Eetun S13 rb25det
Re: Eetun S13 CA18DET
renkaatkin on tullu, tainnu unohtaa päivittää. 205/50 kokoa. aika kapeeks menee mut näillä mennään
Re: Eetun S13 CA18DET
renkaat hyppäs vanteille. ei nuo nyt ihan saman näköiset oo rotan vanteiden kanssa mutta tarpeeksi.
vaihdoin pulttinavat ja maalasin uudet samalla sinkkimaalilla. ksport jarrut tuli myös. vielä olis aavistuksen isompi et saanut olla mutta kyllä tämäkin kelpaa.
vaihdoin pulttinavat ja maalasin uudet samalla sinkkimaalilla. ksport jarrut tuli myös. vielä olis aavistuksen isompi et saanut olla mutta kyllä tämäkin kelpaa.
Re: Eetun S13 CA18DET
mappi anturin liitin on temppuillut jo pidempään joten vaihdoin sen viimein uuteen.
laitoin myös kolmannet öljyt laatikkoon, seuraavaksi sinne menee redlinet. vähän sieltä vielä metallia tuli ja muuta likaa.
kävin myös ensimmäisellä kunnon testilenkillä ja kaikki vaikuttas toimivan. öljypohjan uudestaan liimaus pitää vielä tehdä ennen leimalle menoa ja takapään osien vaihto että saa sinne myös 5 pulttisen jaon. koitan huomenna jaksaa remppailla takapään kuntoon niin seuraavaksi sitten pääsee moottoria nostelemaan.
ja siis nää päivitykset on tällä hetkellä vähän reilu kuukauden jäljessä johtuen tosta 500px rajoitetusta kuvien uppailusta
laitoin myös kolmannet öljyt laatikkoon, seuraavaksi sinne menee redlinet. vähän sieltä vielä metallia tuli ja muuta likaa.
kävin myös ensimmäisellä kunnon testilenkillä ja kaikki vaikuttas toimivan. öljypohjan uudestaan liimaus pitää vielä tehdä ennen leimalle menoa ja takapään osien vaihto että saa sinne myös 5 pulttisen jaon. koitan huomenna jaksaa remppailla takapään kuntoon niin seuraavaksi sitten pääsee moottoria nostelemaan.
ja siis nää päivitykset on tällä hetkellä vähän reilu kuukauden jäljessä johtuen tosta 500px rajoitetusta kuvien uppailusta
Re: Eetun S13 CA18DET
nappasin tosta toisesta säksästä driftworksin taka alatukivarret, s14 takaolka-akselit sekä ksport takajarrut tähän. mustaan säksään tulee uudet ja paremmat osat.. pistin myös uudet alkuperäiset jarruputket taakse molemmille puolille.
samalla taakse tuli 5 pulttijako ja rota torque 9,5 leveät vanteet.
samalla taakse tuli 5 pulttijako ja rota torque 9,5 leveät vanteet.
Re: Eetun S13 CA18DET
elikkäs viime vuoden lopulla on hommattu tähän bmw:n vahvimmasta päästä zf53 laatikko, mihin sovitettu säksän kytkinkoppa.
nyt tuli bmw m5:seen tarkoitettu sashin hre 765 asetelma mille luvattu 860nm väännönkesto sintteri levyllä. tota mun hiton kallista cluthmastersin 2-levy kytkin vauhtis settiä ei pääse hyödyntämään bmw laatikon kanssa johtuen että bmw laatikon pääakseli on niin paljon isompi ettei asetelma sovi, levyjen boorit ei tietystikkään eikä vauhtipyörän korko osu kohdilleen.
joudun siis teetättämään uuden vauhtipyörän tälle kytkimelle.
nyt tuli bmw m5:seen tarkoitettu sashin hre 765 asetelma mille luvattu 860nm väännönkesto sintteri levyllä. tota mun hiton kallista cluthmastersin 2-levy kytkin vauhtis settiä ei pääse hyödyntämään bmw laatikon kanssa johtuen että bmw laatikon pääakseli on niin paljon isompi ettei asetelma sovi, levyjen boorit ei tietystikkään eikä vauhtipyörän korko osu kohdilleen.
joudun siis teetättämään uuden vauhtipyörän tälle kytkimelle.
Re: Eetun S13 CA18DET
nostin moottorin koska öljypohjan liimaus epäonnistui. toi pohja on avattu liian monta kertaa väärällä menetelmällä eli lyömällä ruuvimeisseliä väliin.
pitää ostaa uusi öljypohja jossain vaiheessa muttei nyt koska se vaatii kuitenkin muutoksia käydäkseen paikoilleen.
liimasin pohjan ja pistin kiinni uusilla alkuperäisillä pulteilla.
pitää ostaa uusi öljypohja jossain vaiheessa muttei nyt koska se vaatii kuitenkin muutoksia käydäkseen paikoilleen.
liimasin pohjan ja pistin kiinni uusilla alkuperäisillä pulteilla.
Re: Eetun S13 CA18DET
nyt olis sintteri levy ja vaihdevivusto hommattuna, enää puuttuu siis vauhtipyörä sekä tietysti kardaani.
kokeilin kiinnotella tota laatikkoa, mutta toistaiseksi ei pysty enempää kun tossa on noin ahtaita paikkoja, täytyy hommata pienempiä kiillotus laikkoja. ihan siis lähinnä aikani kuluksi kokeilin kiillotella ja onhan sileä pinta helpompi pitää puhtaana.
kokeilin kiinnotella tota laatikkoa, mutta toistaiseksi ei pysty enempää kun tossa on noin ahtaita paikkoja, täytyy hommata pienempiä kiillotus laikkoja. ihan siis lähinnä aikani kuluksi kokeilin kiillotella ja onhan sileä pinta helpompi pitää puhtaana.
Re: Eetun S13 CA18DET
tässä vaiheessa kevättä käytin auton leimalla ja oli tarkotus myöskin pyöränkulmat käydä säädättämässä. ensimmäisessä paikassa mihin piti mennä ei autolla kuulemma päässyt kulmien säätöön koska liian matala. seuraavaan paikkaan pääsisi vasta seuraavalla viikolla.
viikonloppuna kävin kouvolan suunnilla ja siinä reissussa kävi sen verran ikävästi että takasin tultiin trailerilla. elikkäs siinä kausalan kohdalla auto alkoi käymään kolmella sylinterillä. ensin epäilin kipinä ongelmaa mutta kotiin päästyä selvisi vian aiheuttaja. ajokausi siis ei todellakaan alkanut toivotulla tavalla, huomenna kerron lisää tapahtuneesta. ajankohta on siis toukokuun viimeseltä viikolta..
viikonloppuna kävin kouvolan suunnilla ja siinä reissussa kävi sen verran ikävästi että takasin tultiin trailerilla. elikkäs siinä kausalan kohdalla auto alkoi käymään kolmella sylinterillä. ensin epäilin kipinä ongelmaa mutta kotiin päästyä selvisi vian aiheuttaja. ajokausi siis ei todellakaan alkanut toivotulla tavalla, huomenna kerron lisää tapahtuneesta. ajankohta on siis toukokuun viimeseltä viikolta..
Re: Eetun S13 CA18DET
joo elikkäs hyvin kevyessä kiihdytyksessä jossain viiden tuhannen kierroksen jälkeen alkoi käymään kolmella sylinterillä.
moottorista puristusmittaukset ja nelos sylinterillä ei painetta ollenkaan. kansi irti.
pakopuolen seetipinta oli lähtenyt karkuteille. vein kannen lahden kansityöhön ja yhden käytetyn pakoventtiilin. selvisi että pari muutakin venttiiliä on vaihtokunnossa, yksi pako ja yksi imupuolelta.
olipa muuten kiva tuuri ettei mitään lähtenyt sen enempää liikkeelle palotilassa ja mäntäkin selvisi ainoastaan pienellä kosmeettisella naarmulla.
tän olis voinut kasata vaan uusilla osilla ja koneistaa tuon seetin tonne takaisin. mutta kanteen koneistetaan nyt isommat seetit tiukemmalla sovitteella ja samalla tulee vakio venttiilien tilalle supertechin +1mm ylikoko venttiilit. noitahan ei ollut jostain syystä vielä myynnissä kun tuo kansi tehtiin joskus olikohan 2014 talvella. nyt sitten on nekin ja tällä kannen hinnalla mitä tähän on kaikkineen mennyt ostais jo pari säksää..
noi arp:n kannenpultit on muuten niin monesti jo kiristetty että venymää oli niin paljon että puolet muttereista tuli pinnapulttien kanssa kun ei kierteet enää pyörinyt.
ja joo kyllähän noille pulteille on ilmotettu sallitut venymät ja oli jo aikasemmalla kiristys kerralla tiedossa että on jo vaihto tavaraa mutta hyvin on kansi pysynyt paikoillaan.
kuitenkin viimeset viisi vuotta on ajettu 3 bar ahtopaineilla eikä koskaan ole kannentiiviste pettänyt, tuolla siis ihan perus cometicin 1.3mm kolmikerros tiiviste. että jos joku epäilee ca18det moottoria niin suotta, hyvin kestää painetta!
moottorista puristusmittaukset ja nelos sylinterillä ei painetta ollenkaan. kansi irti.
pakopuolen seetipinta oli lähtenyt karkuteille. vein kannen lahden kansityöhön ja yhden käytetyn pakoventtiilin. selvisi että pari muutakin venttiiliä on vaihtokunnossa, yksi pako ja yksi imupuolelta.
olipa muuten kiva tuuri ettei mitään lähtenyt sen enempää liikkeelle palotilassa ja mäntäkin selvisi ainoastaan pienellä kosmeettisella naarmulla.
tän olis voinut kasata vaan uusilla osilla ja koneistaa tuon seetin tonne takaisin. mutta kanteen koneistetaan nyt isommat seetit tiukemmalla sovitteella ja samalla tulee vakio venttiilien tilalle supertechin +1mm ylikoko venttiilit. noitahan ei ollut jostain syystä vielä myynnissä kun tuo kansi tehtiin joskus olikohan 2014 talvella. nyt sitten on nekin ja tällä kannen hinnalla mitä tähän on kaikkineen mennyt ostais jo pari säksää..
noi arp:n kannenpultit on muuten niin monesti jo kiristetty että venymää oli niin paljon että puolet muttereista tuli pinnapulttien kanssa kun ei kierteet enää pyörinyt.
ja joo kyllähän noille pulteille on ilmotettu sallitut venymät ja oli jo aikasemmalla kiristys kerralla tiedossa että on jo vaihto tavaraa mutta hyvin on kansi pysynyt paikoillaan.
kuitenkin viimeset viisi vuotta on ajettu 3 bar ahtopaineilla eikä koskaan ole kannentiiviste pettänyt, tuolla siis ihan perus cometicin 1.3mm kolmikerros tiiviste. että jos joku epäilee ca18det moottoria niin suotta, hyvin kestää painetta!
Last edited by epeli^^ on 10. Jul 2020 20:33, edited 2 times in total.
Re: Eetun S13 CA18DET
vetareiden päihin uudet osat vanhojen huonokuntoisten tilalle..
Re: Eetun S13 CA18DET
parissa pakolämpöanturissa on jotain häikkää kun ei aina toimi niin tilalle uudet.
Re: Eetun S13 CA18DET
ca/bmw vauhtipyörä saapunut. putsasin myös nopeasti nelos sylinterin mäntää, näyttää ihan hyvältä vielä.
Re: Eetun S13 CA18DET
bmw kardaani hommattu. teetän joko näistä yhden toimivan tai sitten kokonaan uuden alumiinista.
Re: Eetun S13 CA18DET
speedimports toimitti parit imusarjan tiivisteet
Re: Eetun S13 CA18DET
tilasin molempii autoihin rst pinnapultit pakosarjaan turbolle. tilasin kokeilumielessä toiseen myös titaani mutterit mitkä ei oo kuvassa.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 71 guests