Jonsban K20-swap JDM Integra
Re: Jonsban K20-swap JDM Integra
Tää on kyllä perkele niin siisti vekotin. Yleensä keltanen ei oo oikein mun väri autoille mutta tää sopii täydellisesti, ja tuo konehuone on niin täydellinen!
Re: Jonsban K20-swap JDM Integra
Mjoo.. vähän updeittia touhuihin ja vähän vanhaakin.
Eli alkukesältä pari kuvaa.
Kiitokset kuvista Tomi Eroselle!
Ja sitten tän hetken tilanne, eli talvi paino päälle MLV Season Enderin jälkeen jolloin auto meni talliin. Pienen speksaamisen jälkeen autoa taas purettiin osiksi ja nippeliä menee vaihtoon.
Eli edellinen syyläri, ohjaustehostin, laturi ja vesipumppu-paketti lentää kliinimmän lookin ja tilan ahtauden takia pois. Eli syyläri vaihtui järeimpään tucked-malliseen mitä löytyi, vesipumppu vaihtuu Mezieren sähköiseen, ohjaustehostin Toyota MR-S:sän sähköhydrauliseen ja pienempi mutta tehokkaampi laturi löytää jossain vaiheessa paikan konehuoneesta.
Eli tämän näköinen syyläri löysi tiensä muutaman viikon Tullissa hilloomisen jälkeen tiensä Suomeen.
Ja näin se istui paikalleen.
Tälläistä tällä kertaa, jos kohta taas jotain uutta saisi aikaiseksi. :bounce:
Eli alkukesältä pari kuvaa.
Kiitokset kuvista Tomi Eroselle!
Ja sitten tän hetken tilanne, eli talvi paino päälle MLV Season Enderin jälkeen jolloin auto meni talliin. Pienen speksaamisen jälkeen autoa taas purettiin osiksi ja nippeliä menee vaihtoon.
Eli edellinen syyläri, ohjaustehostin, laturi ja vesipumppu-paketti lentää kliinimmän lookin ja tilan ahtauden takia pois. Eli syyläri vaihtui järeimpään tucked-malliseen mitä löytyi, vesipumppu vaihtuu Mezieren sähköiseen, ohjaustehostin Toyota MR-S:sän sähköhydrauliseen ja pienempi mutta tehokkaampi laturi löytää jossain vaiheessa paikan konehuoneesta.
Eli tämän näköinen syyläri löysi tiensä muutaman viikon Tullissa hilloomisen jälkeen tiensä Suomeen.
Ja näin se istui paikalleen.
Tälläistä tällä kertaa, jos kohta taas jotain uutta saisi aikaiseksi. :bounce:
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a
Instagram:Jonsba__
Instagram:Jonsba__
Re: Jonsban K20-swap JDM Integra
Nice . Tuo Toyotan EHPS on kyllä yksi mikä itseäkin on kiinnostanut pitkään, eikä vähiten siksi että sillä nettoaa n. viidestä kymmeneen hevosvoimaan tehoa, riippuen mm. miten pumpunmoottorin ohjaamisen toteuttaa. Investoitko ihan uuteen vai hyväkuntoiseen käytettyyn?
Ja toi jäähdytin ja e-vesipumppu on kans loistava veto, mahdollistaa kunnon BTCC-tyylisen plenumin käytön . Mites, pyöritetäänkö pumppua tarveperustaisesti (pwm-ohjaus?) vai tuleeko hurisemaan vakioteholla jatkuvasti?
Ja toi jäähdytin ja e-vesipumppu on kans loistava veto, mahdollistaa kunnon BTCC-tyylisen plenumin käytön . Mites, pyöritetäänkö pumppua tarveperustaisesti (pwm-ohjaus?) vai tuleeko hurisemaan vakioteholla jatkuvasti?
Re: Jonsban K20-swap JDM Integra
Joo, tuo MR-S:n vaihtoehto on paras mitä vastaan tullut. Vielä kun kesän dynossa orkkis otti vähän itseensä nesteiden pihalle sylkäsystä kovilla kierroksilla. Hyväkuntoisen käytetyn kun löytäisi, kalliin oloinen perkele Toyotan tiskillä vaikka Nawsliw_ tekisikin kaikkensa hinnan eteen.Kaze wrote:Nice . Tuo Toyotan EHPS on kyllä yksi mikä itseäkin on kiinnostanut pitkään, eikä vähiten siksi että sillä nettoaa n. viidestä kymmeneen hevosvoimaan tehoa, riippuen mm. miten pumpunmoottorin ohjaamisen toteuttaa. Investoitko ihan uuteen vai hyväkuntoiseen käytettyyn?
Ja toi jäähdytin ja e-vesipumppu on kans loistava veto, mahdollistaa kunnon BTCC-tyylisen plenumin käytön . Mites, pyöritetäänkö pumppua tarveperustaisesti (pwm-ohjaus?) vai tuleeko hurisemaan vakioteholla jatkuvasti?
Kaikki pitää tehdä että Zof saadaan kiinni tehoissa.
Mezieren valmistetta ei saisi käyttää PWM-ohjauksella joten varmaan kytketään omalla releellä niin että orkkis bensapumpun heräte herättää myös vesipumpun. Näin ollen ei unohdu laittaa vesipumppua päälle kun ajaa.
Plenumia ollaan kateltu Reverie Carbonilta, sellasta 8 litrasta eli niin iso kun keulalle menee. Tuollainen ram air/WTCC-plenum olisi hieno mutta että täältä päin maailmaa löytäisi sellaisen tyypin joka tekisi sen asialliseen rahaan on täysi mahdottomuus. Harmi sinänsä, tuolla kun on omat hyötynsä.
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a
Instagram:Jonsba__
Instagram:Jonsba__
Re: Jonsban K20-swap JDM Integra
Niin joo taisi olla, no siinä on jo ihan hyvät perusteet muutenkin vaihtaa pumppu . Itsellä on pari kiikarissa, mut kunnosta ei voi olla 100% varma. Jenkeistä ja Japanista tuota pumppua saisi määrätyistä paikoista "suhteellisen" fiksuun hintaan uutenakin, Euroopassa halvemmaksi tulee varmaa ostaa tuollainen ZZW30 ja purkaa siitä.Jonsba wrote: Joo, tuo MR-S:n vaihtoehto on paras mitä vastaan tullut. Vielä kun kesän dynossa orkkis otti vähän itseensä nesteiden pihalle sylkäsystä kovilla kierroksilla. Hyväkuntoisen käytetyn kun löytäisi, kalliin oloinen perkele Toyotan tiskillä vaikka Nawsliw_ tekisikin kaikkensa hinnan eteen.
Kaikki pitää tehdä että Zof saadaan kiinni tehoissa.
Mezieren valmistetta ei saisi käyttää PWM-ohjauksella joten varmaan kytketään omalla releellä niin että orkkis bensapumpun heräte herättää myös vesipumpun. Näin ollen ei unohdu laittaa vesipumppua päälle kun ajaa.
Plenumia ollaan kateltu Reverie Carbonilta, sellasta 8 litrasta eli niin iso kun keulalle menee. Tuollainen ram air/WTCC-plenum olisi hieno mutta että täältä päin maailmaa löytäisi sellaisen tyypin joka tekisi sen asialliseen rahaan on täysi mahdottomuus. Harmi sinänsä, tuolla kun on omat hyötynsä.
Aa ok. Mut sit vesipumpun ohjaamiseen vois käyttää KProotakin, siinähän on muutama lähtö mitkä valjastaa erinäisten komponenttien ohjaukseen. Esim. EVAP:n, sullahan ne tais ollakin purettu pois ja siten joutavana.
Hyvä, saapahan noista läppärungoista täyden hyödyn irti. Peritaatteessa tuollaisen boksin voisi tehdä function-form hengessä ihan vaikka katkokuituisesta lasikuidusta (tekijöitä löytyy jo varmaan vähän enemmän?), painokin pysyy kohtuullisena kun ainevahvuutta ei tarvi niin hirveästi, eihän tuollaisen pöntön tarvi mitään kovin kummoista rasitusta kestää. Kunhan ei murene moottorin värähtelystä.
Re: Jonsban K20-swap JDM Integra
Katottiinko tästä viime kesänä, että paljon sitä woimaa löytyy?
Re: Jonsban K20-swap JDM Integra
Eipä kateltu, säätöreissulla meni bensanpaineensäädin sököks, sit huomattiin et imulämmöt oli sellanen perus 80-90c, joten ei tarvinnut dynotella. Ei tätä ole vielä edes säädetty loppuun asti. VTEC ei myös toiminut eräästä mokasta johtuen.Jeba wrote:Katottiinko tästä viime kesänä, että paljon sitä woimaa löytyy?
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a
Instagram:Jonsba__
Instagram:Jonsba__
Re: Jonsban K20-swap JDM Integra
Taas tuli jotain pientä, toki myöhästyi pari päivää joulusta.
Mezieren billet-vesipumppu. Jos tällä saisi jotain etuja orkkis-vesipumppuun nähden.
Myös Tractuff toimitti muutakin, eli orkkis-vesipumpputelineen poistoa varten levy, laturin kannake, ylävesiletkulähtö ja vesipumpun kannake. Kaikki nämä tottakai billettiä. Ja letkut ja liittimet XRP:tä
Ylävesiletkulähtöön tulee vielä muutoksia, ne ovat vasta suunnitteilla. Toki kilkkeet niihin on.
Mezieren billet-vesipumppu. Jos tällä saisi jotain etuja orkkis-vesipumppuun nähden.
Myös Tractuff toimitti muutakin, eli orkkis-vesipumpputelineen poistoa varten levy, laturin kannake, ylävesiletkulähtö ja vesipumpun kannake. Kaikki nämä tottakai billettiä. Ja letkut ja liittimet XRP:tä
Ylävesiletkulähtöön tulee vielä muutoksia, ne ovat vasta suunnitteilla. Toki kilkkeet niihin on.
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a
Instagram:Jonsba__
Instagram:Jonsba__
Re: Jonsban K20-swap JDM Integra
Muutama etu mitä tulee heti mieleen on moottorin pyörintänopeudesta riippumaton pyöritys, ei tarvitse tehdä kompromisseja alhaisten tai korkeiden pyörintänopeuksien välillä. Riittävä kierto alhaisilla ilman riskiä kavitoimisesta korkeammilla kierroksilla. Lisäksi hieman nopeampi lämpimäksi käyttö (olettaen että pumppua ei ruveta pyörittämään välittömästi moottorin käynnistyessä) ja vastaavasti myös jäähdytyskierrättämisen mahdollisuus ajon jälkeen (ilma että moottori käy).Jonsba wrote: Mezieren billet-vesipumppu. Jos tällä saisi jotain etuja orkkis-vesipumppuun nähden.
Myös Tractuff toimitti muutakin, eli orkkis-vesipumpputelineen poistoa varten levy, laturin kannake, ylävesiletkulähtö ja vesipumpun kannake. Kaikki nämä tottakai billettiä. Ja letkut ja liittimet XRP:tä
Ylävesiletkulähtöön tulee vielä muutoksia, ne ovat vasta suunnitteilla. Toki kilkkeet niihin on.
Mites tuossa muuten tulee tapahtumaan lämmönhallinta/kierto? Mietin kun jos pumppua pyöritetään vakioteholla, niin tuleeko kiertoa ohjaamaan termostaatti?
Re: Jonsban K20-swap JDM Integra
Kyl maar. Ollaan katseltu C&R Racingin inline-termaria. Uuteen ylävesiletkulähtöön otettiin termostaatin ohi virtaavalle kierrolle lähtö tätä varten. Tätä mietittiin pitkään miten tämä termostaatti yms. homma toteutetaan, mutta nyt suunnitelmat aika selviä.Kaze wrote: Mites tuossa muuten tulee tapahtumaan lämmönhallinta/kierto? Mietin kun jos pumppua pyöritetään vakioteholla, niin tuleeko kiertoa ohjaamaan termostaatti?
Sisäkennokin jää käyttöön, koska Suomen kesä on sen verran vähäluminen ja lonkerolasin värinen niin sisätilan lämpeäminenkin on suotavaa. Tähän keksittiin myös ratkaisu, Ervan's Metalworks muokkasi kennolta tulevaa putkea ja hitsasi nipan päähän. Koska kyllähän sisäkierrossakin pitää olla AN-liittimet
Eli ylä-vesiletkulähdöstä tulee letku y-haaraan, samaten lämppäriltä. Y-haarasta menee letku termarin ja vesipumpun välissä olevaan nippaan. Samaten ylä-vesiletkulähtöön tulee swirl pot-henkinen ratkaisu, se on vielä suunnitelu-asteella, toki tarvittavat palikat on siihenkin.
Enää pitäisi tilata ´Muricasta EM2:sen laturi modattuna. Eli joku 130ah-mutikka, sitten kaivaa hyvä tehostimen pumppu ja hifistellä muutamia juttuja. Ja se airbox-juttu, sekin on oma työmaansa.
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a
Instagram:Jonsba__
Instagram:Jonsba__
Re: Jonsban K20-swap JDM Integra
Joo hyvä , just tuota mietin! Tosin itse visioin BMW:n M10 tai S14 termarilla, mutta idea sama kuin tuolla C&R:n, erona lähinnä se että BMW:n osassa jokainen kanava on saman kokoinen.Jonsba wrote: Kyl maar. Ollaan katseltu C&R Racingin inline-termaria. Uuteen ylävesiletkulähtöön otettiin termostaatin ohi virtaavalle kierrolle lähtö tätä varten. Tätä mietittiin pitkään miten tämä termostaatti yms. homma toteutetaan, mutta nyt suunnitelmat aika selviä.
Sisäkennokin jää käyttöön, koska Suomen kesä on sen verran vähäluminen ja lonkerolasin värinen niin sisätilan lämpeäminenkin on suotavaa. Tähän keksittiin myös ratkaisu, Ervan's Metalworks muokkasi kennolta tulevaa putkea ja hitsasi nipan päähän. Koska kyllähän sisäkierrossakin pitää olla AN-liittimet
Eli ylä-vesiletkulähdöstä tulee letku y-haaraan, samaten lämppäriltä. Y-haarasta menee letku termarin ja vesipumpun välissä olevaan nippaan. Samaten ylä-vesiletkulähtöön tulee swirl pot-henkinen ratkaisu, se on vielä suunnitelu-asteella, toki tarvittavat palikat on siihenkin.
Enää pitäisi tilata ´Muricasta EM2:sen laturi modattuna. Eli joku 130ah-mutikka, sitten kaivaa hyvä tehostimen pumppu ja hifistellä muutamia juttuja. Ja se airbox-juttu, sekin on oma työmaansa.
Niin se olis ns. plug&play? Muuten tuohon kannakkeeseen sopis varmaan melkein mikä vaan perus Denson laturi. Esim. Toyotan trukista, joissa niitä on monen tehoisina. Sopivalla hihnapyörällä tietenkin.
Re: Jonsban K20-swap JDM Integra
Noniin, jos olisi taas varainkeruuloma ohi.. Autoon ei varmaan puoleentoista kuukauteen edes koskettu. Eli tammikuun loppu ja helmikuu pidettiin pientä breikkiä autosta kun oli muitakin kiireitä. Samalla sai kerättyä lisää motivaatiota. Mutta mutta, maaliskuussa repästiin kun uudet vaihteiston laakerit saapuivat joten lukko ja tiheä perävälitys roiskastiin paikalleen muutaman vittusaatanan kera yhdessä illassa, ensi kerralla hommaan menee varmaan puolet ajasta. Toki kuoret lasikuulapuhallettiin ja osat pestiin Teijossa.
Noh, tämän jälkeen vaihteisto venasi lopulliseen kasaukseen vaativia pultteja Downstarilta noin kuukauden ajan.. Tämä korealainen n******i kun ei osannut lähettää tänne pohjolaan niitä mutikoita ja USPS kadotti pariksi viikoksi tavarat Losissa.
Hommasta jäi negatiivinen kuva kyllä, laskun osas lähettää minuutissa mutta muuten aivan jäätävää paskaa.
Tottakai alumiinin väri on liian kirkas autoon niin tuli kuoret sotkettua taas puolikiiltävällä mustalla.
Eli vaihdelaatikko on musta ja vähän mustempi.
Toyota MR-S:n ohjaustehostinpumppu tuli hommattua, siitä ei nyt ole kuvia. Sitäkin entisöitiin ja maalattiin aina niin hyvällä puoli-kiiltävällä mustalla, enää pitäisi päättää mihin väliin mutikka tunkastaan. Se kun on yllättävän iso pökäle.
Viime viikolla tuli innostuspuuska moottorin siistimiseen kun ajatus oli tiivistää jakopäänkoppa uusiksi, se kun tuntui vuotavan edellisen hätäisen ja ahtaassa tilassa tehdyn asennuksen myötä... Noh, vitut se mitään vuotanut, kampuran etustefan huulesta oli kadonnut puolet sen sijaan. Ei muutakuin uusi stefa Veholta, jakopäänkopan puhallus, ylimääräisten juttujen sheivaus kopasta ja taas puoli-kiiltävää mustaa päälle! Se on taas kuin uusi. Samalla irroitettiin öljypohja ja pestiin se, arviotiin kyllä kauhiaa vekkiä pohjassa joka tällä stääns-pelillä oli tullut. Auto kun kerran pysähtyi kuin seinään kun talliin ajoin sitä, vähän tallin 4cm korkea kynnys nappasi kiinni
Eilen saapui myös Civic EM2:sen laturi joka on modattu 130ah-malliseksi autohifien asentamisen takia, pari 15" supahumpuukia konttiin ja niitä ruokkimaan taulutelkkarin kokoinen vahvari.. Eiku hä? Ei vaiskaan, tilattiin sähköisen tehostimen, parin ison flektin, sähköisen vesipumpun ja tulevaisuuden suunnitelmien takia järeempi. Se istui vielä Tractuffin billet-telineeseen kuin isä äidin selkään. Samalla kokeiltiin uutta apulaiteremmiä, sekin on kapeempi kuin oem, because kitkahäviöt.
Ensi viikolla pitäisi saapua vielä Tractuffin modaama termostaattikotelo,
Kasa AN-liittimiä siihen, hiilikuituplenumi Reverie Carbonilta ja jotain muuta ylimääräistä tauhkaa jota rahanpaskassa kieriessä tuli tilattua.
Noh, tämän jälkeen vaihteisto venasi lopulliseen kasaukseen vaativia pultteja Downstarilta noin kuukauden ajan.. Tämä korealainen n******i kun ei osannut lähettää tänne pohjolaan niitä mutikoita ja USPS kadotti pariksi viikoksi tavarat Losissa.
Hommasta jäi negatiivinen kuva kyllä, laskun osas lähettää minuutissa mutta muuten aivan jäätävää paskaa.
Tottakai alumiinin väri on liian kirkas autoon niin tuli kuoret sotkettua taas puolikiiltävällä mustalla.
Eli vaihdelaatikko on musta ja vähän mustempi.
Toyota MR-S:n ohjaustehostinpumppu tuli hommattua, siitä ei nyt ole kuvia. Sitäkin entisöitiin ja maalattiin aina niin hyvällä puoli-kiiltävällä mustalla, enää pitäisi päättää mihin väliin mutikka tunkastaan. Se kun on yllättävän iso pökäle.
Viime viikolla tuli innostuspuuska moottorin siistimiseen kun ajatus oli tiivistää jakopäänkoppa uusiksi, se kun tuntui vuotavan edellisen hätäisen ja ahtaassa tilassa tehdyn asennuksen myötä... Noh, vitut se mitään vuotanut, kampuran etustefan huulesta oli kadonnut puolet sen sijaan. Ei muutakuin uusi stefa Veholta, jakopäänkopan puhallus, ylimääräisten juttujen sheivaus kopasta ja taas puoli-kiiltävää mustaa päälle! Se on taas kuin uusi. Samalla irroitettiin öljypohja ja pestiin se, arviotiin kyllä kauhiaa vekkiä pohjassa joka tällä stääns-pelillä oli tullut. Auto kun kerran pysähtyi kuin seinään kun talliin ajoin sitä, vähän tallin 4cm korkea kynnys nappasi kiinni
Eilen saapui myös Civic EM2:sen laturi joka on modattu 130ah-malliseksi autohifien asentamisen takia, pari 15" supahumpuukia konttiin ja niitä ruokkimaan taulutelkkarin kokoinen vahvari.. Eiku hä? Ei vaiskaan, tilattiin sähköisen tehostimen, parin ison flektin, sähköisen vesipumpun ja tulevaisuuden suunnitelmien takia järeempi. Se istui vielä Tractuffin billet-telineeseen kuin isä äidin selkään. Samalla kokeiltiin uutta apulaiteremmiä, sekin on kapeempi kuin oem, because kitkahäviöt.
Ensi viikolla pitäisi saapua vielä Tractuffin modaama termostaattikotelo,
Kasa AN-liittimiä siihen, hiilikuituplenumi Reverie Carbonilta ja jotain muuta ylimääräistä tauhkaa jota rahanpaskassa kieriessä tuli tilattua.
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a
Instagram:Jonsba__
Instagram:Jonsba__
Re: Jonsban K20-swap JDM Integra
Helvetin hyvää tekemistä, mutta missä ne glitterit on?!
Instagram @juucso
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"
"I like cars that look like they were dropped from fifteen feet"
Re: Jonsban K20-swap JDM Integra
Jäi maalarille, harmi sinänsä.
Tilaisuus ois ollu maalata kyllä venakoppa vaikka millä, se kun saapui maalarilta perjantaina. Joku idiootti päätti tökätä siihen ruuvarilla työn touhussa.
Mjoo, hirveesti mitään uutta ei oo tapahtunut kuukaudessa. Moottori on keulilla, masennus on kova ja auto pitäisi olla 2.6 ajossa.. Enää puuttuu vitusti sähköjä, vitusti hitsausta ja hyvä mieli...
Toki hyvää mieltä toi uusi mutikka joka saapui vitusti myöhässä Englannista, toki aikaisemmin kuin yksi annettu aikataulu. Joten plussaa siitä.
Eli Reverie Carbonilta saapui niin iso plenumi kuin konehuoneeseen melkein mahtuu.. Kiva dry carbon-kökkäre, 4" Samcon suora silikonin pätkä painoi saman verran kuin itse kotelo
Eli tuon näköinen hän on paikallaan. Eli siis koesovituksessa maalarinteipillä, samalla saatiin testattua mahtuuko 4"-imuputki ja se mahtuu kevyesti.. Kotelo ei niinkään.. Pituussuunnassa eli läppärungot vs lukkopelti jäi tilaa vielä pari senttiä kuten mittailtiin. Leveydeltään juuri hyvä (saa kaiken turhan tän alle piiloon).
Sitten se korkeussuunta, ei ihan niin simppeli juttu.. Ei kuitenkaan mitään mistä ei rälläkällä selviä. Eli konepellistä sisäosaa vähän pois ja menee heittämällä paikalleen. Jos joskus innostuu niin ajaa imusarjan pari astetta vinoon ja kohdistaa kanavat niin mahtuu helposti kaiken näköistä osasta.
Noh, jos lähtisi nyt tallille puuhastelemaan niin jos saisi auton valmiiksi...
Honda Integra TypeR Jdm Spec K20a
Instagram:Jonsba__
Instagram:Jonsba__
Re: Jonsban K20-swap JDM Integra
Kumpaan suuntaa? Ei mielellään ainakaan niin et linja lähtee laskee alaspäin, ennemmin siten että läppisten imukanava yhtyy just oikeessa kulmassa suhteessa kanteen.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 78 guests