Nyrkkipaja kustoms S14A
Nyrkkipaja kustoms S14A
Morjesta vaan muutkin foorumilaiset täältä kuusaalta kouvolan kupeesta!
Vihdoin sain otettua itseäni niskasta kiinni ja runosuonen sykkimään. Teksti ei varmaan tule olemaan kovin laadukasta koska olen koulutukseltani koneistaja enkä kirjailia tms.
Elikkäs ensin tuosta otsikosta sen verran että "nyrkkipaja kustoms" on minun ja muutaman kaverin yhteistallin nimitys missä touhutaan kaikkea mopoista kaljan juontiin
Sitten itse autoon ostin auton loppukesästä 2015 tämän näköisenä Näillä spekseillä:
-tuotu saksasta joskus 2000-luvun alussa
-ajettu korilla 290tkm ja koneella ~200tkm
-vm. 1998
-Nistunen moottorin ohjaus
-Rosteri pakosarja
-3”rosteri outlet ja down pipe
-Marteliuksen 2,5” cat backi
-Garrett gt28r
-Apexin cooleri sarja (600x300x76)
-Rocet arm stopperit
-Walbro tankissa
-Apexin Dual Funnel Suodatin, Apexin adapterilla
-Teräspunos letkut turbolle
-Turbo ruuvi
-Hks ssqv kopio
-Act:n kytkin ja paine asetelma
Asiaan kuuluva koeponnistus samana päivänä: Yleiselle tielle päästiin kurvailemaan vasta pariviikkoa oston jälkeen jolloin sain ajokortin takaisin virkavallan hallusta
Autolla ajeltiikin ongelmitta muutama kuukausi kunnes leimamies koputteli ovelle että alkaa papereissa muste kuivumaan. Pikaiselle vilkaisulla ei ollut muuta laittoa kuin kaksi nyrkin kokosta paikkaa pohjaan ja katti takaisin laippojen väliin... Ei muutakuin auto pukeille ja siitä se painajainen alkoi kuonavasaran saattelemana.
Eli ruostetta oli odotettua enemmän mikä ei sinänsä yllättänyt 2xS13 nissanin omistuksen jälkeen ja olihan tämäkin jo vanha auto.
Pidetään tämä vaikka aloitusviestinä kun ei foorumi anna lisätä suoraan näitä isoja HD-kuvia ja jatketaan ruosteen parissa kun saan ladattua kuvat flickriin.
Ps. Näkyykö nämä aloitusviestin kuvat muille?
Vihdoin sain otettua itseäni niskasta kiinni ja runosuonen sykkimään. Teksti ei varmaan tule olemaan kovin laadukasta koska olen koulutukseltani koneistaja enkä kirjailia tms.
Elikkäs ensin tuosta otsikosta sen verran että "nyrkkipaja kustoms" on minun ja muutaman kaverin yhteistallin nimitys missä touhutaan kaikkea mopoista kaljan juontiin
Sitten itse autoon ostin auton loppukesästä 2015 tämän näköisenä Näillä spekseillä:
-tuotu saksasta joskus 2000-luvun alussa
-ajettu korilla 290tkm ja koneella ~200tkm
-vm. 1998
-Nistunen moottorin ohjaus
-Rosteri pakosarja
-3”rosteri outlet ja down pipe
-Marteliuksen 2,5” cat backi
-Garrett gt28r
-Apexin cooleri sarja (600x300x76)
-Rocet arm stopperit
-Walbro tankissa
-Apexin Dual Funnel Suodatin, Apexin adapterilla
-Teräspunos letkut turbolle
-Turbo ruuvi
-Hks ssqv kopio
-Act:n kytkin ja paine asetelma
Asiaan kuuluva koeponnistus samana päivänä: Yleiselle tielle päästiin kurvailemaan vasta pariviikkoa oston jälkeen jolloin sain ajokortin takaisin virkavallan hallusta
Autolla ajeltiikin ongelmitta muutama kuukausi kunnes leimamies koputteli ovelle että alkaa papereissa muste kuivumaan. Pikaiselle vilkaisulla ei ollut muuta laittoa kuin kaksi nyrkin kokosta paikkaa pohjaan ja katti takaisin laippojen väliin... Ei muutakuin auto pukeille ja siitä se painajainen alkoi kuonavasaran saattelemana.
Eli ruostetta oli odotettua enemmän mikä ei sinänsä yllättänyt 2xS13 nissanin omistuksen jälkeen ja olihan tämäkin jo vanha auto.
Pidetään tämä vaikka aloitusviestinä kun ei foorumi anna lisätä suoraan näitä isoja HD-kuvia ja jatketaan ruosteen parissa kun saan ladattua kuvat flickriin.
Ps. Näkyykö nämä aloitusviestin kuvat muille?
Re: Nyrkkipaja kustoms S14A
Vihdoinkin uutta S14a prokkista tännekkin! Tätä on odotettu Ja jep, hienosti näkyy kuvat. Kuvia, kuvia ja vielä enemmän kuvia! Niitä kaivataan
Re: Nyrkkipaja kustoms S14A
Tästä mä tykkään! Paljon kuvia niin hyvä tulee! (Y)
Onko tarkotus tehdä mitään suurempaa muutosta autolle?
Onko tarkotus tehdä mitään suurempaa muutosta autolle?
Instagram @juucso
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"
Re: Nyrkkipaja kustoms S14A
Kiitoksia vaan kaikille ja mukavaa jos kiinnostusta löytyy seurailla topikkia!
Muutoksista sen verran että tulee olemaan "race look" eli pulleaa persettä, kuppipenkkiä, turvakaaret?? ja härskiä vannetta
Noniin suurin osa kuvista ladattu flickriin joten palataampas mihin jäätiin eli ystäväämme ruosteeseen ja kuvathan kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...
20151204_153139 by Tomi Sippula, on Flickr
20151204_154502 by Tomi Sippula, on Flickr
20151204_154508 by Tomi Sippula, on Flickr
20151204_182702 by Tomi Sippula, on Flickr
Siinä oikeastaan pahimmat paikat ja nämä kuvathan on kaikki repsikan puolelta mutta ei se kuskinkaan puoli kovin juhlava ole Enempää kuvia ruosteista löydy tähän hätään koska suurin osa kuvista jäi vanhaan puhelimeen mutta eipä nuo kovin kiinnostaa kateltavaa olekkaan..
Ruosteen laajuus kun oli selvitetty niin päätin että kaikki ruosteet lähtee ja terveestä pellistä alaspäin ruvetaan rakentamaan uusiksi ja tästä lähettiin liikkeelle
20151204_182706 by Tomi Sippula, on Flickr
Eli koko helmat lähti sisä- että ulkopuolelta, paras idea millä alkaa rakentamaan sisäpuolta uusiksi oli hitsata kaksi 20x50x2.5mm palkkia päällekkäin niin autoa voi tunkkailla jatkossa koko helman matkalta.
20151208_194932 by Tomi Sippula, on Flickr
Tähän tilanteeseen on päästy ruosteen parissa ennenkuin purkasin kattilan ja akselit pois korista mutta siitä lisää sitten seuraavassa postauksessa:)
Laitetaan vielä loppuun kuva levikkeiden sovituksesta ja "talvivanteista" mille tuskin tulee käyttöä tänä talvena
20151211_173958 by Tomi Sippula, on Flickr
Muutoksista sen verran että tulee olemaan "race look" eli pulleaa persettä, kuppipenkkiä, turvakaaret?? ja härskiä vannetta
Noniin suurin osa kuvista ladattu flickriin joten palataampas mihin jäätiin eli ystäväämme ruosteeseen ja kuvathan kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...
20151204_153139 by Tomi Sippula, on Flickr
20151204_154502 by Tomi Sippula, on Flickr
20151204_154508 by Tomi Sippula, on Flickr
20151204_182702 by Tomi Sippula, on Flickr
Siinä oikeastaan pahimmat paikat ja nämä kuvathan on kaikki repsikan puolelta mutta ei se kuskinkaan puoli kovin juhlava ole Enempää kuvia ruosteista löydy tähän hätään koska suurin osa kuvista jäi vanhaan puhelimeen mutta eipä nuo kovin kiinnostaa kateltavaa olekkaan..
Ruosteen laajuus kun oli selvitetty niin päätin että kaikki ruosteet lähtee ja terveestä pellistä alaspäin ruvetaan rakentamaan uusiksi ja tästä lähettiin liikkeelle
20151204_182706 by Tomi Sippula, on Flickr
Eli koko helmat lähti sisä- että ulkopuolelta, paras idea millä alkaa rakentamaan sisäpuolta uusiksi oli hitsata kaksi 20x50x2.5mm palkkia päällekkäin niin autoa voi tunkkailla jatkossa koko helman matkalta.
20151208_194932 by Tomi Sippula, on Flickr
Tähän tilanteeseen on päästy ruosteen parissa ennenkuin purkasin kattilan ja akselit pois korista mutta siitä lisää sitten seuraavassa postauksessa:)
Laitetaan vielä loppuun kuva levikkeiden sovituksesta ja "talvivanteista" mille tuskin tulee käyttöä tänä talvena
20151211_173958 by Tomi Sippula, on Flickr
Re: Nyrkkipaja kustoms S14A
Noniin jatketaampas juttua niin päästään nykyhetkeen.
Eli joulupäivää vietettiin näissä tunnelmissa
20151225_184413 by Tomi Sippula, on Flickr
Moottorin ja vaihdelaatikon kannatinkumit oli kyllä parhaat päivänsä nähneet, joskus yritetty korjata ilmeisesti sikaflexillä siinä onnistumatta. Pitää siis lähteä hakemaan muovipussillinen jääkiekkoja ja askarrella uudet kannattimet.
20151225_190958 by Tomi Sippula, on Flickr
Tapaninpäivänä jatkettiin purkamista jolloin lähti etu- ja takakelkat ja purettiin tukivarret samalla pois, yllättäen ilman yhtäkään katkennutta pulttia
20151226_200300 by Tomi Sippula, on Flickr
^^Kuvassa esiintyy näköjään paikallinen torvensoittaja
Nyt kun auto puretaan atomeiksi niin miksei "samalla" hoitais kaikkea kuntoon kun ei kukaan ruosteisia likaisia osia halua ruosteettomaan koriin laittaa, joten kaikki mitä voi/keksii pulverimaalata niin lähtee maalattavaksi.
Kelkathan näytti hirveältä niinkuin oli odotettavissa, mutta mikä positiivista niin kaikki muut puslat oli uretaania paitsi perän takalevyn puslat (onko niihin edes olemassa uretaanipuslia??) noh jokatapauksessa sorvaan perään alumiinista kovat puslat ja ehkä takakelkan isot puslat. mielipiteitä?
Mites meneekö nuo uretaaniset puslat mikskään ajansaatossa vai tilaanko suoraan uudet?
20151227_143429 by Tomi Sippula, on Flickr
20151227_153005 by Tomi Sippula, on Flickr
Viimeiset kumipuslat sai rautasaha käsittelyn.
20151227_152618 by Tomi Sippula, on Flickr
Muuta ihmeellistä ei olekkaan tapahtunut, sisusta riisutta lähes kokonaan ja perus bitumien hakkausta mikä oli ihan yhtä kyrvästä kuin kahden aikasemman nissanin kanssa
Tällähetkellä rakenteilla korin kääntöpukki ettei tarvi koko pohjaa tarvi altapäin hitsailla. Kerrotaan pukista sen verran ettei ole perus korigrilli ja rakennusmateriaali on puu
Eli joulupäivää vietettiin näissä tunnelmissa
20151225_184413 by Tomi Sippula, on Flickr
Moottorin ja vaihdelaatikon kannatinkumit oli kyllä parhaat päivänsä nähneet, joskus yritetty korjata ilmeisesti sikaflexillä siinä onnistumatta. Pitää siis lähteä hakemaan muovipussillinen jääkiekkoja ja askarrella uudet kannattimet.
20151225_190958 by Tomi Sippula, on Flickr
Tapaninpäivänä jatkettiin purkamista jolloin lähti etu- ja takakelkat ja purettiin tukivarret samalla pois, yllättäen ilman yhtäkään katkennutta pulttia
20151226_200300 by Tomi Sippula, on Flickr
^^Kuvassa esiintyy näköjään paikallinen torvensoittaja
Nyt kun auto puretaan atomeiksi niin miksei "samalla" hoitais kaikkea kuntoon kun ei kukaan ruosteisia likaisia osia halua ruosteettomaan koriin laittaa, joten kaikki mitä voi/keksii pulverimaalata niin lähtee maalattavaksi.
Kelkathan näytti hirveältä niinkuin oli odotettavissa, mutta mikä positiivista niin kaikki muut puslat oli uretaania paitsi perän takalevyn puslat (onko niihin edes olemassa uretaanipuslia??) noh jokatapauksessa sorvaan perään alumiinista kovat puslat ja ehkä takakelkan isot puslat. mielipiteitä?
Mites meneekö nuo uretaaniset puslat mikskään ajansaatossa vai tilaanko suoraan uudet?
20151227_143429 by Tomi Sippula, on Flickr
20151227_153005 by Tomi Sippula, on Flickr
Viimeiset kumipuslat sai rautasaha käsittelyn.
20151227_152618 by Tomi Sippula, on Flickr
Muuta ihmeellistä ei olekkaan tapahtunut, sisusta riisutta lähes kokonaan ja perus bitumien hakkausta mikä oli ihan yhtä kyrvästä kuin kahden aikasemman nissanin kanssa
Tällähetkellä rakenteilla korin kääntöpukki ettei tarvi koko pohjaa tarvi altapäin hitsailla. Kerrotaan pukista sen verran ettei ole perus korigrilli ja rakennusmateriaali on puu
Re: Nyrkkipaja kustoms S14A
Laitahan muutama havainnolistava kuva siitä koripukista Kiinnostaa nähä kun pitäs itellekin jonkinlainen viritelmä rakentaa!
1990 Honda Accord CB3 H23
1993 Honda Accord Aerodeck CB8
1993 Honda Accord Aerodeck CB8
Re: Nyrkkipaja kustoms S14A
Jees "koripukin" idea tuli ihan vanhingossa kun etsin motivaatiota ruostekorjaukseen muiden projektikuvilla ja törmäsin näihin kuviin jollain jenkkifoorumilla.
Idea vaikutti nerokkaalta ja ennenkaikkea edulliselta, ainut ero minun virityksellä on se että noihin jalkoihin tulee renkaat niin pystyy sitten liikuttelemaan ympäri tallia.
Hintaa koko lystille jäi ~50€ eli ihan kohtuu hinta verrattuna korigrillin tekemiseen ja jos joku miettii kestävyyttä niin ton jenkkihepun kori oli roikkunu 3kk tossa ilman ongelmia
Idea vaikutti nerokkaalta ja ennenkaikkea edulliselta, ainut ero minun virityksellä on se että noihin jalkoihin tulee renkaat niin pystyy sitten liikuttelemaan ympäri tallia.
Hintaa koko lystille jäi ~50€ eli ihan kohtuu hinta verrattuna korigrillin tekemiseen ja jos joku miettii kestävyyttä niin ton jenkkihepun kori oli roikkunu 3kk tossa ilman ongelmia
- Tuppurainen
- SUPPORTER
- Posts: 337
- Joined: 04. Nov 2014 22:01
- Location: Laitila
Re: Nyrkkipaja kustoms S14A
Komias projekti! Vähä pelästyin, kun näin tuon valtavan läven tos lattias Mutta, jään mielenkiinnolla odottamaan lisää
Toyota Crown JZS171W -03
Volvo V50 D2 -12
Ex:
Toyota Corolla CXI 1.6 -96
Toyota Hiace 4WD 2.4 -89
BMW E39 530D -00
Volvo V50 D2 -12
Ex:
Toyota Corolla CXI 1.6 -96
Toyota Hiace 4WD 2.4 -89
BMW E39 530D -00
Re: Nyrkkipaja kustoms S14A
Nyt on veikeä korigrilli
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
Re: Nyrkkipaja kustoms S14A
Näyttäisi päällisin puolin puslat olevan OK, niin en ehkä vaihtamaan alkaisi. Ajoltaanhan nuo uretaaniset on vähän mukavammat kuin yhtään joustamattomat alumiiniset.T0m1 wrote:Kelkathan näytti hirveältä niinkuin oli odotettavissa, mutta mikä positiivista niin kaikki muut puslat oli uretaania paitsi perän takalevyn puslat (onko niihin edes olemassa uretaanipuslia??) noh jokatapauksessa sorvaan perään alumiinista kovat puslat ja ehkä takakelkan isot puslat. mielipiteitä?
Minkälaista vannetta tulossa?
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Nyrkkipaja kustoms S14A
PS: Meniköhän alussa väärinpäin.... Siis oot ruunoilija etkä koneistaja vai miten se meni
Hienosti "runoiltua".
Tohon viimeseen kuvaan asti kaikki osaa rakentaa"purkaa" mutta jännityksellä odotellaan kuinka homma lähtee toisinpäin kulkemaan. Seurantaan
Hienosti "runoiltua".
Tohon viimeseen kuvaan asti kaikki osaa rakentaa"purkaa" mutta jännityksellä odotellaan kuinka homma lähtee toisinpäin kulkemaan. Seurantaan
Re: Nyrkkipaja kustoms S14A
Joo elikkäs kovia puslia näillä näkyvin ei ole tulossa kuin itse perän ja kelkan väliin.
Vanteet tulee olemaan jotku 2-3 osaset japanilaiset
Tuli tossa myös varmistettua tuulilasin irroitus vaikka alunperin oli tarkoitus pitää paikallaan, oli velipojat vähän viettämässä uuttavuotta tallilla... Noh eipähän mene omasta pussista tämä hankinta
Vanteet tulee olemaan jotku 2-3 osaset japanilaiset
Eiköhän se tässä tulevaisuudessa selviä kumpi tässä ollaanNall3 wrote:PS: Meniköhän alussa väärinpäin.... Siis oot ruunoilija etkä koneistaja vai miten se meni
Tuli tossa myös varmistettua tuulilasin irroitus vaikka alunperin oli tarkoitus pitää paikallaan, oli velipojat vähän viettämässä uuttavuotta tallilla... Noh eipähän mene omasta pussista tämä hankinta
Re: Nyrkkipaja kustoms S14A
Jätän tämän vain tähän
Re: Nyrkkipaja kustoms S14A
Oikomishommia?
"Meetkö sinä sinne huoriin vai tilaatko sinä sen pitsan?" -Marko
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
"Laita säkin rohkeasti allekirjoitukseen se bmw ni sua ymmärretään paremmin" - samsa
Nissan 200SX S13 -89 Omistanut 6 vuotta, ajanut 5000km
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 83 guests