Evo III Mitsun hipistelyä VOL.2 s.3
Re: Evo III Mitsun hipistelyä Vol. 2
Ei näistä kolmosista näemmä voi pysyä erossa
Tuli haettua LHD-konversion kokenut ja muutenkin kovia kokenut EVO III kotiin.
Auto vähän epäsiistin näköinen/oloinen ja tekemistä kyllä on. Jarruina ilmeisesti 3000GT mitsun jarrut ja minimivanne on 17", mikä enää mahtuu. Moottori paljastui VR4 galantin/turbo eclipsen 6-pulttiseksi koneeksi eikä evon omaksi.
Suuttimet oli vaihdettu isommiksi, mutta vakio softa jätetty = käy paksulla. Normi ajossakin laajakaista pöjöttää 13 seutuvilla Fullboostilla sitten 10-11. En tiedä sitten onko vakiolambdakaan käytössä, kun ei ohjaa seosta oikeaan missään vaiheessa.
Autossa piti olla Apexin vv-suodatin, ahtopaineen ohjaus. No suodatin oli Apexi, mutta ahtopaineensäädin oli tyyliin bilteman bleedi.
Turbotimer oli HKS, kuin myös 3" catback, joka oli lahonnut puhki.
Orig.katti oli ilmeisesti tykännyt kyttyrää paksusta seoksesta ja kenno lähtenyt liikenteeseen ja kääntynyt poikittain pakokaasun poistumisaukon eteen Ilmankos ei oikein ahdot nousseet.
Nyt on jo alla kokonaan uusi 3" putkisto kappaletavarasta.
Nakkelen kuvia lähipäivinä, kunhan saan ne upattua johonkin. Menee foorumin liitetiedostona niin puuroksi, kun joutuu pienentämään niin paljon.
Tuli haettua LHD-konversion kokenut ja muutenkin kovia kokenut EVO III kotiin.
Auto vähän epäsiistin näköinen/oloinen ja tekemistä kyllä on. Jarruina ilmeisesti 3000GT mitsun jarrut ja minimivanne on 17", mikä enää mahtuu. Moottori paljastui VR4 galantin/turbo eclipsen 6-pulttiseksi koneeksi eikä evon omaksi.
Suuttimet oli vaihdettu isommiksi, mutta vakio softa jätetty = käy paksulla. Normi ajossakin laajakaista pöjöttää 13 seutuvilla Fullboostilla sitten 10-11. En tiedä sitten onko vakiolambdakaan käytössä, kun ei ohjaa seosta oikeaan missään vaiheessa.
Autossa piti olla Apexin vv-suodatin, ahtopaineen ohjaus. No suodatin oli Apexi, mutta ahtopaineensäädin oli tyyliin bilteman bleedi.
Turbotimer oli HKS, kuin myös 3" catback, joka oli lahonnut puhki.
Orig.katti oli ilmeisesti tykännyt kyttyrää paksusta seoksesta ja kenno lähtenyt liikenteeseen ja kääntynyt poikittain pakokaasun poistumisaukon eteen Ilmankos ei oikein ahdot nousseet.
Nyt on jo alla kokonaan uusi 3" putkisto kappaletavarasta.
Nakkelen kuvia lähipäivinä, kunhan saan ne upattua johonkin. Menee foorumin liitetiedostona niin puuroksi, kun joutuu pienentämään niin paljon.
Re: Evo III Mitsun hipistelyä VOL.2 s.3
Kuvassa näyttää paljon paremmalta kuin oikeasti on Kokeillaan josko sen keväällä sais oikeasti siistiksi, talvea vasten turha maalailla.
ps. Mysticin mieliksi madalletaanki vähän
Last edited by Bete on 11. Oct 2016 18:37, edited 2 times in total.
Re: Evo III Mitsun hipistelyä VOL.2 s.3
En usko.Bete wrote:ps. Mysticin mieliksi madalletaanki vähän
edit. Tuutko päättäjäisiin?
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: Evo III Mitsun hipistelyä VOL.2 s.3
Kyllä mää vähän madallan sitä! Enkä tiiä päättäjäisistä, missä ja millon ne on? Varmaan lukee jossain jos osais lukea
Autosta tuli poistettua jo apexin kopio elektroninen ahtomittari jossa aivan jäätävä viive, sekoileva laajakaista sekä joku ihmeen vilkkuvalojuttu joka saattaa olla nakuanturiin liitetty merkkivalo. Nämä kun poisti niin auton käynti tasoittu paljon
Uus mekaaninen ahtopainemittari on jo laitettu, sekä ohjelmointia mietitty. Chipattu ecu oli paikallaan ja sellainen löytyy muutenkin jo kotoa. Voi rakentaa vaikka kesä/talvi ecut erikseen. Jos jollain TD05/6 ahtimeen tai evon kanteen sopiva laippa ylimääräisenä niin sellaiset kiinnostaa.
Edit: Jos jollain tietoa tästä autosta enemmän niin saa ilmoittaa. Jos tuo kuva edes näkyy?
Autosta tuli poistettua jo apexin kopio elektroninen ahtomittari jossa aivan jäätävä viive, sekoileva laajakaista sekä joku ihmeen vilkkuvalojuttu joka saattaa olla nakuanturiin liitetty merkkivalo. Nämä kun poisti niin auton käynti tasoittu paljon
Uus mekaaninen ahtopainemittari on jo laitettu, sekä ohjelmointia mietitty. Chipattu ecu oli paikallaan ja sellainen löytyy muutenkin jo kotoa. Voi rakentaa vaikka kesä/talvi ecut erikseen. Jos jollain TD05/6 ahtimeen tai evon kanteen sopiva laippa ylimääräisenä niin sellaiset kiinnostaa.
Edit: Jos jollain tietoa tästä autosta enemmän niin saa ilmoittaa. Jos tuo kuva edes näkyy?
Re: Evo III Mitsun hipistelyä VOL.2 s.3
Nyt pitäis aiemmanki kuvanki näkyä.
Ei tosiaan oikein virrannu tuo pakoputki kun katalysaattorin sisällä näytti tältä
Ei tosiaan oikein virrannu tuo pakoputki kun katalysaattorin sisällä näytti tältä
Re: Evo III Mitsun hipistelyä VOL.2 s.3
Eilinen päivä meni nosturilla Mitsua tutkiessa ja tässähän ilmeni varsin mukavia yllätyksiä.
Moottorisssa on valmiina H-profiilin veivit ja takomännät. Eli sisuskalujen puolesta uskaltaa kyllä ahtaa ja epäilys olikin että ei ole vakio sisuskalut, kun useampi omistaja ajellut jo 1,3-1,4bar paineilla, mitä ei oikein vakio männät kestä.
Samalla tuli vaihdettua kulmavaihteen stefa kardaaniin päähän ja perushuoltoa eli öljyt ja suodatin.
Nyt vielä tutkia että meneekö eculle tietoa moottorin lämpötilasta, kun kylmänä käy laihalla ja lämpimänä rikkaalla. Ainakin termarikotelossa yks töpselin paikka tyhjänä ja tuntuu että menee jollain oletusarvolla. Toki säädönki tarvii, kun 50cc isommat suuttimet vaihdettu, eikä softasta mitään hajua vielä tässävaiheessa.
Moottorisssa on valmiina H-profiilin veivit ja takomännät. Eli sisuskalujen puolesta uskaltaa kyllä ahtaa ja epäilys olikin että ei ole vakio sisuskalut, kun useampi omistaja ajellut jo 1,3-1,4bar paineilla, mitä ei oikein vakio männät kestä.
Samalla tuli vaihdettua kulmavaihteen stefa kardaaniin päähän ja perushuoltoa eli öljyt ja suodatin.
Nyt vielä tutkia että meneekö eculle tietoa moottorin lämpötilasta, kun kylmänä käy laihalla ja lämpimänä rikkaalla. Ainakin termarikotelossa yks töpselin paikka tyhjänä ja tuntuu että menee jollain oletusarvolla. Toki säädönki tarvii, kun 50cc isommat suuttimet vaihdettu, eikä softasta mitään hajua vielä tässävaiheessa.
Re: Evo III Mitsun hipistelyä VOL.2 s.3
Noi on mukavia yllätyksiä tuollaset kaupanpäälliset . Vois olettaa (vaikkei ikinä pitäis) että samalla alakerta myös on laakeroitu. Ootko tsekannu päittäisvälyksen?Bete wrote:Eilinen päivä meni nosturilla Mitsua tutkiessa ja tässähän ilmeni varsin mukavia yllätyksiä.
Moottorisssa on valmiina H-profiilin veivit ja takomännät. Eli sisuskalujen puolesta uskaltaa kyllä ahtaa ja epäilys olikin että ei ole vakio sisuskalut, kun useampi omistaja ajellut jo 1,3-1,4bar paineilla, mitä ei oikein vakio männät kestä.
Re: Evo III Mitsun hipistelyä VOL.2 s.3
Kyllä siellä tuoreen näköiset laakerit oli ja eiköhän ainakin kk-laakerit ole tulleet veivien mukana uudet. Ja tuo on se ns. 6-pulttinen kone niin ei ole niin herkkä crankwalkille. Ei kyllä edellisessäkään ollut mitään ongelmaa sen kanssa.Kaze wrote: Noi on mukavia yllätyksiä tuollaset kaupanpäälliset . Vois olettaa (vaikkei ikinä pitäis) että samalla alakerta myös on laakeroitu. Ootko tsekannu päittäisvälyksen?
Mitä näitä evoja ollu tutuilla ja kavereilla, niin en usko että on niin yleistä tuo crankwalk mitä sitä pelotellaan. Kaveri ajanut kilpaa Evo3:n koneella kohta 5-vuotta avaamatta moottoria, eikä minkäännäköistä robleemaa. Pahin on jos/kun startataan aina kytkin pohjassa ja seisotaan kytkimellä aina kun valoissa odotellaan. Siihen päälle vielä joku jäykkä asetelma niin avot!
Ja sunnuntaina ilmeni jälleen kerran lisää positiivisia yllätyksiä moottorista Tutkimusten perusteella venttiilikopan alta löytyi Brian Crowerin Stage 2 nokka-akselit Ilmankos se tyhjäkäynti onkin vähän kisaisen kuulonen "röp röp röp röp" Ja launchihan siellä oli myös koodattuna.
Kerrankin näinpäin ettei tarvi ite tehä ihan kaikkea uusiksi
Re: Evo III Mitsun hipistelyä VOL.2 s.3
Tänään laitoin tilaukseen KKD-motorsportilta pakosarjan, turbon ja DB:n laipat. Saa alkaa suunnittelemaan pakosarjaa tuolle TD06 ahtimelle. Nykyinen TD05 niin väljän oloinen ja tuprauttelee jo sinistä, niin ei kannata lähteä penkkiin hajottamaan sitä lopullisesti.
Vielä kun saa säätölaitteet lainaan niin pääsee tutkimaan vähän että mitä tuolle voi tehdä ja tuleeko kaikilta antureilta tieto perille asti.
Nelipyörä suuntaus täytyy myös tehdä, kun takarenkaat oli silmin nähden väärään suuntaan kallellaan (\ /), niin kääntelin niitä itse vähän järkevämpään suuntaan.
Vielä kun saa säätölaitteet lainaan niin pääsee tutkimaan vähän että mitä tuolle voi tehdä ja tuleeko kaikilta antureilta tieto perille asti.
Nelipyörä suuntaus täytyy myös tehdä, kun takarenkaat oli silmin nähden väärään suuntaan kallellaan (\ /), niin kääntelin niitä itse vähän järkevämpään suuntaan.
Re: Evo III Mitsun hipistelyä VOL.2 s.3
No juu, vaikka päitäislaakeroinnin mitoituksessa tai niiden voitelussa puutetta oliskin, niin paljon siihen kestoon pystyy myös käyttötottumuksilla vaikuttamaan. Itse asiassa noistakin syistä itse starttaan aina kytkin ylhäällä, enkä seiso muutenkaan pidempää kytkimellä. Oli kyseessä mikä vehje hyvänsä.Bete wrote: Kyllä siellä tuoreen näköiset laakerit oli ja eiköhän ainakin kk-laakerit ole tulleet veivien mukana uudet. Ja tuo on se ns. 6-pulttinen kone niin ei ole niin herkkä crankwalkille. Ei kyllä edellisessäkään ollut mitään ongelmaa sen kanssa.
Mitä näitä evoja ollu tutuilla ja kavereilla, niin en usko että on niin yleistä tuo crankwalk mitä sitä pelotellaan. Kaveri ajanut kilpaa Evo3:n koneella kohta 5-vuotta avaamatta moottoria, eikä minkäännäköistä robleemaa. Pahin on jos/kun startataan aina kytkin pohjassa ja seisotaan kytkimellä aina kun valoissa odotellaan. Siihen päälle vielä joku jäykkä asetelma niin avot!
Muutenkin, monikohan noista kampikävely raporteista on sellaiselta joka on ostanut sen "60tkm" Japanin ruuhkissa ajetun halvimman mahdollisen yksilön.
No todellakin, ei tartte itse kuin huoltaa ja säätää . Nokkakortin numeroiden valossa nuo on hyvin konservatiiviset katunokiksikin, olisko tuo mieto joutokäynnin ontuminen peräti ihan vaan säätökysymys? Vaikka niinhän ne sivuillaankin mainitsee "slight lope at idle".Bete wrote: Ja sunnuntaina ilmeni jälleen kerran lisää positiivisia yllätyksiä moottorista Tutkimusten perusteella venttiilikopan alta löytyi Brian Crowerin Stage 2 nokka-akselit Ilmankos se tyhjäkäynti onkin vähän kisaisen kuulonen "röp röp röp röp" Ja launchihan siellä oli myös koodattuna.
Re: Evo III Mitsun hipistelyä VOL.2 s.3
Varmaan suurinosa on juuri näitä. Ja viimeistään sitten täällä sillä jäykällä asetelmalla kaupunkirallissa.Kaze wrote: No juu, vaikka päitäislaakeroinnin mitoituksessa tai niiden voitelussa puutetta oliskin, niin paljon siihen kestoon pystyy myös käyttötottumuksilla vaikuttamaan. Itse asiassa noistakin syistä itse starttaan aina kytkin ylhäällä, enkä seiso muutenkaan pidempää kytkimellä. Oli kyseessä mikä vehje hyvänsä.
Muutenkin, monikohan noista kampikävely raporteista on sellaiselta joka on ostanut sen "60tkm" Japanin ruuhkissa ajetun halvimman mahdollisen yksilön.
Kyllä varmaan säätämällä paranee, tosin kaverin evossa samantyyliset nokat ja samanlainen röplättäjä tyhjäkäynnillä vaikka säädetty laite. Sen näkee sitten kun on säädetty.Kaze wrote: No todellakin, ei tartte itse kuin huoltaa ja säätää . Nokkakortin numeroiden valossa nuo on hyvin konservatiiviset katunokiksikin, olisko tuo mieto joutokäynnin ontuminen peräti ihan vaan säätökysymys? Vaikka niinhän ne sivuillaankin mainitsee "slight lope at idle".
Vielä mietinnässä säätääkö chipatulla vakio eculla, vai evo5-> ecu ja johtosarja-adapteri. Äänenvaimennin pitää myös uusia, vähän liian kova meteli tyhjällä hks:n rosteripöntöllä
Re: Evo III Mitsun hipistelyä VOL.2 s.3
Pakosarjan, turbon ja downpipen laipat pärähti tänään matkahuoltoon, sitten vielä läjä käyriä ja malttia niin saa alkaa suunnittelemaan pakosarjaa. Putket tulee todennäköisesti ~43mm ulkomitalta ja ~38mm sisähalkaisijalla olevasta tavarasta. Putken seinämä 2,5mm niin ei heti pala puhki tai ratkea. Toki ahtimelle täytyy tehdä kunnon tuet ettei pelkän pakosarjan ja pinnapulttien varassa ole.
Todennäköisesti vaihdan vielä tuon 1,6bar hukkaportin kellon toiseen 0.8bar kelloon ainakin aluksi..... Ehkä
Todennäköisesti vaihdan vielä tuon 1,6bar hukkaportin kellon toiseen 0.8bar kelloon ainakin aluksi..... Ehkä
Re: Evo III Mitsun hipistelyä VOL.2 s.3
Nyt on moottori "pöydällä", purettu ja tutkittu osia.
Sisältähän löytyi:
Arrow veivit, wisecon 0,5mm ylikoon männät ilmeisesti 8,3:1 rutulla. Veivit on evon moottoriin, mutta toimii myös tuossa galantin/eclipsen kampurassa vaikka sivuttaisvälystä onkin vähän enemmän kuin galantin omassa veivissä.
Vauhtipyörä oli alumiininen, niinkuin myyjän mukaan pitikin. Se tosin oli pilalla kun oli kiristelty epätasaisesti niin oli vääntynyt ja tartuntapinta oli kulunut mitensattuu. Eikä välttämättä uskaltaisi jättää paikalleen muutenkaan kun vääntöä tulee (toivottavasti senverran paljon). Uusi (käytetty) oem teräspyörä on jo tulossa ja siihen tilaillaan kytkinpaketti sitten kun on moottori muuten kasassa.
Öljypumpun tilasin uuden ihan varalta, kun syksyllä rupesi öljynpaineen merkkivalo vilahtelemaan, mutta se todettiin haamuvaloksi. Seuraavaan kokoonpanoon tulee mekaaninen mittari näyttämään öljynpaineen.
Samalla nyt kun kone on atomeina niin tasapainoakselit jää samalla kokonaan pois.
Tankissa oli valmiina walbron 255 viinankestävä pumppu, joten sille ei tarvi tehä muutoksia.
Ecun johtosarja-adapteri pitää myös alkaa rakentamaan, niin saan tuon evo5:n ecun ohjaamaan moottoria.
Sisältähän löytyi:
Arrow veivit, wisecon 0,5mm ylikoon männät ilmeisesti 8,3:1 rutulla. Veivit on evon moottoriin, mutta toimii myös tuossa galantin/eclipsen kampurassa vaikka sivuttaisvälystä onkin vähän enemmän kuin galantin omassa veivissä.
Vauhtipyörä oli alumiininen, niinkuin myyjän mukaan pitikin. Se tosin oli pilalla kun oli kiristelty epätasaisesti niin oli vääntynyt ja tartuntapinta oli kulunut mitensattuu. Eikä välttämättä uskaltaisi jättää paikalleen muutenkaan kun vääntöä tulee (toivottavasti senverran paljon). Uusi (käytetty) oem teräspyörä on jo tulossa ja siihen tilaillaan kytkinpaketti sitten kun on moottori muuten kasassa.
Öljypumpun tilasin uuden ihan varalta, kun syksyllä rupesi öljynpaineen merkkivalo vilahtelemaan, mutta se todettiin haamuvaloksi. Seuraavaan kokoonpanoon tulee mekaaninen mittari näyttämään öljynpaineen.
Samalla nyt kun kone on atomeina niin tasapainoakselit jää samalla kokonaan pois.
Tankissa oli valmiina walbron 255 viinankestävä pumppu, joten sille ei tarvi tehä muutoksia.
Ecun johtosarja-adapteri pitää myös alkaa rakentamaan, niin saan tuon evo5:n ecun ohjaamaan moottoria.
Re: Evo III Mitsun hipistelyä VOL.2 s.3
Ainiin täällä oli tämmönenki kirjottelu.
Mitsullehan ei ole juuri muuta tapahtunut, kuin siirtynyt uuteen talliin talon oston myötä.
Osia on haalittu maailmalta seuraavanlaisesti.
-CP carillo männät 9.0:1 rutulla
-Eagle veivit
-Jo edellä mainittu TD06 hybridi ahdin
-Competition clutch tuplalevykytkin vauhtipyörineen
-Yokohama ad08r renkaat 245/45/17 kokoisena (kun halvalla sai )
-GSC Powerdivisionin tasapainoakseleiden eliminointikitti
-Acl öljypumppu
-Acl race series std laakerit koko alakertaan
-Evo5 ecu + johdosarja-adapteri
-Kampiakseli kävi tasapainotuksessa, mittauksessa sekä kiillotuksessa
Sauraavana listalla on välyksien mittailua, tiivisteiden tilailua, suorasytkäosat tilaukseen, maffin poistohilut, suuttimet, cooleri, KKD-Motorsportille on pakosarjasta kysely menossa, kannen purku ja sille plaanaus, seetipinnat ja perus huollot.
Jos jollain löytyy tai tietää jollain olevan valmista pakosarjaa vanhempaan mitsun koneeseen, jolla saa uudemman ahtimen bolt on kiinni niin saa ilmottautua. Ei kuitenkaan kiinalaista.
Koitan napsia kuviakin matkanvarrelta kunhan saa jotain tehtyä. Tällähetkellä suurinosa auton osista on makkarin nurkassa, mutta onneksi rva johtajakin tykkää autoista niin ei haittaa
Mitsullehan ei ole juuri muuta tapahtunut, kuin siirtynyt uuteen talliin talon oston myötä.
Osia on haalittu maailmalta seuraavanlaisesti.
-CP carillo männät 9.0:1 rutulla
-Eagle veivit
-Jo edellä mainittu TD06 hybridi ahdin
-Competition clutch tuplalevykytkin vauhtipyörineen
-Yokohama ad08r renkaat 245/45/17 kokoisena (kun halvalla sai )
-GSC Powerdivisionin tasapainoakseleiden eliminointikitti
-Acl öljypumppu
-Acl race series std laakerit koko alakertaan
-Evo5 ecu + johdosarja-adapteri
-Kampiakseli kävi tasapainotuksessa, mittauksessa sekä kiillotuksessa
Sauraavana listalla on välyksien mittailua, tiivisteiden tilailua, suorasytkäosat tilaukseen, maffin poistohilut, suuttimet, cooleri, KKD-Motorsportille on pakosarjasta kysely menossa, kannen purku ja sille plaanaus, seetipinnat ja perus huollot.
Jos jollain löytyy tai tietää jollain olevan valmista pakosarjaa vanhempaan mitsun koneeseen, jolla saa uudemman ahtimen bolt on kiinni niin saa ilmottautua. Ei kuitenkaan kiinalaista.
Koitan napsia kuviakin matkanvarrelta kunhan saa jotain tehtyä. Tällähetkellä suurinosa auton osista on makkarin nurkassa, mutta onneksi rva johtajakin tykkää autoista niin ei haittaa
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 73 guests