vakioon.nosliw_ wrote:ARP:ithan on pinnapultit, miten ne voi pohjata jos on mutteri toisessa päässä?Juucso wrote:Heetkonen heetkonen! Siis mites asia nyt on?! Kannattaako CA18DETiin laittaa cometecin kansipahvi, acl lakrut ja ARP:n pultit? Jenkkipojat on 100% eri mieltä! Vakio pahvi, vakio lakrut ja vakio pultit. Täällä näyttää, että kaikki vaihtaa "parempaan", mutta rapakon takana ollaan ihan eri merkeissä.
Sellasta kans kuulin, että CA:ta ei ikinä sais kasata millään muulla kun vakio pulteilla. ARP:n pultit kuulemma pohjaa ja täten kiristä kunnolla, cometecin pahvi ei vaikuta yhtään mihinkään ja on heikkolaatusempi kuin vakio ja ACL:n laakerit on liian kovaa materiaalia.
Itsekkin olen tähän asti jokaseen vehkeeseen laittanu orkkispahveja eikä kyllä ykskään ole vielä mun tietääkseni antautunut. ACL:n laakereiden kanssa on ainakin tuolla hondapiireissä ollut vähän ongelmia pinnotteen irtoamisen kanssa, en sitten tiedä onko se valmistajan vai käyttäjän vika mutta useasta koneesta olen nähnyt saman pinnotehomman. Orkkislaakereilla ei taaskaan mitään, myös toleranssit saa soviteltua orkkislaakereilla tietenkin paremmin kun niitä on erikokoisia tarjolla yms.
Makuasiahan tämä suurimmaksi osaksi on ja jokainen moottori on yksilö.
Instagram @juucso
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"
Re: Yleinen tekninen keskustelu
Eikai ny CA:han kannata mitään vakiota enää takas laittaa Muutenkin jättäsin noi jenkkifoorumit omaan arvoonsa Ei sillä, etteikö siellä ois jonkinmoista tietotaitoa, mut kannattaa ny kuitennii netissä suhtautua jotenki kriittisesti lähteisiin.Juucso wrote:Voi olla, että tarkoitti, että pultit on liian pitkät.. Menee se mun kone nyt niillä romuilla kiinni. Jos ei kestä niin vaihetaan vakioon.nosliw_ wrote:ARP:ithan on pinnapultit, miten ne voi pohjata jos on mutteri toisessa päässä?Juucso wrote:Heetkonen heetkonen! Siis mites asia nyt on?! Kannattaako CA18DETiin laittaa cometecin kansipahvi, acl lakrut ja ARP:n pultit? Jenkkipojat on 100% eri mieltä! Vakio pahvi, vakio lakrut ja vakio pultit. Täällä näyttää, että kaikki vaihtaa "parempaan", mutta rapakon takana ollaan ihan eri merkeissä.
Sellasta kans kuulin, että CA:ta ei ikinä sais kasata millään muulla kun vakio pulteilla. ARP:n pultit kuulemma pohjaa ja täten kiristä kunnolla, cometecin pahvi ei vaikuta yhtään mihinkään ja on heikkolaatusempi kuin vakio ja ACL:n laakerit on liian kovaa materiaalia.
Itsekkin olen tähän asti jokaseen vehkeeseen laittanu orkkispahveja eikä kyllä ykskään ole vielä mun tietääkseni antautunut. ACL:n laakereiden kanssa on ainakin tuolla hondapiireissä ollut vähän ongelmia pinnotteen irtoamisen kanssa, en sitten tiedä onko se valmistajan vai käyttäjän vika mutta useasta koneesta olen nähnyt saman pinnotehomman. Orkkislaakereilla ei taaskaan mitään, myös toleranssit saa soviteltua orkkislaakereilla tietenkin paremmin kun niitä on erikokoisia tarjolla yms.
Makuasiahan tämä suurimmaksi osaksi on ja jokainen moottori on yksilö.
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
Re: Yleinen tekninen keskustelu
Missä mahtaa olla vika kun corollassa ilmastointi haisee todella pahalle kun se on päällä? Haju on aika kitkerä ja joskus haisee myös viemärille raitisilma suodatin on aika likainen ja vanha, mutta luulisi että se haju ei lähde siitä? (uusi suodatin löytyy)
Re: Yleinen tekninen keskustelu
Juurikin raitisilmasuodatinta ensinmäisenä epäilisin, toki jos sulla on joku orava päässy sinne putkiin ja kuollu sinne niin sekin voi olla Vaihda ensinmäiseksi tuo suodatin ja jos ei se auta niin sitten tutkimaan mitä rotan raatoja sieltä putkista löytyy.Teme wrote:Missä mahtaa olla vika kun corollassa ilmastointi haisee todella pahalle kun se on päällä? Haju on aika kitkerä ja joskus haisee myös viemärille raitisilma suodatin on aika likainen ja vanha, mutta luulisi että se haju ei lähde siitä? (uusi suodatin löytyy)
Re: Yleinen tekninen keskustelu
Ensimmäisenä juuriki suodatin vaihtoo ja samalla tutkia onko kosteutta/lehtiä tms kanavissa ja ilmastointihuoltoo sen jälkee jos ei hajut katoa. Usein näkee tuulilaseja vaihtaessa kun on tuulilasin alamuovin alla hirveet kasat lehtiä ja vaikka mitä kurap*skaa mikä varmasti haisee sisäilmassa. Ja onhan noita raikastimia missä laitetaa se ns. hajukranaatti autoo, ilmastointi täysille ja sisäkierto päälle jollon poistaa aika hyvin hajut.Toncha wrote:Juurikin raitisilmasuodatinta ensinmäisenä epäilisin, toki jos sulla on joku orava päässy sinne putkiin ja kuollu sinne niin sekin voi olla Vaihda ensinmäiseksi tuo suodatin ja jos ei se auta niin sitten tutkimaan mitä rotan raatoja sieltä putkista löytyy.Teme wrote:Missä mahtaa olla vika kun corollassa ilmastointi haisee todella pahalle kun se on päällä? Haju on aika kitkerä ja joskus haisee myös viemärille raitisilma suodatin on aika likainen ja vanha, mutta luulisi että se haju ei lähde siitä? (uusi suodatin löytyy)
Mitsubishi Lancer Evolution V
Re: Yleinen tekninen keskustelu
Eikä varmaan otsonointi tekis pahaa ollenkaan.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.
Re: Yleinen tekninen keskustelu
Vaihdoin raitisilmasuodattimen ja hajut lähti aika hyvin. Vielä huomaa pienen kitkerän hajun. Mutta täytyy varata aika ilmastoinnin huoltoon.
Re: Yleinen tekninen keskustelu
^ Jos tovin jo oireillut, niin varmasti pinttynyt sitten haju verhoiluihinkin. Janzaa lainaten otsonointi voisi olla lopuksi ihan hyvä vaihtoehto.
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Yleinen tekninen keskustelu
Onneksi vasta muutaman päivän ehdin ihmetellä sitä käryä. Mutta eipä se kauheesti haittaa jos haju on pinttynyt sisustaan kun olisi tarkoitus viedä corolla ilmastoinnin huoltoon ja sen jälkeen putsata sisusta höyrypesurilla
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 77 guests