R32->R324
Re: R32 GTS-T & GT Spec-B
Sehän on taas katsurista kiinni tulkitseeko näkyvyyttä heikentäväksi.
Life's too short to drive boring cars.
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Mazda 6 MPS
IG: juhoq_
Re: R32 GTS-T & GT Spec-B
Joo, iha katsurista on kiinni niin kokeillaa nyt. Ei tuo kyllä vaikuta näkyvyyteen, mutta ainaha joku kitisee.
Futurezin paketit tuli ja Flexfueli on asennettu. Vajaa pari tuntia meni pimeessä parkkihallissa kaiken sähläyksen ohessa.
Pistetääs nyt kuitenkin vähä asennuksesta juttua, helppo asennus eikä vaatinu mitään erikoista. Yleismittari ja pari ruuvaria+sivuleikkurit bensaletkulle.
Pakettia ja sisältöä:
Eli ite boxi, johtosarja, liittimiä, letkunpätkä, etanolianturi ymsyms.
Sit vaa laatikko kainaloon ja läheiseen pimeään parkkihalliin subarun luokse äheltämään.
Suojamuovi pois ja bp-sulake irti oikeesta alareunasta.
Starttaus, hörähti ja sammui
Suuttimilta johdot irti, kuumalta puolelta joutu imuputken irrottaa että näki vähän paremmin ja pääs käsiks.
Yleismittari käteen ja piippausmodella selvis +12v johdot. Tässä autossa väri väriin ja loput maihin
Tässä välissä kaikki liittimet kiinni ja mallailin vähän paikkaa boxille. Samalla jo maakaapeli akunkenkään.
Sit vaa bensaletku poikki ja etanolianturi väliin. Ei ole käytännön merkitystä laittaako tulo- vai paluulinjaan, mutta suositus on paluulinjaan.
Lämpöanturin vedin imusarjan alle suht lähelle lohkoa.
Ei muuta ku loput johdot nippareilla vähän paremmi kiinni ja suojamuovit takas. Aika semikliini asennus eikä nyt heti huomaa muuta kun tuon etanolianturin sekä sinisen ledin jonka tosin saa pois päältä
Ekalla startilla vaivattomasti käyntii. Jostain syystä ei tarvinnu sekuntiakaan startata kun ennen joutu hetken sahaamaan. Käyttökokemusta e85 kanssa ei vielä oo koska tankkasin 5min ennen saapumisilmotusta tankin täyteen...
Futurezin paketit tuli ja Flexfueli on asennettu. Vajaa pari tuntia meni pimeessä parkkihallissa kaiken sähläyksen ohessa.
Pistetääs nyt kuitenkin vähä asennuksesta juttua, helppo asennus eikä vaatinu mitään erikoista. Yleismittari ja pari ruuvaria+sivuleikkurit bensaletkulle.
Pakettia ja sisältöä:
Eli ite boxi, johtosarja, liittimiä, letkunpätkä, etanolianturi ymsyms.
Sit vaa laatikko kainaloon ja läheiseen pimeään parkkihalliin subarun luokse äheltämään.
Suojamuovi pois ja bp-sulake irti oikeesta alareunasta.
Starttaus, hörähti ja sammui
Suuttimilta johdot irti, kuumalta puolelta joutu imuputken irrottaa että näki vähän paremmin ja pääs käsiks.
Yleismittari käteen ja piippausmodella selvis +12v johdot. Tässä autossa väri väriin ja loput maihin
Tässä välissä kaikki liittimet kiinni ja mallailin vähän paikkaa boxille. Samalla jo maakaapeli akunkenkään.
Sit vaa bensaletku poikki ja etanolianturi väliin. Ei ole käytännön merkitystä laittaako tulo- vai paluulinjaan, mutta suositus on paluulinjaan.
Lämpöanturin vedin imusarjan alle suht lähelle lohkoa.
Ei muuta ku loput johdot nippareilla vähän paremmi kiinni ja suojamuovit takas. Aika semikliini asennus eikä nyt heti huomaa muuta kun tuon etanolianturin sekä sinisen ledin jonka tosin saa pois päältä
Ekalla startilla vaivattomasti käyntii. Jostain syystä ei tarvinnu sekuntiakaan startata kun ennen joutu hetken sahaamaan. Käyttökokemusta e85 kanssa ei vielä oo koska tankkasin 5min ennen saapumisilmotusta tankin täyteen...
Re: R32 GTS-T & GT Spec-B
Päivitellääs vähän myöhässä.
Valokuvio tuli tosiaan käännettyä tässä pari viikkoa sitten Maalasin samalla pinnat umpioista mustaks ja dippasin samalla maskinkin.
Tuli kokeiltua parit lähdötki Ihan hyvinhä tuo vakioks liikahtaa.
Ja sit lähemmäks tätä päivää. Eilen oli katsastus ja läpihän se olis menny jos olis vastaavuustodistus ollu mukana Tai no yks ongelma tuli kanssa. Konttorilla ei suostunu lukemaan OBD:tä? :crazy: Toi halppis kiinalainenki toimii..
Valokuvio tuli tosiaan käännettyä tässä pari viikkoa sitten Maalasin samalla pinnat umpioista mustaks ja dippasin samalla maskinkin.
Tuli kokeiltua parit lähdötki Ihan hyvinhä tuo vakioks liikahtaa.
Ja sit lähemmäks tätä päivää. Eilen oli katsastus ja läpihän se olis menny jos olis vastaavuustodistus ollu mukana Tai no yks ongelma tuli kanssa. Konttorilla ei suostunu lukemaan OBD:tä? :crazy: Toi halppis kiinalainenki toimii..
Re: R32 GTS-T & STI
Jaahas..Vähän jääny päivittely sattuneista syistä.
Legacyhan tuli leimattua syksyllä puhtain paperein, sai massat pohjaan, tuli ajettua puolen vuoden aikana 17tkm ilman suurempia ongelmia.
Avcs solenoidi jäi jumiin jossain vaiheessa syksyä mikä meinasi aiheuttaa hiustenlähtöä. Lopulta läppärillä vika selvisi ja 10min homma irrotella/puhdistella ja taas kävi kuin unelma. Talvella matka-ajossa kulutus pyöri e85 11.5l/100km ja kaupungissa aikalailla 14-15l/100km.
Lopulta pienimuotoisen elämäntilannemuutoksen takia jouduin legacysta luopumaan, eli auto lähti kohti Helsinkiä uudelle omistajalle viikko sitten.
Alle viikonhan pystyin sietämään vierotusoireita kunnes repsahdin ja hain tälläsen:
Eli MY95 STI. 140tkm ajettu, täysin vakio lukuunottamatta putkistoa. Pellin alle ei muuta ole laitettu kuin dumppi.
Kulutuskin tuli vähän yllätyksenä. Kuopio-Lahti väli 8.6l/100km ja nyt pari päivää ajellu sekalaisesti 11.5l/100km.
RVS-käsittelyn tein samantien, tai no nyt on ekalla käsittelyllä ajettu 200km. Mahdollisesti huomenna uudet öljyt ja 2. käsittely. Muuten on tarkoitus pitää tämäkin subi vakiona, koska sellasena mahollisuus pysyä jotenkin nipussa.
Jopa Skylinelle on tapahtunut jotain, ostin getarin suuttimet halvalla ihan vaan sen takia että sais tänä vuonna todennäköisemmin käyntiin näin vuosien jälkeen. Mikkelin tallipaikkakin on hieman vaarassa lähteä alta kun talo on laitettu myyntiin. Mielellään saisi skyllen ajokuntoiseksi ja saisi sen siirrettyä tänne lähemmäs Lahtea ja etsisi täältä sitten harrastustilaa.
Legacyhan tuli leimattua syksyllä puhtain paperein, sai massat pohjaan, tuli ajettua puolen vuoden aikana 17tkm ilman suurempia ongelmia.
Avcs solenoidi jäi jumiin jossain vaiheessa syksyä mikä meinasi aiheuttaa hiustenlähtöä. Lopulta läppärillä vika selvisi ja 10min homma irrotella/puhdistella ja taas kävi kuin unelma. Talvella matka-ajossa kulutus pyöri e85 11.5l/100km ja kaupungissa aikalailla 14-15l/100km.
Lopulta pienimuotoisen elämäntilannemuutoksen takia jouduin legacysta luopumaan, eli auto lähti kohti Helsinkiä uudelle omistajalle viikko sitten.
Alle viikonhan pystyin sietämään vierotusoireita kunnes repsahdin ja hain tälläsen:
Eli MY95 STI. 140tkm ajettu, täysin vakio lukuunottamatta putkistoa. Pellin alle ei muuta ole laitettu kuin dumppi.
Kulutuskin tuli vähän yllätyksenä. Kuopio-Lahti väli 8.6l/100km ja nyt pari päivää ajellu sekalaisesti 11.5l/100km.
RVS-käsittelyn tein samantien, tai no nyt on ekalla käsittelyllä ajettu 200km. Mahdollisesti huomenna uudet öljyt ja 2. käsittely. Muuten on tarkoitus pitää tämäkin subi vakiona, koska sellasena mahollisuus pysyä jotenkin nipussa.
Jopa Skylinelle on tapahtunut jotain, ostin getarin suuttimet halvalla ihan vaan sen takia että sais tänä vuonna todennäköisemmin käyntiin näin vuosien jälkeen. Mikkelin tallipaikkakin on hieman vaarassa lähteä alta kun talo on laitettu myyntiin. Mielellään saisi skyllen ajokuntoiseksi ja saisi sen siirrettyä tänne lähemmäs Lahtea ja etsisi täältä sitten harrastustilaa.
Re: R32 GTS-T & STI
Subbe toiminu vallan mainiosti Nakuanturi välillä väläytteli vikavaloa, uusi paikallaan ja toiminu ku unelma sen jälkeen. Vanhassa anturissa muovikuori halki jne.
Muuten nähny nyt parin tunnin edestä jäärataa, hauskempi kyl viedä legacyyn verrattuna. Joku 40min tuli sekavaa gopro matskuakin, varmaan pitää kyhätä kokoon jossain välissä.
Muuten nähny nyt parin tunnin edestä jäärataa, hauskempi kyl viedä legacyyn verrattuna. Joku 40min tuli sekavaa gopro matskuakin, varmaan pitää kyhätä kokoon jossain välissä.
Re: R32 GTS-T & STI
No ville näköjään pikaisesti kyhäs pätkän viime sunnuntailta
Re: R32 GTS-T & STI
Jatketaan nyt videoilla kun niitä kerranki on tehty.
Re: R32 GTS-T & STI
Tuleeko tuo e85sella ajelu pitemmän päälle halvemmaksi vai tasoittuuko se sitten lisäntyneestä kulutuksesta?
Re: R32 GTS-T & STI
No tästähän nyt on keskustelua vaikka kuinka. Mutta jokainen tehköön päätelmänsä:
Legacy vei bensalla talvella matkassa noin 8l/100km. Pelkällä e85 vei reilun 11l/100km.
98 maksaa noin 1.47e/l ja e85 0.96e/l.
1.47x8= 11.76e/100km.
0.96x11= 10.56e/100km
Toki kaupungissa on säästö vähän isompi, mutta siitäpä ny päättelemään kauan saa ajella että tollanen boxi maksaa ittensä takas ja sen jälkeenhä se vasta säästöks muuttuu.
Legacy vei bensalla talvella matkassa noin 8l/100km. Pelkällä e85 vei reilun 11l/100km.
98 maksaa noin 1.47e/l ja e85 0.96e/l.
1.47x8= 11.76e/100km.
0.96x11= 10.56e/100km
Toki kaupungissa on säästö vähän isompi, mutta siitäpä ny päättelemään kauan saa ajella että tollanen boxi maksaa ittensä takas ja sen jälkeenhä se vasta säästöks muuttuu.
Re: R32 GTS-T & STI
Missäpäin Vesivehmaalla on tuo rata? Onko ihan yleisessä käytössä vai joku yksityinen suljettu rata?
ECR33 Spec 2
Re: R32 GTS-T & STI
Toi on kyl valitettavasti ihan yksityinen rata
Re: R32 GTS-T & STI
Ootko hakenu valtiolta sitä muutostukea jota ruvennu saamaan 2018 vuoden alusta jos 2007 tai vanhemman auton muuttaa etanolikäyttöseks?Pöndeix wrote: ↑06. Mar 2018 18:07No tästähän nyt on keskustelua vaikka kuinka. Mutta jokainen tehköön päätelmänsä:
Legacy vei bensalla talvella matkassa noin 8l/100km. Pelkällä e85 vei reilun 11l/100km.
98 maksaa noin 1.47e/l ja e85 0.96e/l.
1.47x8= 11.76e/100km.
0.96x11= 10.56e/100km
Toki kaupungissa on säästö vähän isompi, mutta siitäpä ny päättelemään kauan saa ajella että tollanen boxi maksaa ittensä takas ja sen jälkeenhä se vasta säästöks muuttuu.
https://eflexfuel.fi/muutoskatsastus
pitää siis muutoskatsastaa (n.50€) ja tuki 200€
Re: R32 GTS-T & STI
Noo jos selaa vähän ylöspäin niin en kun autokin tuli jo tammikuussa myytyä Olispa ollu jo viime vuonna tuo niin olisin hakenukin..
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 86 guests