Ei oo kauheesti tapahtunu Civicin parissa nyt mitään, kun tuli tehtyä käyttis Streamiin pikku remppa ku söi öljyä aika paljo liikaa.
Mutta jotain kumminkin tullut puuhasteltua.
Eli Civicci kävi parissa kylmä käynnistyksessä vähän niinkuin kolmella, aika epätasaisesti. Lähdin sitten selvittämään mistä tuo johtui ja suuttimet olivat mustassa töhnässä, mikä nyt ilmeisesti johtuu jostain E85 lisäaineesta. No tässähän samalla voisi hieman tarkistella enemmänkin paikkoja, tarkoitus kurkata venttiili koneistoon ja jälkikiristää kansipultit vielä.
Kuva suuttimesta, 3/4 oli tämän näköisiä yksi hieman puhtaampi, viimeisin ajo ennen irroitusta oli toki kuitenkin siirto pihassa tottakai lämpöiseksi kuitenkin käytin. Eli ei ne välttämättä noin pahan näköiset ole jonkun normi ajon ja käytön jäljiltä, mutta aika ilmeinen vika huonokäyntisyyteen.
Siinä samalla otin imusarjan käteen ja tutkailin saisiko sitä paranneltua pikkuisen. No tyhjäkäynnin kohina kylmänä johtui tosta kanavan epätasaisuudesta. (Teräviä koneistus saumoja)
Dremelillä sitä hieman pyöristelin, jos vaikka loppuisi tuo kohina.
Kuva ennen työstöä:
Ja sitten Hieman virtaukseen vaikuttavia kulmia ja epätasaisuuksia hinkkasin käsin ja dremelillä. Nelos pytyn kanavan aukko kokoojakammioon oli tosi epätasainen kaasuläpän porauksesta johtuen -> Dremeli tulille ja pyöristin terävät kulmat smootheiksi.
Muutenkin tuosta kaasuläpän porauksesta oli aika epätasainen ja terävä porras kokoojakammioon, niin pyöristin kaiken mahdollisen siitä. Samalla ku mulla sattuu olemaan kivan pienet kädet, niin sain hiomapaperilla tasoitettua/kiillotettua kanavien suu aukkoja kokoojakammion puolelta+Tasoittelin koko kokoojakammion hieman sileämmäksi, kuin valupinta.
Tässä tuo alkuperäinen kuva, kun tämä oli vielä uusi.
Ja tässä kuva tosta nelos pytyn aukosta ennen työstöä.
Ja tässä siistitty tuotos, käsin kun tunnustelee niin ero pinnassa on huomattava, kuvat eivät välttämättä anna oikeutta.
Ja tässä, kun pääsi taas työstön makuun niin siistin myös kaasuläppää. Kavensin hieman läpän vartta ja pyöristin tuon imupuolen pykälän pyöreäksi. Ja pyöristin myös kaasuläpän reunat, jotka eivät vaikuta tiivistykseen.
Näissä olen tehnyt muotoilut maltilla ja järjellä sillä ajatusmaailmalla, että ilmavirta tykkää pyöreistä muodoista ja teräviä kulmia kannattaa vältellä, ne kun aiheuttaa ylimääräistä pyörteilyä ja sitä kautta hidastaa/kuristaa ilman kulkua.
Kuvia ennen työstöä:
Ja tässä jälkeen:
Siinä imupuoli.
Sitten harjoittelin pakosarjan käärimistä... Olihan se vähän hakemista aluksi, mutta ihan tyytyväinen olen tuohon.
Ainut miinus, että nauha loppui kesken.
No onneksi sain tuon vaikeimman osuuden tehtyä. Pitää vielä tuo loppu pätkä nauhoittaa kunhan saan lisää nauhaa.