Joo ja itsehän tuota koneistusta ei oikein ole edes mahdollista suorittaa ja oikea pyöristyssäde on luonnollisesti oleellinen asia toteutuneen venttiilinohjauksen kannalta. Kyllähän noita on kovametallihitsattu ja hiottu, esim. juuri kulumien korjaamisen vuoksi tai kun kontaktipintaa täytyy jatkaa (syy minkä takia Webcam myy omia keinuja dual-lobe killereihin, vakio primäärivipoilla on rajansa nokkaprofiilin suhteen, huomaa ero pituudessa VTEC-keinun palaan).Tuopponen wrote: ↑28. Sep 2018 06:36Jos mä tuonne nyt talvella hommaan uudet nokat, niin kuulostaisi järkevältä hioa nuo kovapalat niin että ovat varmasti tasaiset. Onko tuo mahdollista vai meneekö pilalle? Luulisin että hioessa pitäisi saada kovapalan pyöreys vastaamaan alkuperäistä mikä saattaa olla pieni haaste.
Uusi kierros keinuja imu ja pakopuolelle kun maksaa lähes 1000€.
Yhtäkkiä kun miettii, niin ei varmasti tee hyvää kovapaloille pyöritellä erilaisia nokkia tuola.
Ja toisaalta pitäisi varmaan metsästää toinen kansi missä olisi keinut mukana, ihan vaan varaosiksi/projektiksi.
Perinteisestihän tämän tyyppisissä venttiilikoneistoissa on suositettu että keinu ja nokka on aina pari, varsinkin jos on enemmän ajetusta paketista kyse, eli ei sekoitella kun paketti on ajettu ns. sisään. Ja kun vaihdetaan nokka niin samalla uusitaisiin myös keinut/nostajat/painajat. Tosin näissä tapauksissa ymmärrettävästi sitä harvemmin tehdään juuri keinupaketin hinnan vuoksi.