R32->R324
Re: R32 GTS-T
Kytkinpaketti tuli haettua ja samassa paketissa kauan hukassa olleet venakopan pultit ja tiivisteet (tällä kertaa kultaisena tietenkin). Mustaa ryppymaalia tarviis edelleen jostain saada..
Ja lootaan tuli painelaakerin holkki, haarukka, jouset ja pivotti. Tilasin kyllä uudet jouset ja nismon vahvistetun pivot ballin rhdjapanilta mutta siinä taitaa hetki mennä.
Ja lootaan tuli painelaakerin holkki, haarukka, jouset ja pivotti. Tilasin kyllä uudet jouset ja nismon vahvistetun pivot ballin rhdjapanilta mutta siinä taitaa hetki mennä.
Re: R32 GTS-T
No nyt on ekan kerran pariin vuoteen käyty oikeesti ihmettelemässä mitä tarvii ja miten paljon on hommaa. Vastaus molempiin: v*tusti liikaa.
Ihan ensimmäisenä tuli tehtyä korjaus jonka jälkeen pysty kattomaan onko järkeä jatkaa. Eli kampiakselin puolikuu tosiaan joskus hakannut/väljistäny omaa koloaan minkä takia viimeset 5 vuotta pelottanu että pääsee jako hyppäämään. Viime accidentin jälkeen siitä toki päästy yli eli nyt telwinillä varovaisesti yritin "korjata" väljää reikää.
Nää kuvat tainnu ollakin joskus?
Ja sitten maskia päähän ja kokeilemaan...
Ei ole loppuun asti siistitty kun ei ollu uudet puolikuut mukana. Naurettiin että aito nyrkkipaja korjaus hitsata kampuraa. Jos toimii niin sit toimii ja toivottavasti toimii.
Kyläseppä, joka pakosarjaa oli hitsannu, oli jopa saanu laipan niin hyvään asentoon ettei tarvinnukaan vaihtaa uusiks laippaa vaan suoristus ja kierteiden korjaus riitti.
Kyl se tästä..
Ihan ensimmäisenä tuli tehtyä korjaus jonka jälkeen pysty kattomaan onko järkeä jatkaa. Eli kampiakselin puolikuu tosiaan joskus hakannut/väljistäny omaa koloaan minkä takia viimeset 5 vuotta pelottanu että pääsee jako hyppäämään. Viime accidentin jälkeen siitä toki päästy yli eli nyt telwinillä varovaisesti yritin "korjata" väljää reikää.
Nää kuvat tainnu ollakin joskus?
Ja sitten maskia päähän ja kokeilemaan...
Ei ole loppuun asti siistitty kun ei ollu uudet puolikuut mukana. Naurettiin että aito nyrkkipaja korjaus hitsata kampuraa. Jos toimii niin sit toimii ja toivottavasti toimii.
Kyläseppä, joka pakosarjaa oli hitsannu, oli jopa saanu laipan niin hyvään asentoon ettei tarvinnukaan vaihtaa uusiks laippaa vaan suoristus ja kierteiden korjaus riitti.
Kyl se tästä..
Re: R32 GTS-T
Re: R32 GTS-T
Kyl tää nyt on tällästä että kun kerran kuussa menee auton luo niin ekat kaks tuntia menee kahvia juodessa ja edellisen kerran jäljiltä osien ettimiseen No sai sitä eilen vähän aikaseks. Jäi vaan tuttuun tyyliin kiinni kasaus muutamast puuttuvasta pultista.
No kampura nyt fiksattu, jakopää nipussa, imusarjan kaikki kierteet käyty läpi ja maalattu.
No kampura nyt fiksattu, jakopää nipussa, imusarjan kaikki kierteet käyty läpi ja maalattu.
Re: R32 GTS-T
Hieman edistyny. Kone olis muuten valmiina paikalleen pudotettavaks, mutta laatikon kanssa tuli onkelmaa. Short shifteri, minkä ostin joskus pari kolme vuotta sitten, ei käynykään paikalleen vaan on tarkotettu vaparin lootaan. Ja multa puuttuu se originelli kepin kehys On niin hankala laittaa paikalleen kun paketti takas autossa, että pakko nyt jostain ettiä se ja joku muu lyhennin.
Jos jollain on rikkinäinen rb20 loota varaosiks niin ilmottautuu
Niin ja imusarjasta lähti maalit heti ekojen pakkasten jälkeen..Varmaan käytettävä jotain tiettyä pohjamaalia sitten enskerralla.
Tavoitteena olis kyllä tänä vuonna tai viimeistää tammikuussa saada kone paikoilleen
Re: R32 GTS-T
Eipä oo löytyny lootan osia niin eipä oo edennykää juuri. Ajelin tuossa laittelemaan turbon öljykiertoa ja tarkotus oli siistiä konehuoneesta loput ylimääräset letkut/putket yms.
Tuossa turbossahan on öljylinjat laipoilla ja holsetissa oli banjolla tulo niin piti koneistamon kaa taas keksiä hienot laipat..tekivät vähän överit rosterista kaikenlisäks olin mitannu oikein mut toiseen lappuun kirjottanu 2mm pidemmän pulttivälin ku oikeasti oli.
Piti sit reiät porata 8->10mm betaxin heikkotehoisimmalla sähköporakoneella ja huonoilla terillä..meni vajaa 2h..
No lopulta sit sai väsättyä paikoilleen ja toimivan näköseks vanhalla teräspunosletkulla.
Loppuaika meniki imusarjan uudelleen maalaamisessa..
Tuossa turbossahan on öljylinjat laipoilla ja holsetissa oli banjolla tulo niin piti koneistamon kaa taas keksiä hienot laipat..tekivät vähän överit rosterista kaikenlisäks olin mitannu oikein mut toiseen lappuun kirjottanu 2mm pidemmän pulttivälin ku oikeasti oli.
Piti sit reiät porata 8->10mm betaxin heikkotehoisimmalla sähköporakoneella ja huonoilla terillä..meni vajaa 2h..
No lopulta sit sai väsättyä paikoilleen ja toimivan näköseks vanhalla teräspunosletkulla.
Loppuaika meniki imusarjan uudelleen maalaamisessa..
Re: R32 GTS-T
Ettei autojen rakentelu olis pelkkä hupia niin pari läpsyä kasvoihin vaihteeks Vanhojen kuvien linkit on muuttunu järjestelyn vuoksi, pitänee joskus laitella takas kun ehtii ja jaksaa.
No alotetaan kuvilla ja positiivisilla
Eteen vaatii spaaceria myöhemmin
Sain vihdoin laiteltua lootan nippuun kun löyty s13 lyhentimen tilalle oikea keppi kehyksineen ja kaikki muutkin kilkkeet mitkä tästä lootasta puuttukin. Orkkis pivotin tilalle tuli Nismon vahvistettu.
Ja sitten niihin läpsyihin..
Laittelin jakopään nippuun, jotta paketti olis laitettavissa kohta takas konehuoneeseen. Sitten tuli aika kokeilla pyöriikö kone..Hienosti ja herkästi lähti pyörimään kunnes tuli 2 ja 5. pyttyjen aika nousta ylös..Stoppas kun seinään "wtf?"
No pyöritetääs vastapäivään... Ja taas stoppi samassa kohdassa.
Onko jako sekasin? No ei. Vai onko hihnan merkit väärissä kohdissa? No ei. Onko jotain pudonnu kenties sylinteriin? No ei.
No mitäs hittoa? Avataanpas venakopat
Löytyyks kellään ehjää pakonokkaa? Oli vissiin saanu kipeetä sillon pari vuotta sitten jakopäädisasterin yhteydessä ja luultavasti hieman murtunut ja jäi huomaamatta.
No suunnitelmana käydä vielä kaks kertaa valmistelemassa ja kolmannella kerralla laittaa kone paikalleen kun saa norsun lainaan. Laittaa loput nippuun sit paikallaan. Enskerralla turbon öljynpaluu ja sitten konehuoneen pientä riisumista ja siistimistä.
Näihin kuviin ja tunnelmiin.
No alotetaan kuvilla ja positiivisilla
Eteen vaatii spaaceria myöhemmin
Sain vihdoin laiteltua lootan nippuun kun löyty s13 lyhentimen tilalle oikea keppi kehyksineen ja kaikki muutkin kilkkeet mitkä tästä lootasta puuttukin. Orkkis pivotin tilalle tuli Nismon vahvistettu.
Ja sitten niihin läpsyihin..
Laittelin jakopään nippuun, jotta paketti olis laitettavissa kohta takas konehuoneeseen. Sitten tuli aika kokeilla pyöriikö kone..Hienosti ja herkästi lähti pyörimään kunnes tuli 2 ja 5. pyttyjen aika nousta ylös..Stoppas kun seinään "wtf?"
No pyöritetääs vastapäivään... Ja taas stoppi samassa kohdassa.
Onko jako sekasin? No ei. Vai onko hihnan merkit väärissä kohdissa? No ei. Onko jotain pudonnu kenties sylinteriin? No ei.
No mitäs hittoa? Avataanpas venakopat
Löytyyks kellään ehjää pakonokkaa? Oli vissiin saanu kipeetä sillon pari vuotta sitten jakopäädisasterin yhteydessä ja luultavasti hieman murtunut ja jäi huomaamatta.
No suunnitelmana käydä vielä kaks kertaa valmistelemassa ja kolmannella kerralla laittaa kone paikalleen kun saa norsun lainaan. Laittaa loput nippuun sit paikallaan. Enskerralla turbon öljynpaluu ja sitten konehuoneen pientä riisumista ja siistimistä.
Näihin kuviin ja tunnelmiin.
Re: R32 GTS-T & GT Spec-B
Kuten otsikosta huomaa, pilataan tämäkin topic ekaa kertaa viiteen vuoteen liittämällä tähän kesällä saapuva käyttis
Eli tulossa olis Subaru Legacy GT-B, 2003 ja automaa..ei vaa manuaali askilla varustettu yksilö.
Puhtaasti käyttöauton virkaa tulee suorittamaan, joten suuria päivityksiä ei tule saamaan.
Paljoa ei voi vielä sanoa, joten pari kuvaa.
Eli tulossa olis Subaru Legacy GT-B, 2003 ja automaa..ei vaa manuaali askilla varustettu yksilö.
Puhtaasti käyttöauton virkaa tulee suorittamaan, joten suuria päivityksiä ei tule saamaan.
Paljoa ei voi vielä sanoa, joten pari kuvaa.
Last edited by Pöndeix on 12. Apr 2017 09:01, edited 1 time in total.
Re: R32 GTS-T & GT Spec-B
Re: R32 GTS-T & GT Spec-B
Todella hieno!
Itsellä samanmoinen kulkine ja todella kiva ajettava.
Ensimmäinen auto minkä kohdalla popvakuutus sanoi että emme voi myöntää vakuutusta kun liian tehokas moottori painoon nähden
Ps: mul olis siisti orkkismatotkin.
Itsellä samanmoinen kulkine ja todella kiva ajettava.
Ensimmäinen auto minkä kohdalla popvakuutus sanoi että emme voi myöntää vakuutusta kun liian tehokas moottori painoon nähden
Ps: mul olis siisti orkkismatotkin.
Re: R32 GTS-T & GT Spec-B
Thänks! Sullaki manuaali? Ei näitä ihan hirveesti liikenteessä oo täälläpäin
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot] and 18 guests