Jalopuuosat sekä käsinoja vedelty PlastiDipillä. Huomenna toivottavasti saa hakea rojut maalarilta niin pääsis asentelee jarruja.
S14A
Re: S14A
Nissan 200sx S14A
Ford Sierra 2.0 DOHC
Nissan Primera P11-144
Instagram: @tteijah_
Ford Sierra 2.0 DOHC
Nissan Primera P11-144
Instagram: @tteijah_
-
- SUPPORTER
- Posts: 271
- Joined: 04. May 2015 07:57
- Location: Kajaani / Kuusamo
- Contact:
Re: S14A
Ja on kumimaali pysyny? ite tässä arvon millä alkas tekemään SiRiin jalo(viina)puu osat kun ei oikeen nappaa.
Honda Prelude 2.2 VTEC BB8 JDM SiR 4WS -98
Honda Prelude 2.0i16 BA4 4WS (B20A7) -88 (Silmäterä)
Instagram: @AleksiKoppine
http://iusedtodriveaprelude.blogspot.fi/
Honda Prelude 2.0i16 BA4 4WS (B20A7) -88 (Silmäterä)
Instagram: @AleksiKoppine
http://iusedtodriveaprelude.blogspot.fi/
Re: S14A
On. Tarpeeks monta kerrosta ja riittävä kuivumisaika niin pyssyy hienosti.AleksiKoppine wrote: ↑14. Sep 2017 21:43
Ja on kumimaali pysyny? ite tässä arvon millä alkas tekemään SiRiin jalo(viina)puu osat kun ei oikeen nappaa.
Nissan 200sx S14A
Ford Sierra 2.0 DOHC
Nissan Primera P11-144
Instagram: @tteijah_
Ford Sierra 2.0 DOHC
Nissan Primera P11-144
Instagram: @tteijah_
Re: S14A
Tänään sai hakea palikat maalauksesta, ei voi muuta kuin tyytyväinen olla Tuli tilailtua myös pientä väriehostusta pellin alle, kun täytyyhän öljy/syylärin korkkienkin sopia teemaan. Maalauksen teki KUORTTICUSTOMS jos jotakuta kiinnostelee.
Nyt pitäs pari päivää malttaa ja antaa kunnolla kovettua, sitten ois jarruasennuksen aika.
Nyt pitäs pari päivää malttaa ja antaa kunnolla kovettua, sitten ois jarruasennuksen aika.
Nissan 200sx S14A
Ford Sierra 2.0 DOHC
Nissan Primera P11-144
Instagram: @tteijah_
Ford Sierra 2.0 DOHC
Nissan Primera P11-144
Instagram: @tteijah_
Re: S14A
Hyvältä näyttää; onneksi saatiin tämä takaisin tänne!
”Life is about the people you meet and the things you create with them”.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
• Follow me on Instagram to see more and behind the scenes.
• For all related inquiries please contact to joni_p3(a)msn.com.
• Specialist for wheels, suspension and other aftermarket parts.
• @japtoysofficial x @levelnoneofficial owner among other things.
Re: S14A
Jarrut ois nyt paloja ja paria pikkuhilpettä ja kiinnikettä vaille valmiit jatkotoimenpiteisiin.
HELperformancen teräspunosjarruletkutkin löysi paikkansa sieltä mukavasti, muutama uusi pätkä piti laittaa putkeakin.
Kyllä tuo vaan makialta näyttää tuo venakoppa(kin) uusissa väreissä
HELperformancen teräspunosjarruletkutkin löysi paikkansa sieltä mukavasti, muutama uusi pätkä piti laittaa putkeakin.
Kyllä tuo vaan makialta näyttää tuo venakoppa(kin) uusissa väreissä
Nissan 200sx S14A
Ford Sierra 2.0 DOHC
Nissan Primera P11-144
Instagram: @tteijah_
Ford Sierra 2.0 DOHC
Nissan Primera P11-144
Instagram: @tteijah_
Re: S14A
Jarrupalat löyty motomaatista ja samalla tiluutin nuo asennushilppeet eteen. Lärpyttimet passas hyvin, mutta tapit liian lyhyet ja paksut, joten vanhoilla sitten kiinni.. Taakse ei vaan meinaa mistään löytyä järkihintaan noita lärpyttimiä, 50e kuulostaa suhteellisen suolaiselta kun eteen sai reilulla kympillä. Kultaako ne on? Perkeleet hävinny vuosien saatossa jonnekin.
Flektikin sai viskon kaverikseen. Alun perin oli tarkoitus ostaa suoraan alusyylärit, sähköflektit yms, mutta nyt kun tarkemmin asiaa ajattelin niin laitetaan nyt auto ajokuntoiseksi näin ja katsellaan sitten taas myöhemmin uutta palikkaa
Mites tuon alkuperäisen tuulitunnelin kanssa nyt on, on varmaan laitettava ton viskon kaveriksi? Ei varmaan oo muuten juuri mitään tehoa tolla ropellilla?
Flektikin sai viskon kaverikseen. Alun perin oli tarkoitus ostaa suoraan alusyylärit, sähköflektit yms, mutta nyt kun tarkemmin asiaa ajattelin niin laitetaan nyt auto ajokuntoiseksi näin ja katsellaan sitten taas myöhemmin uutta palikkaa
Mites tuon alkuperäisen tuulitunnelin kanssa nyt on, on varmaan laitettava ton viskon kaveriksi? Ei varmaan oo muuten juuri mitään tehoa tolla ropellilla?
Nissan 200sx S14A
Ford Sierra 2.0 DOHC
Nissan Primera P11-144
Instagram: @tteijah_
Ford Sierra 2.0 DOHC
Nissan Primera P11-144
Instagram: @tteijah_
Re: S14A
Joo ja tuota satulaa ei taida edes hirveesti muista malleista löytyä vaikkakin yksittäiset osat, kuten tuo jousipelti, voikin olla samoja. Pitäisi vaan tietää missä.
Tuo 50€ kuullostaa orkkis asennussarjan (44080-01P27) hinnalta, Japanissa sama setti vajaan 23€. Harmi kun tuon olisi tiennyt aiemmin, tuollainen pikkupussi olisi hyvin tullut oman tilauksen siivellä.
Pitää paikkansa.
Re: S14A
Täytys vissiin tätäkin päivitellä joskus..
Elikkäs juu, jarruremontin jälkeen ruvettiin laittamaan hiljalleen tekniikkaa nippuun (lähestulkoon vakiona, ajatuksena saada ensin auto vain mahdollisimman nopeasti tien päälle). Siellä on nyt sitten huollettu vakioturbo odottamassa isompaan päivitystä ja coolerille hitsuutettiin kiinnikkeet.
Hyvin tuo tuntuu tuonne istuvankin, ei tarvinnu alkaa puskuriakaan leikkelemään
Venakoppaan paskarreltiin loiskelevyt takaisin ja uuden tiivarin kanssa takaisin paikalleen.
Polttoainelinjat oli seuraavaksi vuorossa ja sinnehän nekin sitten saatiin. Vähän sinistä taas pohjaan Hardracen tukivarsien kaveriksi
Sitten peräöljyjen vaihto ja perän, vetareiden, kardaanin, putkiston ym. hipostelut paikalleen. Laitetaan vielä vertailukuva siihen, mistä aikanaan lähdettiin liikkeelle, kyllä mä sanoisin, että jonkun verran se on muuttunut
Samaan aikaan on toki työstelty noita pohjia hissukseen, nyt aletaankin olemaan siinä vaiheessa, jotta voisi laskea hinkkavärin pian pintaan ja siitä sitten kohtapuoliin jatkaa matkaa maalarille...
Auto tosiaan myös oli ensimmäistä kertaa lähes 6 vuoteen käynnissä tässä jokunen kk takaperin, suuttimissa oli sanomista, muuten kaikki pelas oikein kivasti. Zuikkikselta hain "uudet" käytetyt tilalle ja nyt pelaa asiallisesti. Viime vklp päästiin ensimmäistä kertaa koeajolle ja on se kuulkaa hieno fiilis näin pitkän ajan jälestä päästä taas puikkoihin! vehkeet toimii ja gummi palaa, tästä on kiva lähteä taas talvella hipostelemaan. Onhan tässä jotain muutakin pientä puuhailtu, mutta tässä pääpiirteittäin ne tärkeimmät. Seuraavaksi tosiaan maalaus ja sisustan kasausta tiedossa
Videomateriaalia koeajosta voipi kahtoa instagramin puolelta @_tteijah
Elikkäs juu, jarruremontin jälkeen ruvettiin laittamaan hiljalleen tekniikkaa nippuun (lähestulkoon vakiona, ajatuksena saada ensin auto vain mahdollisimman nopeasti tien päälle). Siellä on nyt sitten huollettu vakioturbo odottamassa isompaan päivitystä ja coolerille hitsuutettiin kiinnikkeet.
Hyvin tuo tuntuu tuonne istuvankin, ei tarvinnu alkaa puskuriakaan leikkelemään
Venakoppaan paskarreltiin loiskelevyt takaisin ja uuden tiivarin kanssa takaisin paikalleen.
Polttoainelinjat oli seuraavaksi vuorossa ja sinnehän nekin sitten saatiin. Vähän sinistä taas pohjaan Hardracen tukivarsien kaveriksi
Sitten peräöljyjen vaihto ja perän, vetareiden, kardaanin, putkiston ym. hipostelut paikalleen. Laitetaan vielä vertailukuva siihen, mistä aikanaan lähdettiin liikkeelle, kyllä mä sanoisin, että jonkun verran se on muuttunut
Samaan aikaan on toki työstelty noita pohjia hissukseen, nyt aletaankin olemaan siinä vaiheessa, jotta voisi laskea hinkkavärin pian pintaan ja siitä sitten kohtapuoliin jatkaa matkaa maalarille...
Auto tosiaan myös oli ensimmäistä kertaa lähes 6 vuoteen käynnissä tässä jokunen kk takaperin, suuttimissa oli sanomista, muuten kaikki pelas oikein kivasti. Zuikkikselta hain "uudet" käytetyt tilalle ja nyt pelaa asiallisesti. Viime vklp päästiin ensimmäistä kertaa koeajolle ja on se kuulkaa hieno fiilis näin pitkän ajan jälestä päästä taas puikkoihin! vehkeet toimii ja gummi palaa, tästä on kiva lähteä taas talvella hipostelemaan. Onhan tässä jotain muutakin pientä puuhailtu, mutta tässä pääpiirteittäin ne tärkeimmät. Seuraavaksi tosiaan maalaus ja sisustan kasausta tiedossa
Videomateriaalia koeajosta voipi kahtoa instagramin puolelta @_tteijah
Nissan 200sx S14A
Ford Sierra 2.0 DOHC
Nissan Primera P11-144
Instagram: @tteijah_
Ford Sierra 2.0 DOHC
Nissan Primera P11-144
Instagram: @tteijah_
Re: S14A
Tuli nyt sitten kuitenkin ostettua tuonne suoraan alusyyläri flekteineen. Nyt sitten mietinnässä kytkennät, että laitetaanko toinen flekti pakkosyötölle ja toinen napin taakse vai vai mitenkä se olis fiksuinta..?
Näkyypä noissa kuvissa uusi dumppikin soviteltuna, ei ole Turbosmartin voittanutta
Tuossa viikonloppuna ulkoilutin pikaisesti tätä tallin nurkilla, käy hyvin ja omat ajohalut senkun kasvaa. Onneksi kohta on jo kesä
Pohjahommia on tehty pikkuhiljaa mitä kiireiltä ehtinyt ja viikonlopulla ois sitten tarkotus vetää hinkkavärit pintaan Maalaus lähenee ja jännitys kasvaa sitä mukaa. On siitä niin pitkä aika kun tämän on viimeeksi yksivärisenä nähnyt
Joitakin pieniä juttuja on tehty, mm. johtosarjaa siirreltiin pikkuisen parempaan positioon, jospa pysyis ehjänäkin
Näkyypä noissa kuvissa uusi dumppikin soviteltuna, ei ole Turbosmartin voittanutta
Tuossa viikonloppuna ulkoilutin pikaisesti tätä tallin nurkilla, käy hyvin ja omat ajohalut senkun kasvaa. Onneksi kohta on jo kesä
Pohjahommia on tehty pikkuhiljaa mitä kiireiltä ehtinyt ja viikonlopulla ois sitten tarkotus vetää hinkkavärit pintaan Maalaus lähenee ja jännitys kasvaa sitä mukaa. On siitä niin pitkä aika kun tämän on viimeeksi yksivärisenä nähnyt
Joitakin pieniä juttuja on tehty, mm. johtosarjaa siirreltiin pikkuisen parempaan positioon, jospa pysyis ehjänäkin
Nissan 200sx S14A
Ford Sierra 2.0 DOHC
Nissan Primera P11-144
Instagram: @tteijah_
Ford Sierra 2.0 DOHC
Nissan Primera P11-144
Instagram: @tteijah_
Re: S14A
Fiksuinta on ehdottomasti jättää se moottorin-/ lämpötilaperustaisen puhallinohjauksen hoidettavaksi. Pakko-ohjaus vie turhaan energiaa ja idean koko tarveperustaisesta toiminnasta vs. visko, katkaisijan takana olevana on taas riski kun se jää kuljettajan huomiokyvyn varaan (motorsporttipuolella ne ovat pääasiassa kakkospilotin vastuulla).
Re: S14A
Unohtunu taas tätäkin päivitellä, mutta nyt ollaan sikäli jännän äärellä, jotta auton saa sunnuntaina hakea maalarilta Hinkkavärihän vedettiin jo jokunen kuukausi takaperin, ja olihan siinä vielä pohjahommia jonkun verran.
Pari maistiaista väristä, joksi valikoitui lopulta tällainen! Toimii!
Tässä on samalla tullu opeteltua vähän sähköhommia, seos- ja ahtopainemittareiden asennusta. Onneksi on nää hommat taitava mies, rupes olee niin paljon johtoja, jotta meni kyllä blondilta suurimmaksi osaksi yli hilseen
Nuille mittareille ostin a pilariin telineen. Loput tulevat mittarit voi sijoittaa sitten vaikka keksikonsoliin. Kuvaa ei vielä asennuksesta ole kun listoja ja tiivisteitä ei ole pystynyt ennen maalausta kasaamaan.
Mittariston ledit on tottakai violetit ja hyvältä näyttääkin omaan silmään.
Sitten kun malttaa ehkä hetken ootella maalin kovettumista (ehkä ), pääsee vihdoin laittamaan loput sisustasta. Ja niputtamaan tietysti kaikki korin osat, spoikan, valot..rupee jännittämään miltä tää kokonaisuus tulee näyttämään. vanteet toki menee vielä pulveriin, mutta muuten isoimmat olis siinä.
Nämä ois vielä to do listalla:
x Putkea pitää hieman muokata
x Akku pitää ostaa, ehkä Yellow Top tmv.
x Flektien kytkennät
x Hifiasennukset
x lootaöljyjen vaihto
Joku järkevä rattikin pitäs tähän löytää. Violeteilla puolilla ois kiva, mutta ei tunnu löytyvän muuta kuin kiinakuraa Ei toki maalauttaminenkaan oo poissuljettu, mutta sais olla ainakin puolisyvää mallia.
Pari maistiaista väristä, joksi valikoitui lopulta tällainen! Toimii!
Tässä on samalla tullu opeteltua vähän sähköhommia, seos- ja ahtopainemittareiden asennusta. Onneksi on nää hommat taitava mies, rupes olee niin paljon johtoja, jotta meni kyllä blondilta suurimmaksi osaksi yli hilseen
Nuille mittareille ostin a pilariin telineen. Loput tulevat mittarit voi sijoittaa sitten vaikka keksikonsoliin. Kuvaa ei vielä asennuksesta ole kun listoja ja tiivisteitä ei ole pystynyt ennen maalausta kasaamaan.
Mittariston ledit on tottakai violetit ja hyvältä näyttääkin omaan silmään.
Sitten kun malttaa ehkä hetken ootella maalin kovettumista (ehkä ), pääsee vihdoin laittamaan loput sisustasta. Ja niputtamaan tietysti kaikki korin osat, spoikan, valot..rupee jännittämään miltä tää kokonaisuus tulee näyttämään. vanteet toki menee vielä pulveriin, mutta muuten isoimmat olis siinä.
Nämä ois vielä to do listalla:
x Putkea pitää hieman muokata
x Akku pitää ostaa, ehkä Yellow Top tmv.
x Flektien kytkennät
x Hifiasennukset
x lootaöljyjen vaihto
Joku järkevä rattikin pitäs tähän löytää. Violeteilla puolilla ois kiva, mutta ei tunnu löytyvän muuta kuin kiinakuraa Ei toki maalauttaminenkaan oo poissuljettu, mutta sais olla ainakin puolisyvää mallia.
Last edited by Lavascale on 26. Mar 2019 11:36, edited 1 time in total.
Nissan 200sx S14A
Ford Sierra 2.0 DOHC
Nissan Primera P11-144
Instagram: @tteijah_
Ford Sierra 2.0 DOHC
Nissan Primera P11-144
Instagram: @tteijah_
Re: S14A
Muutamia kuvia maalauksesta tässä, ei voi kuin olla tyytyväinen, värivalinta osui omasta mielestä ihan nappiin
Halusin takavaloihin myös kevyen tummennuksen, joten vesihioin nämä ja vedeltiin sitten lakkaa päälle. Tuli juuri sopiva
Vanteetkin ois valmiina puhallukseen Joku puhtaan valkoinen varmaan valikoituu väriksi.
Halusin takavaloihin myös kevyen tummennuksen, joten vesihioin nämä ja vedeltiin sitten lakkaa päälle. Tuli juuri sopiva
Vanteetkin ois valmiina puhallukseen Joku puhtaan valkoinen varmaan valikoituu väriksi.
Nissan 200sx S14A
Ford Sierra 2.0 DOHC
Nissan Primera P11-144
Instagram: @tteijah_
Ford Sierra 2.0 DOHC
Nissan Primera P11-144
Instagram: @tteijah_
Re: S14A
Kiitosta!
Tässä muutama räpsy lisää. Kohta pääseekin jo aloittamaan koripalikoiden kiinnittämisen
Kyllä vaan passaa kuin nenä päähän tän värin kanssa tällänen kevyt tummennus. Ei olis ne alkuperäset ollu kyllä juuri minkään näköset
Nissan 200sx S14A
Ford Sierra 2.0 DOHC
Nissan Primera P11-144
Instagram: @tteijah_
Ford Sierra 2.0 DOHC
Nissan Primera P11-144
Instagram: @tteijah_
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 77 guests