Yleinen tekninen keskustelu
Re: Yleinen tekninen keskustelu
Siskon 2000vm toyota corollassa syttyi vikavalo ja käytiin toyotan huoltamossa lukemassa vikakoodit, mutta lukija ei antanut mitään vikakoodia auto toimii ihan normaalisti, mutta normaalilämmöillä pakokaasu haisee ihan saatanan hirveeltä... Moottorina toimii 1.4 vvt-i jolla on ajettu 246tkm. Käytin auton leimalla syyskuun lopussa ja päästöt oli normaalit, mutta tyhjäkäynnillä päästöt oli aika rajoilla. Oliskohan katti menossa ja vikavalo palaa turhaan?
Re: Yleinen tekninen keskustelu
No jos se on sellane "mätä kananmuna" haju niin luultavasti se katti sökö, yleensä myös ku antaa vähä aikaa olla tyhjäkäyntiä ja painaa reilummin kaasua se puskee savua ku vanha diesel mersu..
Nopeat liikkeet on näyttäviä
Re: Yleinen tekninen keskustelu
Tässä pitkään nettiautoa selanneena osui tollanen silmään: http://www.nettiauto.com/toyota/corolla/6743589 . Saakohan tohon muutoskatsastettua starletin 4a-fte moottori? Jarrut täytyisi ainakin päivitellä ja alustaan jotain muuta myös?
Re: Yleinen tekninen keskustelu
onko kellään ollu imprezassa (1995 mallia) vastaavaa ongelmaa, ajat autolla pienen tovin (joka kerta noin 8 kilometriä), takaa rupeaa kuulumaan kolkatusta, kolkatuksen kovuus vaihtelee kaasun mukaan, löysäämällä kaasun ääni voimistuu, kytkimen pohjaan polkemalla ääni lakkaa, eli viittais voimansiirtoon. vetarit ? kardaanissa ristikkonivelet ja kannattin laakeri on hyvässä kunnossa. vetareissa kanssa nyvittiin niin ei nekään väljät ole, hyvin pienesti nytkähtää vain.
vinkkejä ja neuvoja otetaan vastaan
-matias
vinkkejä ja neuvoja otetaan vastaan
-matias
Re: Yleinen tekninen keskustelu
No sehän on subbe eli loota menossa vaihtoon
E: Ai se kuulukin takaa..no loota silti, resonoi vaan ja kuulostaa et tulis takaa
E: Ai se kuulukin takaa..no loota silti, resonoi vaan ja kuulostaa et tulis takaa
Re: Yleinen tekninen keskustelu
Mulla ei myöskään löytyny väljää mistään, ja kolis perä välillä, vika löyty kun otti vetarit irti.mutyy wrote:onko kellään ollu imprezassa (1995 mallia) vastaavaa ongelmaa, ajat autolla pienen tovin (joka kerta noin 8 kilometriä), takaa rupeaa kuulumaan kolkatusta, kolkatuksen kovuus vaihtelee kaasun mukaan, löysäämällä kaasun ääni voimistuu, kytkimen pohjaan polkemalla ääni lakkaa, eli viittais voimansiirtoon. vetarit ? kardaanissa ristikkonivelet ja kannattin laakeri on hyvässä kunnossa. vetareissa kanssa nyvittiin niin ei nekään väljät ole, hyvin pienesti nytkähtää vain.
vinkkejä ja neuvoja otetaan vastaan
-matias
Oli yks veto nivel semmonen että hirtti välillä melkein täysin kiinni En oo kyllä ennen vastaavaa tavannut
Ei se nopeus tapa, vaan ajo virhe
Re: Yleinen tekninen keskustelu
smoke wrote:Mulla ei myöskään löytyny väljää mistään, ja kolis perä välillä, vika löyty kun otti vetarit irti.mutyy wrote:onko kellään ollu imprezassa (1995 mallia) vastaavaa ongelmaa, ajat autolla pienen tovin (joka kerta noin 8 kilometriä), takaa rupeaa kuulumaan kolkatusta, kolkatuksen kovuus vaihtelee kaasun mukaan, löysäämällä kaasun ääni voimistuu, kytkimen pohjaan polkemalla ääni lakkaa, eli viittais voimansiirtoon. vetarit ? kardaanissa ristikkonivelet ja kannattin laakeri on hyvässä kunnossa. vetareissa kanssa nyvittiin niin ei nekään väljät ole, hyvin pienesti nytkähtää vain.
vinkkejä ja neuvoja otetaan vastaan
-matias
Oli yks veto nivel semmonen että hirtti välillä melkein täysin kiinni En oo kyllä ennen vastaavaa tavannut
joo eli täytynee seuraavaks noi vetarit irrotella ja tutkia asiaa
Re: Yleinen tekninen keskustelu
vasemman puolen takavetari täytyis löytää mutta ei vaa ite osaa ehtiä oikein noita
mistä porukat on näihin subaruihin yms tilaillu osia?
mistä porukat on näihin subaruihin yms tilaillu osia?
Re: Yleinen tekninen keskustelu
Ebaystä löytää kaikkea yleisesti. Hieman kun miettii oikeita hakusanoja.mutyy wrote:vasemman puolen takavetari täytyis löytää mutta ei vaa ite osaa ehtiä oikein noita
mistä porukat on näihin subaruihin yms tilaillu osia?
Re: Yleinen tekninen keskustelu
Tarviiko nuiden "metallivaipalla" varustettujen puslien asennuksessa huomioida mitään muuta erityistä, paitsi että prässää oikealta puolelta ja oikein päin paikoilleen?
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Yleinen tekninen keskustelu
Kannattaa kattoo ettei ole mitää sokkaa sielä vaikka prässää oikeeseen suuntaan. Mazdalla ollu kumin takana piilossakin jopa.Mystic wrote:Tarviiko nuiden "metallivaipalla" varustettujen puslien asennuksessa huomioida mitään muuta erityistä, paitsi että prässää oikealta puolelta ja oikein päin paikoilleen?
Re: Yleinen tekninen keskustelu
^ Tsek, onko tuohon fiksua laittaa asentaessa mitään liukkaria väliin, vai onko noin käytön tai paikallaan pysymisen kannalta parempi että ovat ihan puhtaat metallit vastakkain?
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Yleinen tekninen keskustelu
Nakkaa puslat pakkaseen muutamaks tunniks ja prässää ne lämpimään osaan kiinni. Menee vähä helpommin, eikä tarvii liukkaria.
Re: Yleinen tekninen keskustelu
^^ Jos ei oo aikaa pitää pakkasessa nii liukkari kans prässäät paikoilleen. Ei meinaa mitää jos ne rasvaa, ei ainekkaa töissä oo tullu vielä takasi mikää semmone homma
Toyota Aristo -98
Mazda Rx-8 -04
Ford Fiesta -82
Mazda Rx-8 -04
Ford Fiesta -82
- AslaMonTTi
- JUNKIE
- Posts: 674
- Joined: 23. Jul 2012 18:40
- Location: Kajaani
Re: Yleinen tekninen keskustelu
Itsellä tullu käytettyä ihan fairya puslia vaihtaessa.
o.O Elämä on kovaa, ota sämpylä O.o
Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4
Nissan Primera P11-144
Ex:
Nissan Maxima A32 Vq20de
Nissan BlueBird T12 Ca18et (Ex-työjuhta)
Mazda 626 GF
Nissan Sunny N13 x 4
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 100 guests